تبلیغ رپورتاژ

روانشناسی مشاوره به زبان ساده

تقویم فارسی اندروید

من از جمله کسانی هستم که در زندگیم ، از روانشناسان مشاوره میگیرم و واقعا در بیشتر مواقع، عالی بودن و مشکلم به راحتی حل شده البته من نمی خوام بازار روانشناسان را گرم کنم ، نه به هیچ وجه .

شاید خیلی از شما بگید: برو بابا تو دیگه چقدر دل خجسته ای داری، اینا هم به فکر جیب خودشون هستن و دلشون برای من و شما نمی سوزه، من به شدت با شما موافقم !

چیه ؟ چرا تعجب کردید ؟! روانشناسان هم مثل سایر مشاغل حواشی خاص خودشون را دارن. البته اینم بگم که خوب و بد همه جا است و همه این طور که ما فکر می کنیم نیستن .

اینو یادمون باشه که مشاوره گرفتن دربیشترمواقع کارساز است به قول معروف چند فکر بهتر از یک فکر است .

پس ازتون خواهش می کنم این قدر جبهه نگیرین و اینو قبول کنین حتی اگر برای جیب خودشون هم کیسه دوخته باشن با این حال با علم روانشناسی و مشاوره آشناهستند.

روانشناسی و مشاوره

و چندین سال تحصیل کردن و تجربه کسب کردن و راهنمایی و مشاورشون بر حسب علم است و همه ابعاد را در نظر می گیرن پس نمیشه این عزیزان را با صغری خانم همسایه و اصغر آقای بقالی در یک کفه ترازو قرار داد و از مشورتشون بهره نبرد .

آنها از من و شما بیشتر می دونن، پس در بدترین حالت هم آنها بسیار کارآمد هستن و مشکلات مون را حل می کنن و راهمون هموار می کنن. پس بیشتر با روانشناس مشاور در ارتباط باشیم.

روان شناس مشاور

در این مطلب قصد داریم درباره روانشناسی مشاوره توضیحاتی ارائه دهیم تا اطلاعات شما درباره روانشناسی بیشتر بشه.

روان‌شناس مشاور تقریبا کارروان‌شناسان بالینی را انجام میدن، ولی معمولا مشکلاتی را تحت درمان قرارمیدن که روان‌شناس‌های بالینی کمتربهش می پردازن.

روان‌شناس‌های مشاوره‌ای معمولا با دانش آموزان و دانشجویان کار می‌کنن.

انشالله در مقالات آتی درباره تمام زیر شاخه های روان شناسی صحبت می کنم تا کاملا با این حرفه آشنا بشید البته خیلیا هنوزم بر این باورند که روانپزشک همان روانشناس است و یا برعکس ، در صورتی که کاملا این دو حرفه با هم متفاوت است.

روانشناس کیست؟

روان‌شناس کیست؟ جواب این سوال برای بیشتر مردم بسیار آسان است.

روانشناسی کلمه ای آشنا برای خیلی ازماست . خیلیا تصورمیکنن که می دونن روانشناسی دقیقا چیست؟ وروانشناس کیست ؟و بعضیا هم کنجکاون بیشتر در موردش بدونن.

در واقع روانشناسی یکی از شاخه های علوم انسانی است که با استفاده از روش های علمی سعی می کنه انسان را بشناسه و به او کمک کنه.

روانشناسی علمی بزرگ با شاخه های بسیارزیادی است که شامل رویکردها و نظریه های مختلفی است. یک روانشناس در شاخه های مختلفی می تونه به مردم کمک کنه.

به نظرم اینطور بگیم بهتره که: روان‌شناس کسی است که فارغ التحصیل روان‌شناسی است و به انجام کار پژوهشی یا کاربردی (و یا هر دو) در زمینه‌ی روان‌شناسی می‌پردازه.

این تعریف روان‌شناسی همه‌گیرتراست و روان‌شناسی شاخه‌های گوناگونی دارد .

برای آشنایی با اصول روانشناسی رنگ می توانید به سایت مشاورانه مراجعه کنید.

روانشناس یا مشاور

مشاور کیست ؟

همه مون مشکلاتی داریم که نیاز داریم از تجربه و دانش کسی استفاده کنیم. حتی با ثبات‌ترین آدما هم دچار بحران های عاطفی میشن.
و همچنین تحولات و تغییراتی که در زندگی رخ میده، مثل قبولی در دانشگاه، ازدواج، دور شدن از خانواده و دوستان مون، بیماری و از دست دادن آنهایی که دوست شون داریم. گاهی ما را دچار اضطراب، تردید، نگرانی و بحران می کنه.

پس ما نیاز داریم از راهنمایی و مشاوره کسی بهره ببریم که در این زمینه تحصیل کرده و تجربه کاری داره .

انواع مشاوره

هر مشاور به صورت تخصصی در برخی زمینه‌ها مشاوره ارائه میده از جمله مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته، مشاوره زوج و خانواده، مشاوره طب جنسی و دیگر حوزه ها.

مشاوره

مشاوره، کلمه‌ای عربی است. مشاوره انواع بسیار و گسترده‌ای داره؛ به طور کلی ‌مشاوره زیر مجموعه روانشناسی است.

روانشناس یا مشاور؟

خلاصه خدمت تون عرض کنم که اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره دربارۀ یک موضوع مشخص بدون وجود مشکلات جدی در حال حاضر و گذشتۀ خود، نیاز دارین از مشاورین عزیز کمک بگیرین.

ولی اگر مشکلی دارین که تا حدی جدی است از روانشناساسان صبور کمک بگیرین. و ساده ترین حالت اینکه اگر زندگی تون تحت تأثیر مشکل یا مشکلاتی قرار گرفته به روانشناس مراجعه کنین و اگر فقط به دنبال حل یک مسألۀ جزئی هستین، مشاور می تونه کمک تون کنه .

هدف های روانشناسی مشاوره

به شما کمک میکنه که خودتون را بشناسین و وقتی که شما خودتون شناختید و نقاط ضعف و قوتتون را پیدا کردین میتونین به صورت انسانی تاثیرگذار وخلاق و در آخر شاد و سر زنده به زندگی شخصی و اجتماعیتون برسین .

در روانشناسی مشاوره شما شرایط فعلی خودتون را پیدا می کنین و متوجه میشن که قراراست به چه فردی تبدیل بشید و چه انقلابی در وجودتون، حال رخ دادن است .

هدف روانشناسی مشاوره، کامل ترشدن بعد شخصی و روانیتون در مسیر رشد کردن اجتماعی تون است .

روانشناسی مشاوره دو هدف اصلی داره که به شرح زیر است :

۱. هدف آنی و 2. هدف غائی

هدف آنی روانشناسی مشاوره چیست؟

در هدف آنی روانشناسی مشاوره بهتون کمک میکنه که مشکلات متعدد و زیادتتون را حل و فصل کنین و به نتیجه دلخواه تون برسید. برای مثال مشکلات تحصیلی تون و همین طور خانوادگی و شغلی تون و غیره و برای تمامی آن ها راه حل پیشنهاد میدن و حل می کنن.

هدف غائی روانشناسی مشاوره چیست؟

هدف غائی روانشناسی مشاوره که بهش واقعه پیش از وقوع میگن واین هدف باعث پیشگیری کردن از اتلاف سرمایه مادی و معنویتون میشه .

هدف غائی روانشناسی مشاوره شناسایی کردن و استفاده از شیوه هایی که ما به دیدگاهی برسیم که درمشکلات مون عادلانه و منطقی بتونیم تصمیم بگیریم .

البته صحبت کردن درباره علم روانشناسی و مشاوره ساعت ها زمان براست و نمیشه در این مقاله به آن پرداخت امیدوارم در این مقاله هر چند کوتاه شما را با روانشناسی مشاوره آشنا کرده و دیدتون نسبت به آن بازترکنم .

امید است که این فرهنگ در ایران عزیزمون گسترش پیدا کنه که در هر شرایطی می توان از روانشناسان و مشاوران بهره برد و مشکلات را به راحتی حل کرد و آن را تبدیل به یک معضل نکرد.

منبع: مرکز روانشناسی مشاورانه

یک دیدگاه

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی