سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مد و زيبايي

ماسک زردچوبه ، بهترین ماسک روشن کننده صورت

تقویم فارسی اندروید

هیچ می دانستید با زردچوبه می توان یک ماسک زردچوبه مفید برای پوست صورت تهیه کرد؟ زردچوبه ادویه ای زرد رنگ است که در بسیاری از غذاهای هندی، آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه استفاده می شود اما بسیاری از مردم کشورهای غربی نمی دانند که ترکیب آن با ماست ، شیر یا روغن زیتون می تواند یک ماسک روشن کننده صورت و یک ضد التهاب قوی باشد و همچنین حاوی آنتی اکسیدان است.

ماسک زردچوبه

ماسک صورت زردچوبه :

زنان هند از زردچوبه به عنوان یک درخشان کننده پوست استفاده می کنند و برای عروس ها (حتی دامادهای جوان) بسیار طبیعیست که با زردچوبه و روغن آفتاب گردان خمیری بسازند و روی پوست شان بمالند تا پوست برای جشن عروسی حسابی درخشان و شاداب شود.

ماسک زردچوبه می تواند به روشن شدن پوست کمک کند. کورکومین که اصلی ترین ماده موجود در زردچوبه است، باعث کاهش تولید ملانین می شود که در اثر تماس بیش از حد با نور آفتاب به وجود می آید. این یکی از مهم ترین دلایلی است که زنان با پوست های تیره بسیار این ماده را دوست دارند اما هر کس با هر نوع پوستی می تواند از خواص ضد پیری زردچوبه برخوردار شود. کورکومین برای درمان التهابات مزمن، تحریکات پوستی و آسیب های ناشی از آفتاب که همگی موجب پیری زودرس پوست می شوند بسیار کارآمد و مفید است. برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات زردچوبه میتوانید اینجا کلیک کنید.

اما به یاد داشته باشید : همانطور که زردچوبه می تواند برای پوست بسیار مفید باشد، ممکن است رنگ طبیعی آن پوست های بسیار سفید و بور را لکه دار کند. با این حال ، رنگ پس از چند ساعت از بین می رود.

زردچوبه

مواد لازم برای ماسک زردچوبه :

  • ¼ قاشق چای خوری پودر زردچوبه
  • 2 قاشق غذاخوری آرد یا نشاسته ذرت (برای غلظت مایه خمیر)
  • مقدار کمی عسل
  • برای پوست چرب : ¼ فنجان ماست ساده و چند قطره آب لیمو
  • برای پوست خشک : 2 قاشق غداخوری روغن نارگیل، یا روغن بادام شیرین، یا روغن زیتون

عسل با زردچوبه

طرز تهیه ماسک زردچوبه :

  • آرد و زردچوبه را با هم مخلوط کنید. وقتی ترکیب شدند عسل را اضافه کنید.
  • اگر پوستی چرب دارید آب لیمو را اضافه کنید. کم کم ماست را با آن ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. (می توانید به دلخواه ماست کمتر یا بیشتری اضافه کنید.)
  • اگر پوستی خشک دارید روغن را به آرامی اضافه کرده و هم بزنید.
  • ماسک را روی صورت و گردن بزنید. بین 15 تا 20 دقیقه منتظر بمانید.
  • از یک حوله کوچک خیس و گرم استفاده کنید تا هیچ اثری از زردی زردچوبه روی صورت تان باقی نماند و سپس ماسک را از صورت پاک کنید.

نکته آخر :

به یاد داشته باشید که برای تهیه ماسک زردچوبه حتماً از زردچوبه مرغوب استفاده کنید. زردچوبه با کیفیت رد زرد رنگ روی پوست ایجاد نمی کند اما اگر از زردچوبه های بی کیفیت استفاده کنید ممکن است اثرش تا چندین روز روی صورت تان باقی بماند. حتی المقدور سعی کنید چند ساعت پیش از مهمانی از زردچوبه استفاده نکنید.

اگر دوست ندارید زردچوبه طبیعی را استعمال کنید می توانید از کرم های صورت و سرم هایی که مواد تشکیل دهنده زردچوبه را دارا هستند و به روشن تر شدن پوست کمک می کنند استفاده کنید.

همچنین میتوانید این مطالب را مطالعه نمایید:

فواید زردچوبه برای پوست و مو

فواید زردچوبه

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی