روانشناسي و سلامت روان سلامت

علائم آسکشوال بودن یا بی جنس گرایی که نشان می دهند شما به روابط جنسی علاقه ندارید

تقویم فارسی اندروید

اگر شما بی جنس گرا هستید یعنی جذابیت جنسی را تجربه نمی کنید. شما هیچ تمایلی به انجام روابط جنسی ندارید.
توضیح بی جنس گرایی کمی دشوار است زیرا برای همه متفاوت است. افراد بی جنس گرایی وجود دارند که جذابیت عاطفی را تجربه می کنند و به روابط متعهد و دوست داشتنی می پردازند. افراد غیر بی جنس گرایی هم وجود دارند که به عنوان آروماتیک شناخته می شوند و علاقه ای به رابطه جنسی و رابطه عاطفی ندارند.

بی جنس گرایی

تمایلات جنسی بسیار پیچیده است. حتی گاهی اوقات وقتی که به دهه بیست و سی سالگی خود رسیدید، نمی دانید کدام برچسب را به خودتان بدهید. شما هنوز هم ممکن است در تلاش باشید تا بفهمید که چه کسی هستید.

اگر مطمئن نیستید که با چه کسی تماس بگیرید و از چه کسی بپرسید، برخی از نشانه هایی که ممکن است با آنها بی جنس گرایی را تشخیص دهید گردآوری کرده ایم:

بی جنس گرا

1. می توانید شخصی را جذاب بدانید اما مورد توجه تان قرار نگیرد

شما می توانید بگویید که آیا کسی خوب به نظر می رسد یا نه. شما قادر به تحسین از گونه های برجسته افراد، موهای ابریشمی یا شکم سیکس پک آنها هستید اما تحسین صفات جسمی آنها به این معنا نیست که شما به آن خصوصیات جسمی جذب می شوید. شما قادر هستید بدون اینکه تحریک شوید زیبایی آنها را تصدیق کنید.

2. شما از بغل کردن و بوسه لذت می برید اما نمی خواهید محبت جسمی تان بیشتر شود

برخی از افراد بی جنس گرا از لمس کردن لذت می برند. آنها از آغوش لذت می برند. ماساژ، نوازش و بوس کردن برایشان لذت بخش است. بی جنس گرایی به معنای مخالفت با هر نوع محبت جسمی نیست. شما هنوز هم از آغوش گاه به گاه لذت می برید. شما فقط چیزی شدیدتر از آن را نمی خواهید.

3. شما به ندرت جذب کسی می شوید

شما نسبت به بقیه دوستان خود بیشتر در مورد روابط دچار وسواس هستید. شما کسی نیستید که با افراد غریبه تصادفی در کافه ها در ارتباط باشید. در موارد نادری که شما به کسی جذب می شوید، کسی است که شما او را خوب می شناسید. کسی که به او اعتماد دارید. کسی که بیش از یک چهره صرفا زیبا باشد.

4. وقتی دوستانتان در مورد روابط خود صحبت می کنند، محل را ترک می کنید

شما چیزهای عجیب و غریب در مورد رابطه جنسی را درک نمی کنید. وقتی دوستانتان از روابط خشک خود شکایت می کنند ، شما نمی توانید ناامیدی آنها را درک کنید. سپری کردن ماه ها بدون رابطه جنسی برای شما دشوار نیست. طبیعی است. اگر کاملاً صادق باشید، این یک تسکین است.

5. شما حوصله تماشای صحنه های جنسی را ندارید

شما صحنه های طولانی و پیچیده روابط جنسی در فیلم ها را نمی فهمید. شما ترجیح می دهید بین زوج ها گفت و گو تماشا کنید تا ببینید که چقدر به خوبی خارج از رختخواب هم با هم رفتار می کنند. به نظر شما نحوه تعامل دو نفر در طی یک مکالمه بسیار مهمتر از شیمی آنها در اتاق خواب است.

6. ازدواج نکردن هدف اصلی شما در زندگی است

شما بدون رابطه خوشحال هستید. شما مطمئن نیستید که آیا می توانید عاشق شوید و ازدواج کنید. شما حتی مطمئن نیستید که آن چیزها را  می خواهید. شما بیشتر به حرفه خود، خانواده و دوستانتان اهمیت می دهید. عشق رمانتیک در لیست اولویت های شما زیاد نیست. حتی ممکن است اصلاً در لیست تان نباشد.

7. رابطه جنسی به طور روزانه از ذهن شما عبور نمی کند

بعضی اوقات شما فراموش می کنید که بقیه دنیا چقدر دیوانه روابط جنسی هستند زیرا صمیمیت جسمی برای شما مهم نیست. این چیزی نیست که شما به طور میانگین ​​در مورد آن فکر کنید. شما هر زمان که بخواهید افکار زیادی دارید اما رابطه جنسی یکی از این موارد نیست.

8. شما بیشتر از ظاهر به شخصیت دیگران اهمیت می دهید

وقتی با شخص جدیدی ملاقات می کنید، بیشتر به نحوه برخوردش با شما نسبت به آنچه در سطح ظاهر است، اهمیت می دهید. این بدان دلیل است که شما قادر به سرمایه گذاری عاطفی در شخصی هستید اما دوست ندارید که از لحاظ جسمی مورد توجه آنها قرار بگیرید.

9. شما می توانید بقیه عمر خود را بدون برقراری رابطه جنسی ادامه دهید اما این بدان معنا نیست که شما آن را نمی خواهید

شما هیچ علاقه واقعی به رابطه جنسی ندارید. با این حال، این بدان معنی نیست که شما کاملاً از آن دوری کنید. در حالی که برخی از بی جنس گراها از رابطه جنسی خودداری می کنند، افراد بی جنس گرای دیگر برای رضایت از همسران خود رابطه جنسی برقرار می کنند. آنها همچنین ممکن است خودارضایی کنند زیرا این امر باعث می شود احساس بهتری برایشان به وجود بیاید. هیچ راه “کاملا درستی” برای افراد بی جنس گرا وجود ندارد. حتی اگر رابطه جنسی چیزی نیست که شما می خواهید، به هر حال ممکن است آن را داشته باشید.

10. شما نسبت به همه افراد متفاوت هستید

شناسایی افراد بی جنس گرا ممکن است دشوار باشد زیرا در رسانه ها یا در مکالمات روزمره به اندازه کافی در مورد آن صحبت نمی شود. با این حال، واقعی است. بی جنس گرایی معتبر است. شما نباید از بی جنس گرایی خود شرمنده شوید. باید آن را بپذیرید و در آغوش بگیرید.

منبع:

thoughtcatalog

68 دیدگاه

  • سلام به همگی من هم همینطورم اصلا علاقه ای به ازدواج ندارم سکس که دیگه اصلا!… دوست دارم با جنس مخالف دوست باشم اما رابطه احساسی و نزدیک نداشته باشم متاسفانه میشه گفت اکثر مردها از یک رابطه فقط سکس میخوان اصلا درک و باور نمیکنن که کسی خواهان سکس نباشه کاش میشد کسی رو پیدا میکردم که فقط با هم دوست باشیم…

    • من گاهی خود ارضایی میکنم ولی از ابنکه بخوام با کس دیگه رابطه جنسی داشته باشم متنفرم و اصنم از ازدواج خوشم نمیاد

  • دوستان خیلی از مواردی که این بالا گفته شده رو ادمای دیگه هم دارن!این که کسی هدفش ازدواج نیست و یا بدش میاد حتما نشونه ی بی جنس گرایی نیست‌.ممکنه یه نفر اهداف بزرگتری تو زندگی داشته باشه و نخواد تن به تکرار بده!یا شایدم تا حالا نشده کسی به دلش بشینه
    این که بیشتر از ظاهر به شخصیت افراد اهمیت میدید نشونه ی فرهنگ و شخصیت خاصتونه نه لزوما اسشکوالی!همه ی این ها به کنار جامعه ای که در اون زندگی میکنیم داشتن رابطه جنسیو از همون اول گناه و مردود میشناخته،پس همه ی ما ایرانیا هرکی به نوبه ی خود دچار سرکوب جنسی شدیم ک نتیجش میشه تمایل نداشتن به روابط جنسی ولی بازم این به معنی اسکشوالی نیست…

  • این افراد واقعا بدبخت و بیچاره هستن .. فکر این که تو سن 40 50 سالگی تنها باشی و نه پدر و مادر و خونواده ای داشته باشی و نه کسی که توی خونه منتظرت باشه یا بهت علاقه مند باشه و دوستت داشته باشه وحشتناکه .. باید تا اخر عمرشون تنها زندگی کنن و موقع مرگشونم هیچ کی کنارشون نیست .. هیچ وقت طعم بچه دار شدن رو نمیچشن و هیچ وقتم نمیتونن لذت سکس رمانتیک و کلا یه زندگی عاشقانه رو درک کنن .. تقریبا این ادما مثل یه تیکه چوب میمونن که هیچ حسی به هیچ چی ندارن ://

    • واقعا درسته ..یه پیجی معرفی میکنم بهتون در باره کائتات و جهان هستی حتما برید عضو بشید من خیلی چیزها یاد گرفتم..پیج خودشناسی و خوداگاهیه.
      اینستاگرامشونه?❤
      .mosbat.30@

    • این اشتباه خب تو یه غذا بدت میاد به معنای این نیست همه باید ازشون بدشون بیاد
      ما خیلی راحتیم

    • برادر یا خواهرمن، شما اشتباه فکر میکنی، اگه دوتا آسکشوال باهم ازدواج کنن، بدون رابطه وی بچه از پرورشگاه بیارن،دیگ چه مشکلی هستش؟ ???اینم بگم من خودم آسکشوالم

    • اسکشوال بودن به این معنی نیس ک طرف احساسات نداره :/ فقط چیز جذابی تو رابطه ی جنسی نمی بینه یا چمیدونم دوست نداره رابطه ی احساسیه عمیقی با یکی داشته باشه ولی میتونه از یکی خوشش بیاد :/ این ک شما میگی لذت بچه دار شدنو سکس و نمیچشه واسه کسیه ک عقیمه یا واقعا عاشقه بچه و سکسه ولی مشکل داره :/ کسی ک خوشش نمیاد از سکس چرا باید تاسف اینو بخوره ک نمیتونه حسشو تجربه کنه که تازه بعضی وقتام اینجوریه ک طرف بعد سکس میفهمه هیچی لذتی براش نداره.

    • چیزی که شما میگید آروماتیک‌ هست نه ایسکشوال که نظرم با شما یکیه ولی واقعا هستند و در دنیا وجود دارند حالا ممکنه ارتباط و دوستانی داشته باشند در حد دوستی عادی یه تفریح ولی از حس کردن اون و برقرار کردن رابطه جنسی منع هستند که به نظرم اگر کسی واقعا فکر می‌کنه اینطوریه و البته در یه سن مناسب که آگاه به همه چیز و بیشتر گرایش ها رو دیده و نتوانسته خودشو قانع که جزو یکی از اونجاس و فراری بعد میشه گفت که یکی از اوناست.

  • بعد خوندن این مطالب بسیار مفید من مطمعن شدم ک اسکشوال ام من خیلیم خوشحالم ک گرایشم اینه اصلا ناراحت هم نیصتم فقط نمیدونم چجوری اینو به خونوادم بفهمونم !!

    • نترس تو هیچیت نیست و الان یه مردو لخت ببسنی قش میکنی به خدا

  • نمیدونم بگم متأسفانه یا خوشبختانه، ولی بعد خوندن این مقاله یقین آوردم بی جنس گرا هستم، قبلتر وقتی مدرسه میرفتم همه دوستام دنبال دختر بازی بودن، هوس و شهوت شدیدی داشتن، بعد مدرسه میرفتن برای شماره پخش کردن منم با خودشون میبردن و من معنی این کارهاشونو درک نمیکردم، از سن ۱۳ یا ۱۴ سالگی که با مفاهیم جنسی آشنا شدم هیچوقت جذابیتی برام نداشتن، نه اینکه تظاهر کنم، واقعا هیچ میل و اشتیاقی بهش نداشتم و امروز فهمیدم واقعا دچار بی جنس گرایی هستم، هنوز جرات نکردم این مورد رو به خانوادم بگم?

  • واقعن چند روز بود گیج و سردرگم بودم خیلی هم آزرده حرف هاتون آرومم کرد ممنونم نباید ازش فرار کرد حتی اگ بقیه درکش نکن یا بهمون طعنه بزنن

  • من هم یک بی جنس گرای خوشبخت هستم.اصلا نمیفهمیدم چرا ازدواج این قدر از نظر بقیه مهمه.

  • من از بودن با کسی بشدت بیزارم و حتی فکر کردن بهش عصبانیم میکنه ولی بعضی وقتا بابعضی فیلما تحریک میشم مخصوصا قبلا یه فیلم بی ال دیدم ولی حتی فکر کردن به اینکه کسی بهم دستم بزنه بزنه برام نفرت انگیزه الان تکلیف من چیه

  • خیلی ممنون
    خیلی گیج بودم که چرا اینطوریه با اینا دیگه کاملا مطمعن شدم و بنظرم یه محبته نه یه شرمندگی

  • منم آسکشوالم واقعا درکش برایه خانوادم سخته اونا اصلا نمیتونن قبول کنن که من از ازدواج متنفرم :/

  • منم به تازگی فهمیدم آسکشوالم
    البته ماجرا رو میدونستم ولی اسمی براش نداشتم
    ینی باید تا اخر عمر تنها زندگی کنیم؟!!☹️

    • نه داداچ . تو عاشق میشی ولی دوست نداری سکسی داشته باشی. و رابطه داشته باشی . و از حرفات فهمیدم بعد از خوندن متن داری به خودت اینو تلقین میکنی

  • من واقعا از این بابت خوشحالم و ازین که کسی منو نمیفهمه ناراحتم کاش کسی مثل خودم وجود داشت

    • سلام من هم همینجور هستم منم کسی درک نمیکنه مطمئن باش ما تنها نیستیم

    • منم مثل شمام خعلی سخته وقتی دوستام مسخرم میکنن

    • سلام لطفا کمی از خصوصیات اخلاقی خودرا بنویسید تا طرف مقابل بداند چرا دیگر آن شمارا درک نمیونند

    • سلام لطفا کمی از خصوصیات اخلاقی خودرا بنویسید تا طرف مقابل بداند چرا دیگر آن شمارا درک نمبکند .خوشحالی شما را درک نمیکنند

68 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی