آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه نان خامه ای شکلاتی با پنیر لبنه شکلاتی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه نان خامه ای شکلاتی با پنیر لبنه شکلاتی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
بعضی‌ها نان خامه‌ای صدایش می‌کنند و بعضی‌ها شیرینی نارنجکی. اما اسمش هر چه که باشد، سالهاست که یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های قنادی‌هاست. در این مطلب، شیوه متفاوتی را برای تهیه نان خامه‌ای سنتی به شما معرفی می‌کنیم. طرز تهیه نان خامه ای شکلاتی را این بار با پنیر شکلاتی با شما در میان می‌گذاریم. امتحانش کنید و از طعم متفاوت آن لذت ببرید.

مواد لازم:

شیر: ۱/۵ پیمانه
آرد: ۱۵۰ گرم
کره: ۷۰ گرم
تخم مرغ: ۵ عدد
بکینگ پودر: یک سوم قاشق مرباخوری
وانیل: یک سوم قاشق چایخوری
نمک: ۱ سر انگشت
خامه قنادی: ۱ پیمانه
پنیر شکلاتی: ۱ پیمانه

طرز تهیه

ابتدا همه مواد را برای چند دقیقه در دمای آشپزخانه قرار دهید تا با هم، هم‌دما شوند. در همین زمان، فر را هم روی ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم و آماده پخت شود.

آرد را الک کنید و بکینگ پود و نمک را هم همراه با آن الک کنید.

کره و شیر را در یک شیرجوش یا قابلمه نچسب ریخته و روش شعله ملایم بگذارید. اگر در خانه شیر ندارید، یا می‌خواهید نان خامه‌ای‌تان را برای زمان طولانی‌تری در یخچال نگه‌دارید، می‌توانید به جای شیر از آب استفاده کنید.

بعد از قل‌قل کردن شیر از کناره ظرف و ذوب شدن کره، آرد را به آن اضافه کنید و به سرعت با قاشق چوبی مواد را هم بزنید. آنقدر هم بزنید تا ترکیب یکدستی درست شود. یادتان نرود که این مواد را باید روی حرارت ملایم هم بزنید.

وقتی خمیر به خوبی ترکیب شد و وسط قابلمه قرار گرفت، آن را در ظرف دیگری قرار دهید و منتظر بمانید تا کمی خنک شود. حدود ۵ دقیقه انتظار برای کاهش دمای خمیر کافی است. ریزه‌کاری‌هایی از این دست را در هنگام اجرای طرز تهیه نان خامه ای شکلاتی فراموش نکنید.

حالا وقت اضافه کردن تخم‌مرغ‌هاست. آنها را دانه دانه در ظرف بشکنید و آرام و دقیق، با خمیر مخلوط کنید. می‌توانید برای این کار از همزن برقی هم استفاده کنید. اما درجه همزن شما، باید روی کمترین مقدار باشد.

وقتی خمیر یکدستی به دست آمد، وانیل را اضافه و با مواد مخلوط کنید.

یک ماسوره ساده یا شکوفه‌ای را در قیف قرار دهید و خمیر را در قیف بریزید. کف سینی فر هم کاغذ روغنی بگذارید تا خیالتان از چسبیدن مواد راحت باشد. حالا خمیر را به شکل گردی‌های نه چندان بزرگ روی کاغذ روغنی بریزید و بین گردی‌ها، فاصله مناسبی را در نظر بگیرید.

شکل ریختن خمیر بسته به سلیقه شما دارد. اگر دوست داشتید، می‌توانید نان خامه‌ای‌تان را به شکل مستطیلی بریزید.

حرارت فر شما در زمان پخت هم باید ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد باشد. حرارت پایین، نان خامه‌ای‌ها را خراب می‌کند.

بعد از گذشت حدود ۳۰ دقیقه، وقتی نان‌خامه‌ای‌ها به خوبی پف کردند، دمای فر را به ۱۸۰ درجه برسانید و حدود ۱۰ دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید.

در همین زمان، پنیر خامه‌ای شکلاتی را با همزن برقی بزنید تا کمی باز شود، سپس آن را با خامه قنادی مخلوط کرده و در قیف بریزید.

وقتی که پخت کامل شد، سینی را از فر بیرون بیاورید و به نان‌ها برای خنک شدن فرصت دهید. سپس با چاقوی اره‌ای، کف نان‌خامه‌ای‌ها را سوراخ کنید و با قیف، ترکیب پنیر شکلاتی و خامه را داخل نان‌خامه‌ای‌ها بریزید.

می‌توانید روی نان‌خامه‌ای را با شکلات تخته‌ای آب شده به روش بن‌ماری، تزیین کنید. ما در نوشتن طرز تهیه نان خامه ای شکلاتی روش خاصی را برای تزیین کردن به شما پیشنهاد نمی‌کنیم و این کار را به سلیقه خودتان واگذار می‌کنیم.
طرز تهیه نان خامه ای شکلاتی با پنیر لبنه شکلاتی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی