تناسب اندام خواص مواد غذايي سلامت

چگونه در یک هفته شکم تخت داشته باشیم؟

تقویم فارسی اندروید

شکم تخت

شاید شما هم یک رویداد بزرگ در پیش دارید و فقط یک هفته تا روز موعود فرصت باقی مانده است. حتما می خواهید در این رویداد بزرگ یک شکم تخت داشته باشید. داشتن شکم تخت در یک هفته کمی بلند پروازانه به نظر می رسد اما اگر برنامه ای دقیق داشته باشید می توانید به نتیجه دلخواه برسید. تا پایان یک هفته شما قادر خواهید بود با برخی روش های موضعی یک شکم کاملا تخت داشته باشید و برای روز بزرگ خود آماده شوید.

آشامیدن برای داشتن شکم تخت

شکم تخت

1. نوشیدن آب

شماره یک این فهرست آب است. شما باید به طور مداوم آب بنوشید اگر می خواهید شکم تخت و صاف داشته باشید. نوشیدن آب به شما کمک می کند تعادل میان مایعات و جامدات بدن تان حفظ شود و در عین حال شما تمایل بسیار کمتری به خوردن غذا پیدا می کنید. آب همچنین چربی بدن را می شکند و انرژی را به عضلات بدن تان منتقل می کند تا متابولیسم تان را حفظ نماید. اضافه کردن لیمو ، پرتقال یا برش های خیار به آب می تواند هم طعم آن را بهتر کرده و هم خاصیتش را افزایش دهد. شما همچنین می توانید گیاهانی مثل نعناع را به نوشیدنی تان اضافه نمایید.

2. چای سبز

در این یک هفته تا می توانید چای سبز مصرف کنید. چای سبز علاوه بر تمام مزایایی که دارد می تواند در کاهش وزن بسیار مفید و موثر واقع شود. دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی است و به کاهش چربی کمک می کند. برای افزایش و  دو چندان کردن خاصیت چربی سوزی، چای سبز را پیش از تمرین و ورزش مصرف نمایید.

3. اسموتی

اسموتی ها یک راه عالی برای هیدراته کردن بدن هستند و یک شکم تخت برای شما به دنبال خواهند داشت. اسموتی در واقع به آب میوه های ترکیبی اطلاق می شود. مثلا وقتی شما یک اسموتی هندوانه درست می کنید، اسید آمینه ای به نام آرژینین مصرف می کنید. آرژینین چربی بدن را کاهش داده و توده های عضلانی را افزایش می دهد. آناناس هم آنزیمی دارد که به تجزیه پروتئین، هضم راحت و جلوگیری از نفخ کمک می کند. برای تهیه اسموتی هندوانه، دو فنجان هندوانه خرد شده را در مخلوط کن ریخته و ¼ فنجان شیر بدون چربی را به آن اضافه کنید. به مدت 15 ثانیه مخلوط کن را روشن کنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. 2 فنجان یخ اضافه کرده و 20 ثانیه دیگر مخلوط کنید تا به قوام مناسبی برسد. برای تهیه اسموتی آناناس نصف فنجان شیر را با دو فنجان آناناس یا کنسرو آناناس در مخلوط کن ریخته و یک دقیقه مخلوط کنید. پوره آناناس را در لیوان ریخته و با یک قاشق غذاخوری روغن آفتاب گردان مخلوط کنید. اسموتی آماده سرو کردن است.

4. کمی زنجبیل اضافه کنید.

زنجبیل به آرامش دستگاه گوارش و کاهش نفخ کمک می کند. می توانید زنجبیل تازه را به چای سبز یا حتی آب جوش اضافه کرده و مصرف کنید. همچنین افزودن کمی زنجبیل تازه به چای هم یک چای زنجبیلی خوشمزه را برای شما به ارمغان می آورد.

5. چای نعناع

این روزها بسیاری از کافه ها چای نعناع سرو می کنند. نعناع به گوارش کمک بسیاری می کند پس تا می توانید چای نعناع میل کنید. برگ های تازه نعناع را به آب یا چای سبز اضافه کرده و نوش جان نمایید.

6. عدم استعمال الکل

اگر می خواهید شکم تخت داشته باشید از الکل دور بمانید. الکل دوست شما نیست زیرا باعث می شود چربی بیشتری مصرف نمایید. همچنین هورمون هایی که موجب سوزاندن چربی بدن می شود را مهار می کند.

7. اجتناب از نوشدنی های گازدار و تخمیر شده

هنگامی که نوشیدنی های گازدار را مصرف می کنید، این گاز وارد روده می شود و باعث تورم و پف کردن شکم خواهد شد.

8. شیرین کننده مصنوعی سوربیتول

این شیرین کننده مصنوعی در برخی رژیم های غذایی وجود دارد که به کمک آن می توان بدون افزایش کالری، شیرینی مصرف کرد. مشکل اینجاست که بدن ما برای هضم این ماده دچار مشکل می شود. سوربیتول تنها در سودا وجود ندارد بلکه در ماست، غذاهای کم کالری، آدامس های جویدنی و آب نبات های سفت نیز یافت می شود.

ورزش کردن برای داشتن شکم تخت :

ورزش کردن

1. تمرینات هوازی

هیچ چیز به اندازه ورزش های هوازی نمی تواند چربی های شکم را آب کند. مطالعات نشان می دهند که ورزش های هوازی 67% بیشتر از ورزش های استقامتی و رژیم های ترکیبی کالری می سوزانند. وزارت بهداشت و سلامت آمریکا توصیه می کند بزرگسالانی که در سلامت کامل به سر می برند به طور میانگین 150 دقیقه در هفته ورزش های هوازی ماننده پیاده روی سریع و شنا کردن انجام دهند یا 75 دقیقه در هفته ورزش های هوازی شدید مثل دو انجام شود. می توانید فعالیت های تان را در هفته تقسیم کنید اما مدت زمان ورزش روزانه تان نباید کمتر از ده دقیقه باشد. اگر به دنبال کاهش وزن هم هستید باید شدت، مدت یا هر دو را افزایش دهید.

2. ورزش با توپ

ممکن است مربیان در این مورد توافق نداشته باشند اما چیزی که عیان است این است که ورزش با توپ می تواند روی عضلات شکم و پهلو تاثیر بگذارد. روی یک توپ بزرگ به پشت دراز بکشید و با یک توپ کوچک یا دمبل دستتان را ورزش دهید. در سه ست و هر ست 12 تا 15 بار این حرکت را تکرار کرده و به مدت 30 ثانیه میان هر ست استراحت کنید.

3. عضله سازی

برای داشتن شکم واقعا تخت نیاز دارید که روی عضله های پشت، لگن و باسن نیز کار کنید. روی زمین به یک طرف دراز کشیده و آرنج دست چپ تان را روی زمین بگذارید. دست راست را به بدن بچسبانید و پاها را به هم جفت کنید. سپس بدن را از زمین جوری جدا کنید که فقط پا و آرنج با زمین تماس داشته باشند. سعی کنید بین 30 تا 45 ثانیه در همین حالت بمانید سپس این کار را با طرف دیگر بدن تان انجام دهید. اگر نمی توانید 30 تا 45 ثانیه خود را در این حالت نگه دارید تلاش کنید و کم کم با تمرین به زمان مورد نظر برسید.

ایجاد خطای دید برای شکم تخت

شکم تخت

1. بهبود وضعیت بدن

شما با بلند و کشیده نشان دادن بدن خود می توانید خطای دید ایجاد کنید. همیشه صاف بایستید و سعی کنید قفسه سینه تان به موازات شکم تان قرار بگیرد. برای تمرین روزانه، شانه های تان را بالا ببرید، 10 ثانیه نگه دارید و به آرامی رها کنید. این کار را 3 ست سه تایی در روز انجام دهید که باعث تقویت ستون فقرات و عضلات پشت می شود.

2. لباس هایی که شکم تان را صاف نشان می دهند انتخاب کنید.

برای داشتن شکم تخت گاهی تنها نیاز دارید به کمدتان رجوع نمایید. شما با انتخاب پارچه و سبک مناسب می توانید توهمی از یک شکم صاف ایجاد کنید. پارچه هایی از قبیل کتان پنبه، ابریشم و پشم سبک می توانند چربی های شکم را از دید مخفی کنند. از پوشیدن لباس هایی با جنس لاکرا و بافتنی های نازک دوری کنید زیرا به راحتی برآمدگی های بدن را نشان می دهند. همچنین سعی کنید لباس هایی که می پوشید جزئیات شان روی گردن و آستین باشد و از مدل های عجیب و غریب روی معده و شکم پرهیز نمایید. تاپ ها و بلوزهای پوشیده هم گزینه های خوبی هستند به شرط آنکه زیادی چسبان نباشند. کمربند هم گزینه خوبی محسوب می شود. می توانید از کمربندهای پهن روی کمر استفاده کنید تا چربی دور شکم دیده نشود. در مورد رنگ ها هم حتما به خوبی اطلاع دارید. قطعا رنگ مشکی برای لاغر دیده شدن مناسب است اما این تنها گزینه شما نیست. رنگ هایی از قبیل بنفش، سرمه ای، زرشکی، بادمجانی، ذغالی، خاکستری و آبی نفتی برای لاغر دیده شدن توصیه می شوند. پارچه های راه راه عمودی هم در این مورد مناسبند.

3. پوشیدن گن

شما می توانید از گن های لاغری و گن های ساعت شنی زیر لباس هایتان استفاده کنید. مدل های مختلفی در بازار وجود دارد اما مدل نیم تنه تا زیر سینه بسیار مناسب است. اگر ران و باسن بزرگی ندارید و فقط می خواهید شکم تخت داشته باشد مدل کوتاه آن بسیار مناسب است. شما می توانید بدون ناراحتی و درد از داشتن شکمی صاف لذت ببرید.

خوردن برای داشتن شکم تخت :

شکم تخت

1. بیشتر بخورید.

به جای سه وعده غذای بزرگ، سعی کنید تعداد وعده ها را بیشتر کرده و در عوض مقدار آنها را کم کنید. این کار شکم شما را پر کرده و سیستم گوارش تان بهتر کار می کند. وعده های کوچک و تنقلات بخورید. فاصله بین وعده های غذایی تان را بین 2 تا 3 ساعت بگذارید. با این کار فضای کمتری از معده را اشغال می کنید و در نتیجه شکم تان کمتر برآمده می شود. همچنین متابولیسم تان حفظ می شود و احساس سیری می کنید.

2. کاهش مصرف فیبر

برخی از مواد غذایی نظیر کلم بروکلی، لوبیا، گل کلم و غیره که فیبر بسیار بالایی دارند ایجاد گاز و نفخ می کنند. اگر نزدیک به یک مراسم بزرگ هستید به مدت یک هفته خوردن این خوراکی ها را برای خود منع کرده و پس از آن هم به تدریج استفاده کنید. سعی کنید فیبر مورد نیاز بدن تان را در این روزها از مواد غذایی دیگر تامین نمایید. اگر از این مواد غذایی استفاده کردید سعی کنید خوراکی هایی را در کنارشان مصرف کنید که هضم غذا را راحت تر می کنند.

3. تعادل در مصرف میوه جات و سبزیجات

میوه جات و سبزیجات به شدت برای سلامت بدن مفید هستند اما باعث برآمدگی شکم می شوند. بهتر است در روز مقادیر کمتری از آنها را در وعده های بیشتر مصرف نمایید.

4. عدم استفاده از لاکتوز

لاکتوز یا قند موجود در لبنیات ممکن است هضم غذا را دچار اختلال کرده و باعث ایجاد نفخ شود. نمی توانید لبنیات را از زندگی تان حذف کنید اما سعی کنید در مصرف آن تعادل ایجاد نمایید. ماست، لاکتوز کمی دارد و همچنین برخی از محصولات لبنی بدون لاکتوز هستند. در مدت یک هفته ای که لازم است شکم تخت داشته باشید بهتر است حتی الامکان از شیر استفاده نکنید.

5. غذاهای سرشار از پتاسیم

سعی کنید تا می توانید مواد غذایی که غنی از پتاسیم هستند را مصرف کنید. آووکادو، موز، انبه، طالبی و ماست بدون چربی (و بدون شیرین کننده های مصنوعی) در این دسته جای می گیرند. پتاسیم یک نوع دیورتیک طبیعی است و می تواند میزان پف کردگی بدن را کاهش دهد.

منبع : wikihow

9 دیدگاه

  • رعایت رژیم اصولی تمرین تمرین تمرین معجزه این راه حل هاییم ک بیان شده صرفا برای بهبود نفخ خوبه اما ن بشینی ب امید چربی سوزی اگ میبینید ورزش و رژیم براتون سخته و انجامـ نمیدید دنبال راه حل ساده تر نباشید ک ن خودتونو گول زده باشید ن ب خودتون اسیب بیشتری برسونید

  • دوستان سعی کنید روزی یک ساعت راه برید آب زیاد بخورید و تا حدی غذا بخورید که سیر بشید من جواب گرفتم این راه بهتره

  • این که فرد مورد نظر طی یک هفته به وزن ایده ال برسه وقتی اضافه وزن داره غیرممکن و خنده داره برای اینکه نتیجه خوبی داشته باشیم هم باید رژیم غذایی درستی داشته باشیم هم ورزش کنیم و این که وزن دلخواه برسیم حدود ۶یا ٨ ماه طول میکشه

  • برای داشتن شکمی تخت اصلا ربطی به غذا نخوردن و ورزش کردن نیست فقط کافیه موقع غذا خوردن کمرتون رو صاف کنید و یکی بیشتر راه برید و از پله ها بالا و پایین بروید

  • فقط صبح ها قبل از صرف صبحانه ده دقیقه نرمش کنید و بیست دقیقه نرم بدوید بعد یک دوش اب گرم و صرف صبحانه کامل
    کم بخورید ولی وعده های غذایی رو هم زیاد کنید
    بدن تا حدی چربی سوزی میکند و بعد مقاومت نشان میدهد و به عضله سوزی می افتد برای این موضوع از موادی با پروتئین بالا تغذیه کنید
    در طول روز اب زیاد مصرف کنید ولی با فاصله زمانی
    قبل از صرف وعده های غذایی اصلی مقداری بادام بخورید تا جلوی اشتهاتون رو بگیره یا دو لیوان اب بخورید
    تا میتوانید برنج کم بخورید نه اینکه اصلا نخورید مقدار کمی مصرف کنید
    اگر با غذا وابستگی به خوردن نان دارید از نان سنگک استفاده کنید ولی به اندازه کف دست یا یک مقدار بیشتر
    امتحان کردم جواب گرفتم در دو ماه پانزده کیلو کم کردم
    اول از همه جا صورت لاغر میشه بعد پهلو و بعد شکم
    برای لاغر نشدن بیش از حد صورت خیار و هویج و ماهی حد الامکان هر روز بخورید

  • خیلی موضوع را ساده می بینید!!!
    اصلا به این سادگیها نیست.
    گرسنگی امان شما را می برد وتمایل به خوردن دیوانه تان می کند
    حداقل صاحب یک شکم متوسط نه بزرگ ، مثلا کسی که 15 کیلو اضافه وزن دارد علاوه بر مواردی که گفتید به مدت 6 ماه باید روزی 2 کیلومتر بدود تا شکمش صاف شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این کار هرکسی نیست

  • همه میگن چه غذایی بخورید و چه غذایی نخورید!!
    به نظر من فقط آب اونهم آب ولرم بخصوص بعد از هر وعده غذایی و بین روز.
    تاثیرش فوق العاده است.
    آب جوشیده را بگذارید ولرم بشه و بعد نوش جان کنید.
    نه خرج داره و نه زحمت

9 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی