الو (Ello) نام یک شبکه اجتماعی بدون تبلیغات و آگهی است که میتواند رقیبی برای فیسبوک به شمار رود…
شبکه یاد شده که هنوز در مرحله آزمایشی است و حضور در آن فقط با دریافت دعوتنامه ممکن است، به چنان محبوبیتی رسیده که در عرض یک ساعت، 31 هزار نفر به آن پیوستهاند.
بسیاری از این افراد به دلیل ناخرسندی از سیاستهای فیسبوک که کاربران را به استفاده از نام واقعی آنها مجبور میکند به سراغ این شبکه نوظهور رفتهاند.
در سایت ello.co چنین آمده است:
«هر پستی که منتشر میکنید، با هر که دوست میشوید و هر لینکی که دنبال کنید، رصد و ذخیره شده و به داده تبدیل میگردد. تبلیغاتدهندگان دادههای شما را میخرند و لذا میتوانند به شما آگهیهای بیشتری نشان دهند. شما کالایی هستید که خرید و فروش میشود.»
در ادامه آمده است: «ما معتقدیم که راه بهتری هم هست. ما به جسارت و تهور باور داریم. به زیبایی، سادگی و شفافیت معتقد هستیم… ما بر این باوریم که یک شبکه اجتماعی میتواند ابزای برای توانمندسازی باشد نه وسیلهای برای فریب، اجبار یا سوءاستفاده. شبکه اجتماعی باید جایی برای ارتباط برقرار کردن، ساختن زندگی و جشن گرفتن آن باشد.»
این جملات بخشی از مانیفیست «الو» است.
این شبکه که خود را ضدفیسبوک نام نهاده، بدون تبلیغ و با حفظ حریم خصوصی و اطلاعات کاربرانش، فعالیت خود را شروع کرده است.
با وجود محبوبیت اولیه، کارشناسان معتقدند هنوز برای قضاوت در مورد موفقیت یا عدم موفقیت «الو» زود است.
اضافه کردن دیدگاه
اضافه کردن دیدگاه