سلامت سلامت جنسي و زناشويي

چرا برخی از زنان هرگز ارگاسم نمی شوند؟ دلایل نرسیدن به ارگاسم در خانم ها

تقویم فارسی اندروید

با وجود روش هایی متنوعی که به نظر برسد وجود دارد، اما دستیابی به ارگاسم زنانه لزوماً آسان نیست. دلایل نرسیدن به ارگاسم در خانم ها بسیار متنوع است. در حقیقت، حدود 10 تا 15 درصد از زنان به هیچ وجه نمی توانند ارگاسم داشته باشند و اکثریت قریب به اتفاق خانمهایی که می توانند ارگاسم داشته باشند، ممکن است خیلی بیشتر رابطه جنسی نیاز داشته باشند. از یادگیری چگونگی غلبه بر موانع جسمی و روحی و شیوه زندگی تا فهمیدن چگونگی داشتن ارگاسم چندگانه را در ادامه مطلب بخوانید تا از اوج لذت جنسی تان لذت ببرید. اما همیشه همه چیز درباره همه ساده پیش نمی رود. اگر به همین سادگی بود، زنان در تمام این سالها آموزش دیده اند که آن را تجربه کنند.

ارگاسم

ارگاسم چه احساسی دارد؟

طبق گفته های استفان اسنایدر، پزشک جنسی در نیویورک نویسنده کتاب ( چگونه رابطه جنسی خوبی در یک رابطه طولانی مدت داشته باشیم ) ، یک ارگاسم واقعاً فقط یک رفلکس (بسیار لذت بخش) است مانند هر یک از واکنش های دیگر که بدن انسان از خود نشان می دهد.

“به رفلکس ارگاسم مانند رفلکس عطسه فکر کنید: این کار با یک تجربه حسی شروع می شود مثلاً، بینی خود را فلفل بزنید و خواهید دید که اگر به اندازه کافی شدید باشد، واکنشی را تحریک می کند که متوقف کردن آن بسیار سخت است” (شما می خواهید عطسه کنید و هیچ کاری نمی توانید در مورد آن انجام دهید.) سرانجام، احساس تسکین وجود دارد که خود عطسه است.

گفته می شود، برخلاف عطسه کردن، ارگاسم در خانم ها هم از نظر جسمی و هم روانی روی می دهد و فقط جسمی نیست. دکتر اسنایدر می گوید: “این فقط مسئله مصرف فلفل کافی در جای مناسب است، اگر می دانید منظور من چیست.”

متخصص زنان و زایمان، شیلا لوانزون تعریف صریح تری از لذت جنسی زن دارد. او آن را به عنوان یک نعمت توصیف می کند اما خاطرنشان می کند که این احساس می تواند بسته به شرایط در هر زمان متفاوت باشد.

دکتر لوآنزون خاطرنشان می کند: “توصیف سنتی واکنش جنسی در زنان، اشتیاق، برانگیختگی، ارگاسم و در نهایت رسیدن به آرامش است. این یک چرخه مداوم نیست و همه مراحل می تواند رضایت بخش باشد.” “ارگاسم به سادگی به عنوان اوج لذت جسمی و عاطفی و رضایت جنسی تعریف می شود؛ رهایی ناگهانی و غیر ارادی از تنش جنسی است. این احساس می تواند مانند یک خط پایان، حس موفقیت و کامل باشد و برای خانم ها ممکن است معمولاً انقباضات ریتمیک عضلات دستگاه تناسلی را در پی داشته باشد. ”

چگونه می توانم ارگاسم را تجربه کنم؟

ارگاسم زنانه به طرق مختلفی می تواند اتفاق بیفتد. تحریک کلیتورال ، واژن، مقعد، پستان یا نوک پستان برخی از روشهای “سنتی” تر است که در آن زنان به ارگاسم می رسند اما نواحی بسیار حساس تر از نظر شهوانی هم مانند (گردن، انگشتان پا، پشت) وجود دارند. طبق گفته دکتر اسنایدر، حدود سه چهارم از زنان از طریق تحریک کلیتوریس راحت ترین اوج گرفتن لذت جنسی را تجربه می کنند.

“اکثر مردم آن را نمی دانند اما بیشتر کلیتوریس داخلی است. کلیتوریس که می توانید آن را مشاهده کنید، به سادگی مرکز فرماندهی” کلیتوریس داخلی” شماست، یک سیستم برانگیختگی زیرزمینی گسترده که به کلیه دستگاه تناسلی شما، واژن و فراتر از آن مربوط می شود.” اصطلاحاً ارگاسم واژینال فقط ناشی از تحریک کلیتوریس داخلی به طور غیر مستقیم از طریق مقاربت است.” البته هر دو می توانند همزمان تحریک شوند (کلیتوریس خارجی .

به اوج لذت جنسی رساندن زنان صرفاً یک مسئله تکنیکی نیست. دکتر لوآنزون می گوید: “تحریک کلیتورال ممکن است متداول ترین راه برای ارگاسم زن باشد، با این حال این تنها راه نیست زیرا زمینه تجربه جنسی می تواند نقش بزرگی داشته باشد.” “در پایان، مغز شهوانی ترین بخش از بدن شما است که باید در جستجوی لذت از ارگاسم درگیر شود.”

چرا نمی توانم ارگاسم شوم؟

این یک مساله عمومی است و به معنای وجود “اشتباه” در شما نیست. عوامل بیولوژیکی و جسمی زیادی وجود دارند که می توانند در ناتوانی در رسیدن به ارگاسم خانم ها موثر باشند.

بیماری ها و عواملی که به سلامتی روانی آسیب جدی میرساند مانند بیماری مولتیپل اسکلروزیس و بیماری پارکینسون، جراحی های قبلی زنان و زایمان مانند هیسترکتومی یا جراحی های سرطان و گذشت سن همگی می توانند بر ارگاسم زن تاثیر بگذارند.

همچنین این واقعیت وجود دارد که همه از لحاظ روحی و جسمی متفاوت هستند و آنچه برای شهوانی شدن یک شخص موثر و خوب باشد ممکن است برای فرد دیگر موثر نباشد. در نهایت، ارگاسم را مانند یک بازی امتحان کردن مداوم ، درون نگری و تمرکز بر کشف عوامل بیولوژیکی یا جسمی منحصر به فرد خود در نظر بگیرید و هر چه بیشتر شما خود را بشناسید بهتر میتوانید به ارگاسم برسید.

چگونه می توان شانس خود را برای رسیدن به اوج لذت جنسی افزایش داد؟

دکتر اسنایدر که وب سایت OMGyes.com را به بیماران خود توصیه می کند، می گوید: “گاهی اوقات پیدا کردن بهترین راه برای ارگاسم صرفاً تحقیق در مورد آنچه است که برای شما مفید می باشد ( شناختن بدن خود ).” “ساده ترین روش برای یادگیری این کار توسط خودتان است (نه با یک شریک زندگی). از آنجا که می توانید بدون نگرانی از اینکه دقیقا در رابطه جنسی چه می خواهید یا مدت زمان طولانی ارگاسم نشده اید، خودخواهانه روی تجربه شخصی خود متمرکز شوید.”

البته حتی با تکنیک فوق العاده، زنانی هم هستند که هنوز نمی توانند به طور قطع به ارگاسم برسند. در صورت بروز این موارد، دکتر اسنایدر توصیه می کند که با ویبراتورها و سایر اسباب بازی های جنسی که با هدف دستیابی به ارگاسم آسان تر تولید می شوند، کار کنید.

همچنین شایان ذکر است که فقط حدود 18 درصد ارگاسمهای زنانه تنها از طریق مقاربت اتفاق می افتد. با این حال، برای زنانی که به دنبال دستیابی به این هدف هستند، دکتر اسنایدر توصیه می کند که زاویه هایی را آزمایش کرده و ببینید کدام نوع از دخول به بهترین شکل “کلیتوریس داخلی” را تحریک می کند. او می گوید: “اگر شما مانند بسیاری از خانم ها هستید، برای اینکه از اوج جنسی خوبی در طول مقاربت لذت ببرید، ممکن است نیاز به تحریک” کلیتوریس بیرونی” نیز داشته باشید.” “دستها و انگشتان (یا مال شما یا شریک زندگی شما) می توانند به خوبی کمک کنند و به یاد داشته باشید برخی از موقعیتهای جنسی بهتر از سایرین هستند زیرا دسترسی کامل به دست و انگشتان در طول دخول امکان پذیر است.”

بسیاری از خانمها همچنین از روشی به نام coital alignment برای دستیابی بهتر به کلیتوریس در حین رابطه جنسی استفاده می کنند. اسنایدر می گوید: “این روشی است که آلت تناسلی وی را در درون خود احساس می کنید تا زمانی که کلیتوریس بیرونی شما در آن ناحیه کوچک دقیقاً بالای پایه آلت تناسلی بنشیند. حالا وقتی او شروع به فعالیت می کند، مستقیماً به کلیتوریس بیرونی شما ضربه می زند.”

اما باز هم، ارگاسم زنانه در مورد هدف قرار گرفتن در بعضی از نقاط مناسب نیست و اگر اینگونه باشد، ارزش صحبت با یک متخصص را دارد. دکتر Loanzon می گوید: “مهم است بدانید اگر قصد دارید با پزشک در مورد ناتوانی در ارگاسم صحبت کنید، به او بگویید که آیا این یک نگرانی مادام العمر شما بوده است یا این که یک رویدادیست که به تازگی شما را درگیر کرده، .” و “در این مورد ممکن است مشخص کردن مکان برای ارزیابی کمک کند.”

چگونه وضعیت روانی من از رسیدن به لذت جنسی جلوگیری می کند؟

به گفته آیدا ماندولی مددکار اجتماعی و مربی جنسی، جنبه های ذهنی متعددی وجود دارد که می تواند از بروز ارگاسم جلوگیری کند. “بسیاری از موارد از جمله عوامل استرس زا از قبیل بدهی های مالی، مشکلات رابطه، نگرانی در مورد” طولانی شدن مدت زمان رابطه” مسائل مربوط به تصویر بدن، گناه مذهبی، استرس ناشی از زمان، نگرانی از آسیب پذیر بودن و غیره می تواند از ارگاسم جلوگیری کند. خود را برای رسیدن به ارگاسم تحت فشار نگذار! ”

به طور کلی، افراد برای داشتن ارگاسم باید در وضعیت آرامش قرار بگیرند و یا حداقل ارتباطی با بدن خود داشته باشند. داشتن فشار روانی بالا و یا درگیری زیاد مانند خشونت جنسی مکرر ممکن است باعث شود که نتوانند به راحتی ارگاسم برسند.

ماندولی می گوید: “این بدان معنا نیست که آنها هرگز نمی توانند تحت شرایط مختلف به ارگاسم برسند بلکه بدان معنا است که آنها معمولاً نیاز به آموزش مجدد بدن و ایجاد پیوندهای ذهنی به انواع مختلف روش های تحریک و یادگیری برای کشف بدن به روشی متفاوت از آنچه در گذشته انجام میشد، می باشد.”

از طرف دیگر، برای برخی از افراد که قبلا در گذشته مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند، در هنگام رابطه جنسی اگر در حالتی قرار بگیرند که یادآور آن دوران باشد ، می تواند آنها را در وضعیت روحی بدی قرار دهد که در آن اصلاً قادر به ارگاسم نیستند. بدین منظور باید افکار مزاحم گذشته را کنار بگذارید و ذهن تان را آرام کنید.

چگونه می توانم موانع ذهنی را که مانع رسیدن من به ارگاسم می شود، برطرف کنم؟

اگر به دلیل یک مانع ذهنی به ارگاسم نمی رسید، راه هایی وجود دارد که می تواند شانس شما را افزایش دهد. مثلا فیتنس و ورزش کردن به دلیل تقویت کف لگن و افزایش اعتماد به نفس باعث افزایش ارگاسم در خانمها می شود. هنگامی که احساس خوبی در مورد خود دارید، به احتمال زیاد می توانید ناخوشایندی های خود درباره بدن تان را برطرف کنید. صحبت با یک درمانگر جنسی نیز بسیار موثر است زیرا می تواند به شما سر نخ دهد و کمک کند هرچه در مورد عدم توانایی در رسیدن به ارگاسم دارید را کنار بگذارید.

خانم دکتر ماندلی علاوه بر پرداختن به  کاهش عوامل استرس زای خارجی، بیمارهایش را تشویق می کند تا در مکانی که احساس امنیت و راحتی می کنند، اعضای بدن خود را کشف کنند و با تمرکز بر روی احساسات و قسمتهای مختلف بدنشان ، بازی حسی یا فعالیتهای حسی را امتحان کنند تا محرک های جنسی خود را کشف کنند. به این ترتیب محرکها بسیار زیاد نیستند و آنها واقعاً می توانند هرگونه احساسی را که خوب، بی اثر یا بد باشد در مورد بدن خود بفهمند. گزینه دیگر رفع موانع موقت در جستجوی ارگاسم است تا در هر تمرکز به عمل جنسی به لذت برسد و در جستجوی لذت های کوچک در هنگام هر نوع عمل موقت رابطه جنسی باشد و روی لذت های کوچک تمرکز کند. این فشار را برای اجبار ارگاسم کاهش می دهد.

دکتر ماندولی می گوید: “یادگیری این مسائل به کندی پیش می رود و معمولاً در طولانی مدت مفید است.” “اگر بعضی از افراد در رسیدن به ارگاسم عجله دارند ممکن است این راهکارها برایشان ناامید کننده باشد و” اگر توانایی آنها در ارگاسم تغییر کرده باشد و “بهتر شوند” بسیار مهم است آن را رها نکنند و خیال نکنند به هر چیزی که می خواستند رسیده اند. خوب است که افراد یاد بگیرند که با بدن خود ارتباط برقرار کنند. ”

چه عواملی در شیوه زندگی می توانند بر ارگاسم خانم ها تاثیر بگذارند؟

به گفته خانم دکتر جنیفر برمن متخصص اورولوژی و متخصص سلامت جنسی، استرس عامل اصلی شیوه زندگی است که می تواند بر ارگاسم زن موثر باشد. او می گوید: “زنان معمولا به چشم یک وظیفه به رابطه جنسی نگاه می کنند که می تواند سلامت جنسی را تحت تاثیر قرار دهد زیرا بدین شکل تمرکز بر صمیمیت دشوار است.” سایر عواملی که می توانند در توانایی ارگاسم و تمایل به داشتن رابطه جنسی تاثیر بگذارند عبارتند از خستگی، افسردگی، الکل و سیگار کشیدن. نوشیدن زیاد الکل می تواند توانایی شما برای اوج گرفتن جنسی را محدود کند و سیگار کشیدن باعث محدود شدن جریان خون به اندام های جنسی می شود.

چگونه می توانم از عوامل سبک زندگی مؤثر بر ارگاسم زنان استفاده کنم؟

اگر به دلیل فاکتور های شیوه زندگی به ارگاسم نمی رسید، مطمئناً پرداختن به آن ارزش دارد. باز هم، ورزش کردن می تواند مفید باشد، همانطور که صحبت کردن با یک درمانگر نیز ممکن است موثر باشد. محدود کردن مصرف الکل و قطع مصرف سیگار هم می تواند به افزایش شانس شما کمک کند.

ارگاسم چندگانه چیست؟

بسیاری از خانم ها فقط نمی خواهند بدانند که چگونه ارگاسم داشته باشند، بلکه می خواهند بدانند که چگونه ارگاسم چندگانه داشته باشند و واقعیت این است که با تمرین می توان انجام داد.

دکتر برمن می گوید: “براساس گفته های مربیان جنسی، تمام زنان به دلیل آناتومی خود می توانند از نظر تئوری چند وجهی باشند. از نظر فیزیولوژیکی این امکان وجود دارد.” “تفاوت در این است زنانی که لذت چندگانه دارند، برخلاف فکر کردن و انجام دادن، بیشتر روی احساس و تمرکز متمرکز هستند. این در مورد یادگیری نحوه لذت جنسی در بخشی از مغز شما و تمرکز روی دقیقا اینجا و اکنون است.”

منبع:

livestrong

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی