سلامت سلامت و تربيت كودك

چگونه با بچه ها در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم بدون اینکه دستپاچه شویم

تقویم فارسی اندروید

در این عصر جدید فناوری، سخت است که همه چیزهایی را که بچه‌ های ما ممکن است انجام دهند، دنبال کنیم. به همان اندازه که ما دوست داریم در مورد هر جنبه ای از زندگی آنها بدانیم، به احتمال زیاد در مورد چیزهای خاصی – مانند صحبت در مورد رابطه جنسی – همه چیز پنهان می ماند اما این یک نسل متفاوت است و منصفانه است که بگوییم قوانین قدیمی ممکن است دیگر روی آنها جواب ندهد. بنابراین، دقیقاً چگونه می‌ توانیم با این موضوع برخورد کنیم، بدون اینکه ناخوشایند باشیم یا بچه‌ هایمان را عصبانی کنیم؟

پس از صحبت با تعدادی از والدین، متوجه شدیم که اکثر ما حتی با والدین خود در مورد رابطه جنسی صحبت نکرده‌ ایم بسیار کم از آنها چیزی یاد گرفته‌ ایم.

در اینجا 7 راه برای صحبت با بچه ها در مورد رابطه جنسی آورده شده است.

صحبت در مورد رابطه جنسی

1. آن را واقعی نگه دارید

رابطه جنسی یکی از طبیعی ترین چیزها در زندگی است اما موضوع به خودی خود هنوز کاملاً تابو است. به خصوص در برخی کشورها که رابطه جنسی قبل از ازدواج به شدت ممنوع است، بیشتر نوجوانان تمایل دارند به طور کامل از این موضوع اجتناب کنند. با این حال، به دلیل هجوم سریع اطلاعاتی که کودکان ما روزانه هضم می‌ کنند، ممکن است که خودشان آن را کشف کنند. وقتی جوان‌ تر بودیم، نمی‌ توانستیم آن را در گوگل جستجو کنیم اما اکنون بچه های ما می توانند و به احتمال زیاد این کار را خواهند کرد.

ما معتقدیم که بهترین راه برای برخورد با مسائل مربوط به رابطه جنسی، ساده، عینی و بی طرفانه نگه داشتن آن است.

مهم این است که به یاد داشته باشیم که در نهایت، ما انسان هایی را پرورش می دهیم که به ناچار تصمیمات خود را در مورد بدن خود می گیرند. بنابراین، اگر آنها قصد انجام کاری در مورد آن را دارند، بهتر است به درستی مطلع شوند.

2. از سنین پایین شروع کنید

کودکان از سنین پایین شروع به آشنایی با بدن خود می کنند. به جای خفه کردن کنجکاوی آنها، می توانید از این فرصت برای تعامل استفاده کنید. مکالمه در مورد رابطه جنسی نباید یک گفتگوی بزرگ و سخت باشد. می توانید به تدریج آن را آسان کنید زیرا این چیزی است که آنها دائماً در مورد آن یاد خواهند گرفت. می‌ تواند در بحث‌ های معمولی روزمره مطرح شود، در این صورت، می‌ توانید در طول زمان اطلاعات بیشتری را طبقه بندی کنید و مفاهیم خاصی را در سن مناسب معرفی کنید.

حتی قبل از اینکه آنها کلامی شوند، می توانید پایه و اساس ارتباط آزاد در مورد رابطه جنسی را ایجاد کنید. این بدان معناست که نام های مناسب اندام تناسلی را در فعالیت های روزمره مانند زمان حمام وارد کنید. گفتن «آلت تناسلی، فرج یا واژن» باید به همان اندازه رایج باشد که شانه‌ ها، زانوها و انگشتان پا را نشان می‌ دهد. وقتی همه با این موضوع راحت باشند، مکالمه در این مسیر آسان‌ تر می‌ شود. همانطور که ممکن است دلهره آور به نظر برسد، این امر در مواردی که نیاز به برقراری ارتباط با مسائل بهداشتی یا آسیب دیدگی دارند نیز کمک می کند.

3. توضیحات مختلف برای افراد مختلف

برای همه ما خوب است به یاد داشته باشیم که بچه های ما در نوع خود منحصر به فرد هستند. هر کودکی به یک رویکرد خاص واکنش متفاوتی نشان می‌ دهد، بنابراین بهتر است آنچه را که احساس می‌ کنید به راحتی برای او کار می‌ کند، بسنجید. میزان جزئیاتی که وارد آن می‌ شوید واقعاً به این بستگی دارد که فکر می‌ کنید چقدر می‌ توانند درک کنند. سوال بپرسید و گوش دهید. به احتمال زیاد نشانه های خود را از آنچه فرزندتان به شما می گوید دریافت خواهید کرد.

کودکان زودتر از آنچه که ما فکر می کنیم، نظرات خود را درباره رابطه جنسی شکل می دهند. این در پوسترهای فیلم، تبلیغات، جوک های ظریف (حتی در انیمیشنو و کارتون ها!) و در سراسر اینترنت وجود دارد.

آنها در نهایت در مورد آن یاد خواهند گرفت. ممکن است از شما نیز بشنوند. شما می توانید رک باشید و همچنان آن را مناسب سن خود نگه دارید.

4. آن را با روکش تزئین نکنید

همانطور که آنها در مورد آناتومی خود کنجکاوتر می شوند، به بدن افراد دیگر نیز علاقه نشان می دهند. اگر کودک نوپایی تمایل به لمس اندام تناسلی خود را دارد، می‌ توانیم از این زمان برای توضیح اینکه چگونه این کاری است که فقط در خلوت انجام می‌ شود استفاده کنیم.

وقتی نوبت به نوجوانان می رسد (که بیشتر والدین از آن بیشتر می ترسند)، بدانید که صراحت شما بیش از هر چیزی مورد قدردانی قرار خواهد گرفت. حتی اگر کمی ناخوشایند شروع شود، آنها به احتمال زیاد برای افکار و نظرات شما ارزش قائل می شوند تا اینکه آنها را رد کنند، مخصوصاً زمانی که مستقیماً به آنها بگویید. وقتی هورمون‌ های آن‌ ها بیداد می‌ کنند و هوس‌ ها قوی‌ تر می‌ شوند، می‌ دانید که زمان مناسبی برای ابراز رضایت، رابطه جنسی ایمن، بیماری‌ های مقاربتی و حاملگی‌ های ناخواسته است زیرا این فقط یک واقعیت است.

بچه های ما با سرعت تصاعدی در حال رشد هستند. ما نمی توانیم آنها را دست کم بگیریم و شایسته است که به آنها اعتبار بیشتری داده شود. اگر احترام آنها را می‌ خواهیم، باید با احترام با آنها رفتار کنیم. این همچنین یکی دیگر از نکات تأثیرگذار در مورد رفتار جنسی می باشد.

تربیت کودک

5. آن را مثبت نگه دارید

هیچ کس نق زدن را دوست ندارد، درست است؟ ما می‌ خواهیم بچه‌ هایمان بخواهند با ما صحبت کنند، نه اینکه وقتی می‌ بینند ما می‌خواهیم با آنها بنشینیم، فرار کنند. با نگه داشتن ذهنی باز در مورد رابطه جنسی، لحن خود را برای یک مکالمه راحت تر تنظیم کنید. سعی کنید به جای اینکه روی نبایدها تمرکز کنید، روی کارهایی که می توانند انجام دهند تمرکز کنید.

می‌ توان فرض کرد که آنها دقیقاً می‌ دانند چه کاری را نباید انجام دهند اما حتی اگر تکرار شود، ما مجبور نیستیم آن را نقطه کانونی بحث قرار دهیم.

رابطه جنسی نداشته باشید.

باردار نشوید.

تبخال نگیرید.

آیا این به نظر چیزی است که بچه های ما می خواهند به شنیدنش ادامه دهند؟ اما پیش‌ فرض ما به‌ عنوان والدین معمولاً نبایدها هستند، که به این معنی است که بایدها در راه گم می‌ شوند.

بنابراین، آنها چه کاری می توانند انجام دهند تا از نظر جنسی سالم باشند؟ مرزهای آنها با شریکی که به آن اهمیت می دهند چیست؟ در موارد فشار همسالان یا شریک چه می کنند؟ اینها همه موضوعاتی هستند که وقتی در مورد رابطه جنسی می پرسند باید بخشی از صحبت باشد. در مورد آنچه که آنها می توانند انجام دهند بحث کنید.

انتظارات مثبت را تعیین کنید. بگذارید فرزندانتان بدانند که رابطه جنسی عالی وجود دارد و این چیزی است که آنها سزاوار آن هستند. این بحث ها به آنها کمک می کند تا معیارهای مثبتی برای قضاوت تجربیات جنسی داشته باشند. به آنها کمک کنید بفهمند چرا رابطه جنسی ارزش انتظار دارد و راهنمایی های واقع بینانه در مورد اینکه چگونه می توانند از زمانی که آماده حرکت به جلو هستند آگاه شوند، ارائه دهید.

6. آموزش جنسی به بچه ها به معنای تربیت بدون ارزش نیست

اعتراف به تمایلات جنسی به معنای اغماض یا اجازه داشتن رابطه جنسی نیست. کمک به فرزندانمان در درک اینکه افکار و احساسات جنسی طبیعی هستند به ما این فرصت را می دهد تا مکالمات خود را در مورد نحوه پرهیز و نحوه تنظیم تکانه ها و امیال آنها دنبال کنیم. این راه را برای گفتگوی مداوم در مورد چگونگی ایمن بودن و مسئولیت پذیری زمانی که نوجوانان ما شروع به درگیر شدن در فعالیت های فیزیکی یا جنسی صمیمی می کنند، باز می کند.

صحبت کردن با فرزندانتان در مورد رابطه جنسی و تمایلات جنسی در اوایل زندگی واقعاً زمانی که آنها به سنین نوجوانی خود رسیده اند نتیجه می دهد. اگر خود را برای بحث در مورد آن موضوعات آماده کرده باشید، احتمالاً با شما راحت تر صحبت می کنند و از شما سؤالات صمیمانه می پرسند. اگر تمام این مدت در مورد آن ساکت بوده اید، همیشه می توانید توضیح دهید که تصمیم گرفته اید صحبت خود را باز کنید زیرا احساس می کنید انجام این کار مهم است. یک بیانیه ساده می تواند تمام اطمینانی باشد که آنها همیشه به آن نیاز دارند.

7. فرزندان خود را توانمند کنید

در نهایت، شما باید فرزندتان را توانمند کنید تا بتواند خطرات را ارزیابی کند و در زمان مناسب تصمیم‌ های خوبی بگیرد. کمک به فرزندانمان برای درک اینکه غرایز خوب و صدای درونی برای گوش دادن دارند بخش بزرگی از آموزش جنسی است. این مکالمات با موضوعات مناسب برای سن مناسب کودک شما را برای آن آماده می کند.

هدف واقعاً باز کردن ارتباطاتی است که منجر به بحث‌ های سالم و تصمیم‌ گیری آگاهانه می‌ شود. بیشتر از دوستان، رسانه‌ های اجتماعی یا حتی خواهر و برادر، نوجوانان بیشتر به نظر شما توجه می‌ کنند و به آن اهمیت زیادی می‌ دهند. بله، نظر شما مهم است و به احتمال زیاد در نگاه فرزندتان به رابطه جنسی تاثیر خواهد داشت.

همه اینها بخشی از برنامه والدین است و قدرت زیادی می خواهد و مسئولیت بزرگی به همراه دارد.

منبع:

modernparenting

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی