داروهاي گياهي و طب سنتي سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

چگونگی استفاده از روغن کرچک برای مو

تقویم فارسی اندروید

روغن کرچک برای موهای ضخیم تر و بلندتر بسیار موثر است. اخیرا درمان های زیبایی طبیعی زیادی توسط مردم و کارشناسان آزمایش می شوند. در حال حاضر ترکیب روغن ها بسیار محبوب است و از نتایج استفاده از روغن کرچک روی پوست تان حتما لذت خواهید برد.

روغن کرچک

شاید اطرافیان شما هم به شما گفته باشند که روغن کرچک را برای موها و مژه هایش استفاده می کنند و آن را دوست دارند و شما واقعا در شک و تردید باشید زیرا روغن کرچک حاوی قوام بسیار زیاد و چرب و چسبنده است که شاید نتوانید تصور کنید که برای مو استفاده شود. تحقیقات نشان می دهند که این روغن می تواند عاملی ساده در زیبایی برای شما باشد.

روغن کرچک

خواص روغن کرچک برای مو و پوست

روغن کرچک یک درمان زیبایی قدیمی است که در طول زمان با محصولات زیبایی به عنوان مواد تشکیل دهنده و برچسب قیمت بیشتر جایگزین شده است.

این روغن دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ است و دارای ویتامین E، مواد معدنی، پروتئین و امگا 6 و 9 می باشد که عصاره ای چرب و مفید محسوب می شود. این نسبت غیر معمول نسبت به اسید ریکینولئیک باعث می شود که برای پوست و مو مفید باشد.

در واقع روغن کرچک، به طور سنتی برای آکنه و سایر مشکلات پوستی و همچنین ریزش مو، بثورات و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید آن را برای مراقبت از پوست استفاده کنید، مصرف صحیح و دستورالعمل های درست روغن کرچک را توصیه می کنیم.

روغن کرچک

مصرف روغن کرچک برای مو چگونه است؟

روغن کرچک را می توان بر روی پوست سر استفاده کرد تا به جلوگیری و درمان ریزش مو کمک کند و به چندین دلیل موثر است. خواص آنتی باکتری و ضد قارچ آن را در برابر عفونت های فولیكولیت، شوره سر و پوست سر سودمند می سازد و مقدار اسید ریسینولئیک آن باعث افزایش گردش خون به پوست و افزایش رشد مو می شود.

اسید ریسینولیک همچنین برای کمک به تعادل pH پوست سر کمک می کند که همچنین می تواند تولید روغن های طبیعی پوست سر را تسریع بخشد و برخی از آسیب های مواد شیمیایی موها را خنثی کند. آنتی اکسیدان ها در روغن کرچک، نیز از کراتین در مو کمک می گیرند و باعث می شوند که مو قوی تر، نرمتر و کمتر آسیب دیده شود.

روغن کرچک

رشد سه برابر

چگونگی انجام مصرف روغن کرچک، برای موهای طبیعی و رشد مژه بسیار طبیعی و ساده است. صدها توصیه از افرادی که از روغن کرچک استفاده می کنند وجود دارد تا رشد موی خود را 3-5 برابر میزان نرمال افزایش دهند. برخی از افراد با ریزش مو پس از زایمان مبارزه می کردند و اذعان داشتند که حتی زمانی که ریزش مو آهسته شد، باز هم بسیار دشوار بود.

موی آنها برای یک ماه تقریبا نیم اینچ رشد کرد. ماه بعد، بعد از استفاده از درمان های موی روغن کرچک دو بار در هفته، موهایشان تقریبا 2 اینچ رشد کرده بود. آنها دوباره ماه بعد آزمایش کردند و همان نتیجه را متوجه شدند و موهایشان به طرز چشمگیری ضخیم تر شد.

روغن کرچک

کدام نوع روغن کرچک برای مو مناسب است؟

برای درمان مو با روغن کرچک چند گزینه وجود دارد. شاید ترجیح بدهید خودتان آن را تهیه کنید.

برای ساختن آن، روغن کرچک را با یک روغن سالم مو (گزینه های ذکر شده در زیر آمده است.) و گیاهان برای کمک به سلامت پوست سر مخلوط کنید. روغن کرچک خالص پرس سرد بدون هگزان ترجیح داده می شود.

روغن کرچک بسیار غلیظ و چسبناک است، بنابراین ترجیح این است که با جوجوبا یا روغن آرگان مخلوط شود و در یک بطری شیشه ای بگذارید تا برای استفاده آسان شود.

روغن کرچک سیاه جامائیکا

یک نوع خاص از روغن کرچک به نام روغن کرچک سیاه جامائیکا وجود دارد که نتیجه بسیار خوبی دارد. می توانید از آن به طور منظم روی موهای خود استفاده کنید اما به نظر می رسد که ممکن است سود بیشتری برای کسانی که موهای ضخیم یا خشک دارند، داشته باشد.

روغن کرچک

نحوه استفاده از درمان روغن کرچک برای مو

اگر روغن درست استفاده شود، می تواند برای رشد مو مفید باشد. مقدار کمی از روغن را می توان برای یک درمان کامل استفاده کرد. مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی، مصرف بیش از حد خوب نیست و تنها چند قطره برای درمان نیاز است. روغن اضافی دیگر هم کاملا اختیاری است.

چند وقت؟

بهتر است روغن کرچک را 1-2 بار در هفته استفاده کنید. این می تواند بیشتر استفاده شود، هر چند نتیجه خاصی با افزایش استفاده از آن به طور روزانه مشاهده نمی شود.

چه موقع باید استفاده کرد؟

طبق مشاهدات عینی باید گفت که این درمان روی موهای خیس نه مرطوب بهتر جواب می دهد. بهتر است یک بطری اسپری آب در حمام نگهداری کنید و قبل از زدن روغن، ریشه هایتان را خیس نمایید.

برای دریافت حداکثر منافع، درمان را برای چند ساعت یا یک شب تا صبح انجام دهید. پس از زدن روغن، از کلاه دوش یا حوله استفاده کنید تا از ریختن روغن روی مبلمان یا بالش تان جلوگیری شود.

روغن کرچک

چگونه روغن را از روی مو حذف کنیم؟

حذف روغن کرچک به خصوص با شامپوی طبیعی می تواند دشوار باشد. استفاده از مقدار کم و ترک آن در یک شب باعث خواهد شد بیشتر روغن جذب مو و پوست شود و در نتیجه تمیز کردن آن آسان تر شود.

یک روش جایگزین این است که یک تخم مرغ را بشکنید و سپس هم بزنید تا صاف شود و سپس تخم مرغ را روی پوست سر ماساژ دهید. این کمک می کند تا روغن از بین برود و همچنین مواد مغذی بیشتری به مو اضافه می کند. بنابراین توصیه می کنیم این کار را در حمام انجام دهید.

یکی دیگر از راه های کمتر مضر این است که موهای خود را قبل از حمام، با نرم کننده ماساژ دهید. این کار به پوست سر برای حذف روغن کرچک کمک می کند. سپس به طور معمول موهای خود را شامپو بزنید.

روغن کرچک

یادداشت های مهم:

  • برای استفاده از هر روغن، گیاه و یا محصول جدید، مقدار کمی از آن را بر روی قسمت داخلی بازویتان آزمایش کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید. در حالی که واکنش ها نادر هستند اما برخی از مردم از روغن کرچک، تحریک می شوند و بدنشان واکنش نشان می دهد.
  • همچنین می توانید این روغن را با سرم موهای تان مخلوط کرده و از نتایج عالی آن استفاده کنید. ( اول از سرم برای مرطوب کردن موها استفاده کنید، سپس روغن کرچکتان را اعمال نمایید.)
  • همچنین مهم است که بدن با تغذیه و هورمون بدن از ریزش مو جلوگیری کند، زیرا اغلب این امر می تواند نشانه ای از مشکل داخلی باشد.
  • می توانید مقداری از این روغن را بر روی پلک هایتان در شب استفاده کنید و برای کمک به رشد مژه آن را ماساژ دهید. این همچنین بخشی از دستور تقویت و رشد مژه است.

روغن کرچک

طرز تهیه سرم مو با روغن کرچک

پیدا کردن بهترین ترکیب از روغن ها (و یا روغن کرچک به تنهایی) نیاز به برخی از آزمایشات دارد و باید آنچه که برای شما بهتر است را پیدا کنید. ترکیب پیشنهادی ما:

مواد لازم:

3 قاشق غذاخوری روغن کرچک
1 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا یا روغن آرگان

طرز آماده سازی و مصرف:

  • مواد را در یک بطری قطره چکان تیره رنگ بریزید و برای مخلوط کردن خوب بطری را تکان دهید.
  • با استفاده از قطره چکان آن را به پوست سر بزنید. بخشی از موهایتان را بالای گوش در یک طرف قرار دهید، چند قطره روغن کرچک اضافه کنید، قسمت دیگری از حدود 1/2 اینچ را به آن قسمت اضافه کنید، روغن کرچک را اضافه کنید، تا زمانی که کل پوست سر را بپوشانید.
  • سپس، به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید تا اطمینان حاصل شود که کل پوست سر از روغن پوشیده شده است و به افزایش گردش خون کمک می کند.

روغن کرچک

توجه داشته باشید: مقدار کافی برای استفاده به طول موهای شما بستگی دارد.

اگر طرفدار استفاده از روغن کرچک نیستید، برخی از مردم روغن نارگیل را برای مو مناسب تر می دانند.

استرس تاثیر منفی زیادی بر روی پوست و مو دارد. پس اگر به دنبال راهی برای درمان و تقویت موهایتان هستید برای شروع سعی کنید ابتدا با استرس خود مقابله کنید سپس در کنار آن از روغن های درمانی استفاده نمایید تا تاثیر دو چندان آن را به خوبش مشاهده نمایید.

تا به حال از روغن کرچک استفاده کرده اید؟ بهترین ترکیب روغن برای شما چیست؟

منبع : wellnessmama

20 دیدگاه

  • مسعود گفت میزنم میام میگم چی شد و چطور بود
    مسعود زنده ای داداش؟ چیشد آخر سر

  • من کاشت کردم دوساله یه دوماهی میشه پوست سرم خوشگ شده کرچک استفاده کنم خوب میشه پوست سرم؟؟؟؟لطفا میگید

  • سلام من الان تقریبا ۲۰ روزه استفاده میکنم هیچ تغیری تو ابروهام ندیدم
    چه مدت باید استفاده کنم تا نتیجه ببینم؟؟؟
    احتمال این ک ابروهام بریزه هست؟؟؟؟
    ممنون میشم بگین

  • سلام
    چه مقدار چ اندازه باید روی ریشه مو بزنیم؟
    باید ریشه مو کلا روغنی شه؟

    • سلام
      با قطره چکان چند قطره در نقاط مختلف سر بریزید و بعد ماساژ بدید تا کل سطح سر رو پوشش بده.

  • سلام من دو روزه که از ترکیب روغن کرچک , روغن بادام تلخ هر کدوم دو قاشق و روغن رزماری پنج قطره استفاده میکنم اول دو قاشق کرچک و بادام تلخ تو یک شیشه کوچیکی مخلوط میکنم میزارم داخل قابلمه حاوی آب و میزارم ده دقیقه با شعله ملایم گرم بشه جوش بیاد و بعد برش میدارم و داخل ترکیب پنج قطره رزماری میزنم و به کل موها و کف سرم میزنم چهار بار در هفته

  • من واسه ابرو و مژه میخوام
    امید وارم نتیجه داشته باشه
    موهام خیلی ریزش دارن

  • من ی مدت از روغن کرچک استفاده کردم نتیجه فوق العاده چشم گیری گرفتم
    به مدت دوماه هفته ای سه چهار بار استفاده کردم کل موهامو روغن میزدم الان روغنم تمام شده ولی بازم می گیرم موهاموخیلی بلند شده

    • چطوری استفاده کردی بعد از حموم؟ یا زدی بعد رفتی حموم شستی؟ باید مو تمیز باشع؟ ممنون میشم ب همه سوالام جواب بذی

    • سلام دوست عزیز شما از روغن کرچک مالشی استفاده کردید یاخوراکی ممنونم پاسخ بدید خانم نعمتی هستم ممنونم ازت

  • روغنو هر جا میپرسم میگن خوراکیه برا ماساژ نداریم از روغن کرچک خوراکی میشه استفاده کرد یا فرق داره؟؟؟

    • منم از عطاری گرفتم بعد اینکه گرفتم دیدم خوراکی حالا نمدونم تاثیرش همونه یانه

  • بعد میشه بگید که چند قطره. روی یک قسمت از مو. بریزم، مثلا الان لای موهای رو باز کردم. الان چند قطره بریزم. هم روی ساقه و هم روی ریشه بریزم یا فقط روی ریشه مو بریزم. و چند قطره بریزم، مرسی

    • آقای مسعود دو ماه پیش گفتین استفاده میکنم میام میگم چی شد استفاده کردین بگین تا ما بدونیم تاثیر داسته یا نه ؟
      ممنون

    • من ابرو و مژه روغن کرچک زدم همششش ریخت ب نظرم از هیچی استفاده نکنید :///

  • سلام، میشه بیشتر توضیح بدید که دقیقا چطوری روغن رو به موهای بزنم، مرسی. من فقط به پوست سرم بزنم. یا یه ساقه موهای. هم بزنم، مرسی

    • داخل متن گفته که بستگی به اندازه مو داره . به قدری بزن که کل مو رو در بر بگیره . من تازه شروع کردم به روغن نارگیل و روغن کرچک زدن انشاالله که نتیجه بگیرم خیلی ریزش مو دارم

  • به شما دوستان عزیز که کاملا کجل یا ریزش مو دارید توصیه میکنم از روغن کرچک وروغن نارگل برای تقویت پیازچه مو استفاده کنید خدایش یکی از همکارام ۶۰ سالشه سرش کامل کچل شده بعد از ۲ماه استفاده هفته ۱ بار آلان موهای ریز زیادی وی سرش درآمده

    • ممنون که گفتی . من کچل نیستم ولی جلوی موهام داره میریزه و خیلی بد شده از امروز شروع کردم به زدن روغن نارگیل و روغن کرچک باهم ( روغن نارگیل رو یه کم گرم میکنم و بعد بهش روغن کرچک اضاف میکنم . میمالم به موهام و ماساژ میدم پنج دقیقه و میذارم نیم ساعت و یا اینکه شب تا صبح بمونه . اگه جواب گرفتم میام همینجا و میگم که چطور بود. تاریخ امروز 99/07/16

20 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی