تغذيه سالم سلامت

روغن گیاهی جوانه گندم: روغن گیاهی با فواید فراوان

تقویم فارسی اندروید

با افزایش آگاهی از فواید روغن های گیاهی به عنوان غذا و مواد مغذی (غذاهای تقویت کننده سلامت)، تقاضا برای روغن نباتی به سرعت افزایش یافته است. با این حال، این روند جهانی منجر به کمبود روغن‌ های گیاهی می‌ شود که مستلزم کاوش در منابع جدید روغن خوراکی برای پاسخگویی به نیازها است. و روغن گیاهی جوانه گندم به اندازه طلا ارزشمند است. این روغن از طریق روش پرس سرد بدون قرار گرفتن در معرض اکسیژن و نور استخراج می شود تا از از دست رفتن مواد مغذی ضروری جلوگیری شود.

گندم غذای اصلی و مهمی در هند است. سبوس گندم و جوانه گندم دو قسمت از دانه گندم هستند. پوشش بیرونی دانه و قسمت زایشی دانه به ترتیب. روغن جوانه گندم از قسمت جوانه دانه گندم استخراج می شود. جوانه گندم قلب هسته گندم است. بخش جوانه گندم هسته غلیظی از مواد مغذی با بالاترین میزان پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است. روغن گیاهی جوانه گندم طعمی شیرین، کمی آجیلی و دانه ای دلپذیر دارد و ویتامین ها و آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به هر روغن طبیعی دیگری ارائه می دهد. بنابراین این روغن برای مصارف آشپزی، دارویی و درمانی مناسب است.

روغن گیاهی جوانه گندم

ترکیبات غذایی روغن جوانه گندم

ترکیب غذایی روغن جوانه گندم در 100 گرم به شرح زیر است:

  • کالری: 884 کیلو کالری
  • محتوای چربی کل: 100 گرم
  • اسیدهای چرب اشباع: 18.8 گرم
  • اسیدهای چرب تک غیراشباع: 15.1 گرم
  • چربی های اشباع نشده: 61.7 گرم
  • کولین: 20 میلی گرم
  • ویتامین ای: 149 میلی گرم
  • ویتامین ک: 27.7 میکروگرم

کالری

صد گرم روغن جوانه گندم حدود 884 کیلو کالری دارد. بنابراین زمانی که از یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم استفاده می کنید، ۱۲۰ کیلوکالری را تامین می کند.

کربوهیدرات ها

روغن جوانه گندم حاوی صفر کربوهیدرات است، به این معنی که نشاسته، فیبر یا قند ندارد. بدون کربوهیدرات، شاخص گلیسمی روغن جوانه گندم نیز صفر است. شاخص گلیسمی صفر به این معنی است که هیچ تاثیری بر سطح قند خون ندارد.

لیپیدها (چربی ها)

روغن جوانه گندم منبع اسیدهای چرب چند غیراشباع است که به عنوان چربی خوب نیز شناخته می شود. حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است. علاوه بر این، حاوی آلفا-لینولنیک اسید و همچنین اسید لینولئیک است. همچنین حاوی اسیدهای چرب تک غیراشباع سالم همراه با اسیدهای چرب اشباع است. روغن جوانه گندم هشت برابر اسیدهای چرب امگا 6 (لینولئیک اسید) نسبت به اسیدهای چرب امگا 3 (لینولنیک اسید) دارد. با این حال، می تواند یک نقطه ضعف نیز باشد زیرا امگا 3 سالم تر از امگا 6 است.

ویتامین ها و مواد معدنی

روغن جوانه گندم فرم آلفا توکوفرول ویتامین E را فراهم می کند. یک وعده واحد از روغن جوانه گندم می تواند 135 درصد از مصرف روزانه توصیه شده ویتامین E را تامین کند. همچنین حاوی مقدار کمی ویتامین K است که برای لخته شدن خون استفاده می شود. در حالی که مواد معدنی در جوانه گندم فراوان است، اکثر مواد معدنی در طول استخراج روغن از بین می روند. در نتیجه، تنها مواد معدنی کمیاب در روغن جوانه گندم وجود دارد.

فواید روغن گیاهی جوانه گندم برای سلامتی

به درمان بیماری های قلبی عروقی کمک می کند

روغن گیاهی جوانه گندم حاوی مواد مغذی است که به درمان علائم مرتبط با اختلالات قلبی عروقی کمک می کند. روغن جوانه گندم حاوی فیتواسترول هایی است که با کاهش جذب سطح کلسترول را کاهش می دهد. علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن جوانه گندم به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که اسید چرب امگا 3 به طور قابل توجهی خطر مرگ و میر ناشی از آریتمی های قلبی و بیماری های عروق کرونر قلب را کاهش داده است. خطرات مرتبط با CHD مانند سطح کلسترول LDL و فشار خون بالا را کاهش می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد. DHA و EPA چرب امگا 3 عوامل عالی محافظت کننده قلب هستند.

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن جوانه گندم با افزایش تخریب اسیدهای چرب، سطح تری گلیسیرید سرم را کاهش می دهند. علاوه بر این، کاهش سنتز کبدی کلسترول LDL نیز به کاهش سطح تری گلیسیرید کمک می کند.

مطالعه دیگری نشان می دهد که مصرف اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش تری گلیسیرید پلاسما، ضربان قلب در حالت استراحت و فشار خون می شود. کارایی عملکرد میوکارد را افزایش می دهد و با افزایش جریان خون عملکرد عروق را بهبود می بخشد. این نشان می دهد که مصرف اسیدهای چرب امگا 3 خطر مرگ ناگهانی قلبی را کاهش می دهد.

خواص آنتی اکسیدانی

روغن جوانه گندم منبع خوبی از ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان قوی برای از بین بردن رادیکال ها که به از بین بردن رادیکال های آزاد مانند اکسیداسیون لیپید و پراکسیداسیون کمک می کند. همچنین حاوی اشکال مختلف ویتامین E یعنی توکوترینول ها و آلفا توکوفرول هاست. اکسیداسیون لیپید پیش ساز اختلالات متابولیک مزمن مانند بیماری آلزایمر، آرتریت روماتوئید و سرطان است.

همچنین به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند. علاوه بر این، ویتامین E دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب کمک می کند.

مطالعات نشان می‌ دهد که افزایش سطح توکوفرول‌ ها در بدن اثرات پاک‌ کننده‌ ای در برابر آسیب اکسیداسیون نشان می‌ دهد. در نتیجه، پیشرفت آترواسکلروز، بیماری های کبد چرب، سرطان و بیماری های عصبی را کاهش می دهد.

یک مطالعه نشان می دهد که توکوفرول ها از تشکیل و رشد سرطان در ریه ها و روده بزرگ جلوگیری می کنند. علاوه بر این، فعالیت های ضد التهابی و ضد سرطانی توکوفرول ها را در ریه ها و روده بزرگ نشان می دهد.

خواص ضد پیری

روغن جوانه گندم حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که دارای فعالیت های ضد پیریست و پیشرفت علائم و نشانه های ضد پیری مانند تیرگی پوست، رنگ ناهموار، چین و چروک، خطوط ریز، منافذ بزرگ، خشکی پوست، افتادگی و لکه های تیره روی پوست را به تاخیر می اندازد. روغن جوانه گندم دارای اسیدهای چرب امگا 3 است که دارای اثرات مغذی و مرطوب کننده بوده و به درمان پوست خشک و آسیب دیده کمک می کند. دارای یک ماده مغذی آنتی اکسیدانی قوی، ویتامین E است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و از آسیب اکسیداتیو جلوگیری می کند. با تحریک کلاژن سازی بین سلول ها، ظاهر چین و چروک و جای زخم را کاهش می دهد.

مطالعات نشان می دهد که روغن گیاهی جوانه گندم حاوی ویتامین E و B کمپلکس، اسیدهای چرب غیراشباع و سایر مواد شیمیایی گیاهی است. همچنین نشان می دهد که فرمولاسیون وابسته به دوز روغن جوانه گندم به طور قابل توجهی فعالیت ترمیم زخم را افزایش می دهد. به عنوان مثال، پماد جوانه گندم در عرض سه هفته اندازه زخم را 90 درصد کاهش داد.

روغن جوانه گندم دارای خواص مغذی و مرطوب کنندگی است که به رشد مو کمک می کند. رشد مو را تحریک می کند و گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد. اسید لینولئیک و آلفا لینولنیک موجود در روغن جوانه گندم فولیکول های مو را تقویت کرده و رطوبت تارهای مو را بازیابی می کند. خاصیت ارتجاعی تارهای مو را بهبود می بخشد و درخشندگی، استحکام و نرمی را به مو می بخشد.

اثر ضد دیابت

مطالعه ای اثرات روغن جوانه گندم را بر دیابت ارزیابی می کند. این مطالعه نشان داد که روغن جوانه گندم به طور قابل توجهی سطح گلوکز خون ناشتا، هموگلوبین ای وان سی HbA1c، پروفایل لیپیدی سرم، انسولین سرم و سطح کلسترول HDL را کاهش می دهد. هایپرگلیسمی مداوم باعث افزایش تولید رادیکال های آزاد در بیماران دیابتی شد. روغن جوانه گندم دارای فعالیت آنتی اکسیدانی قوی است که رادیکال های آزاد را از بین می برد و آسیب اکسیداتیو را کاهش می دهد. این مطالعه ثابت کرد که دوزهای بالای روغن جوانه گندم دارای خواص ضد دیابتی، ضد چربی خون و آنتی اکسیدانی است. علاوه بر این، دارای اثرات محافظتی در برابر عوارض دیابت است.

عوارض جانبی احتمالی روغن گیاهی جوانه گندم

در حالی که فواید خاصی از روغن جوانه گندم وجود دارد اما همچنین می تواند خطرات بالقوه مختلفی داشته باشد مانند:

عکس العمل های آلرژیتیک

روغن جوانه گندم نسبتا بی خطر است و فواید متعددی برای سلامتی دارد اما می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود. پروتئینی به نام آگلوتینین در جوانه گندم مرتبط با آلرژی گندم وجود دارد. اگرچه در طول استخراج روغن جوانه گندم، از دست دادن مقدار زیادی پروتئین رخ می دهد. مطمئن نیستید که روغن جوانه باعث علائم آلرژیک می شود یا خیر. ایمن بودن بسیار مهم است و اگر به گندم حساسیت دارید باید از روغن جوانه گندم استفاده نکنید. می تواند باعث مشکلات گوارشی، تحریک پوست و سرگیجه شود. اگر فرد دارای شرایط پزشکی قبلی باشد، می تواند شدید شود.

سنگ کلیه

جوانه گندم حاوی مقدار زیادی اگزالات است. در هر قاشق غذاخوری حدود 10 میلی گرم اسید اگزالیک دارد. مصرف بیش از حد اگزالات می تواند عامل ایجاد سنگ کلیه در افراد باشد. با این حال، وجود اسید اگزالیک در روغن جوانه گندم مشخص نیست.

با داروهای ضد دیابت تداخل دارد

روغن گیاهی جوانه گندم اغلب سطح قند خون را تنظیم می کند و از این رو شرایط دیابت را حفظ می کند اما مصرف آن در کنار داروهای ضد دیابت می تواند منجر به کاهش خطرناک قند خون شود. می تواند باعث ایجاد شرایط هایپوگلیسمی شود.

کاربرد موضعی روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم می تواند باعث تحریک پوست، التهاب، قرمزی، تورم و بثورات پوستی در افراد دارای پوست حساس یا حساس شود. در این صورت بهتر است از این روغن اجتناب کنید. قبل از اعمال موضعی آن در هر نقطه از بدن، یک پچ تست انجام دهید. یعنی آن را روی قسمتی از پوست به طور مثال پوست بازو امتحان کنید.

با داروهای فشار خون تداخل دارد

روغن جوانه گندم فشار خون را کاهش می دهد. با این حال، اگر همراه با داروهای کاهش دهنده فشار خون مصرف شود، ممکن است منجر به کاهش مرگبار فشار خون شود. قبل از افزودن این روغن به رژیم غذایی، همیشه در مورد روغن جوانه گندم با پزشک مشورت کنید.

نسبت ایده آل اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 1 به 1 یا 1 به 4 است. درصد اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 در روغن جوانه گندم 1 به 8 است. اگر در حد اعتدال مصرف نشود، می تواند سطح کلسترول خون را افزایش دهد و منجر به چندین اختلال متابولیک شود.

راه های استفاده از روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم قوامی غلیظ با بوی قوی دارد. بنابراین برای مصارف دارویی مناسب است.

به تولید محصولات دارویی کمک می کند.

این روغن با روغن های سبک تر و نرم تر مخلوط شده و به عنوان یک افزودنی مغذی پوست در محصولات آرایشی مناسب است. این عمدتا در لوازم آرایشی ضد پیری وجود دارد.

به دلیل نقطه دود پایین، یعنی کمتر از 230 درجه سانتیگراد، برای سرخ کردن مناسب نیست. بنابراین، برای پختن دستور العمل های سرد مانند سس سالاد، دیپ و سوپ بهترین است.

تغذیه سالم

دستور العمل ها و نکات آماده سازی

روغن جوانه گندم نقطه دود پایینی دارد. بنابراین نباید از آن در روش های پخت با دمای بالا استفاده کنید. فرض کنید روغن جوانه گندم حتی در دماهای پایین هم گرم شود. در این صورت، می تواند مواد تشکیل دهنده، به ویژه ویتامین E را از دست بدهد. بنابراین، برای غذاهای سرد مانند سس سالاد، سس، غذاهای سبزیجاتی، تاپینگ ها و پاستا بهتر است. می توانید روغن گیاهی جوانه گندم را به بارهای انرژی زا، گرانولا، غلات صبحانه، اسموتی ها، شیک ها، آب میوه ها، نان، پای، ماست و بستنی اضافه کنید.

سالاد خیار سیب زمینی

زمان آماده سازی: 30 دقیقه

مناسب برای 1 نفر

مواد لازم:

  • سیب زمینی: 2 عدد
  • خیار: 1 عدد
  • آب سبزیجات: 4 قاشق غذاخوری
  • روغن جوانه گندم: 2 قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه (تازه آسیاب شده): یک عدد
  • شوید (خرد شده): 1 قاشق چایخوری
  • ماست: 3 قاشق غذاخوری
  • آب لیمو: 1 قاشق چایخوری
  • تخم کدو تنبل: 1 قاشق چایخوری
  • پیازچه: 1 قاشق غذاخوری
  • نمک: به میزان ذائقه

روش آماده سازی

  1. سیب زمینی ها را تمیز کرده و به مدت 20 دقیقه در آب بجوشانید. آب آن را خالی کنید، سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت ورقه ای برش دهید.
  2. خیار را پوست گرفته و بعد خیار را ورقه ای برش دهید.
  3. آب سبزیجات را با 1 قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم، نمک، فلفل و شوید مخلوط کنید.
  4. سیب زمینی را با خیار و سس بالا را اضافه کنید.
  5. ماست را با 1 قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم، آب لیمو، نمک و فلفل مخلوط کنید.
  6. روی آن تخم کدو و پیازچه بپاشید و با ماست سرو کنید.

سالاد گندم

زمان آماده سازی: 2 ساعت و 10 دقیقه

مناسب برای 1 نفر

مواد لازم:

  • دانه گندم: 50 گرم
  • کلم پیچ: 125 گرم
  • فلفل دلمه ای قرمز: ¼ فنجان
  • فلفل دلمه ای سبز: ¼ فنجان
  • پیاز: ½ فنجان
  • روغن جوانه گندم: 1/4 قاشق غذاخوری
  • خامه فرم گرفته: 80 گرم
  • آب لیمو: ½ قاشق غذاخوری
  • پودر کاری: ½ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه (تازه آسیاب شده): کمی
  • نمک: به میزان ذائقه

روش آماده سازی

  1. دانه گندم را یک شب خیس کنید. 3.5 فنجان آب را به یک تابه اضافه کنید، دانه گندم خیس خورده را اضافه کنید و آن را به جوش بیاورید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید یک ساعت بجوشد.
  2. سپس حرارت را خاموش کرده و خنک کنید و از صافی رد کنید.
  3. فلفل دلمه ای و کلم را به صورت نواری خرد کنید. دانه ها و دنده های فلفل دلمه ای را بردارید.
  4. پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. روغن جوانه گندم را با حرارت ملایم گرم کنید و سبزیجات را چند دقیقه تفت دهید.
  5. دانه گندم را اضافه کنید و 2 تا 5 دقیقه تفت دهید.
  6. خامه، آب لیمو و پودر کاری را به ظرف اضافه کرده و تفت دهید.
  7. سالاد را به کاسه اضافه کنید و آن را با کمی نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید. آن را سرو کنید.

نوشیدنی توت و سبوس جو دوسر

زمان آماده سازی: 10 تا 15 دقیقه

مناسب برای 1 نفر

مواد لازم:

  • آب پرتقال: 50 گرم
  • آب لیمو: 1 قاشق غذاخوری
  • آب هویج: 3 قاشق غذاخوری
  • روغن جوانه گندم: ½ قاشق چایخوری
  • سبوس جو دوسر: ½ قاشق غذاخوری
  • عسل: ½ قاشق غذاخوری
  • انواع توت ها (مخلوط): ¼ فنجان

روش آماده سازی

  1. انواع توت ها (بلوبری، توت فرنگی و کرن بری)، آب پرتقال، آب هویج و آب لیمو را در مخلوط کن بریزید و آن را کاملا مخلوط کنید.
  2. روغن جوانه گندم، سبوس جو و عسل را به مخلوط مخلوط شده اضافه کنید و دوباره آن را مخلوط کنید.
  3. نوشیدنی را در لیوان ها بریزید و روی آن را با شاه توت یا آجیل تزئین کنید. آن را سرد سرو کنید.

نکات نگهداری روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است. اگر به درستی ذخیره نشود، می تواند به سرعت ترش و بدطعم شود. بنابراین نگهداری مناسب روغن جوانه گندم برای جلوگیری از ترشیدگی و فساد آن ضروری است. برخی از نکات برای حفظ روغن جوانه گندم به شرح زیر است:

از آنجایی که روغن گیاهی جوانه گندم به تماس با هوا و نور حساس است، آن را در یک ظرف شیشه ای محکم در مکانی خشک و تاریک نگهداری کنید تا از هدر رفتن مواد مغذی در اثر اکسیداسیون جلوگیری کنید. اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در روغن بسیار مستعد اکسیداسیون هستند. ویتامین E از روغن در برابر زوال ناشی از اکسیداسیون محافظت می کند.

نگهداری روغن در یخچال ممکن است عمر مفید آن را تا شش ماه افزایش دهد. با این حال، باید با بیشترین سرعت ممکن، ترجیحاً در 2 تا 3 ماه مصرف شود. روغن را در سردخانه نگهداری کنید تا تازگی آن حفظ شود. هنگام قرار دادن روغن در دمای سرد، از محکم بودن درب ظرف روغن اطمینان حاصل کنید تا از ورود هوا و رطوبت به داخل ظرف جلوگیری شود. دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید روغن در یک ظرف محکم بسته شده است تا از فساد آن جلوگیری شود.

روغن جوانه گندم را نباید گرم کنید زیرا منجر به اکسیداسیون چربی می شود و در نتیجه طعم و مواد مغذی ضروری را از دست می دهد.

روغن گیاهی جوانه گندم به هوا و تماس نور حساس است. بنابراین، هنگامی که با هوا یا نور تماس پیدا می کند، باعث فساد، یعنی ترشیدگی و از بین رفتن طعم و مواد مغذی می شود.

روغن جوانه گندم تولید شده معمولی ممکن است حاوی حشره کش هایی باشد که ممکن است اثرات مضری بر بدن انسان داشته باشد. همیشه سعی کنید روغن را از کشت ارگانیک خریداری کنید که ترجیحاً از طریق فناوری پرس سرد استخراج می شود.

نتیجه گیری

روغن جوانه گندم یک روغن فوق العاده سالم است که از قسمت جوانه دانه گندم استخراج می شود. این منبع غنی از توکوفرول ها، یعنی ویتامین E و اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه، به ویژه اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است. دارای خواص ضد دیابت، ضد چربی خون، ضد التهاب، محافظ قلب، ضد پیری و آنتی اکسیدان می باشد.

روغن جوانه گندم برای بسیاری از فواید سلامتی شناخته شده است اما ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. تحقیقات روی روغن جوانه گندم برای رسیدن به نتیجه کافی نیست.

جدای از آن، روغن جوانه گندم شرایط نگهداری خاصی دارد. شرایط نگهداری نامناسب ممکن است منجر به ترشیدگی، یعنی فساد و از دست دادن طعم و مواد مغذی ضروری شود. علاوه بر این، با ماندگاری کم، باید آن را در عرض 2 تا 3 ماه پس از باز کردن مصرف کنید تا از فساد جلوگیری کنید.

سوالات متداول

سوال: روغن جوانه گندم برای چیست؟

روغن جوانه گندم برای درمان چندین بیماری پوست و مو مفید است. به عنوان یک عامل ضد پیری عمل می کند و پیشرفت علائم پیری را به تاخیر می اندازد. می توان از آن برای مزه دار کردن، پخت و پز و سس استفاده کرد اما به دلیل نقطه دود پایین آن نباید در معرض دمای بالا قرار گیرد. روغن جوانه گندم در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی و دارویی مفید است. روغن جوانه گندم حاوی فیتوسترول است که به تنظیم سطح کلسترول کمک کرده و از پیشرفت بیماری های قلبی عروقی و سایر اختلالات متابولیک جلوگیری می کند.

سوال: آیا روغن جوانه گندم باعث رشد موهای شما می شود؟

روغن جوانه گندم حاوی اسید لینولئیک و ویتامین E است. اسید لینولئیک دارای خواص مرطوب کنندگی و تغذیه طبیعی است، در حالی که ویتامین E خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد. این عوامل باعث رشد موهای سالم و افزایش گردش خون در پوست سر می شود. استفاده منظم از روغن فولیکول های مو را تقویت می کند و رطوبت تارهای مو را بازیابی می کند. علاوه بر این به موها درخشندگی، استحکام و نرمی می بخشد و خاصیت ارتجاعی تارهای مو را بهبود می بخشد.

سوال: روغن جوانه گندم با صورت چه می کند؟

روغن جوانه گندم منبع عالی ویتامین E است که با مبارزه با رادیکال های آزاد و حفظ رنگ پوست سالم به کاهش آسیب های پوستی کمک می کند. پوست های خشک و ترک خورده را مرطوب و التیام می بخشد. این ماده باعث تشکیل کلاژن می شود و خواص ضد پیری و آنتی اکسیدانی را نشان می دهد که به درمان بیماری های پوستی کمک می کند. روغن جوانه گندم دارای خواص مرطوب کننده ای است که پوست را مرطوب می کند تا از بروز آکنه جلوگیری کند، پوست را سفت می کند و جای زخم را کاهش می دهد. علاوه بر این، تولید سبوم اضافی را مسدود کرده و رطوبت پوست را نگه می دارد.

سوال: چگونه از روغن جوانه گندم استفاده کنم؟

روغن جوانه گندم را می توان روی پوست یا صورت به عنوان پاک کننده صورت، مرطوب کننده و کرم ضد پیری استفاده کرد. می توانید روغن جوانه گندم را با روغن های ضروری مانند اسطوخودوس، بادام، چوب سدر و روغن گل رز مخلوط کنید. با این حال، روغن جوانه گندم را به دلیل نقطه دود پایین آن در معرض دمای بالا قرار ندهید. پخت و پز در دمای بالا می تواند ساختارش را متلاشی کند و منجر به ترش شدن روغن شود.

سوال: آیا روغن جوانه گندم همان ویتامین E است؟

خیر، ویتامین E جزء موجود در روغن جوانه گندم است. به غیر از ویتامین E، روغن جوانه گندم حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و فیتواسترول با خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. روغن جوانه گندم منبع ویتامین E است و خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد. علاوه بر این، روغن جوانه گندم حاوی فرم آلفا توکوفرول ویتامین E است. یک قاشق غذاخوری از این روغن 20 میلی گرم ویتامین E، یعنی 135 درصد از مصرف روزانه ویتامین E را تامین می کند.

سوال: آیا جوانه گندم برای پوست مفید است؟

بله، روغن جوانه گندم یک مرطوب کننده موثر است و به بهبود پوست خشک و ترک خورده کمک می کند. بسیار مغذی و مرطوب کننده است و به کاهش آسیب پوست کمک می کند، پوست را روشن می کند، لکه های تیره را از بین می برد و از ایجاد جای زخم جلوگیری می کند. این محصول جانبی به سرعت جذب پوست می شود، تولید چربی اضافی را کاهش می دهد و رطوبت پوست را نگه می دارد. پسوریازیس، ویتیلیگو، بیماری های پوست خشک، چین و چروک، علائم کشش، اسکار و اگزما را درمان می کند. علاوه بر این، دارای خواص بازسازی کننده پوست است و می تواند آفتاب سوختگی، بثورات و درماتیت را التیام بخشد.

سوال: آیا جوانه گندم برای موهای نازک خوب است؟

روغن جوانه گندم منبع غنی از اسید لینولئیک است که دارای خواص مغذی و مرطوب کنندگی طبیعی است. با ترمیم موهای خشک و آسیب دیده از ریشه به کاهش آسیب مو کمک می کند. جوانه گندم تارهای مو را تقویت می کند و از نازک شدن موها، دو شاخه شدن و شکستن موها جلوگیری می کند. گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد و استحکام و قابلیت ارتجاعی هر تار مو را بهبود می بخشد. موها را براق، صاف و نرم می کند.

سوال: آیا جوانه گندم برای کاهش وزن مفید است؟

بله، جوانه گندم با افزایش متابولیسم بدن برای سوزاندن کالری بیشتر به کاهش وزن کمک می کند. ویتامین B موجود در جوانه گندم به افزایش سطح انرژی کمک می‌ کند و فرد را قادر می‌ سازد تا تمرینات چالش‌ برانگیزتری انجام دهد. حاوی چربی های غیراشباع است که به آنها چربی های خوب گفته می شود که سطح کلسترول را کاهش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند. سرشار از فیبر غذایی است که میل ثابت غذایی را کاهش می دهد و سطح کلسترول خون را تنظیم می کند.

سوال: آیا روغن جوانه گندم به درمان چین و چروک کمک می کند؟

روغن جوانه گندم حاوی لینولئیک اسید، فسفولیپیدها و ویتامین E است که تولید کلاژن را تحریک کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. روغن جوانه گندم پیشرفت علائم پیری مانند چین و چروک، خطوط ریز، پوست کدر و رنگ ناهموار پوست را به تاخیر می اندازد. خاصیت نرم کنندگی دارد که باعث کاهش سوزش پوست و تسکین پوست خشک می شود.

سوال: روغن جوانه گندم چه مزه ای دارد؟

روغن جوانه گندم کمی مزه مغزی و دانه ای دارد. هنگامی که به دستور العمل ها اضافه می شود، مواد مغذی ضروری و طعمی متمایز را فراهم می کند. طراوت بی نظیری به دستور العمل ها اضافه می کند و طعم های مختلف آنها را افزایش می دهد. رنگ طلایی مایع زیبایی دارد و طعم دلپذیری شبیه دانه دارد.

منبع:

healthifyme

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی