سلامت سلامت جنسي و زناشويي

کارهای کوچکی که می توانند زندگی جنسی شما را خراب کنند

تقویم فارسی اندروید

وقتی صحبت از این می شود که چه چیزی باعث می شود یک رابطه کارآمد باشد و دوام بیاورد، برخی چیزها به تناسب خود زوج ها منحصر به فرد هستند. به عنوان مثال زندگی جنسی را در نظر بگیرید. بدون تردید، تعداد دفعاتی که دو نفر برای درگیر شدن در صمیمیت فیزیکی انتخاب می کنند می تواند متفاوت باشد. با این حال، چیزی وجود دارد که ما با اطمینان می دانیم. چندین مطالعه نشان می‌ دهد که رابطه بدون رابطه جنسی زمانی تعریف می‌ شود که یک زوج کمتر از یک بار در ماه (یا 10 بار در سال) رابطه جنسی داشته باشند، در حالی که یک زوج در یک رابطه جنسی سالم حداقل یک بار در هفته باید رابطه جنسی داشته باشند (یا 54 بار در سال).

بنابراین، چه اتفاقی می‌ افتد اگر فردی باشید که می‌ خواهید کاری برای بهبود رابطه جنسی خود انجام دهید؟ اگر اینطور است، شما خوش شانس هستید. در زیر 15 مورد “کوچک” وجود دارد که تأثیر بسیار زیادی در کیفیت زندگی جنسی افراد دارد. امیدواریم خواندن آنها، بتواند به شما کمک کند تا زندگی جنسی خود را به جایی که می خواهید برسانید.

استفاده از اتاق خواب برای چیزی فراتر از رابطه جنسی و خواب می تواند حس جنسی را از بین ببرد

تری کرال آموزش دهنده خواب بالینی گفت که احتمالاً بسیاری از طراحان داخلی با آن موافق هستند – اتاق خواب نباید برای چیزی به جز خواب و رابطه جنسی در نظر گرفته شود. به این دلیل است که اگر هر اتاق از خانه شما به عنوان مکانی برای رفع فشار در نظر گرفته شود، اتاق خواب شما همان اتاق خواهد بود.

ناگفته نماند این واقعیت وجود دارد که مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد بردن تلفن به رختخواب می تواند بر سطح صمیمیت شما تأثیر منفی بگذارد. همینطور می توانید کار را به رختخواب ببرید، اخبار را در رختخواب تماشا کنید یا بخوانید، اجازه دهید تمام اعضای خانواده در اتاق خواب شما بنشینند و “جلسات رسمی” در مورد آنچه در لیست کارهای شما وجود دارد برگزار کنید.

همانطور که دانیل کپلر، درمانگر ساکن شیکاگو می گوید، “بدیهی است که زوج ها باید در مورد مسائل روز بحث کنند – کسی باید بچه ها را ببرد یا شام فردا را برنامه ریزی کند – اما نه در اتاق خواب. چیزی در مورد این نوع بحث وجود دارد که می تواند صمیمیت و عشق را از یک اتاق دور کند.” وقتی صحبت از قوی نگه داشتن زندگی جنسی شما می شود، مطمئناً باید به آن توجه کنید.

نپوشیدن جوراب قبل از رابطه می تواند از ارگاسم جلوگیری کند

مشاوری یک بار از 1015 نفر نظرسنجی کرد تا در مورد الگوهای خواب آنها بیشتر بداند. چیزی که این نظرسنجی نشان داد این است که حدود 50 درصد از پاسخ دهندگان برهنه می خوابند. دانستن این موضوع خوب است، زیرا اینگونه خوابیدن می‌ تواند انواع کارها را انجام دهد: می‌تواند ایمنی شما را تقویت کند، دمای بدن شما را تنظیم کند، سموم را از سیستم شما آزاد کند، باروری شما را بهبود بخشد و سطح اکسی توسین را بالا ببرد تا در نهایت احساس نزدیکی به شریکی زندگی خود کنید.

فقط مطمئن شوید که شب هایی که قصد دارید رابطه جنسی داشته باشید، جوراب خود را بپوشید. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما منطق پشت آن (به ویژه برای زنان) این است که گرما اغلب با احساس امنیت همراه است، در حالی که احساس سرما می تواند با خطر مرتبط باشد. از آنجایی که فرد هر چه احساس آرامش بیشتری داشته باشد، رسیدن به اوج آسان‌ تر است، پوشیدن یک جفت جوراب می‌ تواند به معنای واقعی کلمه از داشتن «پاهای سرد» در اتاق خواب جلوگیری کند تا بتوانید بیشتر و بیشتر به ارگاسم برسید.

باز هم ممکن است عجیب به نظر برسد اما به آن به عنوان یکی از چیزهایی نگاه کنید که «تا زمانی که آن را امتحان نکرده‌ اید، آن را نکوبید».

مصرف داروهای آلرژی می تواند منجر به خشکی واژن شود

یکی از اهداف روانکاری واژن این است که رابطه جنسی احساس راحتی بیشتری داشته باشد. این بخشی از دلیلی است که چرا عشق بازی بخشی پیچیده از صمیمیت فیزیکی است (زیرا به روانکاری بیشتری منجر می شود). در مورد اینکه چه مدت باید عشق بازی طول بکشد، برخی از کارشناسان می گویند که حدود 20 دقیقه باید این کار را انجام دهید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که مواردی وجود دارد که می تواند خشکی واژن را کاهش دهد، مهم نیست که چقدر عشق بازی خوب باشد. برخی از مواردی که در صدر فهرست قرار می‌ گیرند عبارتند از یائسگی، سیگار کشیدن، زایمان، اختلالات ایمنی و دوش واژینال. سایر مواردی که می تواند باعث خشکی شود، داروهای آسم، سرماخوردگی و آلرژی است. منطق پشت این موضوع این است که این نوع داروها اغلب حاوی آنتی هیستامین هایی هستند که می توانند میزان مایعات بدن را در سیستم شما کاهش دهند، از جمله زمانی که صحبت از روانکاری واژن می شود. بنابراین، اگر فردی هستید که در حال حاضر از این نوع داروها استفاده می کنید، حتما دوز آب خود را افزایش دهید.

کمک نکردن به شریک زندگی خود در کارهای خانه می تواند مانع از تجربه های جنسی رضایت بخش شود

Everyday Health شش دلیل را برمی‌شمارد که چرا بسیاری از افراد تمایلی به رابطه جنسی ندارند. جالب است که دلیل اصلی استرس است. این مقاله بیان می‌ کند که تلاش برای یافتن تعادل بین کار و چیزهای خارج از محل کار می‌ تواند تأثیر خود را بگذارد تا جایی که اغلب اوقات اعمال اتاق خواب آسیب می‌ بیند.

به همین دلیل است که در واقع کاملاً احساس می شود که وقتی زوج ها به طور مساوی کارهای خانه را تقسیم می کنند، زندگی جنسی آنها بهتر می شود. وقتی دو نفر با هم کار می کنند تا از خانه مراقبت کنند، نه تنها به این معنی است که کار کمتری برای انجام دادن وجود دارد، بلکه ارتباط عمیق تری برقرار می شود که هر دو احساس می کنند دیگری نسبت به آنها همدلی می کند.

در حالی که این مطالعه همچنین بیان می کند که شرکت در کارهای خانه نباید به این دلیل باشد که از شریک زندگی خود انتظار رابطه جنسی بیشتری داشته باشید، اما به نظر می رسد که این یک نتیجه طبیعی است. هنگامی که هر دو نفر به طور فعال مشغول انجام کارهای خانه هستند، سطح اشتیاق آنها در اتاق خواب ظاهراً افزایش می یابد. احتمالاً به این دلیل است که احساس می کنید شریک زندگی شما می خواهد زندگی را برای شما آسان تر کند و این بسیار جذاب است.

انجام همان موارد تکراری به مرور زمان منجر به کسالت می شود

27 درصد از زنان و 41 درصد از مردان از رابطه جنسی فعلی خود ناراضی هستند و در حالی که احتمالاً میلیاردها دلیل مختلف برای آن وجود دارد، یکی از مهمترین آنها بی حوصلگی محض است.

در حالی که این ممکن است یک واقعیت خشن باشد اما قابل درک است. وقتی در نظر می گیرید که وقتی در یک رابطه طولانی مدت هستید، گاهی اوقات تازه و جدید نگه داشتن چیزها می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، یک مطالعه نشان داد که چیزهای خاصی وجود دارد که می‌تواند باعث کسالت در رابطه شود – مواردی مانند همیشه داشتن رابطه جنسی در موقعیت های یکسان، عدم ارتباط با شریک زندگی خود، یا نداشتن رابطه جنسی کافی.

اگر می خواهید از خستگی جنسی در رابطه خود جلوگیری کنید، شاید بهترین راه این باشد که موضوع را با شریک زندگی خود در میان بگذارید. هر چه بیشتر در مورد حفظ طعم و چاشنی در رابطه خود آگاه باشید، زندگی جنسی شما رضایت بخش تر خواهد بود.

نداشتن یک زندگی جنسی ثابت می تواند باعث شود که شما و همسرتان بیشتر دعوا کنید

احتمالاً عجیب نیست که وقتی دو نفر زیاد دعوا می‌ کنند، احتمالاً تمایلی به داشتن رابطه جنسی زیادی ندارند. در اینجا پیچیدگی وجود دارد: اگر زوج‌ ها زندگی جنسی ثابتی نداشته باشند، در وهله اول همین امر می‌ تواند باعث شود که آنها تا این حد دعوا کنند. برخی از پیشینه های این موضوع علمی است.

نداشتن رابطه جنسی در طولانی مدت می‌ تواند باعث کاهش برخی از هورمون‌ های حس خوب (مانند اکسی توسین، دوپامین و اندورفین) شود. این اساساً به این معنی است که اگر مدتی است که رابطه جنسی نداشته‌ اید و در خلق و خوی نه چندان عالی هستید، احتمالاً یک دلیل فیزیکی اساسی برای آن وجود دارد. همچنین، بدون رابطه جنسی بودن برای مدت طولانی می تواند بر ثبات کلی رابطه شما تأثیر بگذارد. در واقع، برخی از مطالعات می‌ گویند که می‌ تواند باعث شود فکر کنید مشکلاتی در رابطه‌ تان وجود دارد که واقعاً وجود ندارند، به‌ خصوص اگر سعی کنید صمیمیت را آغاز کنید و شریک زندگیتان تصمیم بگیرد شما را رد کند.

تکیه بر رابطه جنسی آرایشی می تواند منجر به اختلال در ارتباطات شود

مطالعات 10 مورد مهمی را که زوج های طولانی مدت درباره آنها با هم دعوا می کنند را به اشتراک می گذارد، از جمله پول، کارهای خانه، کمبود زمان با کیفیت، جایی که قرار است تعطیلات را بگذرانند و تعداد دفعات رابطه جنسی. اگر آن لیست را خوانده اید و با خود فکر می کنید، “کاری که ما معمولا انجام می دهیم این است که برای بهتر کردن همه چیز کمی آرایش می کنیم،” به خواندن ادامه دهید.

گرچه اشتیاق به رابطه جنسی آرایشی می‌ تواند بسیار هیجان‌ انگیز باشد، روان‌ شناس بالینی دکتر ست مایرز می‌ گوید که جذابیت رابطه جنسی آرایشی می‌ تواند مانند کوکائین اعتیادآور و ناسالم باشد. “حقیقت این است که بیشتر رابطه آرایشی ناشی از احساس و ابراز احساسات منفی شدید در طول یک مشاجره شدید است، بدون اینکه پس از آن هیچ راه حل واقعی وجود داشته باشد.” به گفته مایرز، میل به توقف فوری تجربه «پایان شدید منفی» طیف عاطفی همان چیزی است که زوج‌ ها را به «تغییر دنده» و مستقیماً به سمت رابطه آرایشی (و اوج همراه با آن) سوق می‌ دهد.

گفتنی است، رابطه جنسی آرایشی خوب است، تا زمانی که به عنوان یک عامل منحرف کننده از پرداختن به چیزی که شما و شریک زندگیتان در وهله اول درباره آن دعوا کرده اید استفاده نشود. خلاصه اینکه رابطه جنسی نوعی ارتباط است. فقط مطمئن شوید که این تنها موردی نیست که شما و شریکتان درگیر آن هستید.

ناتوانی در خیال پردازی در مورد شریک زندگی خود می تواند بین شما دو نفر فاصله ایجاد کند

برخی از مهم‌ترین فانتزی‌ های جنسی که افراد دارند عبارتند از تعامل همزمان با چندین شریک جنسی، داشتن رابطه جنسی در مکانی که توسط غریبه‌ ها دیده می‌ شوید و شرکت در فعالیت‌ هایی که ممنوع و تابو تلقی می‌ شوند اما آیا می‌ دانستید که بسیاری از زوج‌ هایی که زندگی جنسی آنها دچار مشکل است، در داشتن نوع دیگری از فانتزی ناکام هستند؟

اگرچه خیال پردازی در مورد کسی غیر از شریک زندگی شما امری عادی (و بسیار رایج) در نظر گرفته می شود اما مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد وقتی افراد از نظر جنسی شریک زندگی خود را تصور می کنند، نشان می دهد که آنها تمایل ذاتی بیشتری به او دارند. نه تنها این، بلکه آنها معمولاً می خواهند کاری را انجام دهند که شریک زندگی خود را بسیار بیشتر از کسانی که در مورد دیگران خیال پردازی می کنند خوشحال می کند.

چیز دیگری که در مورد مطالعه جالب بود این است که زوج هایی که در مورد شریک زندگی خود خیال پردازی می کنند نیز تمایل دارند با آنها بسیار مهربان تر باشند. بنابراین، اگر می‌ خواهید همه چیز را در داخل و خارج از اتاق خواب برای خود و شریک زندگی‌ تان دلپذیرتر کنید، خیال‌ پردازی در مورد آنها ممکن است کلید تحقق آن باشد.

مصرف بیش از حد شکر می تواند به طور کامل میل جنسی شما را کاهش دهد

بر اساس داده های مرکز اعتیاد، بیش از ۷۵ درصد آمریکایی‌ ها قند زیادی مصرف می‌ کنند و تعداد زیادی از این افراد اعتیاد کلاسیک به شکر دارند. مشکل اینجاست: وقتی قند بیش از حد در بدن شما وجود دارد، می تواند باعث انواع مشکلات سلامتی شود. برخی از آنها شامل افزایش وزن، سنگ کلیه، بیماری قلبی و کبدی، پوسیدگی، بی خوابی و علائم پیری زودرس است.

متأسفانه، چیز دیگری که مصرف بیش از حد مواد شیرین می تواند انجام دهد این است که زندگی جنسی شما را خراب کند. به گفته دکتر هیمن، چند راه مختلف وجود دارد که قند می تواند میل جنسی شما را کاهش دهد. می تواند سطح تستوسترون را در مردان و زنان کاهش دهد. می تواند انرژی شما را تخلیه کند. قند بیش از حد در سیستم شما همچنین می تواند بر هورمون بدن شما به نام لپتین تأثیر بگذارد. زمانی که شکر بیش از حد مصرف می کنید، می تواند سطح لپتین شما را کاهش دهد و باعث شود که علاقه تان به رابطه جنسی را از دست بدهید.

به همین دلیل است که به خاطر سلامتی و میل جنسی خود، بهتر است بیش از شش قاشق چایخوری شکر در روز مصرف نکنید (اگر مرد هستید 9 قاشق چایخوری). ممکن است در ابتدا کمی طول بکشد که به آن عادت کنید، اما ارزشش را دارد.

نوشیدن بیش از حد الکل نیز برای میل جنسی شما خوب نیست

الکل و رابطه جنسی تا حدودی رابطه پیچیده ای دارند. از یک طرف، نوشیدن چند لیوان شراب قرمز در روز می تواند سطح تستوسترون مردان را افزایش دهد و در عین حال میل جنسی زنان را افزایش دهد. اعتقاد بر این است که کوئرستین (رنگدانه گیاهی) موجود در شراب قرمز به جریان روان تستوسترون در سرتاسر بدن کمک می‌ کند که می‌ تواند شب واقعا خوبی را برای شما رقم بزند.

با این حال، از آنجایی که الکل به عنوان یک عامل افسردگی در نظر گرفته می شود، مصرف بیش از حد آن به طور مداوم راهی برای ایجاد روحیه بد، کاهش میل جنسی و یا سخت تر کردن نعوظ برای مردان دارد.

اگر بعد از کار از یک لیوان شراب لذت می برید، بسیار خوب است. اما اگر حتی نمی توانید تعداد بطری های مشروب مصرفی خود را پیگیری کنید، احتمالاً باید کمی مصرف را کاهش دهید. نه فقط به خاطر زندگی جنسی، بلکه به خاطر سلامتی و رفاه کلی شما نیز.

استرس می تواند ارگاسم را دشوار کند

به گفته موسسه استرس آمریکا، 55 درصد از آمریکایی‌ ها در نقطه‌ ای از روز احساس استرس می‌ کنند و 57 درصد احساس می‌ کنند سطح استرس آنها واقعاً آنها را فلج می‌ کند. این باید باعث نگرانی شود، زیرا استرس با انواع بیماری های مرتبط با سلامتی از جمله سردرد، آسم، بیماری قلبی، چاقی، دیابت، افسردگی و کاهش طول عمر مرتبط است.

چیز دیگری که استرس مستعد انجام آن است کاهش سطح میل جنسی است. دلیلش این است که وقتی استرس دارید، نه تنها کورتیزول (که هورمون استرس طبیعی شما است) شروع به افزایش می‌ کند، بلکه استرس می‌ تواند شما را چنان مضطرب و مشغول کند که علاقه زیادی به صمیمیت نداشته باشید. نه تنها این، بلکه استرس می تواند اوج گیری را دشوار کند، زیرا معمولاً برای رسیدن به ارگاسم نیاز به آرامش دارید.

اگر اخیراً واقعاً استرس داشته‌ اید، مدیتیشن انجام دهید، آروماتراپی را امتحان کنید، ورزش کنید یا در فعالیت‌ های جنسی شرکت کنید. زیرا طنز ماجرا این است که اگرچه استرس می‌ تواند میل جنسی شما را کاهش دهد اما داشتن رابطه جنسی می‌ تواند استرس شما را کاهش دهد.

نداشتن تعطیلات عاشقانه بر زمان با کیفیت رابطه تأثیر می گذارد

بر اساس داده های نیویورک پست، حدود 61 درصد از زوج ها اظهار داشتند که وقتی با شریک زندگی خود به تعطیلات می روند، در نهایت نسبت به زمانی که در خانه هستند، رابطه شان عاشقانه تر می شود. زمان از کار افتادگی ناشی از دوری از نیازهای زندگی روزمره، آن را کاملاً قابل درک می کند.

به همین دلیل است که وقتی می گویند یکی از راه‌ هایی که بچه‌ ها زندگی جنسی را خراب می‌ کنند این است که همیشه در سفر با والدین خود هستند، بسیار منطقی است. از این گذشته، زمانی که سعی می‌ کنید از تمام فعالیت‌ هایی که برای فرزندانتان در نظر گرفته‌ اید (یا بدتر از آن، اگر آنها با شما در یک اتاق مشترک هستند) همگام باشید، دریافت زمان با کیفیت واقعی بسیار دشوار است.

برنامه ریزی برای تعطیلات سالانه فقط برای بزرگسالان خودخواهانه نیست. شما شایسته آن هستید، پس آن را در اولویت قرار دهید. زندگی جنسی شما فقط در چنین صورت و زمانی شکوفا می شود.

نداشتن دفترچه یادداشت جنسی می تواند شما را از توجه به صمیمیت جنسی باز دارد

اگر شما فردی هستید که در نوشتن آنقدرها هم مهارت ندارید، زمانی بهتر از زمان حال برای شروع وجود ندارد. یادداشت افکارتان با انواع مزایای سلامتی همراه است. به عنوان مثال، آیا می دانستید که روزانه نگاری کردن باعث کاهش  استرس می شود، فشار خون شما را کاهش می دهد، شما را در خلق و خوی بهتر قرار می دهد، منفی گرایی را کاهش می دهد و به شما در پردازش احساسات کمک می کند؟ و اگر می خواهید زندگی جنسی خود را بهبود ببخشید، کاری که باید انجام دهید این است که کمی به یادداشت برداری جنسی بپردازید.

اگر با چیستی دفترچه یادداشت جنسی آشنا نیستید، اساساً به این شکل است که زمانی را برای یادداشت تجربیات جنسی، خیال‌پردازی‌ ها و خواسته‌ های عمیق خود به همراه احساساتی که نسبت به آنها دارید اختصاص دهید. دلیل اینکه چرا این می تواند به زندگی جنسی شما کمک کند دو مورد است: می تواند به شما کمک کند تا درک بیشتری از نحوه پردازش رابطه جنسی به دست آورید و می تواند به شما کمک کند تا احساسات و نیازهای خود را با شریک زندگی خود بهتر بیان کنید.

از آنجایی که رابطه جنسی عالی برقراری ارتباط متقابل محکم است، هر چیزی که بتواند به تحقق آن کمک کند، مطمئنا ارزش تلاش را دارد. درست است؟

رفتن به رختخواب با لباس خواب می تواند مانع از تبادل اکسی توسین شود

ما قبلاً در مورد اینکه چگونه برهنه خوابیدن (تا زمانی که جوراب های خود را به پا دارید) می تواند واقعاً برای زندگی جنسی شما مفید باشد صحبت کرده ایم، به خصوص اگر به دنبال به دست آوردن چند ارگاسم هستید. با این حال، دلیل دیگری وجود دارد که چرا پوشیدن کمتر لباس هنگام شب برای رابطه شما مفید است.

حتی در شب هایی که رابطه جنسی در برنامه نیست، کنار گذاشتن لباس خواب خود برای داشتن کمترین لباس ممکن هنوز یک حرکت عاقلانه است. این به این دلیل است که وقتی پوست شما با پوست شریک زندگی تان تماس پیدا می کند، باعث ترشح اکسی توسین می شود. اکسی توسین چیزی است که به شما کمک می کند تا با شریک زندگی خود پیوند برقرار کنید. به علاوه، تماس پوست به پوست به افزایش سطح سروتونین و دوپامین شما نیز کمک می کند.

بنابراین، چه برای بوسیدن، چه در آغوش گرفتن، به هم چسبیدن یا حتی انداختن یکی از پاهایتان روی همسرتان شب ها، لباس خواب را کنار بگذارید و چیزی کمتر انتخاب کنید. وقتی این کار را انجام می دهید، احساس نزدیکی به شریک زندگی خود خواهید کرد و چه کسی می داند که این می تواند منجر به چه چیزی شود؟

درجه حرارت می تواند شدت ارگاسم را کاهش دهد

آیا می دانستید که میل جنسی شما در طول تابستان نسبت به زمستان افزایش می یابد؟ نور خورشید و گرما در واقع به تحریک هورمونی در بدن زن به نام هورمون محرک ملانوسیت (MSH) کمک می کند. این هورمونی است که به تقویت میل جنسی کمک می کند. با این حال، میل جنسی شما ممکن است در طول زمستان یا زمانی که هوا خنک‌ تر است بیشتر نباشد، زیرا ملاتونین بیشتری ترشح می‌ شود و این هورمونی است که شما را خواب‌ آلود می‌ کند.

آیا این بدان معناست که شما فقط در یک فصل از سال می توانید رابطه جنسی بسیار خوبی داشته باشید؟ قطعا نه! چیزی که بسیاری از کارشناسان سلامت و رابطه جنسی متوجه شده اند این است که بازی با دماهای مختلف چیزی است که می تواند تجربیات جنسی شما را تشدید کند. به عنوان مثال، در حالی که گرما می تواند جریان خون را در اندام تناسلی شما افزایش دهد، یخ می تواند یک حس تحریک کننده را ایجاد کند که فوق العاده وابسته به عشق شهوانی است.

به عبارت دیگر، تغییر درجه حرارت به منظور ایجاد خودانگیختگی و شدت به خلوت شما هم یک ایده داغ و هم یک ترفند جالب است.

منبع:

thelist

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی