ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج

واقعیاتی که همه باید درباره سقط جنین بدانند

تقویم فارسی اندروید

اینجا ناگفته هایی درباره سقط جنین وجود دارد. همه چیز آنطور نیست که شما خیال می کنید. برخلاف آنچه که در رسانه ها تبلیغ می شود، زندگی عادی مردم تفاوت هایی دارد. در این مقاله با 14 واقعیتی که درباره سقط جنین وجود دارد صحبت خواهیم کرد.

سقط جنین

1. برخلاف تصور عموم، سقط جنین بسیار رایج است

بر اساس اعلام موسسه گاتماخر، یک موسسه تحقیقاتی و سیاست گذاری پیشرو در زمینه سلامت جنسی و باروری، 30 درصد از زنان آمریکایی تا سن 45 سالگی سقط خواهند کرد. اگر فکر می کنید کسی را نمی شناسید که این تجربه را داشته باشد ممکن است او به شما نگفته باشد. نانسی استن وود استادیار زنان و زایمان در دانشکده پزشکی ییل و رئیس هیئت پزشکان برای بهداشت باروری می گوید: “سقط کردن بسیار انگ و شرمساری دارد و بسیاری از مردم در مورد آن صحبت نمی کنند.”

همچنین افسانه های مداوم وجود دارد که می گویند افرادی که به دنبال سقط جنین هستند عمدتا از افراد طبقه پایین سیاه پوست هستند، لیا تورس مربی در یوتا می گوید جمله بالا و اینکه بسیاری از افراد مذهبی هرگز سقط نمی کنند هیچ کدام درست نیست. بر اساس جدیدترین داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های سقط جنین، افراد از هر نژادی سقط می کنند. بر اساس گزارش متفاوت موسسه گاتماخر، در نهایت، تنها 38 درصد از افرادی که در سال 2014 به دنبال سقط جنین بودند هیچ وابستگی مذهبی نداشتند.

2. بعید است که در اثر سقط جان خود را از دست دهید

بر اساس داده ها، در هر 100،000 سقط قانونی که توسط یک متخصص انجام می شود، کمتر از یک نفر می میرد. در مقایسه، بر اساس آخرین داده های مرگ و میر بارداری 15.9 زن در هر 100.000 نفر در سال 2012 فوت کردند. این امر باعث می شود زایمان حدود 14 برابر مرگبارتر از سقط جنین باشد.

خطر مرگ ناشی از سقط در مدت زمان بارداری افزایش می یابد که منطقی است و زایمان بسیار خطرناک تر از سقط های سه ماهه اول (قبل از هفته سیزدهم) است. طبق گزارش CDC، در سال 2011، 91 درصد سقط جنین در سه ماهه اول انجام شد. دکتر استنوود می گوید: “سقط جنین از نظر ایمنی به عنوان یک روش پزشکی سابقه حساسی دارد.”

همچنین بعید است که سقط جنین بر باروری فرد تأثیر بگذارد. دکتر استنوود می گوید مانند هر روش پزشکی، همیشه احتمال بروز عوارض در هنگام سقط جنین وجود دارد. او توضیح می دهد: “اما به طور کلی، سقط جنین خطر ناباروری را افزایش نمی دهد زیرا آنها بسیار ایمن هستند.”

3. بسیاری از افرادی که سقط می کنند از انتخاب خود پشیمان نیستند

در عوض، آنها اغلب از پیشنهاد سقط جنین قدردانی می کنند. دکتر تورس می گوید: “هرکسی که تصمیم بگیرد آمادگی بارداری را ندارد یا نخواهد در معرض خطر بارداری و زایمان قرار گیرد در آن لحظه این بهترین تصمیم است.” او توضیح می دهد که “در حالی که پشیمانی یک احتمال است اما زیاد رایج نیست. آنچه مردم به طور معمول احساس می کنند تسکین است.” یک تلاش تحقیقی برجسته که توسط تیمی در توسعه استانداردهای جدید در سلامت باروری (ANSIRH) راه اندازی شده است از این امر حمایت می کند. محققان 1000 زن را که خواهان سقط جنین بودند مورد مطالعه قرار دادند.

آنها دریافتند که اگرچه بیش از 53 درصد از زنانی که سقط می کردند، این انتخاب را “دشوار یا بسیار دشوار” می دانستند اما بیش از 99 درصد از زنانی که سقط می کردند فکر می کردند که این تصمیم درستی است. آیا برخی احساسات منفی مانند احساس گناه و غم، به ویژه بلافاصله پس از عمل وجود داشت؟ البته. همانطور که محققان این مطالعه می گویند، “چنین احساساتی بخشی عادی از تصمیم گیری در زندگی است که بسیاری از زنان در این مطالعه آن را مشکل می دانند.”

4. افراد بی فرزند تنها کسانی نیستند که سقط می کنند

به گفته موسسه گاتماخر، 59 درصد از زنانی که سقط می کنند، قبلاً زایمان کرده اند. دکتر استنوود می گوید: “و بقیه که مادر نیستند، در بسیاری از مواقع بچه می خواهند اما آنها فقط می دانند که اکنون زمان مناسبی نیست.”

5. در واقع، برخی از افرادی که سقط می کنند به شدت بچه می خواهند

بیشتر بحث های مربوط به سقط درباره افرادی است که باردار هستند و نمی خواهند اما گاهی اوقات افرادی که رویای بچه دار شدن دارند نیز به دنبال سقط هستند. دکتر استنوود می گوید: “من از بیمارانی که به دلایل مختلف سقط می کنند، مراقبت می کنم از جمله زنانی که از بارداری خود خوشحال هستند سپس اخبار بدی دریافت می کنند” در مورد سلامت خود یا مشکل جنین.

6. برای نیاز به سقط کردن شما حتما “غیرمسئول” نیستید

دکتر تورس می گوید: کلیشه درباره فردی که به دنبال سقط جنین است این است که غیرمسئول است و اغلب بدون کنترل بارداری هم خوابگی می کند.

اما افراد زیادی هستند که به طور کلی مسئول کنترل بارداری هستند اما به طور تصادفی چند قرص را کنار می گذارند یا بعد از پاره شدن کاندوم رابطه جنسی خود را ادامه می دهند. به گفته موسسه گاتماخر، افرادی که از روش های جلوگیری از بارداری استفاده می کنند اما “نادرست و ناسازگار” این کار را انجام می دهند، 41 درصد از حاملگی های ناخواسته را تشکیل می دهند. اغلب در مورد بی مسئولیتی نیست بلکه اشتباهات انسانی در کار است.

“اگر نمی خواهید باردار شوید، رابطه جنسی نداشته باشید” جمله ای است که مدام گفته می شود. دکتر تورس می گوید: “تنبیه افراد به دلیل رفتارهای طبیعی بشری مانند این است که بگوییم” اگر نمی خواهید کابوس ببینید، بهتر است نخوابید. ” “شما می توانید اقدامات احتیاطی را انجام دهید اما هیچ چیز در این دنیا بی عیب نیست – حتی عقیم سازی هم گاهی ناموفق است.” دکتر استنوود موافق است و می افزاید: “انتخاب سقط جنین می تواند مسئولیت پذیرترین کاری باشد که برخی زنان می توانند انجام دهند.”

7. استفاده از سقط جنین به عنوان پیشگیری از بارداری معنی ندارد

بسیار بعید است که بسیاری از افراد از رابطه جنسی ایمن خودداری کنند، زیرا آنها سقط را به عنوان پیشگیری از بارداری تصور می کنند. دکتر استنوود می گوید: اکثر افرادی که نمی خواهند باردار شوند در حال انجام کاری در این زمینه هستند. اگر کسی علاقه مند به داشتن رابطه جنسی محافظت نشده در تمام طول زندگی خود باشد اما مایل به بچه دار شدن نباشد، باید بیش از 20 مورد سقط جنین داشته باشد. در نهایت، با وجود همه محدودیت های دسترسی به سقط جنین توسط دولت ما، این مطمئن ترین روش پیشگیری از بارداری نخواهد بود.

8. همه افراد طرفدار انتخاب فردی، خودشان سقط جنین را انتخاب نمی کنند

طرفدار انتخاب به این معنا نیست که سقط جنین راهی سرگرم کننده برای گذراندن یک روز است، یا حتی این چیزی است که باید به آن بی اعتنا بود. این در مورد این است که بدانید هر شخصی شایسته است که این انتخاب را برای خود انجام دهد. دکتر استنوود می گوید: “من از بیمارانی که طرفدار انتخاب بودند حمایت می کردم و فکر می کردند که می توانند سقط کنند و از این بابت راضی هستند اما وقتی بارداری رخ می دهد، ممکن است احساس متفاوتی داشته باشند.” “من همچنین از بیمارانی که می گفتند همیشه طرفدار زندگی هستند حمایت کردم اما اتفاقی افتاد که باعث شد احساس کنند سقط برای آنها مناسب است.”

9. سقط جنین قانونی است اما هنوز هم واقعا سخت است

سقط جنین در این کشور قانونی است. این چیز خوبی است اما برخی از قانونگذاران مصمم هستند که این حق را از مردم بگیرند و موفقیت آنها تا کنون حیرت انگیز بوده است. کارولینای جنوبی به تازگی هفدهمین ایالتی است که سقط جنین را پس از 20 هفته ممنوع کرده است و برخی از سیاستمداران در اوکلاهما ماموریت دارند پزشکانی که سقط جنین را مرتکب می شوند مجرم بدانند (خوشبختانه فرماندار اوکلاهما این لایحه را وتو کرد).

10. ارائه دهندگان سقط جنین با انجام این روش ها پول زیادی به دست نمی آورند

دکتر تورس می گوید: “قبل از سال 1973، زمانی که سقط جنین غیرقانونی بود، سقط پنهانی انجام می شد.” “پزشکان باید پول نقد می گرفتند اگر چیزی وجود داشت.” دکتر تورس می گوید: “من بیمارانم را مجبور نمی کنم اما اگر این کار را می کردم انگیزه بیشتری برای مجبور کردن آنها به بچه دار شدن داشتم. این هزاران دلار در مقابل ده ها دلار برای سقط جنین است.”

11. هنگامی که افراد خواهان سقط هستند اما نمی توانند آنها را انجام دهند، همیشه اجازه نمی دهند که بارداری ادامه یابد

گاهی اوقات انجام می دهند. در مواقع دیگر، مردم برای پایان دادن به بارداری خود اقدامات بسیار ناامید کننده ای انجام می دهند. دکتر استنوود می گوید: “وقتی زنان می گویند” من برای بچه آمادگی ندارم “، آنها واقعاً زندگی خود را می شناسند اما وقتی در شرایطی قرار می گیرند که سقط ایمن به آسانی در دسترس نیست، می توانند به موارد خطرناکی متوسل شوند که به طور بالقوه منجر به آسیب پزشکی و مرگ می شود.

در ماه مارس، یک گزارش نیویورک تایمز نشان داد که جستجوی گوگل برای سقط جنین در حال افزایش است زیرا ایالت های مختلف دسترسی سقط جنین را محدود کرده اند. دکتر استنوود می گوید: “گفتن این که سقط جنین در دسترس نیست باعث توقف آن نمی شود. زنان همیشه به سقط نیاز خواهند داشت و زنان همیشه سقط خواهند کرد. این در مورد میزان خطر و بالقوه رنج بردن آنها برای سقط جنین است.”

12. در بیشتر موارد، جنین در هنگام سقط احساس درد نمی کند

به گفته کالج زنان و مامایی آمریکا، “درک جنین از درد قبل از سه ماهه سوم بعید است” که در هفته 28 شروع می شود. دکتر تورس می گوید: “آن قسمت از مغز هنوز وجود ندارد.” فقط 1.4 درصد سقط ها در هفته 21 بارداری یا بعد از آن اتفاق می افتد.

13. قرص اورژانسی و قرص سقط جنین یکسان نیستند

این شایعه گاهی از سردرگمی ناشی می شود اما می تواند از افراد برای جلوگیری از خوردن قرص اورژانسی به دلیل ترس از سقط جنین استفاده شود. قرص سقط جنین از دو داروی میفپریستون و میزوپروستول تشکیل شده است. آنها برای مسدود کردن هورمون پروژسترون عمل می کنند بنابراین پوشش رحم خراب می شود و نمی تواند حاملگی را پشتیبانی کند. به این ترتیب قرص سقط جنین برای پایان بارداری که از قبل شروع شده است تجویز می شود.

قرص اورژانسی همان چیزی است که شما بعد از رابطه جنسی محافظت نشده برای جلوگیری از باردار شدن مصرف می کنید و با توقف تخمک گذاری کار می کند. دکتر تورس می گوید: “اگر تخمک گذاری خود را از قبل انجام داده اید، هیچ کاری نمی کند. نمی تواند حاملگی را مختل کند از لانه گزینی تخمک بارور جلوگیری کند یا یک تخمک بارور شده را بگیرد و از رحم خارج کند.”

14. دسترسی به سقط جنین ایمن و قانونی در واقع یک مسئله بهداشت عمومی است

این که آیا افراد به دلایل جسمی یا روحی به دنبال سقط جنین هستند، سقط در نهایت به سلامت عمومی مربوط می شود. اینکه بتوانید بارداری خود را به طور ایمن و قانونی به پایان برسانید، از سقط جنین های غیرقانونی یا خانگی جلوگیری می کند که می تواند منجر به مرگ فرد دیگری شود. به گفته موسسه گاتماخر در دهه های 1950 و 1960، هر سال بین 200،000 تا 1،2 میلیون سقط جنین غیرقانونی وجود داشت. سالانه حدود 200 تا 300 زن هنگام تلاش برای پایان دادن به بارداری در آن دوران جان خود را از دست می دادند. سپس در سال 1973 قانونش تصویب شد و تعداد مرگ و میرهای ناشی از سقط جنین کاهش یافت همانطور که بستری در بیمارستان زنانی که از عوارض سقط های غیرقانونی رنج می بردند کاهش یافت.

مراقبت های بهداشتی مناسب نیز در مورد کمک به افراد برای پیگیری برنامه های زندگی بسیار مهم است. بر اساس گزارش سال 2015 پروژه فناوری های بهداشت باروری که داده ها را جمع آوری کرده است حتی زمانی که افراد با سقط جنین شروع به کار می کنند، افرادی که از سقط خودداری می کنند، سه برابر بیشتر از خط فقر هستند. در این گزارش آمده است: “هنگامی که زنی تصمیم به سقط جنین می گیرد، دسترسی به خدمات مورد نیاز برای پایان دادن به بارداری می تواند بر روند طولانی مدت زندگی وی تأثیر بسزایی بگذارد.”

اگرچه این موضوع پیچیده است اما درنهایت به این می رسد که به مردم وسایل مورد نیاز برای سالم ماندن تا حد ممکن، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی را ارائه دهیم. دکتر تورس می گوید: “درست مانند افرادی که می خواهند باردار شوند اما نمی توانند مراقبت های بهداشتی را در قالب درمان های باروری دریافت کنند، افرادی که باردار هستند و نمی خواهند باردار باشند، می توانند در هنگام سقط مراقبت های بهداشتی دریافت کنند.”

منبع:

self

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی