سلامت سلامت جسمي سلامت جنسي و زناشويي مطالب اختصاصي

روش هاي درمان خانگي عفونت قارچي و خارش واژن در زنان

در اين مقاله از 7 گنج ، به بررسي يكي از شايع ترين مشكلات زنانه ميپردازيم. عفونت قارچي و خارش واژن كه بي ترديد هر زني تجربه اش را دارد. با ما همراه شويد تا با علائم، روشهاي پيشگيري و درمان اين مشكل در خانه آشنا شويد...
تقویم فارسی اندروید

در اين مقاله از 7 گنج ، به بررسي يكي از شايع ترين مشكلات زنانه ميپردازيم. عفونت قارچي و خارش واژن كه بي ترديد هر زني تجربه اش را دارد. با ما همراه شويد تا با علائم، روشهاي پيشگيري و درمان اين مشكل در خانه آشنا شويد…

دكتر زنان

علایم عفونت قارچی واژن شامل موارد زیر می‌باشد:

۱- ترشحات واژن:

یکی از شایع ترین علایم عفونت قارچی، ترشحات سفیدرنگی است که از ناحیه واژن خارج می‌شود. هم چنین ممکن است به رنگ سبز یا زرد هم باشد. مقدار این ترشحات می‌تواند زیاد یا کم باشد.

۲- خارش و سوزش:

ناحیه تناسلی این بانوان معمولا متورم می‌باشد و احساس خارش و سوزش در این ناحیه دارند. سوزش این ناحیه ممکن است شدید شود و شدت سوزش در هنگام رابطه جنسی با همسر و ادرار کردن بسیار بدتر می‌شود.

۳- بوی واژن:

موقع عفونت قارچی، بوی نامطبوعی ایجاد می‌شود. البته بوی نامطبوع واژن و یا ترشحات واژن، در بیماری هایی نظیر واژینوباکتریال نیز دیده می‌شود. آزمایش ترشحات توسط پزشک متخصص، در تشخیص قطعی و دقیق بیماری به پزشک کمک می‌کند.
***تذکر: ترشحات طبیعی واژن در زنان را نباید با عفونت قارچی اشتباه گرفت. ترشحات طبیعی شبیه ترشحات زنان قبل از قاعدگی می‌باشد. اگر در مورد طبیعی یا غیر طبیعی بودن این ترشحات شک دارید، با پزشک خود مشورت نمایید.

عوامل تشدید کننده خارش در ناحیه تناسلی:

1-شستشوی بیش از اندازه با لیف و صابون :

برخی از بیماران بوجود آمدن خارش و یا سوزش و یا هر علامت دیگر در ناحیه تناسلی را به عدم رعایت بهداشت ربط داده و با شستشوی زیاد با صابون و لیف سعی در بر طرف کردن آن می کنند. این کار کاملا اشتباه بوده و منجر به تشدید خارش می شود. شستشو بعد از هر بار ادرار و مدفوع با آب خالی و سپس خشک کردن به آرامی با دستمال کاغذی برای بهداشت ناحیه تناسلی کافیست.

2-پوشیدن لباس تنگ:

پوشیدن لباسهای تنگ، چسبناک بویژه از جنس پلاستیک منجر به تشدید رطوبت شده و ناحیه را برای رشد قارچ مستعد می کند بنابراین توصیه می شود از پوشیدن لباسهای تنگ پرهیز شود.

3-خشک کردن با سشوار:

برخی از بیماران با تصور اینکه رطوبت منجر به رشد قارچ در ناحیه تناسلی می شود، با سشوار اقدام به خشک کردن ناحیه تناسلی می کنند. این کار نیز غلط است. خشک کردن با دستمال کاغذی نرم و به آرامی کفایت میکند.

4-استفاده از کرم های مختلف:

استفاده از کرمهای ضد خارش و ضد قارچ که معمولا بیماران بدون نسخه از داروخانه تهیه می کنند، خود یکی از عوامل اصلی خارش هستند. توصیه می شود حتما برای درمان خارش ناحیه تناسلی به پزشک متخصص مراجعه و تمام کرمهای موضعی را که خود از قبل استفاده می کنید قطع کنید. حداکثر می توان از وازلین خالص( بدون عطر و مواد نگهدارنده )برای تسکین خارش در ناحیه تناسلی استفاده کرد.

5-استفاده از کاندوم و ژلهای روان کننده یا لوبریکانت(درزنان):

اگر دچار خارش مزمن و طولانی مدت ناحیه تناسلی هستید بهتر است از کاندوم استفاده نکنید. همچنین ژلهایی که به عنوان ژلهای روان کننده به فروش می رسند از عوامل مهم ایجاد حساسیت، آلرژی و خارش در ناحیه تناسلی هستند. استفاده از این ژلها حتی برای کسانی که مشکل خارش هم ندارند توصیه نمی شوند.

***تذكر: 

اگر دچار خارش مزمن و طولانی در ناحیه تناسلی می باشید(در زنان) استفاده از تامپون به جای نوار بهداشتی ارجح است.البته این کار حتما باید زیر نظر پزشک انجام شود. زیرا تامپون نیز عوارض خاص خود را دارد.

داروهای خانگی برای خارش واژن

1- کمپرس سرد 

خارش واژن بخصوص در طول شب میتواند بسیار مشکل باشدو خواب شما را خراب و خستگی و بی حالی بوجود اورد برای متوقف کردن خارش اعمال یخ بطور مستقیم یا کمپری اب سرد در مهبل . این کار می تواند برای شما سخت باشد ولی خواب و استراحت کافی برای شما به ارمغان میاورد.

2- آب و نمک 

نمک کلا خاصیت ضد باکتریایی داره و میتواند باکتریها و قارچها را ازبین ببرد .شستن واژن با اب نمک غلیظ در هر زمان فورا تسکین و از تکثیر بیشتر باکتریها جلوگیری بعمل میاورد .

همچنین شما میتوانید وان  را با اب گرم پرکرده و نصف فنجان نمک بدان اضافه کنید و چمباتمبه بشینید در حین نشستن سعی کنید اب نمک بداخل واژن رفته و باکتریها بطور موثر کشته شوند.

3- سیر 

سیر نیز دارای خواص ضد باکتریایی قوی میباشد.میتواند درد را فورا کاهش دهد و فوت و فن خاصی دارد .

جویدن ۲الی ۳ حبه  در دهان و سپس قراردادن ان در واژن . شاید بوش ناراحت کننده باشه ولی یک سوپرایزره تسکین دهنده است  !

4- ماست 

استفاده از پرو بیوتیکها  به منظور از بین بردن باکتریها کار جدیدی نیست . ماست خالص و خوب درای کشتهایی است که میتواند با افزودن باکتریهای خوب باکتریهای بد رو از بین ببرد . برای درمان خارش نوشیدن ۱ فنجان کشک خالص شیرین نشده هر روز مفید است . ماستهای بز یا گوسفند بهترین درمان میباشد.

راه دیگر استفاده از ماست  قرار دادن ان بطور مستقیم در واژن است . برای این منظور میتوانید ماست اغشته با تامپون یا پنبه بمدت چند ساعت استفاده کنید . ماست منجمد نیز تسکین فوری رو به همراه دارد.

5-  برگ ریحان 

برگ ریحان خاصیت ضد میکروبی- ضد قارچی و ضد باکتری دارد . برگ ریحان را در ۲ فنجان ابجوش گذاشته دم کشیده .بمدت ۲۰ دقیقه تا قوام امده . نوشیدن این اب ۲ بار در روز برای خارش واژن مفید است .

6- برگ رزماری  

برگهای رزماری را بمدت ۱۵ دقیق در اب خیسانده با اب گرم و شستن ناحیه واژن با این داروی گیاهی

7-عسل

مقداری عسل ار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به ناحیه واژن خود بمالید تا علایم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و واژن را به خوبی بشویید.

8-روغن درخت چاي

چند قطره روغن درخت چای را در یک لیوان آب بریزید و سپس تامپون را به این مواد آغشته کنید و وارد ناحیه واژن کنید. اگر این کار را چند روز و روزی سه مرتبه انجام دهید، عفونت قارچی از بین خواهد رفت.

9- زغال اخته و قره قروت

– خوردن زغال اخته و یا آب قره قروت برای از بین بردن عفونت قارچی مناسب می‌باشد.

10- كاهش مصرف شيريني جات

مصرف موادغذایی شیرین و قند و شکر را کاهش دهيد. مصرف قند و شیرینی ها، رشد قارچ ها را سریع تر و بیشتر می‌کند.

11- آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا و ژل آن نيزدر درمان عفونت و رفع خارش موثر است. بدين منظور از يك ساقه آلوئه ورا استفاده كنيد، پوست سبز آنرا جدا كرده و در واژن قرار دهيد. همچنين ميتوانيد مقداري از آنرا رنده كرده و با شهد به دست آمده ناحيه تناسلي را ماساژ دهيد. بهتراست قبل از خواب اینکار را انجام دهيد كه تا صبح اثر كند. مقاديري كه در واژن باقي ميماند خود به خود خارج ميشود و جاي نگراني ندارد ( تجربه كاربران سايت )

12- جوش شيرين

جوش شیرین هم در درمان قارچ واژن مفيد بوده و از خارش و سوزش واژن جلوگيري ميكند. كافي است دو قاشق جوش شیرین را در چند ليتر آب حل كرده و به مدت 20 دقيقه در محلول مورد نظر بنشينيد و سپس با آب شسته و با حوله تميز خود را خشك كنيد.  شست‌وشو با محلول آّب و جوش شیرین محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید هر روز این کار را انجام دهید.

13 -سرکه سیب 

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ بسیار عالی میباشد.برای این کار ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب با اب گرم ترکیب و واژن خود را با این اب دو بار در روز بمدت ۲الی ۳ روز شستشو دهید . سرکه واژن را اسیدی و باکتریها بمدت طولانی نمی تونند در آن رشد کنند .

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر با رعایت نکاتي که در بالا گفته شد بهبودی در وضعیتتان ایجاد نشد و همچنان خارش واژن داشتید و یا اگر بهبود حاصل شد اما پس از گذشت چند روز مجدد خارش به سراغتان آمد مشکلتان را با پزشک مطرح کنید.

تذکر:

 عفونت قارچی محدودیتی برای رابطه با همسر ایجاد نمیکند ولی بهتر است تا پایان درمان رابطه برقرار نکنید.

——————————————————————————————————

شایع ترین علل درد زیر شکم خانم ها را اینجا بخوانید:

شایع ترین علل دردهای زیر شکم در خانم ها

——————————————————————————————————

اگر در رابطه جنسی دچار درد میشوید مقاله زیر رابخوانید:

علل درد زنان در رابطه جنسی + راهکارها

——————————————————————————————————

اگر نميدانيد ميزان ترشحات واژن طبيعي است با نه اين مقاله را مطالعه كنيد:

چطور بفهميم ترشحات واژن طبيعي است يا نه ؟

——————————————————————————————————

اگر فقط خارش داريد و ميزان ترشحات افزايش نيافته اين مقاله را مطالعه كنيد:

علل خارش و سوزش واژن در زنان و روش های درمان آن

——————————————————————————————————

مطالب مرتبط:

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج- اختصاصي 7 گنج

www.7ganj.ir

*** كپي برداري تنها در صورت ذکر نام ولينك فعال به7 گنج مجاز است.

413 دیدگاه

  • سلام من دو ماه از سوزش و درد داخل رحم و بیرونش نمیتونستم کارای روزانمو انجام بدم
    لطفا از گیاه پنیرک استفاده کنید،بجوشونید و بذارید با حرارت ملایم غلیظ بشه و بخورید و با سرنگی که نوک باریکشو بریدین که آسیب نزنه یک روز درمیون شیاف کنید،یا اگه دخترید توی آب جوشیدش نیم ساعت بشینید
    انشالله نتیجه میگیرید
    تو اینترنت هم فوایدشو بخونید
    فقط حامله ها نباید استفاده کنن

  • با سلام و ممنون بابت اين مطلب. خانمهايى كه عفونت هاى مكرر بخصوص عفونت قارچى دارن، دركنار رعايت مسائل بهداشتى حتما نشستن توى محلول آب و جوش شيرين رو حداقل هفته اى يك بار انجام بديد.طبق تجربه شخصيم خيلى كمك ميكنه.
    خوش باشيد.

  • منم خیلی دچار قارچ واژن میشدم و میشم
    از یه پزشک طب سنتی شنیدم که اندازه یه نخود زاج رو بکوبم و با عسل مخلوط و با یه اپلیکاتور وارد بدنم کنم . هفته ای دوبار نه بیشتر ، معجزه اش رو میبینید ( البته بعد از چند روز استعمال ، میبینید که پوسته هایی از بدنتون خارج میشه که نگران نباشید ، لایه های واژنتونه ، که با خودش تموم قارچ ها و عفونتها رو هم خارج میکنه ?

  • سلام من دو بار رفتم دکتر زنان گفتند عفونت رحم داری خیلی هم خارش داشتم بهم ۶ تا آمپول داد که اسمش نمیدونم ولی هر شب باید میزدم و رسما فلجم میکرد انقدر که درد داشتم بعد از تزریق ولی هیچ تاثیر مثبتی نداشت حتی سوزش ادرار هم گرفتم سری دوم هم که دکتر رفتم فایده نداشت نمیدونم دکترا انگار چیزی بلد نیستن.و هنگام رابطه با همسرم به حدی سوزش و درد دارم که گریم میگیره لطفا راهنمایی کنید خانم های گل که مشکل من رو دارند ممنون

    • سلام .انبر نساء بهترین درمان .انبر نساء رو روشن کن و یه دامن بپوش و لباس زیرت رو در بیار و پاهات رو باز نگه دار تا میکروب کشی شه روزی چند بار اینکار رو انجام بده مطمعنم جواب میده

  • برای درمان عفونت واژن شب قبل از خواب عسل را با اپلیکاتور به داخل واژن تزریق کنید ،دستمال کاغذی را چند لایه کنید توی لباس زیرتان قرار دهید تا شورتتان کثیف نشود. تزریق بعد از نزدیکی از عفونت جلوگیری می کند .هر وقت هم حس خارش یا سوزش در ناحیه تناسلی داشتید عسل بمالید سریع ضد عفونی می کند والتهاب بر طرف می شود

  • سلام خانومایی که عفونت شدید دارند بخونند. تجربه شخصیه خودمه از یه درمان فوق العاده موثر و سریع. ینی من که به مدت یکسال عفونت شدید داشتم و به اندازه ی موهای سرم انتی بیوتیک به خوردم داده بودند فقط با این راه تقریبا درمان شدم. ولی این فقط تجربه شخصی منه و اگه شمام مث من زندگیتون زهرمار شده از دست عفونت امتحان کنید. یه سرنگ تمیز و چند عدد سیر تهیه میکنید اب سیرها رو میگیرید وارد سرنگ میکنید و با اب معمولی رقیق میکنید.یکی دو لیوان آب بخورید تا مثانه تون پر بشه(هم برای عفونت مثانه هست و هم واژن). بعد جایی مثا جلوی یه مبل دراز بکشید یه چیزیم زیرتون پهن کنید حتما. پاهاتون رو میگیرید بالا و یه ذره یه ذره از سرنگ محلول رو میچکونید داخل واژن و مثانه. و حالا نوبت تحمل یه سوزش و درد وحشتاکه .پس فقط وقتی امتحان کنید که دیگه هیچ راهی براتون نمونده. در واقع داریم با ای سیر مثانه و واژن رو شتتشو میدیم و بهتره مثانتون هم پر باشه. چند دقیقه باید تحمل کنید حدود 5 دقیقه خوبه.بیشترم بهتره.بعدش ادرار کنید و خودتون بشورید و از سلامت خودتون لذت ببرید. لازمه بگم که اگه واقعا هیچ راهی مث من براتون نمونده امتحان کنید و این فقط و فقط تجربه شخصی منه

    • سلام خانم من الان سه ساله عفونت قارچی دارم دکتر خیلی رفتی یه مدت خوبم باز شرو میشه چیکار کنم موقع رابطه سوزش دارم

  • يه سوال أين مشكل برأي دختران هم هست؟يا فقط برأي زنان است؟

    • عرض سلام والا من که دخترم شدیدا این مشکلو دارم

    • این مشکل و هم زنا دارن هم دخترا کسایی ک دچار این مریضی میشن سه مرحله داره خارش اب ریزش و خونریزی ولی بیشتر مریضا تو گذینه های اول و دومن ک باس از قرص مترونیدازون دوز 250 استفاده کنن اونم هر فرد اگه وضعش جدیه روزی دوتا اگه نیست روزی یکی هم کافیه اموکسیسیلینم خوبه ولی تو همه ای دوره ها باس نظافت کامل و بدون نقس باشه و با حمام سه روز درمیون با سرکه و اب کامل درمان میشید ولی این قرص بیست تاییه باس درمان و تکمیل کنید تا خوب شدید نگید دیگه نمیشم این ول بیماری اونقدرام ساده ول بکن نیست

    • من دخترم و نمیتونم اینارو استفاده کنم چون بکارتم اسیب میبینه
      باید چیکار کنم

  • سلام
    بچه ها اگه خوب شدین لطفا بگید

    واقعا این عفونت و خارش داره دیوانم میکنه
    هر ماه هم دکترم
    دو روز خوبم
    مابقی دوباره روز از نو روزی از نو

    • یک دونه سیر خش خش کن با ناخن ببزار ئاخل باشه یک شب یا یک روز – یا یک تکه نبات کوچک بزار توش یک شب باشه خوبه این موارد

  • با عرض سلام خدمت همه دوستان در رابطه با این دارو گیاهی، طبق تحقیقاتی که انجام دادم این دارو برای بر طرف کردن عفونت ها بسیار دارویی مفیدیست وبه صورت واژینال استفاده میشود فقط کسانی که باردار هستند ویا کیست یا فیبروم دارند ویا دستگاه گذاشتن نمیتونن استفاده کنند در مورد اسم دارو هم ایشون به دلیل اینکه در حال گذراندن مراحل ثبت دارو هستن از گفتن اسمش معذور هستن و دریافت دارو بصورت غیر حضوری و از طریق پست مقدوره.

  • چنل تلگرام حکیمTelegram :‌ @mshamim95 خانم ف.گودرزی برید تو چنل شمارشون اونجا هست.

  • مژگان ،زينب ،سميرا
    واقعا خوب شدين ترشحاتتون به رنگ اب چسپنده بعد از استفاده از دارو شد؟
    كاش ميومدين قشنگ توضيح ميدادين ؟!
    اگه واقعا معجزه كرده كه عاليه

  • سلام شماره حکیم میرزایی که اعلام کردید اشتباه است لینک تلگرامش هم پیدا نشد اگر راهنمایی کنیدممنون میشیم با تشکر

413 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی