روانشناسي و سلامت روان سلامت

علائم آسکشوال بودن یا بی جنس گرایی که نشان می دهند شما به روابط جنسی علاقه ندارید

تقویم فارسی اندروید

اگر شما بی جنس گرا هستید یعنی جذابیت جنسی را تجربه نمی کنید. شما هیچ تمایلی به انجام روابط جنسی ندارید.
توضیح بی جنس گرایی کمی دشوار است زیرا برای همه متفاوت است. افراد بی جنس گرایی وجود دارند که جذابیت عاطفی را تجربه می کنند و به روابط متعهد و دوست داشتنی می پردازند. افراد غیر بی جنس گرایی هم وجود دارند که به عنوان آروماتیک شناخته می شوند و علاقه ای به رابطه جنسی و رابطه عاطفی ندارند.

بی جنس گرایی

تمایلات جنسی بسیار پیچیده است. حتی گاهی اوقات وقتی که به دهه بیست و سی سالگی خود رسیدید، نمی دانید کدام برچسب را به خودتان بدهید. شما هنوز هم ممکن است در تلاش باشید تا بفهمید که چه کسی هستید.

اگر مطمئن نیستید که با چه کسی تماس بگیرید و از چه کسی بپرسید، برخی از نشانه هایی که ممکن است با آنها بی جنس گرایی را تشخیص دهید گردآوری کرده ایم:

بی جنس گرا

1. می توانید شخصی را جذاب بدانید اما مورد توجه تان قرار نگیرد

شما می توانید بگویید که آیا کسی خوب به نظر می رسد یا نه. شما قادر به تحسین از گونه های برجسته افراد، موهای ابریشمی یا شکم سیکس پک آنها هستید اما تحسین صفات جسمی آنها به این معنا نیست که شما به آن خصوصیات جسمی جذب می شوید. شما قادر هستید بدون اینکه تحریک شوید زیبایی آنها را تصدیق کنید.

2. شما از بغل کردن و بوسه لذت می برید اما نمی خواهید محبت جسمی تان بیشتر شود

برخی از افراد بی جنس گرا از لمس کردن لذت می برند. آنها از آغوش لذت می برند. ماساژ، نوازش و بوس کردن برایشان لذت بخش است. بی جنس گرایی به معنای مخالفت با هر نوع محبت جسمی نیست. شما هنوز هم از آغوش گاه به گاه لذت می برید. شما فقط چیزی شدیدتر از آن را نمی خواهید.

3. شما به ندرت جذب کسی می شوید

شما نسبت به بقیه دوستان خود بیشتر در مورد روابط دچار وسواس هستید. شما کسی نیستید که با افراد غریبه تصادفی در کافه ها در ارتباط باشید. در موارد نادری که شما به کسی جذب می شوید، کسی است که شما او را خوب می شناسید. کسی که به او اعتماد دارید. کسی که بیش از یک چهره صرفا زیبا باشد.

4. وقتی دوستانتان در مورد روابط خود صحبت می کنند، محل را ترک می کنید

شما چیزهای عجیب و غریب در مورد رابطه جنسی را درک نمی کنید. وقتی دوستانتان از روابط خشک خود شکایت می کنند ، شما نمی توانید ناامیدی آنها را درک کنید. سپری کردن ماه ها بدون رابطه جنسی برای شما دشوار نیست. طبیعی است. اگر کاملاً صادق باشید، این یک تسکین است.

5. شما حوصله تماشای صحنه های جنسی را ندارید

شما صحنه های طولانی و پیچیده روابط جنسی در فیلم ها را نمی فهمید. شما ترجیح می دهید بین زوج ها گفت و گو تماشا کنید تا ببینید که چقدر به خوبی خارج از رختخواب هم با هم رفتار می کنند. به نظر شما نحوه تعامل دو نفر در طی یک مکالمه بسیار مهمتر از شیمی آنها در اتاق خواب است.

6. ازدواج نکردن هدف اصلی شما در زندگی است

شما بدون رابطه خوشحال هستید. شما مطمئن نیستید که آیا می توانید عاشق شوید و ازدواج کنید. شما حتی مطمئن نیستید که آن چیزها را  می خواهید. شما بیشتر به حرفه خود، خانواده و دوستانتان اهمیت می دهید. عشق رمانتیک در لیست اولویت های شما زیاد نیست. حتی ممکن است اصلاً در لیست تان نباشد.

7. رابطه جنسی به طور روزانه از ذهن شما عبور نمی کند

بعضی اوقات شما فراموش می کنید که بقیه دنیا چقدر دیوانه روابط جنسی هستند زیرا صمیمیت جسمی برای شما مهم نیست. این چیزی نیست که شما به طور میانگین ​​در مورد آن فکر کنید. شما هر زمان که بخواهید افکار زیادی دارید اما رابطه جنسی یکی از این موارد نیست.

8. شما بیشتر از ظاهر به شخصیت دیگران اهمیت می دهید

وقتی با شخص جدیدی ملاقات می کنید، بیشتر به نحوه برخوردش با شما نسبت به آنچه در سطح ظاهر است، اهمیت می دهید. این بدان دلیل است که شما قادر به سرمایه گذاری عاطفی در شخصی هستید اما دوست ندارید که از لحاظ جسمی مورد توجه آنها قرار بگیرید.

9. شما می توانید بقیه عمر خود را بدون برقراری رابطه جنسی ادامه دهید اما این بدان معنا نیست که شما آن را نمی خواهید

شما هیچ علاقه واقعی به رابطه جنسی ندارید. با این حال، این بدان معنی نیست که شما کاملاً از آن دوری کنید. در حالی که برخی از بی جنس گراها از رابطه جنسی خودداری می کنند، افراد بی جنس گرای دیگر برای رضایت از همسران خود رابطه جنسی برقرار می کنند. آنها همچنین ممکن است خودارضایی کنند زیرا این امر باعث می شود احساس بهتری برایشان به وجود بیاید. هیچ راه “کاملا درستی” برای افراد بی جنس گرا وجود ندارد. حتی اگر رابطه جنسی چیزی نیست که شما می خواهید، به هر حال ممکن است آن را داشته باشید.

10. شما نسبت به همه افراد متفاوت هستید

شناسایی افراد بی جنس گرا ممکن است دشوار باشد زیرا در رسانه ها یا در مکالمات روزمره به اندازه کافی در مورد آن صحبت نمی شود. با این حال، واقعی است. بی جنس گرایی معتبر است. شما نباید از بی جنس گرایی خود شرمنده شوید. باید آن را بپذیرید و در آغوش بگیرید.

منبع:

thoughtcatalog

68 دیدگاه

  • خوشبحالتون. اگرم خواستید ازدواج کنید حتما یکی مثل خودتون پیدا کنید. مخصوصا آقایون. به خاطر اینکه خیلی دیدم خانما از خود گذشتگی کنن و به خاطر همسر رابطه داشته باشن اما آقایون که نمیتونن همچین کاری کنن

  • سلام ۴۶ سالمه بدون تجربه جنسی و هیچ علاقه ای به روابط . من تمام تمرکز را گذاشتم روی برق و الکترونیک . به شما هم توصیه می کنم یک چیزی که علاقه دارید پیدا کنید و تمام علاقه را بندازید روی اون . چون میل جنسی ندارید آزادانه می تواند فکر کنید . دوستان می گفتند خوش به حالت که اون ۷۵ درصد ذهنت آزاد است . آسکشوال بودن یک در بسته دارد و ۹۹ در را باز می کند . موفق باشید .

  • منم آسکشوالم اصن فکرشم نمی کردم همچین گرایشی وجود داشته باشه فکر میکردم مشکل دارم یا غیر عادی ام.
    چون همه هم سن و سالام یجور خاصی در مورد جنس مخالفشون حرف میزنن یا عکسشونو به هم نشون میدن یا میگن فلانی چقد دافه یا روش کراش دارم ولی من هیچ حس خاصی ندارم صرفا انگار دارم یکی از اعضای خانواده خودمو می‌بینم
    بعضیا اصن باورشون نمیشه یا میگن داری بچه مثبت بازی در میاری!
    حتا وقتی میگفتم تا حالا رو کسی کراش نداشتم میگفتن مگه میشه؟ تو آدم نیستی!?
    هیچ وقت از فیلمای عاشقانه یا صحنه دار خوشم نمیومد یا وقتی رابطه برقرار میکردن چندشم میشد یه حس بدی توم ایجاد میشد به خاطر همین هیچ وقت نگا نمیکنم یا میزنم جلو فیلمو
    یه بار آرزو به دلم موند یه فیلمی درست کنن که آخرش شخصیت اصلی با یکی نره تو رابطه یا عاشق کسی نشه ولی متاسفانه انگار یکی از پایه های اساسی همه فیلما عشق و عاشقی و رابطس!?

  • من حدود ۲ماهه که دارم مقاله میخونم و فهمیدم که اسکشوالم و الان هم نمیدونم به خانوادم بگم یانه خانوادم هم زیاد پایه نیستن که همه چیو قبول کنن میترسم بگن برخوردشون خیلی بد باشه

  • ۱۷ سالمه و بعد دوسال تحقیق سه روزه فهمیدم آسکشوالم.از بچگی با پسر بچه ها خوب بودم و اما هیچ وقت نتونستم با هیچکدوم رابطه احساسی برقرار کنم.میزان علاقه م به رابطه جنسی شاید یک درصد باشه.تاحالا فقط با یک نفر دوست شدم اونم قبل از کشف گرایشم بود خیلی بی تفاوت عمل میکردم . من ترکیبی از آسکشوال و درونگرایی دارم .دوست دارم یکی دستمو بگیره بغلم کنه ولی هرگز فراتر از این نخواستم برام اتفاق بی افته .اصلا تمایل به ازدواج ندارم و میدونم دردسر میشه آینده. من اصلا تحریک نمیشم چ با حرف چ فیلم
    توضیح این حالت خیلی سخته.موقع رابطه داخل فیلما حوصلم سر میره و بی تفاوت میزنم جلو اکثرن.همه علائم رو دارم.
    من اسکشوالم ؟!
    هنوز هضم نمیتونم کنم ممکنه نباشم؟ چجوری مطمئن شم

    • من ۲۱ سالمه و دقیقا توی حرفات انگار خودم رو توصیف کردی… می‌دونم شاید خیلی مسخره به نظر بیاد برات،یا فکر کنی هیچکس توی دنیا درکت نمیکنه
      اما هرموقع به این فکر افتادی بدون
      من کاملا درکت می‌کنم

  • این روزا فقط ارزوی مرگ میکنم به نظرم خیلی وقته افسردگی دارم اما نمی دونستم و از بابت اینکه احساس میکنم اسکشوال هستم خجالتم میکشم و با وجود اصرار مامانم برای ازدواج احساس افسردگی بیشتریم بهم دست میده گاهی وقتا جدی جدی فکر خودکشی میزنه به سرم ولی میترسم گاهی وقتا هم میگم شاید اسکشوال نیستمو اشتباه میکنم اخه حتی شده جنس مخالفمو دوست داشته باشم به اغوش و محبتش نیاز داشته باشم اما نمی تونم به رابطه داشتن باهاش فکر کنم هیییی کاش حال دلم خوب میشد

    • خب برای اینه ک اِیسکشوال هستی و منم میفهمم منظورت چیه . و اگه فک میکنی هستی باهاش کنار بیا چیز سخت و عجیبی نیست منم هروقت حتی بحث ازدواج میشه چندشم‌میشه و چ برسه ب عملی شدنش.خودتو طوری که هستی ذوست داشته باشه و قبول کن?:)

  • خوبه من هفت مورد رو کاملا دارم ، البته بابتش خوشحالم این وضع خیلی خوبه بنظرم، هرکسی که میگه این یه بیماریه باید بدونه بنظر من شهوت و تفکرات شهوانی یه بیماریه اینکه زنان و مردان از ترس همدیگه نمیتونن آسایش داشته باشند بیماریه ، ازدواج برای ارضای نیازهای چندششون بیماریه

    • چقد شماها خوبیییننن اخهه??یعنی نظراتتون رو میخونم حس امنیت بهم میده تا حالا کسی مثل خودم ندیده بودم وای خداااا.عااشقق همتونم اصلا??

  • بعد از سالها شکست در زندگی تازه علت اونرو فهمیدم. البته همیشه میدونستم ن تنها علاقه ای ب سکس ندارم بلکه متنفرم، ب معنای واقعی کلمه متنفرم، با این حال ب دلایل زیادی دو بار ازدواج کردم و‌ حتی نتونستم یکسال زندگی مشترک داشته باشم. اما حالا خوشحالم چون همیشه در عذاب بودم ک تو دنیا ب ندرت کسی مث من پیدا میشه ک بتونم باهاش وارد رابطه بشم. اما ظاهرا اینطور نیس و ادمای مث من هستن. ایکاش یک پیج یا سایتی بود ک میشد اونجا با کساییکه شبیه خودم هستن ارتباط برقرار کنم

  • اوم من الان پونزده سالمه و همشون بجز یکی چیزایی بودن که واقعا برام اتفاق افتاده بودن یا اینکه جزء شخصیتم هستن
    خواستم بدونم با توجه به اینکه من الان توی سن بلوغم میتونم با اطمینان کامل بگم یه آسکشوالم یا نه؟

    • پونزده؟ :/ تا حالا رابطه جنسی داشتی؟ برای تشخیص آسکشوالیتی بعضی وقتا تا سی سالگی هم زمان لازمه… معلومه که الان نمیتونی مطمئن باشی. تو سن بلوغ بودن دلیل نمیشه.

    • نه نمیتونی چون منم تا نوزده سالگی همینطوری بودم ولی بعدش تمایل جنسیم فوران کرد. الان فک کنم همه چیزگرام?

  • من ۱۹ سالمه و تازه چند ماهه فهمیدم آسکشوالم.از بچگی با پسر بچه ها خوب بودم و اما هیچ وقت نتونستم با هیچکدوم رابطه احساسی برقرار کنم.میزان علاقه م به رابطه جنسی شاید یک درصد باشه.تاحالا فقط با دونفر دوست شدم اونم قبل از کشف گرایشم و همین گرایش باعث شد یک ماه نشده ازشون جدا بشم و تنهاییم ترجیح بدم.اخه ترکیب آسکشوال بودن و درونگرایی خیلی خیلی سمی میشه:)جالب اینه نهایتا دوست دارم یکی دستمو بگیره هرگز بیشتر نمیخوام.اصلا تمایل به ازدواج ندارم و میدونم ازدواج نمیکنم هیچوقت.جالب اینه نمیتونی به اطرافیانت بگی چون بعضیا انقدر بیشعورن که مثلا برای اینکه خرصت بدن از روابط گرمشون میگن ولی نمیدونن ما اصلا تحریک نمیشیم برامون مهمم نیست:)))توضیح این حالت خیلی سخته.موقع رابطه داخل فیلما جلو نمیزنم ولی عادی نگاه میکنم اکثر اوقات.تقریبا همه علائم بالا رو دارم.ای کاش یه کم بیشتر درباره افراد آسکشوال صحبت بشه که ماهم درک بشیم:))))

  • دورانی که میخواستم گرایش خودم رو کشف کنم، یه جهنم تمام عیار بود. توی اینستا و سایتا میگشتم تا ببینم چه برچسبی به خودم بزنم. مدتی میگفتم شاید کوییر باشم(نزدن برچسب گرایشی)، اما همیشه از ته قلبم میدونستم که یه آسکشوالم.
    حالا که کشفش کردم، مشکل دیگه ای دارم.
    من از رابطه جنسی متنفرم، طوری که حتی فکرشم تو سرم نمیگنجه.
    ولی از اینکه تا اخر عمرم تنها باشم و تنها بمیرم میترسم. نمیخوام ازدواج کنم، شاید داشتن دوستی مثل خودم که منو درک کنه بد نباشه.
    از همون بچگی حس میکردم با همه فرق دارم. اما نمیدونستم اون فرق، از کجا نشات میگیره.

    • من نمی‌فهمم آسکشوال بودن کجاش به معنای تنها بودنه یه زوج مگه فقط برای ارضای غرایز جنسی ازدواج میکنن؟! این چه باور غلطیه !!!؟ ازدواج کن با یکی مثل خودت و یه عمر همدیگه رو عاشقانه دوست داشته باشید الان لزبین ها و گی ها و ترنس ها قراره تا آخر عمر تنها باشن؟ چه حرفیه!!!

  • من این خصوصیات و دارم من از بچگی متوجه رفتار متفاوتم با بقیه دوستام در این مسائل شده بودم و خودمو عجیب میدونستم تا اینکه حدود ۱ سال پیش متوجه شدم ک ۱ درصد جمعیت جهان دارای این گرایش هستن .. من یه اسکشوالم ولی دلم نمیخواد تنها بمونم تا اخر عمرم و توی تنهایی بمیرم و امیدوارم بتونم در اینده ی کسی مثل خودمو پیدا کنم و بتونیم زندگی دوستانه ای باهم داشته باشیم ، زندگی فارغ از مسائل جنسیتی ولی توام با عشق ?

  • برای من تمام این خصوصیات صدق میکرد. اما چندتا چیز همیشه برام سواله. اول اینکه من توی شبکه های اجتماعی خانوم های آسکشوال مثل خودم دیدم. ولی آقا ندیدم. آیا درصدش در خانوم ها بیشتره؟ آیا واقعا چنانچه به خاطر خانواده ها مجبور به ازدواج بشن، ازدواجشون دوام خواهد داشت؟ چون بهرحال طبیعیه که آقایون بخوان ببینن طرف مقابلشون هم لذت میبره! اصلا چطور میشه این رو قبل ازدواج مطرح کرد؟
    مساله دیگه اینکه وقتی اصلا رابطه جنسی رو تجربه نکردیم. آیا این حس که دوستش نداریم میتونه حس صادقانه و همیشگی ما باشه؟

  • من موقع صحنه ها یا حرف های جنسی نمیرم. ولی هیچ حسی برام ندارن….
    بقیه اش درسته
    من اسکشوالم؟

    • ومنیکه همچنان نمد چیم ب رابطه عاشقانه اینا بی حسم یوقتایی از رابطه جنسی خوشم میاد یوقتاییم نع ولی هیچوق نخاسم چبا مرد چ با زن داشته باشمش فقط میدونم خعلی بی حسم شما میدونید بگید چمع?

  • تمام خصوصیات من …و دقیقا همینطور بود برای من ..بی تفاوت ..

68 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی