اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ

گزارش اولین موارد فلج اطفال 2016

تقویم فارسی اندروید

پاکستان و افغانستان مراکز اصلی در شیوع فلج اطفال هستند. اولین موارد بیماری در این کشور ها مشاهده شد. با هفت گنج همراه باشید.

فلج اطفال

گزارش چند مورد فلج اطفال در پاکستان و افغانستان از آغاز امسال . با توجه به گزارش های رسانه های معتبر دنیا افغانستان و پاکستان اولین گزارش های مربوط به فلج اطفال در آغاز امسال را گزارش دادند. طبق خبر ها این گزارش ها توسط آزمایشگاه ویروس شناسی در موسسه ملی بهداشت مورد تایید قرار گرفت. یکی از مقامات رسمی این موسسه عنوان کرد یکی از بیماران مبتلا یک کودک 34 ماهه اهل Gadap در کراچی می باشد که تابه حال واکسن های معمول و ضروری را دریافت کرده است.

فلج اطفال در اثر آلوده شدن با ویروس پلیوویروس  به وجود آمده و به وسیه ی خلط آلوده یا تماس مستقیم یا مدفوع آلوده منتقل می شود. این ویروس پس از ورد به بدن تا میانگین یک ماه بعد علائم خود را نشان می دهد. در موارد پیشترفته و در صورت تشخیص دیر هنگام بیماری ممکن است بیمار فلج شود. گاها مغز یا نخاع تحلیل رفته یا از کار می افتند. درمان این بیماری در صورتی که هنوز کاملا در بدن منتشر نشده باشد ممکن است. اصولا سعی می شود با واکسن بدن را کاملا در برابر این بیماری ایمن کرد.

در مورد رواج این بیماری در افغانستان و پاکستان و با معاینه ی بیماران علت اصلی بروز این بیماری سوتغذیه اعلام شد. یکی از مقامات گفت: علت اصلی گسترش بیماری پایین بودن سطح ایمنی بدن کودک بوده است. در مجموع 54 مورد فلج اطفال در پاکستان طی سال 2015 اعلام شده است. درحالی که در سال گذشته 80000 کودک افغان بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. وی اعلام کرد یکی از کودکان بیمار داخل قرنطینه یک کودک 60 ماهه ی افغانی می باشد. وی گفت برای سطح ایمنی بالاتر این کودکان می شود از واکسن های اختیاری نیز استفاده کرد.

پاکستان و افغانستان تنها کشور هایی هستند که ویروس فلج اطفال را به دیگر کشور ها شیوع می دهند. این کشور ها مرز طولانی داشته و با کشور های زیادی در ارتباطند. معمولا واکسینه کردن کودکانی که به این کشور وارد می شوند یا خود کودکان افغان رایج است اما به علت مهاجرت زیاد افغان ها به دیگر کشور ها و به خصوص ورود غیرقانونی و قاچاقی آن ها باز هم این بیماری عرصه ی بزرگی بار یخودنمایی دارد.

یک دیدگاه

  • سلام … واقعا ممنونم از اطلاع رسانی تون و همچنین سایت بسیار خوبتون

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی