راهنماي خريد

پی اس فور یا ایکس باکس سری ایکس؛ کدام بهتر است؟

تقویم فارسی اندروید
پی اس فور

پی اس فور یا ایکس باکس سری ایکس؛ کدام بهتر است؟

کنسول‌ ایکس‌باکس با عرضه Xbox 360 در ایران به محبوبیت زیادی رسید. رفته رفته کنسول‌های سری s و x از xbox وارد بازار شدند. ایکس باکس سری ایکس و اس با عملکرد فوق‌العاده‌شان توانستند کم‌کاری مایکروسافت را در نسل قبلی جبران کنند. این نسل‌ها بین جوانان بسیار پرطرفدار شدند.

طرف دیگر قضیه عرضه شدن ps4 است. هرچند در سال 2020 پی اس فور، فاصله زیادی با PS5 در صدر جدول داشت اما در حال حاضر ورق برگشت و براساس بررسی‌ها، این کنسول از جمله کنسول‌های بازی برتر در جهان است.

اگر می‌خواهید یک کنسول باکیفیت بخرید تا بتوانید تجربیات لذت‌بخش‌تری از بازی داشته باشید این مطلب را مطالعه کنید. ما قصد داریم ایکس باکس x و پی اس فور را با هم مقایسه کنیم.

چنانچه به‌تازگی کنسول پلی‌استیشن ۴ (یا پلی‌استیشن ۴ پرو) را خریده‌اید، پس حداقل زمانی را برای بازی‌هایی مثل Horizon: Zero Dawn و Uncharted 4 اختصاص داده‌اید. به جزبازی‌های متنوع، پلی‌استیشن ۴ قابلیت‌های جذاب دیگری نیز دارد. از جمله این قابلیت‌ها عبارتند از: شخصی‌سازی، امکان افزایش حافظه‌ی داخلی و کنترل اشتراکی بازی‌ها.

پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول قدرتمند شناخته می‌شود که ویژگی‌های متعددش توجه‌ها را به آن جلب کرده است.

بسیاری از افراد امروزه برای خرید قسطی PS5 و یا پی اس فور برنامه‌ریزی می‌کنند. به عبارتی باتوجه به شرایط جامعه و کاهش قدرت خرید، بسیاری از افراد به سمت خرید قسطی نظیر خرید موبایل قسطی و خرید اقساطی

کشانده شده‌اند. ما در این مطلب شما را بیشتر با پی اس فور و ایکس باکس سری ایکس آشنا می‌کنیم تا اگر قصد خرید قسطی PS5 یا PS4 و Xbox را دارید انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

دو قابلیت مهم ps4

اشتراک گذاری بازی

این قابلیت از اصلی‌ترین قابلیت‌های پی اس فور می‌تواند باشد که افراد کمی از آن استفاده کرده‌اند. با امکان Share Play شما کنترل بازی را به هر که می‌خواهید می‌سپارید. با این ویژگی بازی خود را صرف نظر از اینکه آیا آن را دارد یا خیر، با او به اشتراک می‌گذارید. این ویژگی برای زمانیکه دوستتان بخواهد قبل از خرید بازی را تجربه کند یا حتی برای عبور از یک سطح دشوار به کمک نیاز دارید، بسیار مناسب است.

طراحی

قبل از خرید قسطی PS5 باید بدانید کنسول PS4 هنوز هم به عنوان یک کنسول عالی دارای یک مجموعه از بازی‌ها است که در دنیای بازی جایگاه ویژه‌ای دارند.

کنسول PS4 دارای طراحی بسیار شیک و مدرن است و به اندازه نسل دوم پلی‌استیشن ۳ فوق العاده بنظر می رسد. ابعادی که دارد ۲۷۵ در ۳۰۵ در ۵۳ میلی‌متر است که باعث شده تا جمع و جورتر نشان داده شود. همچنین سونی در این نسل وزن PS4 را تا ۲.۷۶ کیلوگرم کاهش داد.

منبع تغذیه در داخل دستگاه پنهان شده است. این قضیه کمک کرده تا یکی از کابل‌های آن کم شود. در قسمت جلو یک درایو دی وی دی با اسلات و دو پورت USB 3.0 نیز در بخش جلویی وجود دارد. این پورت‌ها قابلیت شارژ شدن کنترلرها را در حالت Rest Mode می دهند.

دو قابلیت مهم xbox

سرویس گیم پس بسیار غنی

ویژگی مثبتی که کنسول ایکس باکس سری X دارد، سرویس گیم پس بی‌نظیر آن است. این سرویس فوق‌العاده همه بازی‌های معروف مایکروسافت و همچنین کمپانی‌های دیگر و استودیو‌های بازی سازی را دارد. کاربران می‌توانند از این قابلیت‌ها با کمترین قیمت استفاده کنند.

رابط کاربری

رابط کاربری کنسول ایکس باکس سری ایکس توانسته اکثر گیمرها را راضی نگه دارد. مایکروسافت برای کاربرپسند بودن و استفاده راحت‌تر از سری x در چند سال اخیر امکاناتی نظیر دسته‌های تطبیقی، امکان تغییر عملکرد هر کلید دسته، قابلیت لینک کردن دسته‌ها باهم، تبدیل صدا به متن و کلی موارد دیگر را به نرم‌افزار کنسول‌های بازی‌اش اضافه کرده است.

ایکس باکس سری ایکس

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی