تناسب اندام سلامت

آيا خودارضايي در مردان بر عضله سازي تاثير دارد؟

یکی از سوالاتی که عموما پرسیده می‌شود، این است که آیا خودارضایی بر عضله سازی و تناسب اندام تاثیری منفی دارد؟
تقویم فارسی اندروید

یکی از سوالاتی که عموما پرسیده می‌شود، این است که آیا خودارضایی بر عضله سازی و تناسب اندام تاثیری منفی دارد؟ ما در این رابطه نقطه نظرات متخصصین، مربیان، فیزیولوژیست‌ها و حتی سکسولوژیست‌های متعددی را جویا شدیم.

خودارضايي در مردان

با روشن بینی کامل، و پس از تحقیق مفصلی که انجام دادم، با قاطعیت تمام، فقط یک جمله به شما خواهم گفت، بله! خود ارضایی بر عضله سازی تاثیر منفی می‌گذارد.

از من ایراد نگیرید، نمی‌گویم که کور کورانه حرفم را بپذیرید، اما خیلی‌ها این حقیقت را تجربه کرده‌اند. شما هم تجربه کنید!کافیست تا خودارضایی را ۳ هفته کنار بگذارید و به تمرینتان ادامه دهید. پس از این مدت، سطح بالایی از انرژی، بی حالی کمتر، و انگیزه‌ای فراتر از گذشته را تجربه خواهید کرد. چه کسی است که این‌ها را نخواهد؟

افراد بسیاری گفته‌اند که هیچ ارتباطی بین انرژی فیزیکی و انرژی جنسی وجود ندارد، اما بگذارید صاف و پوست کنده بگویم، اینطور نیست!

با کیفیت‌ترین بخش خون شما، در شکل‌گیری اسپرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر مقدار زیادی از آنرا هدر دهید، قطعا برای رشد عضلاتتان مانع خواهید تراشید.

شما باید مکانیسم بدنتان را طوری کانالیزه کنید، که تا آنجا که می‌شود آنابولیک بماند، اما اگر دائم خودارضایی کنید، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

دانشمندان می‌گویند که تولید اسپرم، یک پدیده‌ی طبیعی است، و گهگاه حتی از طریق ادرارتان نیز دفع خواهد شد. این درست است و ما هم منکرش نیستیم، اما هرچه اسپرم بیشتری از دست بدهید، مواد مغذی بیشتری صرف تولید دوباره‌ی اسپرم و فعالیت‌های کاتابولیک خواهد شد.

این مواد مغذی، همان‌هایی هستند که برای رشد عضلانی هم به آنها نیاز است، که با خودارضایی، باعث خواهید شد تا رسیدن مواد مغذی به عضلات یا به تاخیر بیفتد یا کلا لغو شود!

سیکل تولید اسپرم، حدود ۷۰ تا ۸۰ روز زمان نیاز دارد. اسپرم، به معنای واقعی جوهره‌ی بدن شماست! تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که تا آنجا که می‌توانید خودارضایی نکنید. حداقل، کمتر خودارضایی کنید! نتیجه‌اش را خواهید دید.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: تناسب اندام

29 دیدگاه

  • سلام من دوران مجردی خودارضایی میکردم سینه هام بزرگ شدن خیلی دارم اذیت میشم .لطفا راهنمایی کنید .با بدنسازی میشه آبش کرد.متشکرم

    • خود ارضایی هیچ ربط و تاثییری در بزرگ شدن سینه شما نداره دوست عزیز، در مورد سوالتون هم ، بله بدنسازی بسیار میتونه کمک کنه که چربی های سینه آب بشن و فرم سینه تون زیبا و مردانه باشه، یک ورزش رو چه بدنسازی باشه چه ورزش های دیگه حتما هرچه زودتر شروع کنید.

  • سلام خیلی خندم میگیره درمورد این موضوع صحبت کنم ولی بگم من هم همینطور بودم یعنی روزی دوبار تقریبا هفته ایی چهارده پونزده بار این کارو میکردم حالا خوشبختانه شده هفته ایی ی بار ولی میخوام بازم خودمو کنترل کنم دلیل کم خود ارضایم این بود که ورزش میکردم و کمتر تو فکر میرفتم

  • من هفته ای دوازده الی پانزده بار خود ارضایی میکنم ایا مشکل یا تاثیر منفی خواهد داشت؟ این مشکل چه خواهد بود ؟و چگونه میتوانم ترکش کنم؟ لطفا جواب بدهید برام خیلی مهمه.

    • فکر کنم کاری جز خود ارضایی نداری بقیه وقتتو چطور میگذرونی؟
      دم کمرت هم گرم رو خروس رو کم کرده
      تغذیه ات چیه که زود ریکاوری میشی؟
      راستی چند سالته؟

    • بزن که داری خوب میزنی 🙂
      در نوشته های آلیستر کراولی تا روزی 900.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000بار هم مجاز اعلام شده!… .

    • زمان ما جاهلیت مدرن است.1-عمده مسئله این است که اول به ترک خودارضایی و عوارضش باور داشته باشید2-حتما حتما از معضل بیکاری ذهنی و جسمی خودتان را رهایی دهید.بیکاری جسمی را با کار و ورزش تخلیه کنید و بیکاری ذهنی،دوربودن از کانال های پورنو و سکسی و تا زمانیکه خوابت نیامده حتما به رختخواب نروید 3-از غذا های محرک و شهوت افزا مثل پیاز خام و فلفل و…خودداری کرده4-از پوشیدن لباسهای چسبان و تنگ تحریک کننده خصوصا لباس زیر (که موجب پروستات هم میشود) پرهیز کنید5-هنگام استحمام در را قفل نکرده و طولانی نکرده و از آب ولرم که بیشتر موجب تحریک میشود کم استفاده کرده.با اراده قوی و توکل بر خدا از این خود خوری را برای دنیا و زندگی ات هم شده ترک کن ،آخرت به کنار. اون لذتی که در همسر حلال است در هیچ کجا نیست6-شما برید نگاه کنید فرموده اند؛اگر عمل خود ارضایی با دست همسر باشد هیچ اشکالی ندارد اتفاقا آرامشتر است اما اگر به دست خود انسان باشد مضر و اضطراب و استرس آور و صدها و عوارض

  • سلام به همگي من نزديكاي 2سال هست كه بدنسازي ميكنم ولي رشد عضلات هم خيلي كم و كند بود هيكلم داره خوب ميشه ولي من روز هايي بود كه در روز 3بار خود ارضايي مي كردم و فكر كنم اين تنها دليلي است كه بدنم تو اين 2سال خوب نشده لطفا اين كار رو اصلا انجام نديد هر وقت كه مي خواستيد اين كار رو بكنيد حمام برويد و دوش آب سرد بگيريد و در مكان هايي كه تنها هستيد زياد قرار نگيريد و سعي كنيد كه انرژيتان را در.روز مصرف بكنيد

  • سلام می‌بخشید من هفته ای سه الی 5 بار خودارضایی میکنم اول هفته ای 10 الی 12 بار بود اما چون بدنسازی میکنم این تعداد رو کاهش دادم اما هر چقدر سعی میکنم دیگه از این کمتر نمیتونم بکنم این میزان خودارضایی در هفته آیا برا بدنسازی مضره؟؟؟؟
    ممنون میشم جواب بدین

    • سلام دوست عزیز، نگران نباشید تاثیر زیادی نداره و معمولا بعد ۲ ساعت هورمون ها به سطح عادی برمیگردن شما فقط سعی کنید چند ساعت قبل باشگاه انجام ندید بهتره.

  • سلام من قد ۱۸۰و وزن۷۵کیلو دارم بدنساز هم هستم در هفته ۱یا ۲بار خودارضایی میکنم آیا ضرر داره ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  • من بدنم رشد نمیکنه با اینکه گینر و کراتین هم مصرف میکنم . من هفته ای 2 بار حد اکثر خودارضایی دارم

  • سلام من 17سالمه و بدنسازی رو شروع کردم و حداکثر هفته ای 2 بار خودارضایی میکنم ولی بدنم رشد نکرده با اینکه یک گینر و کراتین خیلی خوب هم گرفتم و مصرف میکنم و اینکه سر سینه های کوچیکی دارم و سر سینه ی سمت راستم کوچک تر از سمت چپمه میشه کمکم کنید بدونم مشکل چیه راه حلی هست؟؟؟

    • سلام داداش مهم نیست بدنت بیاد بالا سر سینه هات جا میوفته

  • سلام ببخشید آیا خودارضایی باعت شل شدن بدن در بدنسازان میشود؟
    لطفا سریع جواب بدید?

  • سلام آیا خود ارضایی حداقل ماهی دو بار مانع عضله سازی میشه برای یه بدنساز؟

    • خیر مشکلی نداره و در کل عمل سکس هفته ای ۱ بار برای بدنسازی می تواند مفید هم باشد چون اگر سکس بسیار محدود بشه میزان تستوسترون خون بعد از مدتی کاهش پیدا میکنه .

  • ایا کلا انجام ندادن خود ارضایی تا وقت ازدواج ضرر داره

  • ايا با يك بار خود ارضايي در هفته براي بدنسازي اشكال داره

    • خیر ، هفته ای یک الی دو بار داشتن سکس یا خودارضایی مشکلی ندارد و بعضی منابع حتی میگوند که هفته ای یکبار برای بالا بودن سطح تستسترون ضروری است. خود ارضایی یا سکس فقط قبل از تمرین توصیه نمی شود.

  • سلام ویدیو های فرهنگ هلاکویی در مورد خودارضایی رو تماشا کنید بجای خواندن این مطالب مذخرف . من خودم دو دفعه 1 هفته خودارضایی نکردم شدیدا قلب درد گرفتم باعث ی سری تعادلات الکتریکی و بیو شیمیایی مغز و کاهش ریسک بیماری های قلبی تا 50% و بهبود سرطان پروستات و … میشه که بسیار مفیده نیاز آدم و هر حیوانیه هفته ای یکی دو بار باید اون آب منی بیاد بیرون

    • بله به نظر من هم خودارضایی اگه زیاده روی نشه خیلی هم مفیده چون من خودم نتیجش رو دیدم. البته کسانی که سکس دارن که خیلی بهتره ولی اگر ندارن به نظرم خود ارضایی مثلا هفته ای 1 بار میتونه از خیلی چیزا مثله سرزان پروستات جلوگیری کنه. ولی خب یه مشت متعصب هزار تا ضرر برای خود ارضایی نوشت که هیچکدومشون درست نیست و همشون از رو هم کپی کردن بدون یه منبع درست.
      من خودم هفته ای 1 یا 2 بار خود ارضایی میکنم و بدنسازی هم کار میکنم و به نظرم خودارضایی خیلی هم کمک کرده بهم تو این راه چون به هر کی میگم تو یک سال این بدن رو ساختم همه تعجب میکنن البته ربط به ژنتیک هم داره.
      ..

    • من هفته ایی 4 بار زیاده به نظرتون?????. البته دوبارش خود ارضایی ولی دوبارشم رابطه . ولی نمیدونم چرا همش انقدر شهوتم بالاست?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️لطفا کمک کنید

  • سلام میخواستم بدونم اگه ماهی یه بار یا بیشتر انجام بشه با تغذیه متوسط و سالم ضرری به بدن نمیرسونه؟

  • آیا خود ارضایی باعث کاهش توده عضلانی نیز میشود ؟ تورو خدا جواب بدید

29 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی