تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

سلامت سلامت جسمي

چند وضعیت نادرست بدن که شما را پیر نشان می دهد.

loading...

وضعیت نادرست بدن

از کودکی والدین یا معلمان مان به ما درباره درست نشستن و ایستادن هشدار می دادند. آنها اصرار داشتند که بدن ما در حالت درستی قرار بگیرد تا به سلامت مان آسیبی وارد نشود. اگر می خواهیم امروز در این مقاله دوباره این مسئله را به شما یادآوری کنیم به این دلیل است که وضعیت نادرست بدن می تواند روی شکل ظاهری ما تاثیر منفی بگذارد. این وضعیت می تواند منجر به سر درد، درد گردن و پشت، درد زانو و کمر، درد شانه، خستگی و حتی مشکلات تنفسی شود. علاوه بر این حتی اگر به هیچیک از این بیماری ها دچار نشوید، باز هم وضعیت نادرست بدن شما می تواند در نگاه دیگران شما را بسیار پیر و سالخورده نشان دهد. این درست مانند استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب است. حتی اگر به سرطان پوست دچار نشوید، بالاخره دچار لک و چروک می شوید. در این مقاله چند وضعیت نادرست بدن را بررسی کرده ایم و بهتر است از این پس از آنها اجتناب کنید.

چرا وضعیت نادرست بدن انقدر مهم است؟

وضعیت نادرست بدن

وضعیت صحیح بدن می تواند منجر به تغییرات مثبت شود. ایستادن و نشستن درست از ایجاد فشار به عضلات و مفاصل جلوگیری می کند و موجب قوی شدن پشت می شود. علاوه بر تمام مزایای فیزیکی، وضعیت خوب می تواند احساس بهتری به شما بدهد. صاف نشستن به کاهش استرس کمک می کند و مطالعات نشان داده که اعتماد به نفس را افزایش می دهد. حالت صحیح بدن حتی می تواند به بهبود یا جلوگیری از افسردگی نیز کمک کند. مغز و بدن رابطه تنگاتنگی با هم دارند به همین دلیل وقتی شما فکر می کنید که بدن تان را در حالت های مختلف قرار دهید، سخت تر به افسردگی دچار می شوید. یعنی در واقع حالت درست بدن می تواند مغز شما را فریب دهد.

نشستن روی صندلی

وضعیت نادرست بدن روی صندلی

بد نشستن و لم دادن روی صندلی راحت ترین و سریع ترین راه برای پیر شدن شماست. بد نشستن روی صندلی می تواند فشار زیادی به عضلات حساس پشت وارد کند و باعث کشیدگی و درد آنها شود. وقتی که شما خستگی و درد در بدن تان دارید طبیعیست که پیرتر جلوه می کنید. لم دادن بر صندلی می تواند به دلیل ارتفاع زیاد یا کم آن باشد. هنگامی که صندلی شما بسیار بلند است، پاهایتان به زمین نمی رسد و احساس می کنید شبیه بچه ها شده اید بنابراین شما لم می دهید تا پاهایتان را به زمین برسانید. وقتی پاهایتان آویزان است، گردش خون در پا کاهش می یابد و مانند افراد مسن دچار بیماری واریس می شوید. اگر صندلی تان کوتاه باشد باعث ایجاد مشکلات دیسک کمر برای شما می شود. این مشکل هم شما را مسن نشان خواهد داد. بهترین راه این است که صندلی تان را به تناسب قد خود تنظیم کنید. اگر صندلی تان قابل تنظیم است، کاری کنید کف پاهایتان به زمین برسد و زانوها در زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرند. همچنین به مدت طولانی روی صندلی ننشینید و حتما در طول روز پیاده روی کنید.

طرز صحیح ایستادن

وضعیت نادرست بدن و ایستادن

وقتی که می ایستیم باید پشت گردن در امتداد پشت کمر قرار گیرد و در واقع نباید قوز کنیم. تمرینات تقویت کننده ای برای عضلات گردن و پشت وجود دارد که می توانند به ما کمک کنند صاف بایستیم. به ایستادن خود دقت کنید. اگر اکثر اوقات بدن تان مچاله می شود سعی کنید تمرینات مخصوص کشش عضلات قفسه سینه را انجام دهید. این تمرینات به صورت مداوم در خانه می تواند منجر به صحیح ایستادن تان شود.

استفاده از گوشی و تبلت

وضعیت نادرست بدن

ممکن است استفاده از گوشی و تبلت شما را نوجوان و امروزی نشان دهد اما چیزی نمی گذرد که به خاطر عواقبش تبدیل به فردی مسن خواهید شد. استفاده بیش از حد از آنها منجر به درد کمر و عضلات پشت و قفسه سینه می شود. اگر روزانه و طولانی مدت این کار را می کنید انتظار داشته باشید که لااقل ده سال از خود واقعی تان پیرتر نشان دهید. برای جلوگیری از این اتفاق حتما عضلات جلو و پشت بدن تان را تقویت کنید.

استفاده از کامپیوتر

وضعیت نادرست بدن پشت کامپیوتر

بسیاری از ما وقتی جلوی کامپیوتر می نشینیم، چانه مان را به شدت رو به جلو نگه می داریم. چشمانتان به صفحه نمایش است و چانه تان رو به جلو قرار می گیرد. اگر صفحه نمایش زیادی بالا باشد شما ناچارید گردن تان را بکشید تا بتوانید آن را به درستی ببینید. این امر مفاصل گردن را تحت فشار گذاشته و منجر به التهاب و درد می شود. خوشبختانه این مشکل را می توانید به راحتی حل کنید. کافیست اطمینان حاصل کنید که صندلی تان زیادی کوتاه نیست و کامپیوترتان زیادی بالا نیست. شما باید کاملا صاف بنشینید و مستقیم به صفحه نمایش نگاه کنید. در واقع گردن تان باید در حالتی خنثی قرار داشته باشد.

وضعیت نادرست بدن شما را ضعیف می کند.

وضعیت نادرست بدن

انقباض بدنی نه تنها موجب پیرتر شدن تان می شود بلکه باعث می شود در نظر دیگران ضعیف به نظر برسید. وقتی که شما صاف می ایستید و به روبرو نگاه می کنید به نظر می رسد که نیرویی عجیب دارید. ایستادن به این شکل حتی سطح هورمون ها را نیز تغییر می دهد. به همین راحتی و تنها با صاف ایستادن شما می توانید احساس قدرت داشته باشید.

وضعیت نادرست بدن می تواند موجب شود به سختی نفس بکشید.

وضعیت نادرست بدن

اگر هنگام بالا رفتن از پله ها و راه رفتن و دویدن احساس خستگی می کنید و  نفس کم می آورید می تواند نشانه ای از پیری باشد. اگر سن کمی دارید و در عین حال با مشکلاتی نظیر تنگی نفس و درد عضلات دست و پنجه نرم می کنید، می تواند عوارض ناشی از وضعیت نادرست بدن باشد. وقتی شما نتوانید نفس عمیق بکشید این مشکل می تواند منجر به سوزش در ناحیه قفسه سینه، مشکلات گوارشی و خستگی شود. از خمیده ایستادن و نشستن تا می توانید اجتناب کنید.

وضعیت بدن تان را بررسی کنید.

وضعیت نادرست بدن

اگر نگران وضعیت تان هستید به کلینیک بروید و آزمایش دیوار را انجام دهید. این آزمایش به این صورت است که پشت به دیوار می ایستید و سر، شانه و باسن را به دیوار می چسبانید. سپس یک دست را پشت کمرتان می برید و نباید فاصله خیلی زیادی میان گودی کمر و دیوار وجود داشته باشد. حتی می توانید خودتان نیز این تمرین را در خانه انجام دهید. این کار ممکن است در ابتدا احساس ناخوشایندی برایتان داشته باشد اما با تمرین اینکه چطور بدن تان را در حالتی درست نگه دارید می توانید در دراز مدت به این مشکل غلبه کنید.

چگونه می توان از اشتباهات جلوگیری کرد؟

وضعیت نادرست بدن

ابتدا نگاهی به فعالیت های روزانه تان بیندازید. اگر برای کار ساعت ها پشت میز می نشینید، از اندازه مناسب صندلی تان اطمینان حاصل کنید تا برای نگاه کردن به صفحه نمایش به خود آسیب نزنید. اگر هم با لپ تاپ کار می کنید می توانید زیر آن چند کتاب بگذارید تا هم سطح صورت تان شود و به ارتفاع مناسب برسد. سعی کنید صفحه کلید نزدیک به بدن تان باشد تا زیادی به جلو کشیده نشوید. همچنین فراموش نکنید که بدن به تحرک نیاز دارد. پس از کمی نشستن حتما از جا بلند شده و راه بروید. در نهایت ما نیاز به عضلات قوی داریم تا بدن مان به حالت طبیعی خود بازگردد. می توانید حرکات کششی انجام دهید و یوگا هم واقعا برای این امر مفید و مناسب است. اگر می خواهید جوانی تان را حفظ کنید بهتر است عضلات تان را تقویت نمایید.

منبع : thelist

loading...