اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ بارداري و زايمان سلامت سلامت و تربيت كودك

جدیدترین فهرست مواد شیمیایی مضر برای مغز کودکان

محققان فهرست جدیدی از مواد شیمیایی را منتشر کردند که بر مغز کودکان تاثیر منفی می گذارد...
تقویم فارسی اندروید

محققان فهرست جدیدی از مواد شیمیایی را منتشر کردند که بر مغز کودکان تاثیر منفی می گذارد.

635211777359457983

محققان دانشکده پزشکی هاروارد، دانشکده پزشکی نیویورک و دانشگاه دانمارک با انتشار مقاله ای اعلام کردند: یکی از دلایل اختلال در رشد ذهنی کودکان، افزایش میزان استفاده از مواد شیمیایی صنعتی است.

محققان در سال 2006 پنج ماده شیمیایی خطرناک برای مغز کودکان را معرفی کردند که این مواد عبارت بودند از:

سرب، متیل جیوه، بی فنیل های پلی کلرینه (موجود در ترانسفورماتور الکتریکی، موتور و خازن)، آرسنیک (موجود در مواد نگه دارنده چوب و آفت کش موجود در آب و خاک) و تولوئن (مورد استفاده در تهیه بنزین و همچنین در نازک رنگ و چرم).

قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی با تغییر در تکامل عصبی جنین و نیز عملکرد ضعیف در مدرسه، اختلالات عصبی و کاهش آی کیو IQ در کودکان سن مدرسه ارتباط دارد.

اما در آزمایش هایی که در سال های اخیر انجام شد 6 ماده ای که قبلا کاملا بی خطر بودند نیز در فهرست مواد خطرناک قرار گرفتند.

از جمله موادی که به تازگی در فهرست مواد خطرناک قرار گرفته اند  میتوان به فلور اشاره کرد که در برخی کشورها به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان به آب آشامیدنی اضافه می شود.

از دیگر مواد شیمیایی که به تازگی در فهرست مواد شیمیایی خطرناک برای مغز کودکان قرار گرفته اند می توان به منگنز، تترا کلر اتیلن، دی کلرودیفنیل تریکلرو اتان، کلروپریفوس و پولی برومینه دی فنیل اترها اشاره کرد.

به گفته محققان، منگنز که در آب آشامیدنی یافت می شود می تواند موجب کاهش نمرات ریاضی و افزایش بیش فعالی در کودکان شود در حالی که قرار گرفتن در معرض فلور که آن نیز در آب آشامیدنی وجود دارد می تواند به کاهش هفت نمره در بهره هوشی کودکان منجر شود.

آنها افزودند: بقیه مواد شیمیایی که در حلال ها و آفت کش ها یافت می شود، به کاهش رابطه اجتماعی کودکان و افزایش رفتارهای پرخاشگرانه در آنها منجر می شود.

محققان اعلام کردند: ایجاد یک نهاد بین المللی برای بررسی ضررهای همه مواد شیمیایی جدید و صدور مجوز استفاده از آنها در صنایع ضرورت دارد.

آنها تاکید کردند که افزایش تعداد مواد خطرناک برای مغز کودکان نشان می دهد که افراد در استفاده از این مواد باید محتاط باشد.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: ايرنا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی