مد آقایان مد و زيبايي

راهنمای انتخاب پیراهن مردانه شیک و مناسب سایزتان

تقویم فارسی اندروید
پیراهن مردانه شیک

لباس‌های معمولا آستین بلند و دکمه دار یا همان پیراهن‌های خودمان، در عین سادگی جلوه‌ی جذابی به استایل‌های مردانه می‌بخشند. اما به دلیل اینکه هر کدام از مدل‌های مختلف این نوع لباس مردانه ویژگی‌ها و مشخصات مخصوص به خود را دارد، انتخاب پیراهنی مناسب برای آقایان کار دشواری خواهد بود.

به‌علاوه سازگاری بالای این مدل لباس با سایر پوشاک مردانه، این ذهنیت را در بسیاری از آقایان ایجاد کرده است که تنها با پوشیدن یک مدل پیراهن مردانه استایل آن‌ها شیک‌ترین و جذاب‌ترین ظاهر ممکن را خواهد داشت.

به عنوان مثال یکی از رایج‌ترین استایل‌های مردانه، پوشیدن پیراهن سفید با شلوار پارچه‌ای برای ایجاد استایلی رسمی است. ولی زمانی این استایل شما ظاهر مناسبی خواهد داشت که شما نکاتی که در ادامه این مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد را رعایت کنید.

چه مواردی در مورد پیراهن های مردانه مهم است؟

انتخاب مناسب‌ترین پیراهن کاملا به این موضوع بستگی دارد که شما می‌خواهید با پوشیدن این مدل لباس مردانه چه استایلی برای خودتان ایجاد کنید؛ اما علاوه بر تعیین نوع استایل، شما باید برای تشخیص پیراهن مناسب مواردی مانند مدل یقه، نوع آستین، مدل و قد پیراهن را نیز درنظر بگیرید.

مدل یقه:

توجه به این پارامتر به شما کمک می‌کند تا پیراهنی را برای خودتان انتخاب کنید که کاملا متناسب با فرم گردن شما است. برای اندازه‌گیری دور گردن می‌توانید از نوار اندازه‌گیری خیاطی کمک بگیرید.

نوع آستین:

اگر فردی هستید که در طول روز فعالیت زیادی انجام می‌دهید و می‌خواهید هنگام انجام فعالیت‌های روزمره، دست خود را با آزادی بیشتری حرکت بدهید، نوع آستین پیراهن نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا می‌کند.

مدل پیراهن:

اگر اندام فیت و متناسبی دارید و به اصطلاح می‌خواهید پیراهن روی بدن شما بنشیند، پیراهن‌های اسلیم فیت گزینه‌های مناسبی برای شما خواهند بود. در غیر این صورت، اگر علاقمند به پوشیدن لباس‌های آزادتر هستید، پیراهن‌های رگولار فیت، را می‌توانید امتحان کنید.

قد پیراهن:

اگر می‌خواهید متناسب با نوع استایل خود پیراهن را داخل یا بیرون شلوار قرار دهید، شما باید پیراهن با قد مناسب را برای خودتان انتخاب کنید. به‌علاوه اگر پیراهن شما قد مناسبی داشته باشد، شما می‌توانید با قرار دادن آن داخل شلوار، از کمربند برای اضافه کردن ظرافت‌های جذابی به استایل ظاهری خود نیز استفاده کنید.

برای شیک پوش بودن چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

یکی از مواردی که برای شیک پوش بودن باید به آن توجه کنید، انتخاب مناسب‌ترین پیراهن برای استایل‌تان است. چون به عقیده بسیاری از کارشناسان صنعت مد آقایان، پیراهن‌ها قطعه مهمی در پازل استایل‌های مردانه هستند که اگر به درستی انتخاب نشوند، به استایل ظاهری شما آسیب می‌زنند.

پیراهن مردانه اگر به درستی انتخاب شود و با فرم و استایل بدنی شما کاملا متناسب باشد، به خوبی نقش مکمل را در استایل‌های شما ایفا می‌کند. جلوگیری از اتلاف وقت و سردرگمی کم‌تر برای ایجاد یک استایل شیک و جذاب نیز از جمله دیگر مزایای انتخاب پیراهن مناسب برای خودتان است.

دومین نکته برای شیک پوش بودن، استفاده هوشمندانه از اکسسوری‌ها است. این مدل پوشاک مردانه به تنهایی جلوه جذابی به استایل ظاهری شما می‌بخشند؛ اما شما باید متناسب با لباس‌هایی که در استایلی خاص به تن می‌کنید، از اکسسوری خاصی نیز استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از دستبندها در یک استایل روزمره شامل پیراهن طرح دار و شلوار کتان روشن رنگ، ظاهر شیک و جذابی برای شما به ارمغان می‌آورد.

چگونه پیراهن مناسب خودم را انتخاب کنم؟

در هنگام خرید و انتخاب پیراهن برای خودتان علاوه بر مواردی مانند مدل یقه و قد پیراهن، شما باید موارد دیگری را در نظر بگیرید تا پیراهنی که در نهایت خریداری می‌کنید، به خوبی نقش خود را در ایجاد استایلی شیک و جذاب برای شما ایفا کند. از جمله مواردی که باید در هنگام انتخاب مناسب‌ترین پیراهن برای خودتان به آن‌ها توجه کنید می‌توان به رنگ، طرح، جنس پارچه پیراهن اشاره کرد.

انتخاب رنگ:

اساسا رنگ به لباس‌های مردانه شخصیت می‌دهد، اما این موضوع در هر موقعیتی صدق نمی‌کند و شما باید متناسب با موقعیتی که می‌خواهید در آن حضور پیدا کنید، رنگ مناسبی برای پیراهن خود انتخاب کنید. پس با توجه به این موضوع، در ادامه روشی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از آن برای انتخاب رنگ مناسب برای پیراهن خود، کم‌تر دچار مشکل شوید.

پیش از هر اقدامی ابتدا به سراغ تعیین نوع استایلی که می‌خواهید داشته باشید بروید. چرا؟ چون این موضوع به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های محدودتری برای انتخاب رنگ داشته باشید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن رنگ مناسب خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای استایل‌های کژوال رنگ‌های روشن بسیار مناسب هستند؛ بنابراین اگر در چنین استایل‌هایی پیراهن شما روشن رنگ باشد، استایل شما ظاهر جذاب دلخواه‌تان را پیدا می‌کند.

در خصوص استایل‌های رسمی مردانه هم شما می‌توانید به سراغ پیراهن‌های سفید، خاکستری یا مشکی رنگ بروید. پوشیدن این رنگ پیراهن، باعث می‌شود تا جذابیت‌های استایل ظاهری شما برجسته‌تر دیده شود و استایل شما برای حضور در یک مهمانی رسمی، چشم افراد زیادی را به خود خیره کند.

انتخاب طرح:

این مورد نیز کاملا به نوع استایلی که می‌خواهید داشته باشید، بستگی دارد. به عنوان مثال برای موقعیت‌ها و استایل‌های رسمی، هرچه طرح پیراهن شما ساده‌تر باشد، ظاهر شما جذاب‌تر خواهد بود. برای استایل‌های کژوال، روزمره و نیمه رسمی هم خوب است به سراغ پیراهن‌های طرح دار بروید؛ اما همیشه دقت داشته باشید که هماهنگی مناسبی میان طرح پیراهن شما با طرح سایر لباس‌های شما وجود داشته باشد.

چه عاملی در شیک به نظر رسیدن پیراهن نقش دارد؟

موضوعی که می‌خواهیم در این بخش به آن بپردازیم و نقش مهمی در شیک به‌نظر رسیدن پیراهن‌های مردانه ایفا می‌کند، انتخاب پیراهنی است که مناسب سایزتان باشد.

برای تشخیص پیراهن مناسب سایزتان، در هنگام پرو خوب است که تمام دکمه‌های آن را ببندید و از بستن کامل هریک از آن‌ها مطمئن شوید. سپس به سراغ یقه پیراهن بروید و میزان فاصله آن از خود پیراهن را اندازه‌گیری کنید. چون اگر فاصله بین یقه و پیراهن حدود دو تا سه انگشت باشد، این پیراهن مناسب سایز شما خواهد بود.

راهکاری بعدی برای تشخیص پیراهن مناسب سایزتان، حرکت دادن بازوهای خود به سمت بالا است. اگر با انجام چنین کاری سرآستین پیراهن به دور مچ شما پیچ بخورد، سایز پیراهن مناسب شما نخواهد بود.

سخن پایانی

پیراهن‌ها در استایل‌های مردانه نقش حیاتی ایفا می‌کنند که اگر به جزئیاتی مانند قد، نوع آستین و مدل یقه و تناسب آن با سایز خود توجه نکنید، استایل شما هرگز ظاهری شیک و جذابی که مدنظر دارید، نخواهد داشت. همچنین جزئیات در این مدل لباس مردانه حرف اول را می‌زند و توجه به آن‌ها، تغییراتی در استایل آقایان ایجاد می‌کند که به عنوان مثال در یک مهمانی خاص، استایل شما چشم افراد زیادی را به خود خیره خواهد کرد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی