سبك زندگي موفقيت در زندگي

چگونه با زبان بدن روی دیگران تاثیر مثبت بگذاریم

تقویم فارسی اندروید

 

چگونه با زبان بدن روی دیگران تاثیر مثبت بگذاریمآیا تاکنون در خصوص زبان بدن خود و تاثیری که روی دیگران می گذارد فکر کرده اید؟ محققان معتقدند که مردم 60 تا 90 درصد از برداشت های خود را از زبان بدن شما به دست می آوردند. بنابراین می دانید زبان بدن تان حتی می تواند بیشتر از کلمات روی افراد تاثیر بگذارد. حتما می توانید با کار روی زبان بدن تان و بهبود آن نه تنها روی تاثیری که بر دیگران می گذارید اثر مثبت داشته باشید بلکه می توایند خودتان نیز به مراتب اوضاع تان را بهبود داده و فرد بهتری باشید.

1. تماس چشمی

تماس چشمی یکی از کلیدی ترین مبانی زبان بدن است. اگر درحالی که با کسی حرف می زنید، به اطراف خیره شوید یا به بیرون از پنجره زل بزنید یا به گوشی خود خیره شوید این کارتان به معنی اعتماد به نفس پایین یا بی احترامی خواهد بود.

2. بی قرار و پر تحرک نباشید

زمانی که با دیگران حرف می زنید اگر مدام پیچ و تاب بخورید یا آرام و قرار نداشته باشید آنها فکر می کنند که استرس دارید یا چیزی را پنهان می کنید. سعی کنید صاف بنشینید و دستان تان را بیش از حد تکان ندهید.

3. آینه ی مخاطب تان باشید

یکی از کلک های زبان بدن این است که کارهای مخاطب تان را کپی کنید. هر جور که او نشسته شما هم همان استایل را به خود بگیرید. این کار یک فرار رو به جلو است و به نوعی با مخاطب تان هم ذات پنداری می کنید. البته در این کار زیاده روی نکنید.

4. دست دادن درست

دست دادن می تواند شروعی در خیلی از برخورد ها و روابط باشد پس نقش مهمی در نشان دادن شخصیت شما دارد. سعی کنید شل دست ندهید تا ضعیف و بدون اعتماد به نفس به نظر نرسید همچنین بیش از حد محکم دست ندهید تا عصبی و خشن جلوه نکنید.

5. کف دستان تان را رو به پایین بگیرید

اگر شما سیاستمداران را در تلویزیون دیده باشید می بینید که معمولا عادت دارند دست خود را در جایی قرار داده و رو به پایین بگیرند. این ژست شما را قدرتمند و قابل اعتماد نشان می دهد.

6. یک لبخند ظریف

به جا و درست لبخند بزنید. یکی از شیرین ترین نکات زبان بدن لبخند تاثیر گذار شماست. می توانید یک لبخند کوچک را همیشه با خود داشته باشید تا شما را دوست داشتنی تر جلوه بدهد. البته فراموش نکنید که یک پوزخند شما را احمق جلوه داده و یک لبخند همیشگی و ثابت کار بی معنی ای به نظر می رسد.

7. در مورد چگونگی موقعیت پای خود فکر کنید

پاها پایه های زبان بدن هستند و می توانند تاثیر زیادی روی مخاطب تان بگذارند.هنگامی که شما در حال صحبت کردن با کسی هستید اگر پاهای تان را به دور از او قرار دهید به نوعی پیام رفتن و بی میلی به صحبت کردن را به او می دهید. سعی کنید موقعی که با کسی صحبت می کنید کاملا به سمت او ایستاده و اجازه دهید که پاهای تان هم به سمت او اشاره کند.

8. موانع را کنار بگذارید

اگر هنگامی که با کسی حرف می زنید بین خودتان و او را با موانعی سد کنید به او این پیام را می دهید که از شما دور است و باید برای ارتباط گرفتن با شما این موانع را پشت سر بگذارد. برای مثال اگر کیف در دست تان است بهتر است آن را با یک دست در کنار تان نگه دارید نه اینکه با هر دو دست در رو به رو قرارش دهید.

9. از تفاوت های فرهنگی آگاه باشید

اگر به شهر ها و کشور های دیگری می روید و قصد دارید آن جا روابط تاثیر گذاری را شروع کنید سعی کنید فرهنگ بومی آن مکان را شناخته و اعتقادات رایج مردن را بدانید.سپس از انجام کارهایی که آن ها بد می دانندش پرهیز کنید

10. ژست بگیرید

اگر می خواهید با اعتماد به نفس به نظر برسید سعی کنید ژست بگیرید. ژست گرفتن نیز یکی از ترفند های مختص زبان بدن است. محققان در دانشگاه کسب و کار هاروارد به این نتیجه رسیدند که ایستادن به صورت مستقیم در حالی که پاهای تان از هم کمی فاصله دارند و یا نشستن در حالی که پاهای تان را بر روی میز گذاشته اید و یا وقتی دستان تان را در پشت تان حلقه کرده اید احساس غرور و تسلط در شما افزایش می دهد.

2 دیدگاه

    • سلام عزیزم توی همین سایت مطالبش هست فقط کافیه سرچ کنی

2 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی