داروهاي گياهي و طب سنتي سلامت

فواید و خواص روغن جوجوبا برای پوست، مو و سلامتی

تقویم فارسی اندروید

روغن جوجوبا مایعی است که از بذر گیاه Simmondsia chinensis (جوجوبا) حاصل می شود که درختچه ای بومی در جنوب آریزونا، جنوب کالیفرنیا و شمال غربی مکزیک است. اگرچه روغن نامیده می شود اما در واقع موم گیاه به شکل مایع است و در داروهای سنتی برای تعدادی از بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته است. آمریکایی های بومی از خواص روغن جوجوبا برای درمان زخم ها و کبودی ها بهره می برند.

خواص روغن جوجوبا

روغن جوجوبا چه کاربردی دارد؟ امروزه معمولاً برای درمان آکنه، آفتاب سوختگی، پسوریازیس و پوسته پوسته شدن پوست استفاده می شود. همچنین توسط افرادی که ریزش مو دارند استفاده می شود زیرا باعث رشد مو می شود. از آنجا که جوجوبا نرم کننده است، پوست را تسکین داده و فولیکول های مو را تقویت می کند.

بسیاری از مردم روغن جوجوبا را به عنوان روغن حامل برای استفاده های اساسی از روغن، مانند ساختن محصولات طبیعی پوست و مو می دانند اما این در واقع یک مرطوب کننده موثر پوست نیز به خودی خود است. شما تعجب خواهید کرد اگر بدانید که فقط گذاشتن چربی روغن جوجوبا روی پوست شما چه کارهایی می تواند انجام دهد!

روغن جوجوبا چیست؟

گیاهان بالغ جوجوبا بوته های چند ساله ای هستند که با تغییر فصل، برگ های آنها نمی ریزد. هنگام کاشت بذر، تولید گل گیاهان جوجوبا می تواند تا سه سال طول بکشد و جنسیت آن ها را فقط با گل ها می توان تعیین کرد. گیاهان ماده از گل بذر تولید می کنند و گیاهان نر نیز گرده افشانی می کنند. دانه های جوجوبا کمی شبیه به دانه های قهوه هستنداما به طور معمول بزرگتر هستند و شکل شان همیشه یکنواخت نیست.

ساختار شیمیایی روغن جوجوبا با سایر روغن های گیاهی تفاوت دارد زیرا این یک موم بسیار اشباع نشده است. به عنوان موم، روغن جوجوبا برای صورت و بدن بسیار مفید است زیرا از پوست محافظت می کند، کنترل رطوبت را انجام می دهد و باعث تسکین پوست و مو می شود.

در دمای اتاق، روغن جوجوبا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده به شکل مایع است. مانند برخی روغن ها، روغن جوجوبا تجزیه نمی شود و سفت نمی شود. در واقع ماندگاری بسیار طولانی دارد و این باعث می شود برای محصولات و کاربردهای آرایشی مناسب باشد.

روغن جوجوبا حاوی ترکیبات مفیدی از جمله ویتامین E، ویتامین B کمپلکس، سیلیکون، کروم، مس و روی است. درصد ید بسیار بالایی در حدود 82 درصد دارد که به روغن جوجوبا قدرت بهبودی می بخشد. همچنین حاوی سه اسید چرب است: اروسیک (13.6 درصد)، گادولئیک (71.3 درصد) و اولئیک (2/11 درصد).

خواص روغن جوجوبا

خواص روغن جوجوبا

1. خواص روغن جوجوبا در مرطوب کردن پوست

آیا روغن جوجوبا یک مرطوب کننده خوب برای پوست است؟ این در واقع یکی از بهترین خواص روغن جوجوبا است، این به دلیل توانایی کارکرد جوجوباست که درست مانند روغن های طبیعی پوست ما عمل می کند.

غدد سباسه ما غدد میکروسکوپی در پوست ما هستند که ماده روغنی یا مومی به نام سبوم را ترشح می کنند. بافت و استفاده از سبوم بسیار شبیه به روغن جوجوبا است، بنابراین با افزایش سن غدد سباسه ما سبوم کمتری تولید می کنند، به همین دلیل پوست و موی خشک می شوند و حتی می تواند منجر به شوره سر یا خارش پوست سر شود.

جوجوبا نقش سبوم را بازی می کند و برای مرطوب کردن پوست و مو جواب می دهد وقتی که بدن ما از انجام طبیعی آن دست بکشد. از طرف دیگر سبوم بیش از حد که در دوران بلوغ اتفاق می افتد یا وقتی سطح هورمون زیاد است، می تواند منجر به پوستی چرب و ایجاد آکنه شود. روغن جوجوبا باعث افزایش چربی یا روغن اضافی آن می شود و سطح روغن شما را متعادل نگه می دارد. این باعث می شود یک درمان طبیعی قوی برای اگزما و همچنین درمان خانگی برای آکنه باشد به علاوه برای سایر مشکلات مانند خشکی پوست نیز مناسب است.

روغن جوجوبا نرم کننده است به این معنی که پوست ما را مرطوب می کند و از تحریکات یا لکه های پوسته پوسته شده و زبر جلوگیری می کند. خشکی پوست در اثر از بین رفتن آب در لایه بالایی پوست ایجاد می شود. روغن جوجوبا با تشکیل یک لایه روغنی در بالای پوست کار می کند که آب را در پوست به دام می اندازد. روی صورت، گردن، دست ها، پا و موهای شما کار می کند. شما می توانید از آن در هر کجای بدن استفاده کنید زیرا کاملاً طبیعی است و هیچ ماده شیمیایی که منجر به واکنش آلرژیک شود را ندارد.

براساس تحقیقات منتشر شده در ژورنال بین المللی علوم مولکولی، جوجوبا اثرات ضد التهابی را اثبات کرده است و در انواع مشکلات پوستی از جمله عفونت های پوستی، پیری پوست و بهبود زخم ها کاربردهای بالقوه ای دارد. همچنین شواهدی وجود دارد که روغن جوجوبا برای درمان آکنه و درماتیت سبورئیک (پوست خشک و پوسته پوسته) و اگزما مفید بوده است.

خواص روغن جوجوبا

2. آرایش را با خیال راحت از بین می برد

این یکی از خواص روغن جوجوبا است و استفاده از روغن جوجوبا بر روی صورت کاملاً بی خطر است. در واقع، این کار برای پوست شما مفید است و می توانید به راحتی از خواص روغن جوجوبا بهره مند شوید. استفاده از محصولات معمولی که حاوی لیستی طولانی از مواد شیمیایی هستند که باعث تحریک می شوند اصلا ایمن نیست.

به جای استفاده از مواد پاک کننده آرایشی که حاوی مواد شیمیایی هستند، روغن جوجوبا استفاده کنید که یک ماده طبیعی است و هنگام استفاده از آن، کثیفی، آرایش و باکتری ها از روی صورت شما پاک می شود. حتی برای تمیز کردن آرایش چشم بی خطر است و ضد حساسیت می باشد.

3. از سوزش هنگام استفاده از تیغ جلوگیری می کند

دیگر لازم نیست از کرم یا کف برای تراشیدن استفاده کنید درعوض، بافت مومی روغن جوجوبا تهدیدهای ناشی از تراشیدن مانند بریدگی و سوزش تیغ را از بین می برد. این فقط خواص روغن جوجوبا برای پوست است. به علاوه، برخلاف برخی از کرم های اصلاح، عاری از مواد شیمیایی است که منافذ شما را مسدود می کند، روغن ارگانیک جوجوبا 100 درصد طبیعی است و باعث تقویت پوست سالم می شود.

قبل از تراشیدن روغن جوجوبا را امتحان کنید تا سطح صافی برای تراشیدن ایجاد شود و بعد از تراشیدن آن را بمالید تا پوست تان مرطوب شود. در این صورت پوست شما به سرعت بهبود می یابد.

خواص روغن جوجوبا

4. خواص روغن جوجوبا در تقویت سلامت پوست

خواص روغن جوجوبا چگونه به پوست شما کمک می کند؟ روغن جوجوبا منافذ پوست را مسدود نمی کند. اگرچه این یک روغن است و ما معمولاً فکر می کنیم که روغنی که روی پوست ما قرار می گیرد، باعث انسداد می شود اما روغن جوجوبا به عنوان محافظ و پاک کننده پوست عمل می کند.

روغن جوجوبا سرشار از ید است که با باکتری های مضر مبارزه می کند. آنتی اکسیدان های موجود در روغن جوجوبا خطوط ریز و چین و چروک را تسکین می دهند و به طور طبیعی سایر علائم پیری را کند می کنند.

روغن جوجوبا همچنین می تواند روند بهبود زخم را تسریع کند. مطالعه ای در گروه محیط زیست و علوم زندگی در ایتالیا انجام شد و نتایج نشان داد که روغن جوجوبا سرعت بستن زخم را تسریع می کند و سنتز کلاژن را تحریک می کند. در این مطالعه همچنین آمده است كه روغن جوجوبا هنگام استفاده بر روی پوست دارای اثرات سمی بسیار كمی است.

یک تحقیق در سال 2012 که در آلمان انجام شده است که توانایی روغن جوجوبا را در کاهش ضایعات پوستی و بهبود وضعیت کلی پوست بر روی 194 شرکت کننده که ماسک های خاک رس با روغن جوجوبا را بر صورت خود دو تا سه بار در هفته اعمال می کردند، مورد بررسی قرار داد. 54 درصد از شرکت کنندگان گزارش دادند که پس از شش هفته استفاده از روغن جوجوبا، ضایعات پوستی به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

5. خواص روغن جوجوبا در تقویت سلامت مو

روغن جوجوبا برای مو باعث تقویت رطوبت و بهبود بافت موهای شما می شود. همچنین پوست سر را درمان می کند و از شوره سر هم خلاص می شوید. می توانید از روغن جوجوبا برای افزودن درخشش و نرم کردن موهای خود استفاده کنید، به علاوه باعث می شود فرسودگی مو به طور طبیعی از بین برود. این گزینه بسیار بهتری است به جای استفاده از نرم کننده ها یا محصولات مویی که پر از مواد شیمیایی خطرناک هستند و فقط موهای شما را خشک تر و چسبنده تر می کند.

برای تقویت کردن موهای خود، چند قطره روغن جوجوبا را به برس یا مستقیماً به موهای خود بزنید. برس شما به آرامی روغن را به همه جای موهایتان می رساند.

روغن جوجوبا اخیراً برای معالجه آلوپسی یعنی ریزش مو در اثر عفونت قارچی یا آسیب رساندن به ساقه مو و فولیکول ها مورد توجه قرار گرفته است. مطالعات نشان داده است که استفاده از آروماتراپی در درمان ریزش مو مؤثر است. یک مطالعه در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند نشان داد که ماساژ پوست سر با ترکیبی از چندین روغن اساسی رشد مو را بهبود می بخشد. نتایج مطالعه نشان می دهد که روغن هایی مانند روغن اسطوخودوس، روغن رزماری، روغن آویشن و روغن چوب سدر موثر بوده اند.

از آنجا که روغن های اساسی می توانند برای برخی افراد باعث تحریکات پوستی شوند، این مطالعه نشان داد که مخلوط کردن آنها با روغن جوجوبا مؤثر است. تحقیقات نشان می دهد که اضافه کردن سه تا شش قطره روغن ضروری به یک قاشق غذاخوری روغن جوجوبا به عنوان یک درمان ریزش مو به دلیل درمان فولیکول های موی خشک کمک می کند. با برگرداندن رطوبت، پوست سر در حالت سالم تری قرار دارد و احتمال رشد مو بیشتر است.

روغن جوجوبا

6. حاوی ویتامین E است

ویتامین E نقش آنتی اکسیدان را بازی می کند. این ویتامین دیواره های مویرگی در پوست شما را تقویت کرده و رطوبت و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می بخشد و به عنوان یک ماده مغذی ضد پیری طبیعی در بدن شما عمل می کند. مطالعات نشان می دهد که ویتامین E به کاهش التهاب در بدن و پوست شما کمک می کند و در حفظ ظاهری سالم و جوان موثر است. این خاصیت آنتی اکسیدانی در مواقعی که در معرض دود سیگار یا اشعه ماوراء بنفش در معرض نور آفتاب هستید نیز از پوست محافظت می کند.

هنگام استفاده از روغن جوجوبا حاوی ویتامین E، این ویتامین توسط لایه اپیدرم پوست جذب می شود و می توان از آن برای درمان آفتاب سوختگی استفاده کرد که یکی از دلایل اصلی بروز سرطان پوست است. از آنجا که باعث سرعت بخشیدن به ترمیم سلول می شود، می توان از آن برای درمان جای زخم، آکنه و چروک نیز استفاده کرد. یکی دیگر از فواید ویتامین E توانایی آن برای کمک به ضخیم شدن مو است. این به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی آن است.

7. حاوی ویتامین B کمپلکس است

ویتامین های گروه B نیز به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و به بدن در مقابله با رادیکال های آزاد و آسیب سلولی کمک می کنند. ویتامین های B برای پوست شما و برای حفظ تعادل هورمون به طور طبیعی عالی هستند. به عنوان مثال ویتامین B5 (به نام اسید پانتوتنیک) در درمان واکنش های پوستی از پرتودرمانی کمک می کند و ممکن است باعث بهبود سرعت زخم شود. همچنین واضح است که ظاهر پیری زودرس مانند چین و چروک و لکه های تیره روی پوست را به تاخیر می اندازد.

داده های جمع آوری شده از مطالعات اخیر حاکی از آن است که اسید پانتوتنیک به دلیل مکانیسم های خاصی اثر تسریع در روند بهبود طبیعی دارد. این ویتامین B5 فایده ای دارد که می توانید از آن با استفاده از روغن جوجوبا بهره ببرید و پوست شما را از عفونت و باکتری ها حفظ می کند.

روغن جوجوبا

8. خواص روغن جوجوبا در مبارزه با قارچ ها و عفونت ها

روغن جوجوبا خاصیت ضد قارچی و ضد التهابی دارد. این روغن می تواند قارچ ناخن پا و پای ورزشکاران را درمان کند و به خلاص شدن از زگیل کمک می کند.

یک مطالعه در سال 2005 نشان داد که روغن جوجوبا یک ماده ضد التهاب مؤثر است که قادر به کاهش علائم التهاب در پنجه و گوش ها می باشد. در این مطالعه همچنین مشخص شد که روغن جوجوبا یا همان موم مایع قادر به ترمیم منطقه زخم ها بوده و روند بهبودی را تسریع می کند.

نحوه استفاده و خرید

اگر نمی دانید که روغن جوجوبا را از کجا بخرید، باید بدانید که می توانید در اکثر عطاری ها و روغن گیری ها آن را پیدا کنید. در فروشگاه های اینترنتی و اخیراً در فروشگاه های بزرگ و سوپر مارکت ها نیز یافت می شود. هنگام خرید روغن جوجوبا، به دنبال مارک های ارگانیک باشید تا مطمئن شوید که این روغن 100 درصد جوجوبا است و هیچ افزودنی ای در آن وجود ندارد که باعث تحریک پوست شما شود.

مصارف زیادی برای روغن جوجوبا وجود دارد، بنابراین از اضافه کردن چند قطره از این ماده مفید به محصولات مو و پوست خود نترسید. در اینجا چند مورد توصیه می شود:

مرطوب کننده صورت: چهار تا شش قطره روغن را صبح و شب هنگام خواب به صورت خود بمالید. می توانید یک شب روغن جوجوبا را روی صورت خود بگذارید. در حقیقت این کار هنگام خواب پوست شما را تغذیه می کند.

نرم کننده مو: سه تا پنج قطره از آن را به نرم کننده خود اضافه کنید یا یک یا دو قطره را روی موهای مرطوب تان بعد از دوش گرفتن بمالید. اگر انتهای ساقه موهایتان شکاف یا گره دارید، روغن جوجوبا را به صورت یکدست روی موهای خود ماساژ دهید.

کاهش چین و چروک: از یک تا سه قطره جوجوبا استفاده کنید و آن را در مناطق چروکیده بمالید، سپس با حرکت دایره ای آن را روی پوست خود مالش دهید تا جذب شود. می توانید روزانه دو بار این کار را انجام دهید.

پاک کردن آرایش: سه تا پنج قطره روغن جوجوبا را به یک پنبه یا پد پنبه ای اضافه کرده و آرایش تان را پاک کنید.

نرم کننده لب: هر وقت لازم بود یک یا دو قطره روغن جوجوبا را روی لب های خود بمالید.

مبارزه با عفونت ها: روزی دو بار یک تا سه قطره روغن جوجوبا را به منطقه آلوده یا تحریک شده بزنید.

آفتاب سوختگی: مقداری روغن جوجوبا را برای تسکین در مناطق آفتاب سوخته مالش دهید. همچنین برای این کار می توانید جوجوبا و روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید.

دفع کننده پشه: تحقیقات نشان می دهد که ترکیبی از روغن جوجوبا، روغن نارگیل، روغن کانولا و روغن ویتامین E ممکن است به دفع پشه بین 3 تا 4 ساعت کمک کند.

مبارزه با آکنه: با استفاده از یک تکه پنبه تمیز یا انگشتان تمیز در صبح و شب، به اندازه یک سکه از روغن جوجوبا را در مناطق مستعد آکنه بمالید. همچنین می توانید جوجوبا را با روغن های ضروری ضد آکنه مانند کندر و اسطوخودوس ترکیب کنید.

تاریخچه و حقایق جالب

اولین کشت تجاری جوجوبا در مناطق کویری Negev و مناطق دریای مرده اسرائیل بود. روغن جوجوبا در دهه 1970 برای تولید لوازم آرایشی بسیار مهم شد، زمانی که نهنگ ممنوع شد و روغن اسپرم نهنگ دیگر در دسترس نبود. روغن جوجوبا جایگزین مناسبی برای روغن اسپرم نهنگ تلقی شد و از آن در محصولات آرایشی و بهداشتی در سراسر ایالات متحده استفاده می شد.

تا سال 2000، شورای بین المللی صادرات جوجوبا انتظار داشت که تولید جهانی جوجوبا طی یک دوره 5 ساله 15 درصد افزایش یابد و با محبوبیت دستور العمل های خانگی و مراقبت از پوست این روزها، روغن جوجوبا همچنان به رسمیت شناخته می شود.

از روغن جوجوبا می توان به عنوان یک سم طبیعی و بی خطر هم استفاده کرد. امروزه، این مورد برای کنترل مگس های سفید بر روی همه محصولات زراعی و کپک پودری که روی انگور ایجاد می شود مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده بر روی سطح محصول مانع فیزیکی ایجاد می کند و حشره را از آن دور نگه می دارد. این جایگزین بسیار خوبی برای بسیاری از سموم دفع آفات تجاری است زیرا این ماده غیر سمی است و خطراتی برای موجودات دیگر در محیط زیست ایجاد نمی کند.

دستور العمل های روغن جوجوبا

روغن جوجوبا به عنوان روغن حامل در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد. آن را با روغن های اساسی مورد علاقه خود مخلوط کنید تا شستشو دهنده صورت، شامپو، نرم کننده، لوسیون بدن یا روغن ماساژ منحصر به فرد خود را تهیه کنید.

1. لوسیون های معمولی مملو از مواد شیمیایی و عطرهای مصنوعی مضر هستند. به جای آن، این لوسیون کره ای بدن خانگی را امتحان کنید. روغن جوجوبا اگر با روغن نارگیل مخلوط شود، ترکیب قدرتمندی از خاصیت آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی پوست ایجاد می کند که باعث می شود پوست شما تازه و جوان به نظر برسد.

مواد لازم:

  • ½ فنجان شی باتر
  • ⅛ فنجان روغن جوجوبا
  • ½ فنجان روغن نارگیل
  • 20 قطره روغن ضروری (روغن را بر اساس رایحه دلخواه تان انتخاب کنید)
  • شیشه بزرگ یا شیشه کوچک

طرز تهیه:

  • شی باتر، روغن نارگیل و روغن جوجوبا را درون ظرف شیشه ای بگذارید و سپس آن کاسه را در قابلمه ای که پر از آب است قرار دهید.
  • اجاق گاز را با حرارت متوسط روشن کرده و اجازه دهید روغن ها با هم مخلوط شوند.
  • پس از مخلوط شدن، به مدت یک ساعت یا تا زمانی که جامد شد آن را در یخچال قرار دهید.
  • با یک مخلوط کن یا غذاساز خانگی، روغن ها را هم بزنید تا یکدست شوند. روغن های ضروری را اضافه کرده و مخلوط کنید.
  • ظرفی مناسب را با مخلوط این لوسیون بدن پر کرده و در دمای اتاق نگهداری کنید.

2. این دستور العمل شستشو دهنده بدن خانگی کاملاً طبیعی و عاری از مواد شیمیایی است. این پوست شما را تمیز کرده و باکتری ها را از بین می برد و در ضمن مواد مغذی و ویتامین هایی برای نگه داشتن آن به صورت هیدراته و سالم ارائه می دهد.

مواد لازم:

  • 1 فنجان آب
  • 1/4 فنجان عسل
  • صابون مایع 2/3 لیوان
  • 30 قطره روغن اسطوخودوس، روغن بابونه یا اسانس شمعدانی
  • 1 قاشق چایخوری ویتامین E
  • 2 قاشق چایخوری روغن جوجوبا
  • بطری شیشه ای

طرز تهیه:

  • مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود و در بطری پلاستیکی ذخیره کنید.

3. 1/4 فنجان روغن جوجوبا را به دستگاه بخور خانگی تان اضافه کنید و از اینکه چگونه به باز کردن دستگاه تنفسی و بهبود سهولت در تنفس تان کمک می کند شگفت زده خواهید شد. همچنین به محیط بوی طراوت و تازگی می بخشد. البته برای نوع مالشی هم می توانید دستور زیر را اجرا کنید.

مواد لازم:

  • ¼ فنجان روغن زیتون
  • ½ فنجان روغن نارگیل
  • ¼ فنجان موم زنبور رنده شده
  • 20 قطره اسانس نعناع فلفلی
  • 20 قطره اسانس اکالیپتوس
  • ظرف شیشه ای

طرز تهیه:

  • روغن زیتون، روغن نارگیل و موم زنبور عسل را درون یک ظرف شیشه ای بریزید.
  • یک قابلمه را با 2 اینچ آب روی حرارت متوسط قرار دهید.
  • ظرف شیشه ای نشکن را درون قابلمه قرار دهید و بگذارید روغن ها ذوب شوند. هم بزنید تا ترکیب شود.
  • پس از ترکیب شدن، بگذارید کمی خنک شود و سپس اسانس ها را اضافه کنید.
  • مخلوط را درون ظرف های فلزی یا ظروف نگهدارنده بریزید و بگذارید خوب ترکیب شود.

4. سرم ضد پیری می تواند گران باشد و حاوی مواد شیمیایی مضر هم باشد. به جای آن، این دستور العمل سرم خانگی ضد پیری را امتحان کنید. این ماده حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که ضمن ارائه مواد مغذی حیاتی و هیدراتاسیون، به پوست شما کمک می کند تا با طراوت و جوان به نظر برسد.

مواد لازم:

  • ½ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا
  • ½ قاشق غذاخوری روغن گل مغربی
  • ½ قاشق غذاخوری روغن انار
  • 15 قطره ویتامین E
  • 20 قطره روغن اسطوخودوس یا روغن کندر
  • 10 قطره روغن بذر هویج

طرز استفاده:

  • همه مواد را با هم مخلوط کرده و درون یک بطری شیشه ای تیره قرار دهید. هر روز صبح و شب آن را روی صورت، گردن و سینه استفاده کنید.

خطرات و عوارض جانبی

استفاده از روغن جوجوبا برای بیشتر افراد هنگام استفاده موضعی بر روی پوست بی خطر است، حتی زنانی که باردار هستند و یا شیر می دهند. عوارض جانبی روغن جوجوبا ممکن است شامل بثورات و واکنش های آلرژیک باشد.

علائم آلرژیک روغن جوجوبا ممکن است شامل کهیر و خارش باشد. با این حال، جوجوبا به عنوان هایپوآلرژنیک در نظر گرفته می شود و عوارض جانبی آن نادر است. اگر نگران حساسیت هستید، قبل از استفاده از آن روی صورت یا سطوح بزرگتر، آن را رویقسمت کوچکی از پوست امتحان کنید.

مصرف داخلی جوجوبا از طریق دهان بی خطر نیست زیرا حاوی ماده ای شیمیایی به نام اسید اروسیک است که می تواند باعث آسیب قلبی و سایر عوارض جانبی جدی شود. استفاده از روغن جوجوبا را برای استفاده موضعی خارجی مورد مصرف آن قرار دهید.

سخن آخر

روغن جوجوبا یک موم گیاهی مایع است که در انواع محصولات صورت و بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجا که جوجوبا نرم کننده است، برای محافظت از پوست و جلوگیری از تحریکات جواب می دهد. همچنین دارای مواد مغذی و مرطوب کننده است. این سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین E و ید است که تمام این مواد مغذی سلامت پوست و مو را تقویت می کنند.

روغن جوجوبا به روش های مختلفی مورد مصرف قرار می گیرد. برای بهبود آکنه، مقابله با شرایط التهابی پوست و محافظت از پوست در برابر عفونت و آن را می توان مستقیماً بر روی صورت، گردن و مناطق دیگر پوست اعمال کرد. روغن جوجوبا برای مو نیز به دلیل داشتن اثرات مرطوب کننده و تقویت کننده بسیار محبوب است.

جوجوبا برای استفاده موضعی بی خطر است. برای تست آلرژی، قبل از استفاده از روغن روی سطوح بزرگتر یا صورت خود، آن را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید.

منبع:

draxe

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی