خواص مواد غذايي سلامت

خوردن طلای خوراکی چه فوایدی دارد؟

تقویم فارسی اندروید

طلای خوراکی ممکن است در وعده های غذایی و دسرهای فانتزی به عنوان یک چاشنی چشم نواز و لاکچری استفاده شود، با این حال، برخی در دنیای غذا ادعا می کنند که این ماده غیرمنتظره می تواند فواید سلامتی قابل توجهی را نیز ارائه دهد.

الی مارکس، بنیانگذار و سردبیر Simply Mumma می گوید: از زمان های قدیم، طلا در پزشکی، دندانپزشکی و به عنوان عنصر تزئین غذا استفاده می شده است. این روزها، طلای خوراکی تا زمانی که خالص باشد (یعنی 22 تا 24 عیار) و تبدیل به شکل بسیار نازک و خوراکی شود، به عنوان یک افزودنی غذایی قابل قبول توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده شناخته می شود.

اما خوردن طلا به طور بالقوه چه کاری می تواند برای بدن شما انجام دهد؟ به خواندن ادامه دهید تا دریابید کارشناسان چه می گویند (اما قبل از اینکه به هر دلیل سلامتی طلا را در رژیم غذایی خود بگنجانید، ابتدا با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید).

طلای خوراکی

1. طلا ممکن است به مبتلایان به آرتریت روماتوئید کمک کند

کسانی که با آرتریت روماتوئید سر و کار دارند ممکن است بهتر باشد از پزشکان خود در مورد چگونگی کمک خوردن طلا و به طور خاص نمک طلا بپرسند.

طبق یک مطالعه در سال 2015 که در ویرایش ششم روماتولوژی منتشر شد، هنگامی که “در آرتریت روماتوئید پیشرفته مزمن استفاده شود، نمک طلا ممکن است از آسیب بیشتر به مفاصل آسیب دیده جلوگیری کند.” محققان بر این باورند که انباشته شدن طلا توسط ماکروفاژها هم فاگوسیتوز و هم فعالیت آنزیم‌ های لیزوزومی را مهار می‌ کند که ممکن است مرحله فعال بیماری روماتوئید را سرکوب کند.

2. طلا ممکن است به مغز شما کمک کند

در حالی که محققان خاطرنشان کرده‌ اند که در قرن نوزدهم برای بیماری‌ هایی از جمله افسردگی، صرع، میگرن و موارد دیگر استفاده می‌شد، یک مطالعه کوچک مدرن “اثر مثبت احتمالی طلا را بر توانایی شناختی نشان داد.”

در واقع، لیانا ورنر گری، متخصص تغذیه و نویسنده که طلای خوراکی را مطالعه کرده است می گوید: «برخی از محققان معاصر به این نتیجه رسیده اند که طلای خوراکی تأثیر فوق العاده مثبتی بر ساختار عصبی و مغز دارد. ورنر گری همچنین خاطرنشان می کند که طلا ممکن است به افراد مبتلا به اضطراب کمک کند زیرا “ظرفیت آن برای کاهش استرس، ترمیم مغز و تقویت پاسخ ایمنی بدن به استرس اکسیداتیو زیاد است.”

3. ممکن است به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند

به گفته ورنر گری، مطالعاتی به تعامل بین سلول های سیستم ایمنی و نانوذرات طلا اختصاص یافته است. در واقع، یک مطالعه در سال 2016 نگاهی به “خواص ایمونولوژیکی نانوذرات طلا” و همچنین “نفوذ انتخابی نانوذرات طلا به سلول‌ های ایمنی” انداخت و دریافت که طلا می‌تواند به سیستم ایمنی کمک کند و خوب می دانید که تقویت سیستم ایمنی چه تاثیراتی بر اغلب بیماری ها دارد.

4. ممکن است به باروری کمک کند

گزارشی در سال 2017 در Scientific Reports اشاره می کند که: “برای هزاران سال، رویکرد سنتی آیورودای هندی برای شفا شامل استفاده از خاکستر طلای سوزانده شده است که با انواع عصاره های گیاهی و مواد معدنی بسته به منطقه تهیه می شود.” این خاکستر طلا با نام Swarna Bhasma شناخته می شود و ظاهراً می تواند برای کسانی که به دنبال باردار شدن هستند مفید باشد.

دکتر تابیثا کرینی ادعا می کند: “Swarna Bhasma به درمان ناباروری مردان کمک می کند.” در واقع، مطالعات کوچکی برای آزمایش این نظریه انجام شده است اما محققان خاطرنشان می کنند که باید تجزیه و تحلیل بیشتری انجام شود.

5. اهمیت در هومیوپاتی یا مشابه درمانی

یک داروی هومیوپاتی Aurum Metallicum از طلا ساخته شده است و فواید سلامتی شگفت انگیزی دارد. برای درمان سردردهای مزمن، میگرن، گلودرد، التهاب لوزه، درد سوزش معده، اضطراب و افسردگی بسیار مفید است.

همچنین، برای درمان مشکلات زیر استفاده می شود:

  • درد و گرفتگی سر را تسکین می دهد.
  • به جلوگیری از زخم لثه کمک می کند.
  • باعث تسکین درد سوزش در معده می شود.
  • به درمان تپش قلب نامنظم کمک می کند.
  • باعث تسکین درد فلج کننده و پارگی مفاصل می شود.
  • به کاهش علائم اضطراب و افسردگی کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی

6. طلا می تواند قلب را سالم نگه دارد

طلا خواص آنتی اکسیدانی شگفت انگیزی دارد و می تواند سلامت قلب را تقویت کند. مصرف طلا به مقدار کم می تواند پلاک های انباشته شده در رگ های خونی را از بین ببرد.

با این حال، شواهد زیادی برای حمایت از این موارد وجود ندارد، اگر از بیماری های جدی رنج می برید، همیشه باید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

7. درمان اختلالات جنسی

مکمل های زیادی وجود دارد که می تواند عملکرد جنسی را تقویت کند و برای مردانی که از انزال زودرس رنج می برند بسیار مفید باشد. برخی شواهد نشان می دهد که می تواند فعالیت اسپرم را تقویت کند. در آیورودا از خاکستر طلا برای تقویت عملکرد جنسی برای قرن ها استفاده می شود.

برخی شواهد همچنین نشان می‌دهد که پادشاهان باستان در ظروف طلایی غذا می‌ خوردند و آب می‌ نوشیدند که به جلوگیری از مشکلات جنسی کمک می‌کرد. طلا همچنین برای تقویت استقامت و رفع خستگی در طب آیورودا شناخته شده است.

8. فواید طلا برای پوست

مصرف طلا به مقدار کم می تواند به درخشندگی پوست کمک کند. با حذف سموم از خون، خون را تصفیه می کند و از اختلالات پوستی جلوگیری می کند. برخی از متون مقدس باستانی بیان می کنند که کلئوپاترا برای تقویت زیبایی خود طلا مصرف می کرد و روی پوست خود طلا می زد.

محصولات مراقبت از پوست صورت حاوی طلا در بسیاری از کشورها معروف هستند. آنها می توانند مزایای سلامتی زیر را داشته باشند:

  • جلوگیری از چین و چروک.
  • ترمیم سلول های پوست را تحریک کنید.
  • می تواند از ایجاد رنگدانه جلوگیری کند.
  • می تواند رنگ پوست را روشن کند.
  • افزایش تولید کلاژن در پوست.
  • می تواند التهاب یا آلرژی را درمان کند.
  • گردش خون را بهبود می بخشد و درخشندگی سالمی برای پوست ایجاد می کند.
  • آسیب های ناشی از نور خورشید را درمان کنید.

حرف پایانی: قبل از شروع استفاده از طلای خوراکی در رژیم غذایی خود به هر دلیل سلامتی، حتما با یک متخصص تغذیه یا پزشک صحبت کنید.

منبع:

eatthis

advitree

2 دیدگاه

  • میشه بگید این مقاله برچه اساسی هست!؟ طلا یک فلز نجیب هست و براحتی اکسید نمیشه و با دیگر عناصر هم ترکیب نمیشه پس طی فرآیند گوارش واکنشی نمیده و اصلا جذب بدن نمیشه

    • احسنت

      جدیدا پولدارها برای کلاس گذاشتن نمک طلا میریزن رو غذاشون که گرونتر شه!

      ضمنا خوردن یا انداختن طلا برای مردها عقیم کنندست!

2 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی