راهنماي خريد

پرفروش‌ترین استند گل و گیاه در سال 1402

تقویم فارسی اندروید

با این همه تنوع در شکل و ساختار استند گل و گیاه، واقعاً انتخاب یکی سخت است؛ اما نه وقتی که شما با انواع استند گل و گیاه آشنا باشید. وقتی بدانید که ماهیت این نوع استندها چیست و چه کاربردی دارند، مطمئناً انتخاب برایتان خیلی راحت‌تر خواهد شد. اگر نیم‌نگاهی هم به پرفروش‌ترین استند گل و گیاه در سال 1402 بیندازید، آن‌هایی که دارای ساختار و اصول استانداردی هستند، همیشه در این فهرست قرار گرفته‌اند؛ پس اگر شما هم به دنبال استند اصولی برای خرید هستید، ادامه این مطلب را بخوانید تا به طور کامل با آن آشنا شوید.

استند گل چیست؟

هر چیزی که برای نشاندن گل‌های آپارتمانی از آن کمک بگیرید را به عنوان استند گل تعریف می‌کنند. از پایه‌ای چوبی ساده گرفته تا شلف‌های چوبی و فلزی که انواع طرح و شکل‌های مختلفی دارند. پس در انتخاب مدل، سبک و رنگ استند گل دستتان کاملا باز است و هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید با خیال راحت متناسب با سبک چیدمان خانه، استند گل را انتخاب کنید.

کاربرد استند گل چیست؟

در نگاه اول، کاربرد استند گل برای چیدمان گلدان‌ها استفاده می‌شود؛ اما باید یک پله به عقب‌تر برویم. هدف از چیدمان گلدان‌ها چیست؟

هدف استفاده از استند گل، تزریق حسی متفاوت به فضا و زیباتر کردن آن از طریق نظم دادن به گلدان‌های گیاهان آپارتمانی است. در واقع شما با استفاده از استندهای گل می‌توانید چیزی شبیه به پاسیوی قدیم ایجاد کنید؛ مکانی که در خانه‌های قدیمی برای قرار دادن گلدان‌ها استفاده می‌شود و دیگر در خانه‌های جدید چنین جایی وجود ندارد. علاوه بر این می‌توان استندهای گل را به‌راحتی جابه‌جا کرد و به فضای خانه با جابه‌جا کردن استند تنوع بخشید.

انواع استند گل که باید بشناسیم

ما این بار می‌خواهیم که پرفروش‌ترین استند گل و گیاه در سال 1402 را از دیدگاه متفاوتی برای شما تقسیم‌بندی کنیم. یکی از انواع استندها که اتفاقاً این روزها هم طرفدار زیادی در خانه های لوکس پیدا کرده است، سبک مشبک پلکانی است. این سبک با اینکه در نگاه اول نیاز به فضای زیادی دارد؛ اما می‌توان گلدان‌ها را خیلی مرتب و شکیل روی آن قرار داد. برای آن‌هایی که در خانه محدودیت فضا برای چیدمان گلدان‌ها ندارند اما می‌خواهند فضایشان مرتب باشد، این سبک بهترین انتخاب است.

بعضی استندها شکل و طراحی‌های خاصی دارند. در واقع نمی‌توان شکل استانداردی برای آن‌ها تعریف کرد. بعضی از این استندها از قبل تولید شده‌اند؛ اما امکان تولید سفارشی آن‌ها هم وجود دارد. هرچند کمتر کسی به دنبال ساخت سفارشی استند گل است و سعی می‌کند تا از همان نمونه‌های موجود در بازار خرید کند.

قفسه‌های پله‌ای از دیگر انواع استندهای گل و گیاه هستند. از آنجا که ساختار شکیل دارند، فضا را زیباتر می‌کنند. همچنین شکل‌های متنوعی در بازار دارند و دست شما را در انتخاب باز می‌گذارند.

البته مدل‌های ساده‌تری هم وجود دارند. در واقع مشبک هستند؛ اما شکل ساده‌تری دارند. حالا شاید به هر حال شما گلدان زیادی نداشته باشید. از این رو، چنین استندی برایتان مناسب است.

بعضی مدل‌ها دارای طرح نردبانی هستند. در این طرح‌ها، می‌توان روی هر ردیف تعداد گلدان‌های بیشتری کنار هم قرار دارد. البته می‌توان از نمونه‌های با قابلیت آویز هم استفاده کرد که باعث زیباتر شدن فضا هم خواهد شد. اگر به دنبال پرفروش‌ترین استند گل و گیاه در سال 1402 هستید، به دنبال مدل‌های ترکیبی بروید. برای اینکه می‌توانید چندین زیبایی را با هم داشته باشید.

گاهی پیش می‌آید که شما فضای کافی برای قرار دادن استند گل بزرگ ندارید و می‌خواهید برای گوشه‌های مختلف از استندهای ساده استفاده کنید. نمونه زیر بهترین گزینه برای خرید هستند. استندهایی به‌صورت جداگانه هستند و امکان قرار گرفتن یک گلدان روی هر یک وجود دارد.

چه استند گلی بهتر است؟ کوچک یا بزرگ؟

پاسخ به این سؤال به فضای موجود در خانه یا شرکت شما بستگی دارد. اگر فضایتان بزرگ است و امکانش را دارید، می‌توانید استند گل بزرگ بگیرید. البته دقت داشته باشید که تعداد گل کافی برای پر کردن استند گل داشته باشید.

نکته دیگر اینکه باید بین اندازه گل و گلدان و کفه قرارگیری تناسبی وجود داشته باشد. نمی‌توان یک گلدان خیلی کوچک را روی استند با کفه بزرگ قرار داد. البته باید بین اندازه گلدان و خود استند هم تناسبی وجود داشته باشد. از طرفی اگر اندازه استند کوچک باشد و شما گلدان بزرگ روی آن بگذارید، تقریباً بیشتر فضا اشغال خواهد شد و دیگر فضایی برای دادن بقیه گلدان‌ها وجود نخواهد داشت. همچنین اینکه اگر گلدان کوچک در استند بزرگ قرار دهید، خودش را نشان نمی‌دهد.

کدام جنس استند گل را انتخاب کنیم؟

اصولاً استندهای گل از جنس چوب هستند؛ اما نه هر چوبی. چوب باید استحکام بالایی داشته باشد تا بتوان از آن در درازمدت استفاده کرد. چوب استند باید کیفیت و استحکام بالایی به‌ویژه در برابر رطوبت داشته باشد و بتواند وزن گلدان‌ها را تحمل کند. استفاده از استند گل آهنی هم خوب است؛ اما باید دقت داشته باشید که این نوع استند وزن بالایی دارد و از این رو حمل آن سخت‌تر خواهد شد. ترکیب چوب و فلز برای استند گل بهترین ترکیب است زیرا هم از زیبایی دو متریال مختلف استفاده کرده‌اید و هم مقاومت استند را به کمک پایه‌های فلزی افزایش می‌دهید.

مزایای استند گل چیست

همان‌طور که در بالا درباره پرفروش‌ترین استند گل و گیاه در سال 1402، تعریف و کاربردهای آن صحبت کردیم، احتمالا متوجه مزایای استند گل هم شده‌اید. از مزیت‌های استند گل می‌توان به نظم بخشیدن به تعداد زیادی از گلدان‌ها، استفاده کردن از فضای گوشه اتاق برای تزیین با گیاهان آپارتمانی، ارائه نور بیشتر به گیاهان آپارتمانی و چیدمان زیباتر خانه اشاره کرد. برای دیدن ایده‌های تزیین خانه با استند گل پیشنهاد می‌کنیم به مجله خوگر سر بزنید.

قیمت استند گل چقدر است؟ از کجا بخریم بهتر است؟

قیمت استند گل متفاوت است و به عواملی از جمله کیفیت مواد اولیه در ساخت، طرح و تعداد کفه و دیگر قابلیت‌های آن بستگی دارد. فقط فکر نکنید که اگر استند گلی ارزان یا گران است، کیفیت آن نامناسب یا خیلی عالی است. برای خرید استند گل هم می‌توانید به‌صورت آنلاین یا فیزیکی از فروشگاه‌های عرضه‌کننده گل و استند تهیه کنید. اغلب گلخانه‌ها و گلفروشی‌ها در کنار فروش انواع گیاهان آپارتمانی، مدل‌های مختلف استند گل را هم عرضه می‌کند.

2 دیدگاه

2 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی