سلامت سلامت جنسي و زناشويي

برای کند شدن روند پیری چه قدر باید رابطه جنسی داشته باشیم؟

تقویم فارسی اندروید

اگر می خواهید زندگی طولانی تری داشته باشید، در این مقاله خواهیم گفت که چقدر واقعا باید رابطه جنسی داشته باشید.

رابطه جنسی

آیا شنیده اید که رابطه جنسی فقط برای لذت و سرگرم شدن نیست بلکه علم می گوید که بسیاری از مزایای سلامتی باور نکردنی نیز از آن به دست می آید. همه چیز از خلق و خوی شما تا سلامتی فیزیکی شما می تواند تحت تاثیر فعالیت اتاق خواب شما قرار بگیرد و به لطف تحقیقات جدید، اخبار خوب به همینجا ختم نخواهد شد. دانشمندان می گویند داشتن رابطه جنسی حداقل یک بار در هفته می تواند به شما کمک کند که سالم تر و طولانی تر زندگی کنید.

در این مطالعه، محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن فرانسیسکو زندگی جنسی 129 مادر را به مدت یک هفته پیگیری کردند. شرکت کنندگان گزارش های روزانه خود را از رضایت کلی روابط خود، و همچنین موارد دیگر همچون حمایت و صمیمیت با شرکای خود ارائه کردند.

هنگامی که محققین گزارش های زنان را با نمونه های خون آنها مقایسه کردند، آنها یک الگوی جذاب پیدا کردند. مادرانی که مدت زمانی را حداقل یک بار در هفته با شریک جنسی شان داشتند، تلومرها یا بخشی از یک سلول مسئول پیری به میزان قابل توجهی طولانی تر از کسانی بود که نداشتند. (این دقیقا همان مقدار کالری است که می توانید با داشتن مقاربت بسوزانید.)

تلومرها با یک زندگی طولانی تر چه کار می کنند؟

محققان گفتند که با گذشت زمان، تلومرهای موجود در سلول های شما به علت پیری، رژیم غذایی ضعیف و مصرف زیاد الکل کاهش می یابد. اما این نتایج نشان می دهد که رابطه جنسی منظم می تواند آنها را تعمیر کند و طول آنها را افزایش دهد، پس سلول های شما را سالم و جوان نگه می دارد.

چنین مطالعاتی مستلزم تحقیقات بیشتر است و بسیاری از روش های دیگر که به طور علمی تایید شده اند به منظور طول عمر شما وجود دارد.

اما با توجه به اینکه چه اتفاقی برای بدن شما می افتد زمانی که دیگر زمانی برای رابطه جنسی ندارید، این تحقیق ممکن است کامل نباشد. علاوه بر این، مطالعات قبلی نیز پیشنهاد کرده اند که زوج ها حداقل یک بار در هفته باید با هم رابطه داشته باشند تا از مزایای آن بهره مند شوند.

منبع:

besthealthmag

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی