دانستنی های بعد از ازدواج سلامت جنسي و زناشويي

اثرات دیدن فیلم های مستهجن و پورنو بر زندگی زناشویی

تقویم فارسی اندروید

دیدن عکس و فیلم‌ مستهجن پورنو و سکسی تخریب بنیان خانواده ها را در پی دارد.دیدن فیلم‌های جنسی برای زوج هایی که سرد مزاج هستند و بی‌میلی جنسی دارند در کوتاه مدت موجب بهبودی روابط میتواند شود ولی در دراز مدت میتواند منجر به بروز مشکلات عدیده ای شود. این کار به‌طور ظریف و نامحسوسی باعث می‌شود مرد، جسم همسرش را سوای شخصیت و روان او ببیند، در نتیجه حس احترام و ارزشی که برای او قائل است، رفته‌ رفته تضعیف شود و او را در ذهنش تا سرحد یک وسیله برای رفع نیاز جنسی پایین بیاورد. اگر این عادت پایدار باشد دیدن فیلم های مستهجن باعث میشود، مرد را نسبت به رابطه زناشویی‌ بی‌رغبت کند و مرد از رابطه با همسرش احساس رضایت نکند. نتیجه تمام اینها چیزی نیست جز ناتوانی در خلق یک زندگی زناشویی سالم که بر پایه صمیمیت و احترام به همسر استوار شده است.

دیدن فیلم های مستهجن

 

آثار منفی دیدن فیلم‌ های مستهجن و پورنوگرافی بر زندگی زناشویی از دید روانشناسان

 

  • تاثیر  فیلم‌ های سکسی و مستهجن مثل مواد مخدر است احساس لذتی که برای اولین بار با تماشای آنها به فرد دست می‌دهد، دیگر تکرار نخواهد شد مگر آنکه با میزانی بسیار بیشتر به مصرف ادامه دهد.

مردان هم اغلب، پس از نخستین تجربه، شروع به تماشای هرچه بیشتر این فیلم‌ها می‌کنند. چیزی که باعث می‌شود از همسر و خانواده دور شوند یا حتی به بازده کاری آنها لطمه وارد کند.

 

  • در فیلم های مستهجن به نوعی تبعیض جنسی به چشم می‌خورد

زن‌ ها صرفا در نقش یک وسیله برای رفع نیاز ظاهر می‌شوند و در وضعیتی کاملا نامساوی با مردان قرار می‌گیرند. این امر باعث می‌شود مرد، همسرش را به مثابه فردی کم‌اهمیت‌تر از خود بداند و به چشم ابزاری برای ارضای تمایلات جنسی‌اش به او نگاه کند. چنین مردی نمی‌تواند با همسرش رابطه‌ای جز رابطه زناشویی برقرار کند، چرا که شخصیت همسرش را نمی‌بیند، فقط جسم او را می‌بیند.

  • دیدن عکس‌ها و فیلم‌ های مبتذل جوانان را در یک حال تحریک دائم قرار می‌دهد

به ویژه ، تحریکی که سبب کوبیدن اعصاب آنان و ایجاد هیجان‌ های بیمارگونه عصبی و گاه سرچشمه امراض روانی می‌گردد.

فیلم های مستهجن و رابطه زناشویی

  • فیلم‌های مستهجن، زن را در یکی از این 4 دسته غیرانسانی و بی‌ارزش جلوه می‌دهد

حریص پول‌پرستی که فقط برای مادیات به سمت مردها می‌رود، معشوقه‌ای بی‌خرد، موجودی که میلی سیری‌ناپذیر برای داشتن رابطه دارد یا کسی که در تمنای جلب‌توجه است. مردانی که به دیدن این فیلم‌ها می‌پردازند نابکارانه‌ترین و خائنانه‌ترین دیدگاه ممکن را نسبت به همسرشان پیدا می‌کنند و در نتیجه از برقراری رابطه عاطفی سالم و پرمعنا با همسرشان ناتوان می‌مانند یا حتی ممکن است رفتار خشونت‌آمیزی (که نشأت گرفته از همین دیدگاه است) نسبت به او داشته باشند.

  • فیلم های مستهجن و پورنو مرد را نسبت به همسرش کسل و بی‌تمایل می‌کند.

مردی که مدام به تماشا و دیدن اینگونه فیلم‌ها می‌پردازد، دائم در معرض گستره بسیار متنوعی از اندام‌های برهنه است که در نتیجه این تنوع، دیگر اندام همسرش نمی‌تواند برایش رضایت‌بخش باشد

  • معیاری از زیبایی در تماشای این فیلم ها در ذهن بیننده به وجود می‌آید که در واقعیت هیچ زنی نمی‌تواند به آن دست یابد.

این امر منجر به نارضایتی و اشتباه مرد در مواجهه با واقعیت زندگی‌اش می‌شود. عمده‌ترین اثر سوء فیلم‌های مستهجن این است که باعث می‌شود تمام انرژی جنسی که مرد باید صرف همسرش کند، هرز می‌رود و هدر رفتن غریزه جنسی مرد به این معناست که رابطه زناشویی‌شان کسل‌کننده و بی‌تنوع خواهد شد.

  • دانلود و مشاهده فیلم ها و تصاویر مستهجن باعث کاهش شدید عشق میشود

چنین افرادی از توان عاطفی کمتری برخوردارند و در روابط عاشقانه توفیق کمتری کسب می‌کنند.

  • تاثیرات فیزیولوژیک

سلامت جنسی انسان که تأثیر عمیقی در سلامت جسمی‌ و روانی او دارد، حاصل ارضاء معقولی است که در پی تحریک واقعی و نیاز حقیقی فیزیولوژی بدن اتفاق افتاده باشد. عدم حفظ این عدم تعادل، از عقلانیت انسان می‌کاهد و او را وادار به گناه می‌کند.

  • تضعیف انسانیت

جنبه جنسی بسیاری این افراد، عاری از ویژگی‌های انسانی می‌‌شود. آنها یک حالت «من غریبه» (جنبه تاریک) را توسعه می‌‌دهند که محور آن، شهوت جامعه ستیز و عاری از اکثر ارزش‌ها است. مشاهده مکرر و زیاد آن و در دسترس همه بودن این نوع فیلم ‏ها (حتی به عنوان آموزش) باعث شکستن قبح و زشتی اموری است که اسلام، عقلاء و عرف جامعه آنها را زشت و قبیح می‌‏شمارند. حتی انسان‏های مۆدب و با نزاکت از بیان و ذکر برخی الفاظ که مستقیما اشاره به یکی از اعضاء بدن انسان می‌‏کند، اکراه دارند و آن را زشت و ناپسند و قبیح می‌‏دانند چه رسد به این که به مشاهده و تجزیه و تحلیل آن بپردازند

  • از بین رفتن عفت اجتماعی در درازمدت

کسانی که اینگونه فیلم ها را تماشا می کنند در برخورد با افراد دیگر در اجتماع نگاه جنسی دارند و شیطان همیشه برای گمراه کردن آنها امید دارد. زیرا آنها برای گمراهی و انحراف از مسیر الهی آمادگی لازم را دارند.

  • نقش بستن تصاویر مستهجن جنسی در مغز

در این جا بهتر است که به تجربه دکتر روان شناس، «مک گاف» در دانشگاه کالیفرنیا بپردازیم. یافته‌های او (که بسیار ساده شده اند) نشان می‌‌دهند که خاطرات تجربه‌هایی که به هنگام تحریکات احساسی (مثل تحریک جنسی) رخ می‌‌دهند، توسط هورمون غده آدرنال در مغز می‌‌نشینند و پاک کردن آنها دشوار است. این فرض می‌‌تواند تا حدودی اثر اعتیاد به هرزه‌نگاری و هرزه‌بینی را توصیف کند. خاطرات نیرومند تحریکات جنسی از تجربه‌های گذشته، خودشان را در صحنه مغز حفظ می‌‌کنند و مرتباً به ذهن خطور می‌‌کنند و فرد را از لحاظ شهوانی تحریک می‌‌کنند. اگر او به هنگام این تخیلات، استمنا کند، باعث تقویت پیوند بین تحریک جنسی و اوج لذت جنسی می‌‌شود که همراه با منظره ویژه یا تکرار پی‌درپی آن صحنه در ذهن خواهد بود.

فیلم های مستهجن و رابطه جنسی

  • این فیلم ها تأثیر بر رفتار و روابط جنسی دارند

برخی از جامعه‌شناسان آلمانی ادعا می‌‌کنند که «عادت بیمارگونه‌ دیدن عکس‌ یا فیلم‌های پورنو (سکسی)» بر رفتارها و برخوردهای جنسی «معتادان پورنو» تأثیر منفی دارد. تا ‌جایی که این بیماران، از انجام سکس عادی و عشق‌ورزی لذتی نمی‌‌برند. کاربرانی که داوطلبانه برای ترک اعتیاد خود به روانکاو مراجعه کرده‌اند، اعتراف می‌‌کنند که «دیدن پورنو، به بخش جدایی‌ناپذیر ارضای جنسی آنان تبدیل شده است» و آنان نمی‌‌توانند بر «وسوسه و نیاز» دیدن این تصاویر غلبه کنند.

  • انزوا و کاهش روابط اجتماعی در پی دیدن فیلم های پورنو

پژوهشگران آلمانی معتقدند که اعتیاد به دیدن فیلم ها و تصاویر پورنو‌، هم‌چنین سبب انزوا و دوری فرد از اجتماع و کاهش روابط اجتماعی او می‌‌شود.

  • تحلیل توان عقل

هر قدر که اطلاعات موجود در ذهن، منظم‌تر و دارای عناوین کمتری باشد،‌ دسترسی عقل به آنها برای پردازش‌های جدید، مهیاتر خواهد بود. اما وجود داده‌های فراوان و متعدد که فضای ذهن را بی جهت پر کرده باشند و با تکرار درگیری ذهنی و رفتار بیرونی، تقویت شده باشند، باعث می‌شود توان عقل را به مقدار چشمگیری کاهش دهند، چه رسد جایی که این داده‌ها، دارای تاثیر بر هورمونهای مختلف نیز باشد که تأثیرات ارگانیک را نیز درپی داشته باشد.

  • سقوط شخصیت زن و مرد و تبدیل شدن به وسیله‌ای برای اشباع هوس‌های سرکش:

با پرداختن افراطی فرد به مسائل جنسی، شخصیت او به شخصیتی شهوانی تبدیل خواهد شد که تداعی‌ها و برداشت‌های وی با کوچکترین ارتباطی (حتی توهمی) رنگ جنسی به خود می‌گیرد. کارکرد افراد برای چنین فردی تنها ارضاء غریزه جنسی است و اهتمام خود او نیز صرفا بر ارضاء همین بعد وجودی خویش است.

  • آسیب دیدن جسمی‌ در اثر تماشای طولانی مدت این فیلم های مستهجن و سکسی

علم پزشکی هنوز تا مرز شناخت بسیاری از بیماری‌ها فاصله ای طولانی دارد و چه بسا اموری که در زندگی روزمره ما وجود داشته باشد و ما به عنوان امور مفید از آنها استفاده کنیم، در آینده ای نزدیک ضرر آنها از نظر پزشکی ثابت شود. بنابراین اگرچه تاکنون برای هرزه‌بینی، اثر جسمانی مستقیم تشخیص داده نشده است (و احتمال این وجود دارد که با پیشرفت علم مشخص گردد) ولی قطعا اثر غیرمستقیم دارد. یعنی نگاه به عکس و فیلم‌های مبتذل غالبا موجب تحریک سیستم عصبی خودکار (سمپاتیک و پاراسمپاتیک) و تحریک شهوت می‌گردد؛ هم زمان ضربان قلب و تعداد تنفس افزایش پیدا می‌کند؛ ترشح برخی از هورمون‌ها در خون بالا رفته و تعادل هورمونی و روانی شخص برای دقایقی و گاه ساعت ها و گاه روزها به مخاطره می‌افتد. اگر این رفتار به مدت طولانی ادامه یابد آثار آن همه عمر فرد را در بر خواهد گرفت.

  • تاثیرات منفی در زندگی زناشویی

مشاهده مکرر و زیاد آن و در دسترس همه بودن این نوع فیلم‏ها (حتی به عنوان آموزش) باعث شکستن قبح و زشتی اموری است که اسلام، عقلاء و عرف جامعه آنها را زشت و قبیح می‌‏شمارند. حتی انسان‏های مۆدب و با نزاکت از بیان و ذکر برخی الفاظ که مستقیما اشاره به یکی از اعضاء بدن انسان می‌‏کند، اکراه دارند و آن را زشت و ناپسند و قبیح می‌‏دانند چه رسد به این که به مشاهده و تجزیه و تحلیل آن بپردازند.

 

 

یک دیدگاه

  • با عرض سلام و تشکر
    بعد از دیدن این فیلم ها خوب که فکر میکنی میبینی این فقط یک بیماری هست و اصلا نیاز تو را نسبت به نیاز جنسی برطرف نکرده و این فقط یک رفتار بیمارگونه هست که دوباره چند وقت دیگر باز تو را به این سمت می کشاند.
    همیشه به خودت یاداوری کن که این فیلم ها تو را سیر نمیکنند و فقط تو را بیمار تر میکنند و باعث میشوند که به انزال زودتر برسی و بدنت ضعیف میشود.

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی