خواص مواد غذايي سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

تمام فواید سس مایونز برای مو

تقویم فارسی اندروید

مراقبت از مو گاهی ممکن است نیاز به ترفندهایی خاص داشته باشد. گزینه های زیادی اعم از ماسک ها و قرص های مخصوص برای حفاظت از مو وجود دارند اما تصمیم گیری درباره اینکه کدام را با اطمینان به موهایمان بزنیم کمی دشوار است. در حالیکه محصولات تجاری به راحتی در دسترس هستند، شما با کمی تحقیق می توانید از چند ماده طبیعی که ارزان قیمت هم هستند به اندازه همان محصولات نتیجه بگیرید. سس مایونز یکی از عناصریست که می تواند در مراقبت از مو مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله خواهیم گفت چرا سس مایونز می تواند یکی از بهترین درمان ها برای موهایتان باشد.

سس مایونز

مزایای سس مایونز برای مو

به جز مزایایی که در این متن به آنها اشاره خواهیم کرد، مایونز می تواند به موهای شما در موارد زیر هم کمک کند:

1. رشد مو

سس مایونز حاوی زرده تخم مرغ، سرکه و روغن است که همگی موهای شما را تغذیه و مرطوب می کنند. وجود اسید آمینه در مایونز کمک می کند تا پوست سرتان تقویت شود تا بتواند رشد موهای سالم داشته باشد.

2. از بین بردن شپش

سس مایونز یکی از محبوب ترین درمان ها برای مقابله با شپش است. اگر پوست سر را با مقادیر زیادی سس مایونز پوشش دهید، می توانید باعث کشتار شپش ها شوید.

3. صاف کردن مو

صاف کردن موهای فرفری با یک بار استفاده از مایونز میسر نمی شود اما با استفاده منظم می تواند به طور موثر وز موها را بگیرد و آن را نرم و صاف تر کند.

4. نرم کننده

از آنجا که مایونز از اسیدهای آمینه و روغن تغذیه شده، یکی از بهترین محصولاتیست که مواد تشکیل دهنده برای درمان و نرم کردن موهایتان را داراست.

5. مراقبت از موهای فرفری

هر دختری که موهای فر دارد به شما خواهد گفت که مرتب نگه داشتن موهای فر کار ساده ای نیست. تلاش های زیادی برای حفظ موهای فر باید انجام داد. با استفاده از مایونز می توانید خشکی موهای فر را مدیریت کنید.

6. محافظت از رنگ مو

موهای رنگ شده معمولا بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. کوتیکول های آسیب دیده بیشتر تمایل به از دست دادن رنگ دارند. مایونز به نرمی و محافظت از کوتیکول های مو کمک می کند.

7. درمان شوره سر

سس مایونز حاوی سرکه است که ماده ای موثر برای حفظ تعادل PH پوست سر و تولید چربی به شمار می رود. تولید بیش از حد چربی یکی از دلایل اصلی شوره سر است. استفاده از سس مایونز پوست سر را آرام کرده و باعث انسداد فولیکول ها می شود که به درمان شوره سر کمک می کند.

8. درمان موهای خشک و وز

همانطور که قبلا ذکر شد، سس مایونز به خنک کردن کوتیکول های مو کمک می کند تا رطوبت را در رشته های مو نگه دارد. این مسئله موهای شما را نرم و صاف نگه می دارد.

نحوه استفاده از مایونز به عنوان ماسک برای مو

مواد لازم:

  • 1 فنجان سس مایونز

موهایتان را خیس کنید. یک فنجان سس مایونز را به پوست سر و تمام موهای خود بزنید و موهایتان را به خوبی ماساژ دهید. 20 دقیقه منتظر بمانید و سپس سرتان را بشویید. از یک شامپوی نرم کننده ملایم استفاده کنید که زیاد موهایتان را خشک نکند. یک بار در هفته می توانید این کار را انجام دهید.

همچنین با استفاده از مراحل زیر می توانید از مایونز به عنوان یک ماسک طبیعی مو بهره ببرید.

مو و پوست سرتان را به سس مایونز آغشته کنید و سپپس موهایتان را پشت سر جمع کنید. حوله را با آب داغ خیس کنید و آن را روی سرتان قرار دهید. 20 دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با شامپوی ملایم بشویید.

درحالیکه مایونز به تنهایی می تواند سلامت موهایتان را به طور قابل توجهی بهبود بخشد، می توانید آن را با مواد دیگری ترکیب کنید تا از مزایای آن هم برخوردار شوید.

در ادامه 8 ماسک موی مایونز را به شما معرفی خواهیم کرد:

1. ماسک موی مایونز و تخم مرغ

سس مایونز

مواد لازم:

  • 2 عدد تخم مرغ کامل
  • 5 قاشق غذاخوری سس مایونز

طرز تهیه:

در یک کاسه سس و تخم مرغ را هم بزنید تا مخلوطی یک دست تهیه کنید. این مخلوط را به موهای خود بزنید. از ریشه شروع کنید و به سمت ساقه های مو بروید. هنگامی که همه موهایتان به ماسک آغشته شد، 20 دقیقه منتظر بمانید. شما می توانید کارایی ماسک را با پوشاندن موهایتان توسط یک حوله داغ افزایش دهید. ماسک را با شامپوی بدون سولفات ملایم از موهایتان پاک کنید. می توانید 1 تا 2 بار در هفته این کار را انجام دهید.

تخم مرغ دارای پروتئین هاییست که به تغذیه مو کمک می کند. همچنین الاستیسیته مو را بهبود می بخشد و شکستگی و آسیب را به حداقل می رساند.

2. ماسک موی مایونز و عسل

سس مایونز

مواد لازم:

  • ½ فنجان سس مایونز
  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

طرز تهیه:

تمام مواد را در کاسه ای به خوبی با هم ترکیب کنید. این مخلوط را از ریشه به موهایتان بزنید و کم کم تمام رشته های مو را با آن بپوشانید. اجازه دهید ماسک بین 30 تا 45 دقیقه روی موهایتان باقی بماند و همچنین می توانید با حوله ای گرم موهایتان را بپوشانید تا ماسک بهتر عمل کند. در آخر موهایتان را با شامپوی بدون سولفات ملایم شستشو دهید. این کار را می توانید 3 تا 4 بار در ماه تکرار کنید.

عسل یک نرم کننده طبیعی است که می تواند به رشته موهایتان رطوبت ببخشد. این ماسک مو باعث می شود موهایتان نرم و قابل انعطاف شود. همچنین مانع از انسداد منافذ پوست سر شده و بقایای محصولات شیمیایی را از بین می برد.

3. ماسک موی مایونز و روغن زیتون

سس مایونز

مواد لازم:

  • ½ فنجان سس مایونز
  • ½ فنجان روغن زیتون

طرز تهیه:

روغن و سس را در کاسه ای ترکیب کنید سپس از ریشه تا ساقه موهایتان را به این مخلوط آغشته نمایید. 30 دقیقه منتظر بمانید و در صورت تمایل با یک حوله گرم موهایتان را بپوشانید. در آخر موهایتان را با شامپویی ملایم و بدون سولفات شستشو دهید. یک بار در هفته این کار را تکرار نمایید.

این ماسک برای افرادی با موهای بسیار خشک مناسب است. روغن زیتون و سس مایونز موهای شما را مرطوب نگه می‌دارند و هرگونه آسیبی را کاهش می‌دهند.

4. ماسک مایونز و آووکادو

سس مایونز

مواد لازم:

  • 1 فنجان سس مایونز
  • پوره نصف یک آووکادو

طرز تهیه:

آووکادو را کاملا از هسته جدا کنید. مایونز را به آن اضافه کنید تا مخلوطی نرم به دست آورید. این مخلوط را از ریشه تا ساقه به موهایتان بزنید. 20 دقیقه صبر کنید و سپس با شامپوی بدون سولفات ملایم شستشو دهید. 3 تا 4 بار در ماه می توانید این ماسک دست ساز را استفاده نمایید.

آووکادو با آنتی اکسیدان و چربی های مفیدی که دارد برای حفظ سلامت پوست سر مفید است و همچنین موها را نرم و تغذیه می کند.

5. ماسک موی سس مایونز و روغن نارگیل

سس مایونز

مواد لازم:

  • 4 قاشق غذاخوری سس مایونز
  • 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه:

همه مواد تشکیل دهنده را در کاسه ای خوب با هم مخلوط کنید. این مخلوط را از ریشه تا ساقه به موهایتان بزنید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس با شامپوی بدون سولفات ملایم شستشو دهید. یک بار در هفته می توانید این کار را تکرار نمایید.

روغن نارگیل یکی از محبوب ترین مرطوب کننده های مو محسوب می شود. این ماسک به رفع خشکی مو کمک کرده و آن را درخشان می کند.

6. ماسک موی مایونز و موز

سس مایونز

مواد لازم:

  • 2 عدد موز رسیده
  • 2 قاشق غذاخوری سس مایونز
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه:

موز را در کاسه ای پوره کنید و پوره را با روغن زیتون و سس مایونز مخلوط نمایید. از ریشه تا ساقه موهایتان را با این مخلوط بپوشانید. 45 دقیقه منتظر بمانید و سپس با شامپوی بدون سولفات ملایم شستشو دهید. این کار را می توانید هفته ای یک بار تکرار کنید.

موز موها را نرم و لطیف می کند و همچنین الاستیک را بهبود می بخشد. این یکی از بهترین ماسک هایی است که می توانید از آن برای موهای ضعیف و آسیب دیده استفاده کنید.

7. ماسک موی مایونز و توت فرنگی

سس مایونز

مواد لازم:

  • 8 عدد توت فرنگی
  • 3 قاشق غذاخوری سس مایونز

طرز تهیه:

توت فرنگی ها را در مخلوط کن بریزید تا پوره شوند. مایونز را به آن اضافه کنید تا مخلوطی یک دست داشته باشید. این مخلوط را از ریشه به موهایتان بزنید و کم کم تا نوک ساقه ها را پوشش دهید. 20 دقیقه منتظر بمانید و سپس با شامپویی ملایم بشویید. هفته ای یک بار می توانید از این ماسک استفاده کنید.

توت فرنگی یکی از بهترین موادیست که می تواند برای موهای چرب مورد استفاده قرار گیرد. این ماسک PH پوست سر را متعادل کرده و تولید چربی آن را کنترل می کند. همچنین برای مقابله با چربی و شوره سر نیز مناسب است.

8. ماسک موی مایونز و لیمو

سس مایونز

مواد لازم:

طرز تهیه:

همه مواد را در کاسه ای با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. مخلوط را به موهایتان بزنید. از ریشه شروع کنید و تا ساقه ادامه دهید. 20 دقیقه منتظر بمانید و سپس با شامپو بشویید. هفته ای یک بار می توانید این کار را تکرار نمایید.

آب لیمو غنی از ویتامین C است که به افزایش رشد مو کمک می کند. در عین حال چربی را کنترل کرده و ماسکی شگفت انگیز برای موهای چرب است.

نکات مهم

  • از آنجا که سس مایونز به میزان قابل توجهی سنگین است، توصیه می شود اگر موهای چربی دارید حتما آن را با توت فرنگی یا آب لیمو مخلوط نمایید.
  • همیشه شامپوهای بدون سولفات ملایم را برای شستن روزانه مو و پوست سرتان برگزینید.
  • برای شستن موهایتان از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. آب گرم می تواند به موهایتان آسیب بزند.

لازم نیست برای داشتن موهایی صاف و سالم از محصولات تجاری استفاده کنید. مواد طبیعی بهترین راه برای تقویت مو هستند. بدین منظور حتما از کیفیت سس مایونزی که استفاده می کنید مطمئن شوید و ترجیحا ارگانیک آن را تهیه نمایید.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی