تبلیغ رپورتاژ

داستان‌ سرایی برند چیست؟ با آینده برندسازی آشنا شوید!

تقویم فارسی اندروید
برند چیست

در گذشته، فروش یک محصول یا خدمت بسیار ساده بود:

  • این محصول من است، شما به آن نیاز دارید، پس همین امروز آن را بخرید!

اما امروز داستان از زمین تا آسمان تفاوت پیدا کرده است. خریداران گزینه های بسیاری برای خرید دارند و عملا قصد خرید دیگر با عرضه ویژگی های خاص توسط برندی نامعروف ایجاد نمی شود. مصرف کنندگان امروزی به جای محصول، برند شما را می خرند و به ازای آن مبلغ می پردازند. در این حالت اگر شما داستان سرایی خوبی برای برند خود نکنید، احتمالا در آینده برند ها جایی نخواهید داشت!

از طریق قدرت داستان سرایی برند و یک استراتژی بازاریابی قانع‌کننده، کسب‌وکارها می‌توانند نه تنها خود را جدا از رقبای خود نشان دهند، بلکه محصولات خود را به گونه‌ای بفروشند که با مصرف کنندگان به دنبال تهیه آن ها باشند!

داستان سرایی برند چیست؟ (Brand Storytelling)

داستان سرایی برند

به زبان ساده، داستان سرایی برند هنر شناساندن برند شما از طریق خط داستانی است که مخاطبان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. از طریق این داستان، برندها می توانند استراتژی تعاملی بیشتری با مشتری خود ایجاد کنند، با مخاطبان ارتباط بهینه برقرار کنند، آگاهی از برند را افزایش دهند و در نهایت تعامل با مشتریان (customer engagement) را بالا ببرند.

در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای داستان سرایی برند ( استوری تلینگ ) اشاره می کنیم اما پیش از آن باید بدانیم که پیام و کانال بازاریابی ما به چه صورت است. اگر دیجیتال برندینگ را در نظر دارید، می توانید از خدمات متنوع یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر استفاده کنید.

مزایای داستان سرایی برند چیست؟

برخی از دلایل برای پیاده سازی داستان سرایی برند در استراتژی بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

ایجاد محتوای به یاد ماندنی

مطالعه ای نشان داده است که جزئیات داستان سرایی 22 برابر بیشتر از گفتن صرفا حقایق و ویژگی ها که بدون داستان سرایی گفته می شو، در ذهن ها می ماند. شما می توانید این کار را به تنهایی انجام دهید، اما همکاری با یک متخصص بازاریابی محتوایی می تواند به شما کمک کند تا ضمن بهینه سازی محتوای خود برای دیجیتال مارکتینگ، داستانی جذاب ایجاد کنید.

برانگیختن احساسات

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافت که برانگیختن احساسات می تواند مستقیما بر تصمیم مصرف کننده تأثیر بگذارد، به طوری که 31 درصد از تبلیغاتی که در آنها مولفه احساسات نقش داشت، از 16 درصد از تبلیغاتی که این ویژگی را نداشتند، موفق تر بوده اند.

ایجاد یک جامعه مشترک!

از طریق داستان سرایی برند، مخاطبانی را جذب می‌کنید که ارتباط عاطفی مشترکی با یک محصول دارند که می‌تواند وفاداری ایجاد کند. به عنوان مثال، اپل با به اشتراک گذاشتن یک ارزش یا ایده ای که طرفدارانش به آن دل بسته اند، موفق به ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار و جامعه ای مشترک شده است.

اقدام به عمل CTA (کال تو اکشن!)

داستان سرایی برند به شما امکان می دهد پیام برندی ایجاد کنید که در هر مرحله از سفر مشتری، همراه او باشد. بسته به نوع پیام خود، می توانید مصرف کنندگان را از برند آگاه کنید یا ایده ای را به محصولات خود متصل کنید که باعث می شود مصرف کنندگان تمایل به خرید آن داشته باشند.

بازاریابی به سبک استوری تلینگ!

بازاریابی

استوری تلینگ یا داستان سرایی برند، یکی از موثر ترین روش های برای بازاریابی محتوایی است اما اینکه صحیح اجرا شود هم داستانی است برای خودش! در ادامه چند نکته عملی برای پیاده سازی یک داستان برند قوی در استراتژی بازاریابی محتوایی آورده شده است:

  • ایجاد محتوای با کیفیت و خلاقانه!

محتوای شما باید داستانی قانع‌کننده بیان کند که مصرف‌کنندگان را به گوش دادن تشویق کند. هر چند که باید در کنار محتوای متنی، به فکر ایجاد تصاویر گرافیکی، موشن گرافیک، ساخت ویدئو، برند بوک و … هم باشید که پیشنهاد می کنیم برای دریافت این خدمات از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر استفاده کنید.

  • داستانی مرتبط بگویید!

قدرت داستان‌گویی تنها زمانی می‌تواند شما را به بالای قله ها ببرد که داستانی را تعریف کنید یا ایده‌ای را پیش بگیرید که مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. داستان سرایی جذاب و بازاریابی احساسی یکی از مواردی است که کاربران می توانند آن را درک کنند. به عنوان مثال، برند نایک ممکن است از ورزشکاران حرفه ای استفاده کند اما از احساساتی مانند موفقیت و غرور استفاده می کند که مصرف کنندگان می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

  • مشتریان را تشویق به اشتراک گذاری داستان خود بکنید!

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به سرعت در حال تبدیل شدن به یک روند رو به رشد در بازاریابی است؛ به خصوص با پلتفرم هایی مانند TikTok و اینستاگرام که اشتراک گذاری محتوای ویدیویی را آسان تر می کند. شما می توانید با اهدا جوایز، استفاده از افراد سرشناس و اینفلوئنسر ها در محتوای خود، مردم را تشویق به اشتراک گذاری هر جه بیشتر داستان برند خود کنید.

  • آرکتایپ برند را فراموش نکنید!

درک یک کهن الگو به دلیل آن که با غرایز انسانی گره خورده، برای مشتریان بسیار آسان است و به طور ناخودآگاه با آن ارتباط برقرار می کنند. به همین دلیل استفاده از آرکتایپ یونگ می تواند به کسب و کار ها فرصتی برای ایجاد درک بهتری از برند بدهد؛ در غیر این صورت رابطه نام تجاری شما با مشتریان، صرفا تبادلی بی احساس و بی ارزش خواهد بود.

برخی از بهترین استوری تلینگ های جهان!

  • ایجاد رابطه عاطفی میان مصرف کنندگان و خودرو های برقی! توسط برند خودروسازی KIA
  • برنامه جهانی موسیقی Spotify موزیک ها را برای شما شخصی سازی می کند!
  • داستان سرایی فوق العاده برند داو! تکیه بر مدل های عادی برای تبلیغات بر خلاف مدل هایی با استاندارد های سنتی زیبایی!
  • مک دونالد کمپین Future 22 را برای حمایت مستقیم از سیاهپوستان جهان راه انداخته است!

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی