خواص مواد غذايي سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

ماسک عسل و دارچین برای از بین بردن جوش

تقویم فارسی اندروید

شاید شنیده باشید که عسل و دارچین برای مراقبت های پوستی بسیار مفیدند و می توانند برای مبارزه با جوش یک ماسک فوق العاده باشند. نسل های بسیاری از عسل و دارچین برای درمان های طبیعی، حجامت و مبارزه با جوش استفاده کرده اند. در نوجوانی به دلیل تغییرات هورمونی، پوست دچار اختلال می شود و از قدیم الایام ماسک عسل و دارچین را برای درمان توصیه می کردند. اگر زیاد جوش می زنید و درمان های متعدد و گران قیمت روی پوست تان اثری نداشته، بهتر است به گذشتگان اعتماد کنید و ماسک عسل و دارچین را امتحان نمایید. برخی از پوست ها به درمان های شیمیایی و آنتی بیوتیک ها واکنش نشان نمی دهند. اگر به دنبال درمانی طبیعی برای جوش هستید، ماسک عسل و دارچین بهترین انتخاب برای شماست.

ماسک عسل و دارچین
ماسک صورت

توضیحاتی راجع به ماسک عسل و دارچین

این ماسک مانند یک نرم کننده و مرطوب کننده برای پوست عمل می کند و برای رفع لک و جوش و همچنین از بین بردن چربی اضافی پوست مفید است. گذشته از آن می توانید از ماسک عسل و دارچین به عنوان ماسک شبانه استفاده کنید زیرا موجب احیای پوست کدر می شود. مواد تشکیل دهنده ساده این ماسک ثابت کرده اند که ترکیب بسیار قدرتمندی برای رسیدن به یک پوست زیبا هستند.

عسل

ماسک عسل و دارچین

عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری دارد. بنابراین برای درمان جوش و پیشگیری از آن بسیار مفید است. این رطوبت به داخل پوست نفوذ می کند و خاصیت آنتی اکسیدانی آن از پوست در مقابل آسیب های ناشی از آفتاب و رادیکال های آزاد محافظت می کند. در واقع بدون آن که پوست را تحریک کند با عفونت های پوستی مبارزه می کند.

دارچین

ماسک عسل و دارچین

دارچین باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست می شود، آنتی بیوتیک است و باکتری و جوش را از بین می برد همچنین به رفع لک های پوستی نیز کمک می کند. گردش خون را افزایش می دهد و با رساندن اکسیژن و مواد مغذی به پوست، آن را سالم و روشن می کند. علاوه بر همه این ها، عطر و بوی فوق العاده آن موجب افزایش فعالیت مغز می شود.

ترکیب عسل و دارچین درمانی عالی برای رفع جوش و جای جوش است. اگر می خواهید آن را امتحان کنید، مقاله را تا انتها بخوانید تا بدانید چه مواد دیگری می توانید به این ماسک اضافه کنید تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد. البته باید این مواد متناسب و سازگار با پوست تان باشند.

ماسک درمانی عسل و دارچین

ماسک عسل و دارچین

ماسک های طبیعی معمولا بسیار به صرفه هستند زیرا به راحتی در دسترس هستند و قیمت چندانی ندارند. اگر می خواهید به کمک ماسک عسل و دارچین به پوستی تمیز و با طراوت دست یابید به مواد زیر نیاز دارید:

  • 2 قاشق چای خوری عسل طبیعی
  • 1 قاشق چای خوری دارچین
  • 1 کاسه کوچک
  • 1 قلم مو (اختیاری)

پیش از زدن ماسک حتما به خوبی پوست تان را بشویید و سعی کنید هیچ کرمی روی صورت نداشته باشید. عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید و آن را به کمک قلم مو یا انگشت به صورت بزنید. از زدن ماسک به اطراف چشم خودداری کنید. حدود 20 دقیقه منتظر بمانید و سپس صورت تان را با آب تمیز کنید. در انتها نیز کمی آب سرد به پوست بزنید تا منافذ پوست تان بسته شود. برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید، هفته ای دو مرتبه این کار را انجام دهید. همچنین می توانید آن را فقط روی جوش بزنید و یک شب اجازه دهید روی پوست بماند.

ماسک عسل و دارچین

همچنین پس از شستن ماسک عسل و دارچین می توانید از یک تونر طبیعی روی پوست استفاده کنید. کمی روغن درخت چای را به پوست بزنید یا از روغن آرگان و روغن بادام استفاده کنید.

ماسک عسل و دارچین برای درمان زخم های ناشی از جوش بسیار مفید است و به خاطر مواد تشکیل دهنده آن، توصیه می شود حتما از عسل ارگانیک استفاده کنید. در مورد دارچین هم برای اطمینان از کیفیتش اگر امکان آن را دارید چوب دارچین را خودتان پودر کنید.

نوع دیگری از ماسک عسل و دارچین

ماسک عسل و دارچین برای تمیز کردن و نرم کردن صورت استفاده می شود اما اگر شما به چیزی قوی تر برای پوست تان نیاز دارید می توانید مواد دیگری به این ماسک اضافه کنید تا جوش و جای جوش را برطرف کند.

ماسک عسل و دارچین

مواد لازم:

  • 2 قاشق چای خوری عسل طبیعی
  • 1 قاشق چای خوری دارچین
  • 1 قاشق چای خوری آبلیموی تازه (به خشک کردن جوش، محو شدن آسیب های ناشی از آفتاب و لکه های تیره کمک می کند.)
  • 2 عدد آسپرین خرد شده (خاصیت ضد باکتری دارد و به روند بهبود جوش کمک می کند.)
  • 1 قاشق چای خوری جوز هندی (ضد التهاب و سرشار از ویتامین است که به ناپدید شدن جای جوش کمک می کند.)

ماسک عسل و دارچین و آبلیمو

اگر تصمیم گرفتید این ماسک را امتحان کنید به یاد داشته باشید که حداقل پنج هفته و هفته ای دو روز از آن استفاده کنید. هیچ درمانی در طول یک هفته جواب نمی دهد. بنابراین حتما این روند را ادامه دهید تا نتیجه مثبتی بگیرید.

این ماسک برای چه نوع پوستی مناسب است:

عسل به خاطر ترکیباتی که دارد برای انواع پوست ها مناسب است. می تواند به تنهایی با جوش و جای جوش مبارزه کند یا دست کم، مقدار آن ها را کاهش دهد. شما چه پوستی خشک، چه مختلط و یا چرب داشته باشید با استفاده از این ماسک، پوستی تمیز و نرم خواهید داشت.

ماسک عسل و دارچین

بهتر است هر ماسکی را که می خواهید برای نخستین بار امتحان کنید ابتدا روی قسمتی از پوست دست آزمایش کنید و یک شبانه روز منتظر بمانید، اگر به آن حساسیتی نداشتید بعد از آن به روی صورت بزنید. با این حال تعداد کمی از افراد ممکن است به ماسک عسل و دارچین حساسیت نشان دهند و برای بسیاری از افرادی که در مدت طولانی از این ماسک استفاده کرده اند نتایج مثبتی به همراه داشته است. همین دلیل محبوبیت این ماسک به شمار می رود.

منبع : tinytouchups

9 دیدگاه

  • من روپیشونیم امتحان کردم جوش نزدم.ولی رو گونه هام زدم الان گردنم پرجوش شده???چیکارکنمممممممممم

  • من پوستم خشک بود عسل و دارچین استفاده کردم ب شدت ملتهب شد… حتما قبلش امتحان کنید

  • سلام اینجا زدین ک شب بزنید تا صب
    شل میشه کلا؟ یا مایع سفتی باید درست کنیم؟ اخه من یه روز استفادع کردم چون بد میخابم تا صب کل بالشتم پر عسل و دارچین بود چیکار کنم؟
    بعد خمیر دندون بهتر از این نیس؟

  • ماسک خوبیه .من چند بار زدم ولی به طور مداوم انجام ندادم .ولی همون چند بار واقعا اثراتش رو دیدم .و ابلن تصمیم دارم به طور مداوم استفاده کنم ??

    • سلام
      صورتتون پر از جوش شده ،بخاطر اینه که هر چی زیر پوستتون هست رو بیرون میاره دو سه روز جوش داری ولی واقعا بعدا از شر جوش ها خلاص میشی
      من هر چی دارو بود استفاده کرده بودم ولی جواب نگرفته بودم با این ماسک جواب گرفتم بعد از ۱۵سال

    • دوست عزیز در انتهای مطلب اشاره شده که قبل از استفاده از این ماسک حتما آن را روی قسمتی از دستتان امتحان کنید به این خاطر که هر پوستی با پوست دیگر متفاوته و نتیجه متفاوتی هم در پی خواهد داشت. بنابراین سهل انگاری از جانب شما بوده

9 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی