آرايش صورت و مو

جلوگیری از خشک شدن و بازسازی ریمل خشک شده با روش های خانگی

تقویم فارسی اندروید

ریمل یا ماسکارا یکی از لوازم آرایش پر مصرف خانم ها است که دارای انواع مختلف با تنوع بالا می باشد که باعث پر پشت شدن مژه ها و زیبایی بیشتر چشم می شود. با این حال، در صورت درست مصرف نکردن ممکن است ریمل زودتر از حد تصور خشک شود. اگرچه همیشه توصیه می شود ریمل خود را هر سه ماه یکبار دور بریزید. خوشبختانه، ما چند نکته داریم که برای استفاده دوباره ریمل خشک به کار می‌آید.

توجه کنید هر مواد آرایشی دارای تاریخ تولید و انقضا است پس اگر مواد ریمل بافتی تکه تکه و همچنین بوی نسبتا بدی داشت، نشان دهنده این است که تاریخ انقضای محصول گذشته و خشک شده است. در نتیجه بهتر است هرگز از ریمل تاریخ گذشته استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث تحریک چشم‌ها و عفونت آنها شود.

نحوه برگرداندن مواد خشک شده ریمل به حالت مایع

نحوه برگرداندن مواد خشک شده

1. آب داغ را امتحان کنید.

یکی از بهترین روش ها برای برگرداندن مواد خشک به حالت اول، فرو بردن تیوپ ریمل در یک لیوان آب داغ است. آب داغ به ذوب شدن فرمول غلیظ ریمل شما کمک می کند و آن را به ترکیب قبلی خود باز می گرداند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک لیوان را پر از آب داغ کنید و تیوپ را برای چند دقیقه در آن نگه دارید. بعد از مدتی آن را بردارید. ریمل شما به حالت عادی بر می گردد و می توانید آن را دوباره مصرف کنید.

2. استفاده از گلاب

یکی دیگر از موارد پر کاربرد برای ریمل و خط چشم خشک شده و بازسازی آنها، استفاده از گلاب است. برای جلوگیری از خشک شدن مواد کافیست چند قطره گلاب به آن اضافه کنید و ریملتان را تکان دهید تا مواد به درستی مخلوط شود و به حالت اول برگردد.

3. از روغن های طبیعی استفاده کنید.

اگر به دنبال بازسازی مواد ریمل خشک هستید، روغن های طبیعی مغذی را امتحان کنید. روغن کرچک، روغن نارگیل، بادام یا روغن زیتون برای پوست بی خطر هستند، مژه های شما را تقویت می کنند و  بافت خشک و یا توده ای ریمل را در کمترین زمان ممکن از بین می برند. برای بازگرداندن مواد به حالت اولیه، چند قطره از روغن مغذی دلخواهتان را گرم کنید. با کمک قاشق، آن را به تیوپ ریمل خود اضافه کنید و در آن را ببندید. آن را به مدت 10 تا 15 ثانیه بین کف دست خود بمالید و خوب تکان دهید. چند دقیقه صبر کنید تا خنک شود.

4. استفاده از مایع لنز

برای آبرسانی مایع خشک شده چند قطره لنز چشمی را به ریمل خشک خود اضافه کنید. درب را بچرخانید و لوله را تکان دهید تا مایع در سراسر تیوپ پخش شود. این یک راه عالی و آسان برای استفاده چهار یا پنج بار دیگر از ریمل خشک شده است.

ریمل معمولی زودتر خشک می‌شود یا ضد آب؟

یکی از سوال هایی که همواره کاربران می‌پرسند این است که عمر ریمل‌ های ضد آب بیشتر است یا انواع معمولی؟ مواد ضد آب به دلیل موادی که در آن‌ها به کار رفته است، زودتر از انواع معمولی خشک می‌ شوند. این ریمل‌ ها به دلیل چسبندگی بیشتری که دارند دیرتر و سخت‌ تر پاک می‌ شوند. فشاری که هنگام تمیز کردن مواد ضد آب به چشم می‌آید، مژه‌ ها را دچار ریزش می کند. به همین دلیل سعی کنید، اگر به‌ صورت روزانه از این ابزار آرایشی استفاده می کنید، حتما انواع معمولی را به کار ببرید. انواع ضد آب ممکن است چشم شما را دچار واکنش‌ های آلرژیک کنند.

مهم ترین دلایل خشک شدن ریمل
مهم ترین دلایل خشک شدن ریمل

مهم ترین دلایل خشک شدن ریمل

ریمل‌ها بنا بر دلایل گوناگونی مدتی بعد از استفاده خشک می‌ شوند. در این بخش چند مورد از دلایل عمده و مهمی که سبب خشکی این ابزار پرکاربرد آرایشی می‌شود را بررسی می‌ کنیم.

حرکات فرچه

شاید تاکنون به این موضوع دقت نکرده باشید، اما هر چه هنگام استفاده از ریمل فرچه را بیشتر به درون محفظه بزنید، زودتر خشک می‌ شود. انجام این کار سبب می‌ شود مقدار زیادی هوا به داخل محفظه برود و در نتیجه خیلی زود خشک شود.

بردن فرچه تا انتها

از طرفی هنگامی که فرچه خود را به درون محفظه می‌ زنید، نباید آن را تا انتها وارد ظرف کنید. انجام مکرر این عمل نیز خشک شدن آن را جلو می‌ اندازد.

تاریخ انقضا

ریمل شما هر چه به تاریخ انقضایی که روی آن ثبت شده است، نزدیک‌ تر شود مواد داخل آن سفت و خشک می‌ شوند. بنابراین با رسیدن تاریخ انقضا باید یک ریمل جدید برای خودتان تهیه کنید.

شل بودن درب محفظه

اگر بعد از استفاده از ریمل درب آن را محکم نبندید این ماده خیلی زود خشک می‌شود. سفت نبودن درب محفظه سبب می‌ شود، هوا وارد ظرف شود و محتویاتش را خشک کند.

گرما

گرما یکی از دلایلی است که می‌ تواند عمر این ابزار آرایشی را کوتاه کند. گرم بودن محیط نگهداری سبب می‌ شود، رطوبت و آبی که در محتویات آن وجود دارد، تبخیر شود، بنابراین سعی کنید این وسیله را از سایر لوازم خود جدا کرده و در جای خنکی قرار دهید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی