خانه » سلامت » غذاهای شیرین که شیرین به نظر نمی رسند اما شما را چاق می کنند

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

تغذيه سالم خواص مواد غذايي سلامت

غذاهای شیرین که شیرین به نظر نمی رسند اما شما را چاق می کنند

loading...

غذاهای شیرین که فکرش را هم نمی کنید

خیلی وقت ها شروع می کنیم به رژیم گرفتن و با خودمان قرار می گذاریم که مثلا از فردا دیگر قند نمی خورم. ورزش می کنمریا، مصرف چربی ها را کاهش می دهم. این کار تا آنجا که به اراده ما ربط دارد بسیار سخت است چه برسد به آنکه از غذاها هم رودست بخوریم و بدون آنکه فکرش را بکنیم یا از طعم شیرین لذت ببریم، شیرینی مصرف کنیم. جالب است که بدانید برخی از غذاهای شیرین بدون آن که طعم شیرینی بدهند در خود ذخایر قند پنهان می کنند. در ادامه با ۷گنج همراه باشید تا غذاهای شیرین که شیرین به نظر نمی رسند را به شما معرفی کنیم.

غذاهای شیرین که حتی فکرش را هم نمی کنید

یک روز را تصور کنید که قصد دارید رژیم غذایی سالم و کم قند داشته باشید و شروع می کنید برای صبحانه تنها یک ماست توت فرنگی می خورید به حساب اینکه با مصرف لبنیات روزتان را شروع کرده اید. قبل از ناهار یک آب ویتامینه نوشیده اید و برای ناهار هم از ماکارانی لذت برده اید و شام هم نخورده اید. در پایان روز در حالی که از صبر و تحمل تان راضی هستید برچسب روی مواد غذایی را می خوانید و متوجه می شوید که امروز ۱۰۰ گرم شکر مصرف کرده اید که معادل دو برابر مقدار توصیه شده برای رژیم غذایی استاندارد می باشد.

تعجب آور است اما واقعیت دارد. غذاهای شیرین حتی اگر شیرین هم نباشند ممکن است در خود ذخایر قند داشته باشند. همین موضوع شما را در رژیم گرفتن فریب می دهد و سبب می شود خیلی دیرتر به خواسته تان برسید.

  1. غلات صبحانه

غلات صبحانه در انواع شیرین، بدون شیرینی و کم قند موجود است و بارها به عنوان صبحانه سالم از آن نام برده شده است. این درحالی است که مثلا غلات وانیلی ماست طبیعی و دانه های آجیلی در هر وعده خود ۱۳ گرم قند دارند. این مقدار در شروع روز ممکن است اشتهای شما را برای مصرف مواد قندی بیشتر کند.

  1. آب ویتامینه

نوشیدن آب خیلی بیشتر از مصرف مواد مغذی برای بدن موثر است. آب هم انرژی شما را تامین می کند و هم برای سلامتی تان ضروری است. یک بطری ۲۰ اونسی از آب ویتامینه دارای ۳۰ گرم قند می باشد. می توانید به جای آب ویتامینه ویتامین ها را جدا مصرف کرده و در کنار آن یک لیوان آب طبیعی مصرف کنید.

  1. حبوبات

غلات و حبوبات هم با آنکه اصلا فکرش را هم نمی کنید، دارای قند هستند. درصد بالای کربوهیدرات درون آن در بدن به گلوکز تبدیل می شود. جالب است بدانید یک فنجان بزرگ پر از حبوبات دارای ۱۴ گرم قند است.

  1. سس اسپاگتی

غذاهای شیرین لزوما طعم شیرینی ندارند بلکه باید دید مواد تشکیل دهنده آن چیست. باور کنید یا نه در یک فنجان سس گوجه فرنگی و ریحان و سس اسپاگتی ۱۴ گرم قند پنهان شده است.

  1. کلوچه سبوس دار

شاید تصمیم بگیرید با خوردن یک کلوچه سبوس دار در کنار چای یا قهوه تان در جهت بهبود سلامتی خود و بالا بردن میزان فیبر دریافتی بدن تان گامی بردارید اما روح تان هم خبر ندارد که در یک بشقاب کوچک از کلوچه های سبوس دار ۲۰ گرم قند وجود دارد. در واقع سبوس تشکیل دهنده بسیاری از بسکوییت ها و کلوچه های سبوس دار حاوی مقادیر زیادی قند هستند.

  1. میوه خشک شده

میوه به طور طبیعی شیرین می باشد. پس چه دلیلی وجود دارد که میوه خشک دارای قند بیشتری نباشد. میوه ها بعد از خشک شده بخش زیاید از آب خود را از دست داده و حجم شان کم می شود. به این ترتیب شما تمایل دارید بیشتر میوه خشک بخورید. به این ترتیب قند بیشتری به نسبت زمانی که میوه تازه می خورید، دریافت می نمایید.

  1. آب معدنی

با وجود نوشته های فونت درشت ۱۰۰% طبیعی که روی برچسب آب معدنی ها دیده می شود این آب ها دارای ۲۴ تا ۲۶ گرم قند می باشند. به عبارتی آب معدنی افزودنی هایی دارد که نهایتا در بدن شما به گلوکز تبدیل می شوند. در نتیجه بهتر است به جای خوردن آب معدنی آب طبیعی شیر و یا میوه میل کنید.

  1. ماست طعم دار

ماست یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید رد طول روز مصرف کنید. گفته می شود ماست متابولیسم بدن را افزایش می دهد و حتی بریا تقویت سیستم ایمنی شما هم مفید است. از طرف دیگر ماست می تواند تله ای باشد که شما را به سمت مصرف بیشتر قندها هل دهد. این در صورتی رخ می دهد که به مصرف ماست های طعم دار علاقه داشته باشید. برای مثال ۶ اونس ماست با طعم توت فرنگی دارای ۲۷ گرم قند می باشد. بهتر سات به جای ماست طعم دار فقط ماست ساده بخورید و یا منتظر چاق شدن باشید.

  1. بلغور جو دو سر

این غذا بسیار مقوی و فاقد قند می باشد. اما اگر بسته های آماده شده و طعم دار آن و یا آن هایی که نگه دارنده دارند را تهیه کنید در هر بسته ۱۴ گرم قند نیز همراه با بلغور جو مصرف کرده اید.

  1. بطری چای سرد

۸ اونس بطری چای سرد کوکا کولا دارای ۲۶ گرم قند می ابشد. این در حالی است که همان مقدار از چای سرد لیمویی Snapple دارای ۲۴ گرم قند می باشد.

شاید مقادیری که در بالا گفته شد زیاد به چشم نیاید. اما موضوع این است که مصرف بیشتر مواد قندی جوانه های چشایی شما را به دریافت بیشتر قند معتاد کرده و شما تمایل بیشتری بریا دریافت قند دارید. به علاوه مصرف زیاد قند به مرور سبب خستگی و افسردگی در فرد می شود. بهترین کار این است که سعی کنید بیشتر چیزهایی که می خورید طبیعی بوده و خودتان در خانه درست کنید. خرید از فروشگاه های مواد غذایی به معنی مصرف نا آگاهانه گروه های مختلف غذا می باشد.

loading...
کانال تلگرام هفت گنج