خواص مواد غذايي سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مطالب اختصاصي

فوايد زردچوبه براي پوست و مو + طرز تهيه انواع ماسك زردچوبه

در اين مقاله از 7 گنج ، فوايد بي نظير زردچوبه براي پوست و مو و استفاده از زردچوبه در حذف موهاي زائد بدن و همچنين طرز تهيه انواع ماسك هاي زردچوبه را براي علاقمندان توضيح ميدهيم. با ما همراه شويد...
تقویم فارسی اندروید

در اين مقاله از 7 گنج ، فوايد بي نظير زردچوبه براي پوست و مو و استفاده از زردچوبه در حذف موهاي زائد بدن و همچنين طرز تهيه انواع ماسك هاي زردچوبه را براي علاقمندان توضيح ميدهيم. با ما همراه شويد…

ماسك زردچوبه
ماسك زردچوبه

فوايد زردچوبه براي پوست:

زردچوبه که برای هزاران سال با فواید بیشماری شناخته شده است همچنان به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته زردچوبه برای پوست هم فواید زیادی دارد. یکی از موارد استفاده آن لایه برداری و تقویت بافت پوست است.

زردچوبه غنی از ماده ای به نام کورکومین است که خاصیت ضدباکتریایی و ضد التهابی دارد.این ادویه علاوه بر این که خاصیت ضدعفونی کننده دارد به عنوان ماده طبیعی در حفظ شادابی و زیبایی پوست هم موثر است. اين ماده باعث روشنايی هرچه بیشتر پوست شده و در کاهش چندین عارضه پوستی نظیر آکنه، جوش، کک و مک و لک بسیار تاثیرگذار می‌کند.

زردچوبه همچنین در کند شدن روند پیری پوست به صورت طبیعی و بازگرداندن جوانی تاثیر دارد. بعلاوه، استفاده مداوم از آن، ایجاد چین و چروک را کاهش می‌دهد.

زردچوبه هم می‌تواند به تنهایی و هم با ادویه کاری مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه انواع ماسك زردچوبه را به همراه كاربردهاي آن در زيبايي و سلامت پوست ذكر ميكنيم:

ماسك هاي زردچوبه جهت درمان آكنه:

در هند قبل از روز عروسی، عروس و داماد از ماسک صورت زردچوبه استفاده می کنند تا علاوه بر رفع آکنه پوستشان شفاف و با طراوت شود.

زردچوبه باعث روشن شدن پوست و از بین رفتن لکه های ناخوشایند می شود.

درمان آكنه : ماسك زردچوبه + نشاسته + شير+ روغن زيتون يا نارگيل

  • برای تهیه ماسک، ۲قاشق غذاخوری نشاسته را به یک قاشق غذاخوری شیر طبیعی ولرم اضافه کنید. سپس ۲قطره روغن زیتون یا نارگیل و کمی زردچوبه (اندازه نوک قاشق مرباخوری) به آن بیفزایید و لایه نازکی روی صورت بمالید و پس از ۲۰دقیقه بشویید.

درمان آكنه: زردچوبه + پودر صندل

  • همچنين ميتوانيد مقداري زردچوبه را با پودر چوب صندل مخلوط کرده و روی صورتتان بزنید. ۱۰ دقیقه آن را به حال خود رها کنید و سپس با آب سرد صورتتان را تمیز کنید. این ماسک را سه بار در هفته استفاده کنید

ماسك هاي زردچوبه براي رفع تيرگي پوست:

رفع تيرگي پوست: زردچوبه + آب خيار + آبليمو

  • اگر مایل هستید تیرگی پوست خود را برطرف کنید، مقدار کمی پودر زردچوبه را با آب‌ خیار و آب لیمو مخلوط کرده و این مخلوط را روی پوست خود بمالید. پس از ۱۵ دقیقه پوستتان را با آب بشویید. اگر می‌خواهید از این روش نتیجه مطلوب را بگیرید، هر روز آن را تکرار کنید تا شاهد تغییرات چشمگیری باشید.

رفع تيرگي پوست:   آرد نخود+شیر + آبلیمو +زردچوبه

  • مقداری آرد نخود را با کمی زردچوبه، مقداری شیر و مقداری آبلیمو مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا به ماده‌ای چسبناک تبدیل شود. بعد آن را روی پوست خود بمالید و منتظر شوید تا خشک شود. سپس آن را بشویید.

رفع تيرگي پوست: زردچوبه + آرد نخودچي+ صندل + روغن بادام

  • نصف لیوان آرد نخود را با دو قاشق چایخوری پودر زردچوبه و دو قاشق چای خوری پودر چوب صندل مخلوط کنید.یک قاشقچای خوری روغن بادام و کمی آب به مواد اضافه کنید تا مایه غلیظی به دست بیاید. مایه را به صورت بمالید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت بماند. سپس با مالیدن نوک انگشت ماسک را پاک کنید و صورت خود را با آب بشویید.

رفع كدري پوست: آرد نخود + زردچوبه+ روغن زيتون + شير + آبليمو

  • براي رفع كدري پوست یک قاشق مرباخوری آرد نخود، یک چهارم قاشق مرباخوری پودر زردچوبه، نصف قاشق مرباخوری روغن زیتون، نصف قاشق مرباخوری شیر و ۴ تا ۵ قطره آب لیمو را مخلوط کنید و روی صورت خود قرار دهید و پس از نیم ساعت با آب خنک بشویید.

ماسك هاي زردچوبه جهت نرم كنندگي و شفافيت پوست:

ماسك نرم كننده: زردچوبه + خامه

  • مالیدن مخلوطی از زردچوبه و مقدار کمی خامه بر روی پوست این بافت را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند.

ماسك شفاف كننده: زردچوبه + آبليمو

  • یک قاشق چایخوری زردچوبه را با یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. مخلوط این دو پوست شما را شفاف می‌سازد. این روش درمانی را حداقل ۲ بار در هفته انجام دهید

ماسك زيباكننده: زردچوبه + شير

  • برای این که پوست زیبا جلوه کند زردچوبه را در شیر مخلوط کرده به صورت ماسک روی صورت بگذارید.

كرم دور چشم طبيعي زردچوبه:

  • با زردچوبه کرم دور چشم تهیه کنید و حداقل ۲بار در هفته از آن استفاده کنید. این ماده نه تنها چین و چروک بلکه سیاهی دور چشم را از بین می برد.
  • به اندازه نوک قاشق مرباخوری زردچوبه رابه ۲قاشق غذاخوری شیر بریده اضافه کنید و دور چشم بمالید و پس از ۲۰دقیقه با آب خنک بشویید.

درمان چربي و خشكي پوست

  • برای پوست خشک، یک عدد سفیده تخم مرغ، ۲قطره روغن زیتون، کمی آب لیموی تازه و گلاب و کمی زردچوبه را مخلوط کنید و به تمامی قسمت خشک از جمله صورت، گردن، آرنج و زانو بمالید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

  • برای پوست چرب، کمی زردچوبه را به ۲قاشق غذاخوری پودر صندل، ۲قاشق غذاخوری شیر و ۲قطره آب لیموی تازه اضافه کنید و به صورت بمالید. پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

درمان ترك پوست:

  • برای درمان ترك پوست، مخلوطی از ۳قاشق غذاخوری زردچوبه و ۳قطره روغن نارگیل را روی ترک ها بمالید تا مانع از عفونت های قارچی مخصوصا عفونت بین انگشتان پا شود.

رفع شوره سر:

  • شوره سر به راحتی با زردچوبه و روغن زیتون قابل درمان است. مخلوطی از آن را به پوست سر بمالید و پس از ۱۵دقیقه سر خود را با شامپو بشویید.

درمان خارش پوست:

  • برای درمان خارش پوستی ۲۰ گرم زردچوبه، ۱۰ گرم حنا با عرق کاسنی مخلوط کرده به محل بمالند.
  • برای رفع خارش یک روش دیگر پوست پودر زردچوبه را با روغن گل سرخ و سرکه مخلوط کرده به محل بمالید.

ماسك هاي زردچوبه جهت درمان لكه و  كك و مك:

درمان كك و مك: زردچوبه + آبليمو

  •  ميتوانيد پودر زردچوبه را با آبلیمو مخلوط کنید تا خمیری به دست بیاید. هر روز آن را روی صورتتان بگذارید. استفاده مداوم از این خمیر بطور موثر در مبارزه با کک و مک، کمک می‌کند.
  • برای درمان کک مک پودر گل زردچوبه را با آبلیمو خمیر کرده به محل کک و مک بمالید.

 درمان لك و خال: زردچوبه + ماست

  • برای جلوگیری از لک و خال زردچوبه را با ماست شیرین مخلوط کرده روی پوست بگذارید.

درمان لكه هاي پوست: زردچوبه + آبليمو

  • مخلوطی از زردچوبه و آب لیمو را به مدت ۲۰دقیقه روی لکه های پوست بمالید.

زردچوبه ، پاك كننده و لايه بردار پوست:

  • برای لایه برداری پوست زردچوبه را با سوپ جو دو سر مخلوط کنید.
  • دو قاشق غذاخوری آرد، یک قاشق چای‌خوری زردچوبه و چند قطره عسل را مخلوط کنید. یک لایه نازک از این خمیر را روی صورتتان بگذارید. ۲۰ دقیقه فرصت دهید تا خشک شود. به آرامی آن را بخراشید و صورتتان را با آب تمیز کنید. این خمیر حکم یک پاک کننده طبیعی را دارد.

استفاده از خمیر زرد چوبه در حذف موهای زائد

  • با کمک زردچوبه به راحتی می توانید موهای زائد خود را از بین ببرید وهمچنین برای پوست صورت هم می توانید از آن استفاده کنید.
  • مقدار قند موجود در این مخلوط می تواند به پاکسازی پوست کمک کند از دیگر مواد تشکیل دهنده این خمیر شیر می باشد که باعث نرمی  و صافی پوست می شود.

طرز تهیه خمیر زردچوبه

  • اول از همه زردچوبه و آب ، به جای آب از شیر هم می توانید استفاده کنید  را به نسبت ۱:۲ باهم مخلوط کنید و روی حرارت کم قرار دهید آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند ، اجازه دهید سرد شود در صورت لزوم می توانید در یخچال خمیر زردچوبه را قرار دهید. مقدار کمی نمک و یا شکر و ۱ قاشق غذاخوری آرد را به خمیر خود اضافه کنید.

روش استفاده

  • ابتدا مقداری آرد ذرت را به مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید بزنید ، سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهت رشد مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید ، و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید بعد از ۱۵ دقیقه خمیر جذب پوست می شود سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید این روش را ۲ بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه موردنظر برسید.
  • این روش معمولا در هند استفاده می شود که یک اثر عالی در حذف موهای زائد دارد بر خلاف دیگر روش ها می توانید ۱ بار از این روش هندی استفاده کنید و شاهد درد کمتر و نتیجه بهتر باشید.

پيشنهاد ويژه ما:

آشنايي با خواص و مضرات زردچوبه

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج – اختصاصي 7 گنج

www.7ganj.ir

*** كپي برداري بدون لينك فعال به 7 گنج شرعا و قانونا مجاز نيست.

31 دیدگاه

  • من خیلی ازینکه صورتم جوش میزد ناراحت بودم خیلی کارا انجام دادم تغذیمو عوض کردم هزار تا کرم و کوفت و زهرمارامتحان کردم ولی این ماسک زردچوبه رو که استفاده کردم. واقعاراضی بودم ونتیجه گرفتم صورتم صاف و شفاف شده …ینی خدایی دلم میخاد برم تو بشکه زردچوبه(خخخ)..امیدوارم که شمام نتیجه ایده آلتونو بگیرین ..?

  • برای درمان آکنه تو ترکیب ماسک نوشته روغن زیتون.خواستم بگم روغن زیتون چربه خودش باعث جوش میشه اگه خواستید بزنید روغن زیتون نریزید تو ماسکتون بدتر جوش میزنید

  • سلام ،برا اینک زردچوبه رنگ نده رو صورت چیکار کنم،ماسکشو ک استفاده کردم پوستم زرد شد تا با شامپو نشستمش نرفت من پوستم خشکه نمیتونم بعد از هر بار استفاده صورتمو با شامپو بشورم

    • سلام بعدش شیر رو با یکم نمک قاطی کن بمال رو پوست زردیش میره

    • سلام شاید این ماسک برای پوست های چرم است چون بیشتر هندی ها پوست چرب دارند

  • ماسک زردچوبه .ماست.ابلیمو واقعا عالیه منکه جواب گرفتم پوستم کاملا شفاف شده

31 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی