مد و زيبايي مطالب اختصاصي

راهنمای انتخاب عینک با توجه به فرم صورت

تقویم فارسی اندروید

عینک های طبی این روزها تنها برای کمک به چشمهای ضعیف نیستند و تنوع در انتخاب عینک می تواند استایل شخصی فرد را نشان دهد. هر چه مدل عینک با فرم صورت شما هماهنگی بیشتری داشته باشد، چهره شما هوشمندانه تر و زیباتر جلوه می کند. در انتخاب عینک باید در نظر داشته باشید که فریم آن مناسب صورت شما باشد. مدل چشم ها و زوایای فک و صورت تان می تواند راهنمای شما در انتخاب درست عینک باشد. حتی عینک های آفتابی نیز باید با رعایت اصول و شناخت صورت خریداری شوند اما اگر به طور روزانه و به دفعات از عینک طبی استفاده می کنید، این مطلب را مطالعه نمایید تا در انتخاب عینک و مدل فریم آن سر در گم نشوید.

انتخاب عینک
انتخاب عینک

صورت قلبی شکل

اگر صورت قلبی شکل دارید یعنی پیشانی بلند، گونه های برجسته و چانه کوچکی دارید. در این صورت در انتخاب عینک باید تعادل بین عرض بالای صورت و عرض پایین صورت را حفظ کنید. باید عینکی را انتخاب کنید که چانه را بزرگ تر و پیشانی را کوتاه تر نشان می دهد. عینک مناسب برای شما مدلی است که پایین آن پهن و عریض باشد. برای عینک طبی به دنبال فریم های گرد و منحنی باشید.

انتخاب عینک صورت قلبی شکل

در مورد انتخاب عینک آفتابی بهتر است مردان از مدل خلبانی (تخم مرغی) و زنان از مدل گربه ای استفاده کنند.

انتخاب عینک برای صورت دایره ای شکل

اگر صورتی گرد دارید، تقریبا اندازه همه اجزای صورت شما با هم متناسب است. برای هر چه زیباتر شدن بهتر است عینکی را انتخاب کنید که تیز و زاویه دار باشد. این مدل فریم ها باعث کشیده شدن و ایجاد تعادل در فرم صورت شما می شوند. فریم عینک تان باید بزرگ باشد و رنگ آن روشن باشد. همچنین می توانید از مدل فریم های تا به تا نیز استفاده کنید زیرا این مدل فاصله چشم ها را از هم دور نشان می دهند.

انتخاب عینک صورت دایره ای شکل

برای انتخاب عینک آفتابی نیز چه مرد و چه زن باید فریم های مربع یا مستطیل شکل را برگزینند و از عینک های منحنی فاصله بگیرند.

انتخاب عینک صورت مربعی شکل

صورت های مربعی شکل زوایای فک و پیشانی قوی دارند. طول و عرض صورت معمولا یکسان است و بهترین عینک برای این فرم صورت ها، مدل هاییست که شکل نرم و لطیفی دارند. عینک های بیضی یا گرد به خاطر تضادی که با فرم مربعی شکل صورت دارند بسیار مناسبند. خطوط منحنی به نرم نشان دادن زوایای صورت کمک می کنند. رنگ های روشن خنثی مانند کرم و بژ نیز به شکستن خطوط صورت کمک می کنند و به عنوان عینکی برای استفاده روزانه توصیه می شوند.

انتخاب عینک صورت مربعی شکل

در مورد عینک آفتابی برای مردان مدل خلبانی (تخم مرغی) و برای زنان مدل پروانه ای پیشنهاد می شود.

صورت مستطیل شکل

صورت های مستطیلی به صورت های کشیده و باریک اطلاق می شود که غالبا پیشانی و بینی بلندی دارند. برای انتخاب عینک باید به فریم های عریض توجه کنید. از فریم های باریک اجتناب کرده و در عوض فریم های گرد و بزرگ را انتخاب نمایید. همچنین برای عریض نشان دادن صورت های باریک از فریم های نازک دوری کرده و فریمی ضخیم انتخاب نمایید. عناصر تزئینی نیز به پهن نشان دادن صورت تان کمک می کنند زیرا توجه به سمت صورت تان معطوف می شود.

انتخاب عینک صورت مستطیل شکل

برای انتخاب عینک آفتابی نیز از قوانین انتخاب عینک طبی استفاده نمایید اما می توانید کمی با انتخاب فریم بازی کنید و مد سال را برگزینید. فقط بدانید که زاویه های تیز، صورت را کشیده نشان می دهند.

انتخاب عینک صورت بیضی شکل

صورت های بیضی چهره متعادل تری نسبت به دیگر اشکال صورت دارند. استخوان گونه برجسته، فک منحنی، پیشانی کم عرض و چانه کوچکی دارند که همه این ها با هم تناسب دارند. این بدین معناست کسانی که صورتی بیضی شکل دارند برای انتخاب عینک محدودیتی ندارند و گزینه های زیادی پیش رو خواهند داشت. تقریبا هر مدل فریمی به شما می آید با این حال برای حفظ تعادل طبیعی صورت، برخی فریم ها مناسب تر هستند. فریم های پهن تر مثل فریم پروانه ای و مستطیلی توصیه می شوند.

انتخاب عینک صورت بیضی شکل

برای انتخاب عینک آفتابی نیز کافیست از عینکی استفاده کنید که از ابرو تا استخوان گونه را پوشش دهد.

سایر مطالب مرتبط جهت مطالعه:

منبع : leaf

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی