تبلیغ رپورتاژ

۱۰ ایده کاغذ دیواری؛ سلیقه‌تان را به رخ دیوار بکشید

تقویم فارسی اندروید

کاغذ دیواری یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ایجاد محیط دلخواهتان در منزل، محل کار یا هر فضای دیگری است. در این مقاله به برسی ایده های جدید و متنوع کاغذ دیواری می پردازیم.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ایجاد محیط دلخواهتان در منزل، محل کار یا هر فضای دیگری است. این روزها که تنوع زیادی در بازار این محصول وجود دارد، دستتان برای انتخاب طرح و جنس دلخواه کاملا باز است. با مروری بر گزینه‌های موجود و دانستن اینکه کدام طرح مناسب مکان موردنظرتان است به انتخابی خواهید رسید که فضایی دل‌چسب و جذاب برایتان به وجود می‌آورد. اهمیت حال‌وهوایی که هر طرح و مدل کاغذ دیواری ایجاد می‌کند، دست کم نگیرید و برای اینکه بتوانید محیط دلخواهتان را به وجود بیاورید، به مواردی که در دسترس هستند، نگاه و دقت ویژه‌ای داشته باشید.

کاغذ دیواری ساده و تک رنگ

طرح‌های ساده انتخاب مناسبی برای طیف‌های مختلفی از سلیقه هستند. مدل‌های بی‌طرح و نقش قابلیت استفاده برای فضاهای متنوعی را دارند. درمیان کاغذ دیواری ‌های موجود در بازار و فروشگاه های اینترنتی، انواع مختلفی از موارد ساده وجود دارد که در جنس‌ها و رنگ‌های گوناگون عرضه می‌شوند. بهتر است که به سراغ کاغذدیواری بروید که کیفیت خوبی دارد و برای مدت زیادی روی دیوار خانه یا محل کارتان و…، ماندگار می‌شود. انتخاب رنگ هم مقوله مهمی است که نیاز به فکرکردن دارد. فارغ از اینکه از چه رنگی خوشتان می‌آید، به این موضوع دقت داشته باشید که اسباب و وسایل دیگرتان چه رنگی هستند.

هم‌خوانی میان وسایل و رنگ دیوار مهم است. برای مثال، سِت‌کردن رنگ مبل‌ها و کاغذ دیواری از آن ایده‌هایی است که باعث ایجاد انسجام و یک‌دستی در فضا می‌شود. بزرگ‌تر نشان‌دادن محیط‌های مختلف هم با ایجاد رنگ‌هایی یکسان در بخش‌های گوناگون آن مقدور می‌گردد. کاغذ دیواری‌های ساده ماندگاری بیشتری روی دیوارها دارند؛ از چه لحاظ؟ از این نظر که امکان خسته‌شدن و دلزدگی از آنها کمتر از مدل‌های طرح و نقش‌دار است.

پوستر دیواری سه بعدی طبیعیت

دیوار سه بعدی طبیعیت

این روزها که از طبیعت دورتر هستیم و زندگی شهری تمام وقت و زمانمان را به خود اختصاص می‌دهد، خوب است که دست‌کم در دکوراسیون و طراحی فضاهایی که در آنها رفت‌وآمد داریم از طرح‌هایی نزدیک به طبیعت استفاده کنیم. پوستر دیواری های طبیعت با طرح‌های جذاب و متنوعی در دسترس هستند. با خرید آنها می‌توانید بخشی از دیوار سالن پذیرایی، اتاق خواب یا نشیمن را زیباتر کنید. استفاده از چنین طرحی حال‌وهوای طبیعت زیبا را به خانه‌تان می‌آورد. آرامشی که طبیعت به شما تقدیم می‌کند، ارزش زیادی دارد. وجود حس‌وحالی از آن در دکوراسیون منزل هم ایده خوبی است که داشتن نیم‌نگاهی به آن در زمان انتخاب و خرید کاغذدیواری توصیه می‌شود.

کاغذ دیواری راه ‌راه

یکی از طرح‌های جذاب برای کاغذ دیواری راه‌راه است. این طرح هم در قالب افقی و هم عمودی کاربردهای فوق‌العاده‌ای دارد. با طرح راه‌راه می‌توانید فضاسازی خوبی در یک مکان داشته باشید. طرح راه‌راه عمودی، برای فضاهای بزرگی مناسب است که نیاز به ایجاد کمی بخش‌بندی دارند. برای مثال، استفاده از این طرح در تلفیق با طرح ساده‌ای از کاغذدیواری می‌تواند به یک محیط وسیع، نظم و بخش‌بندی بدهد. طرح افقی کاغذ دیواری هم فضا را بزرگ‌تر از چیزی نشان می‌دهد که در واقعیت به نظر می‌رسد.

کاغذ دیواری طرح گل یا گل‌دار

دنیای طرح‌های گل‌دار بسیار متنوع است. انواع مختلفی از این طرح درمیان کاغذدیواری‌ها وجود دارد. کاغذدیواری‌هایی با گل‌های رنگارنگ در اندازه‌های مختلف در بازار موجود است. باید ببینید که طرح گل‌دار را دوست دارید یا خیر؟ خواستار ایجاد چه حس و حالی در فضا هستید؟ از طرح‌های مینیمال و ساده خوشتان می‌آید؟ پس باید به سراغ گل‌هایی بروید که تعدادشان در بستر و سطح کاغذدیواری اندک است و طراحی ساده‌ای دارند. از طرح‌های شلوغ و پر از رنگ خوشتان می‌آید؟ قطعاً چنین انتخابی هم در دسترستان خواهد بود.

کاغذ دیواری طرح گل

فقط یادتان باشد که گل‌های ریز و زیاد می‌توانند فضا را درهم و شلوغ نشان بدهند؛ پس در انتخاب آنها برای فضایی محدود و کوچک کمی احتیاط کنید. به طور کلی، اگر قصد استفاده از طرح‌های گل‌دار را دارید، بهتر است که از نمونه‌های موجود در سطح اینترنت الهام بگیرید و با سرزدن به فروشگاه‌هایی با محصولات باکیفیت و متنوع اقدام به انتخاب و خرید کنید.

طرحی مشابه در دو رنگ

یکی از ایده‌های جذاب برای کاغذ دیواری فضاهای مختلف هم این است که دو رنگ از طرحی مشابه را برای یک فضا انتخاب کنید. برای مثال، طرح راه‌دار کرم و بژ را خریداری کنید و هربخش از دیوار یا هر دیوار را با رنگی متفاوت کاغذدیواری کنید. این ایده می‌تواند محیط را شیک و متفاوت کند، به فضا بُعد بدهد و به سادگی، یک اتاق یا سالن را خاص‌تر از چیزی نشان بدهد که واقعا هست. از این ایده می‌توانید برای اتاق‌های منزل یا دفتر کار هم بهره ببرید. برای مثال، دیوار اصلی و بزرگ‌تر را با یک رنگ از کاغذ دیواری بپوشانید و دیوارهای اطرافش را با رنگی دیگر از همان طرح مشابه کاغذدیواری کنید. این ایده خاص را در ذهن داشته باشید. اگر از رنگ ها اطلاعات کافی ندارد مقاله انتخاب رنگ بندی مناسب دکوراسیون های مختلف را بخوانید.

کاغذ دیواری اشکال هندسی

طرح‌های هندسی هم مانند نقوش گل‌دار تنوع زیادی دارند. باید ببینید که خواسته‌تان از طراحی و دکوراسیون با چنین طرحی چیست. بعضی از فضاها بسیار بزرگ‌اند و وجود کاغذ دیواری با طرح‌هایی بزرگ یا ریز از اشکالی مانند لوزی، مربع، مستطیل و… می‌تواند فضا را به واسطه خطوط شکسته اشکال هندسی منظم‌تر کند و به آن بخش‌بندی بدهد. یادتان باشد که اشکال هندسی بزرگ و شلوغ می‌توانند روی نظم نهایی فضا و ابعاد آن اثر بگذارند.

اگر طرح‌های هندسی موجود روی کاغذدیواری شامل اشکال هندسی نظیر دایره و بیضی هم باشند، فضا کمی منعطف‌تر و صمیمانه‌تر به نظر خواهد رسید. عجیب است، نه؟ باور کنید که اثرگذاری خطوط و نوع شکسته یا منحنی‌شان می‌تواند به شدت روی جو و حال هر مکانی اثرگذار باشد. برای انتخاب بهترین طرح از اشکال هندسی کاغذدیواری هم می‌توانید نمونه‌های موجود در سایت‌هایی مانند پینترست را دوره و مرور کنید. ببینید که ایده‌های موجود و پیشنهادی با سلیقه‌تان نزدیک‌اند یا خیر. بعد با آگاهی دست به انتخاب بزنید.

کاغذ دیواری طرح سنگ

منظور از طرح سنگ چیست؟ برخی از کاغذدیواری‌های موجود در بازار حالتی شبیه به سنگ‌هایی نظیر گرانیت یا مرمر و… دارند. کسانی که از طرح‌های لوکس و مجلل خوششان می‌آید، به احتمال زیاد از چنین طرحی برای کاغذدیواری استقبال می‌کنند. از این طرح هم برای دیوارهای فضاهای رسمی مانند اتاق یا سالن پذیرایی استفاده می‌شود و هم برای سرویس بهداشتی. برخی از کاغذدیواری‌ها ضدآب هستند و امکان استفاده از آنها در دست‌شویی یا حمام هم وجود دارد. انتخاب طرح سنگ برای این فضاها، ایده خوبی است که می‌توانید در ذهن داشته باشید.

کاغذ دیواری چهارخانه

انتخاب طرح چهارخانه هم ایده خوبی است اما باید با دقت و احتیاط به سراغ آن بروید. این طرح هم مدل‌های مختلفی دارد. بعضی از آنها شامل چهارخانه‌هایی درشت و بزرگ‌اند و برخی از کاغذهای دیواری منقش به طرح چهارخانه هم بخش‌بندی‌های ریز و درهم دارند. اگر از چنین کاغذدیواری برای فضای موردنظرتان استفاده می‌کنید، حواستان به خروجی نهایی باشد. منظور چیست؟

گاهی‌اوقات، یک طرح در ابعاد و مقیاس کوچک جذاب و جالب به نظر می‌رسد اما شاید اجرای آن در ابعاد بزرگ و روی دیوار، آن‌قدرها هم جالب نباشد. چنین چیزی درباره طرح‌های تکرارشونده و شلوغی مانند چهارخانه بسیار صادق است. پس اگر این مدل از کاغذدیواری انتخابتان است، موارد گفته‌شده را حتما در نظر بگیرید تا در نهایت نارضایتی برایتان پیش نیاید.

کاغذ دیواری طرح برجسته

بعضی از کاغذدیواری‌های موجود در بازار هم طرحی برجسته دارند، یعنی نقش‌هایی روی سطح کاغذ زده شده که با دست‌کشیدن روی آن، احساس می‌شوند. این مدل از محصولات برای دیوارهایی مطلوب‌اند که دارای پستی و بلندی روی سطح خود هستند و زیرسازی صاف و مناسبی ندارند. وجود طرح‌های برجسته می‌تواند نقوص روی دیوار را تا حد زیادی رفع کند و مانع از نمایان‌شدنشان شود. به جز این مورد، به طور کلی هم چنین طرحی از کاغذدیواری می‌تواند گزینه جذابی برای فضاهایی مانند اتاق پذیرایی یا دفتر کاری بزرگ و رسمی باشد. وجود نقوش برجسته روی کاغذ ایده جالبی است که زیبا و خاص به نظر می‌رسد.

حرف آخر

کاغذدیواری ‌ها گزینه‌های بسیار جالبی برای دیوارهای هر فضا هستند. تنوع آنها بالا است و در بسیاری از مواقع، بهتر از رنگ به یک مکان بُعد و عمق می‌بخشند. از سوی دیگر، انواع مختلفشان از جمله مواردی که طرح برجسته دارند، برای دیوارهایی که سطحشان ناصاف است هم گزینه خوبی هستند. با انتخاب کاغذدیواری برای دیوارهای فضای موردنظرتان می‌توانید به حال‌وهوای دلخواهتان برسید. طرح‌ها و نقش‌های مختلفی در بازار موجود هستند که دستتان را برای نشاندن مدل دلخواه روی دیوارها باز می‌گذارند. برای خرید بهترین کاغذ دیواری و پوستر دیواری و طرح‌های متنوع می‌توانید سری به مدل‌های موجود در اینترنت و سایت‌های معروف کاغذ دیواری نظیر فروشگاه منزل بزنید. با خرید از فروشگاه‌های معتبری که عرضه اینترنتی هم دارند، امکان خرید کاغذدیواری فراهم است. تصمیم با شما است و با در نظرگرفتن سلیقه و شرایط هر مکان، دست به خرید بزنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی