آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه کیک ساده (برای 4 نفر)

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کیک ساده (برای 4 نفر) . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

آرد: سه لیوان
تخم مرغ: ۳ عدد
شیر: یک و نیم لیوان
وانیل: یک ق چ
بکینگ پودر: دو قاشق چای خوری
روغن مایع: یک لیوان
شکر: یک لیوان
نمک : یک پینچ

طرز تهیه

1. تخم مرغ ها را داخل کاسه بشکنید.

2. سپس به آنها کمی شکر هم بیفزایید.

3. سپس با همزن برقی مواد را با هم مخلوط کنید ، تا یکنواخت شوند و باید به حالت کرم سفید غلیظ شود و در حالی که مخلوط می کنید بقیه شکر را به آرامی اضافه می کنیم ، فقط حواستان باشد شکر را یک مرحله ای اضافه نکنید ، کمی شکر اضافه کنید ، هم بزنید و بعد بقیه شکر را اضافه کنید و به همین منوال ادامه دهید تا همه شکر را با تخم مرغ هم می زنید . هر چه بهتر و بیشتر شکر و تخم مرغ را هم بزنید معمولا بهتر کیک پف می کند و حالت اسفنجی تری به خود می گیرد.

4. حالا روغن را به مواد اضافه کرده و دوباره هم می زنید. سپس شیر را به مواد اضافه کرده و دوباره مخلوط می کنید.

5. آرد ، وانیل و بکینگ پودر را مخلوط و سپس آنها را الک کرده و به مواد بیفزایید. برای اینکه مواد کاملا با هم مخلوط شوند از قاشق چوبی یا لیسک آشپزی استفاده و مواد را با هم مخلوط کنید.

6. باید به شکلی هم بزنید که مواد کاملا با هم مخلوط شوند و مواد گلوله نشوند. مایه کیک آماده شده است.

7. آن را داخل قالب کیک کلاسیک که به شکل مستطیل بوده و ارتفاع آن 32 سانتی متر است، بریزید. برای این که مایه به دیواره نچسبد، از کمی آرد یا کاغذ الگو استفاده کنید و همینطور کف قالب رو مقداری چرب کنید.

8. دمای فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.

8. باید به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در این حرارت داخل فر بماند تا کاملا بپزد.

9. بعد از پختن کیک، قالب را برای دقایقی خارج از فر بگذارید تا خنک شود.

10. سپس کیک را از داخل قالب درآورید. آن را برش زده و میل کنید.

نکته : اگر دوست داشتید که کیک دو رنگ باشد. ۳/۴ مایع کیک را در قالب ریخته و ۱/۴ باقی مانده را با پودر کاکائو یا قهوه مخلوط کنید. سپس به هر شکلی که دوست دارید به مایع داخل قالب اضافه کنید.

نکته دوم : اگر خواستید که کیک کاملا شکلاتی باشد میتوانید به کل مایع کیک، پودر کاکائو اضافه کنید و سپس مخلوط را در قالب ریخته و داخل فر قرار دهید. ( فقط ممکن است کاکائو باعث تلخ شدن کیک شود ، حواستان به مقدار کاکائویی که اضافه می کنید باشد )

نکته سوم : شما می توانید کیک را بعد از پخته شدن، از قالب بیرون آورده و به صورت افقی برش بزنید و بین برش ها را با مخلوط گردو ، خامه و موز و یا هر میوه ی دیگری به صورت دلخواه پر کنید.
طرز تهیه کیک ساده (برای 4 نفر)

11 دیدگاه

  • خوراکی های ایران یک خوبی که داره اگه آدم لاکچری هاش را هم درست کنه هم ارزان البته گیاهی! هم سالم! هم چاق نمی کنه البته طبق دستور مثلا غذایی که سبزیجات و هویج با سیب زمینی داره اگه برای صرفه جویی هویج و سبزیجاتش را حذف کنی فقط سیب زمینی پیاز مثلا واسه سمبوسه سرخ کنی ضرر داره چاق هم میکنه مثل سمبوسه های بیرون

  • عالی کیک ها و فتیرهای بیرون طعم فتیر و کیک ماست دار را نمیده اونا شیر و شکر زیاد داره چاق می کنه طعم آلمانی نداره

  • ممنون از چیزی که ارائه کردید
    عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی هست
    اونهایی درست نکردن بکنن

  • سلام، با جوش شیرین کیک پختن هنر نیس من حتی بکینگ پودر هم نمی ریزم اگه زرده و سفیده جداگانه زده بشه و تعداد تخم مرغ ها بیشتر بشه بسیار کیک خوب میشه.
    یک سوم بکینگ پودر هم جوش شیرین داره پس مضره

  • من یه جوری کیک درست میکنم که هیچوقت خراب نمیشه،همه ی مواد بالا که ذکر شد درسته
    ،فقط نکته ی خیلی خیلی مهم در پخت کیک اینه که سفیده و زرده تخم مرغ از هم جدا بشه زرده تخم مرغ را باید با شکر مخلوط کرده و کم کم شیر اضافه بشه داخل شیر حتما نصف قاشق چایخوری بیکینگ پودر و نصف قاشق چایخوری جوش شیرین بزنید بعد به خمیر اضافه کنید،حواستون باشه ارد را دوبار الک کنید تا هوا بره داخلش،و قاشق قاشق وارد مخلوط کنید تا خمیر یکدست بشه در آخر سفیده تخم مرغها را جداگانه خوب بهم بزنید تا کف بشه و کل ظرف پر بشه بعد به خمیرتون اضافه کنید در این مرحله بصورت دورانی هم بزنید بعد ظرف را چرب کنید وخمیر رابریزید داخلش و فر را هم گرم کنید بزارید داخل فر با دمای ۱۸۰ به مدت۳۰تا۴۰دقیقه
    کلی میگم
    شکر+روغن+زرده تخم مرغ+شیر که مخلوط با جوش و بیکینگ پودر باشه+آرد کم کم اضافه بشه+سفیده زده شده تخم مرغ و در نهایت قالب و پختن

  • اصلا درست نیس.من خودم سالهاس دارم کیک درست میکنم حتی بدون فر…..یک لیوان سرپر ارد یک لیوان سرخالی شکر.به جای شیر می تونی آب یک لیوان سرخالی یا اب پرتقال یا هرآب میوه ای که دوسداری بریزی. یک قاشق چای خوری سرخالی وانیل و یک قاشق پر بکینگ پودر.تخم مرغ دو عدد با شکر اینقد بزن که کرمی بشه حدودا ده دقه بعدش نصف استکان روغن مایع رو بهمراه یک لیوان اب پرتقال یا مثلا اب خالی و وانیل و بکینگ پود بریز و هم بزنید چنددقه و نهایت ارد را کم کم اصافه کنید و هم بزنید تا دیدید ارد خوب هم زده شده بس کنید زیاد هم نزیدپف کیک میخابه . حالا تو قابلمه تفلون رو از بالا تا پایی خوب چرب کن و بعد یه استکان بزار وسطش و نگهدارید و مایع و خالی کنید و با دم کنی دروش رو بزارید رو َشعله کم و حتما با َشعله پخش کن یک ساعت و نیم بعد دروشو را باز کنید….عالی است تو فر هم بزاری خوبع

11 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی