ازدواج

مزایای سلامتی ازدواج

تقویم فارسی اندروید

مشاجره در مورد مسائل مالی، بحث در مورد روش‌ های تربیت فرزند و بحث در مورد اینکه نوبت چه کسی است که زباله‌ ها را بیرون ببرد و در کل مشغله‌ های روزمره زندگی زناشویی گاهی اوقات می‌ تواند باعث شود که شما نسبت به همسرتان کمی کمتر از همیشه اشتیاق احساس کنید. با این حال، حتی زمانی که شریک زندگی تان اعصاب شما را به هم می ریزد، ممکن است آن شخص در واقع مزایای سلامتی ازدواج را فراهم کند.

درست است: به نظر می رسد که افراد متاهل نسبت به مجردها از مزایای سلامت خاصی برخوردار هستند. اکنون، این بدان معنا نیست که ازدواج به طور خودکار شما را شادتر یا سالم تر می کند اما یک مطالعه نشان می دهد که روابط ریشه در یافتن شادی دارند.

اما برای روشن بودن مسأله، مزایای سلامتی ازدواج شامل افرادی نمی شود که در روابط ناراضی کننده، آزاردهنده یا استرس زا هستند. (مثلاً شامل مواردی مانند ازدواج با فردی مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته نمی شود.) در این موارد، مجرد بودن با یک حلقه محبت آمیز خانواده و دوستان سالم تر از گرفتار شدن در یک ازدواج ناخوشایند، استرس زا یا آزاردهنده بهتر است.

برترین مزایای ازدواج برای سلامتی

مزایای سلامتی ازدواج

1. کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی

یک مطالعه از دانشگاه نیویورک که سوابق بیش از 3.5 میلیون نفر را در رده سنی 21 تا 102 سال مورد بررسی قرار داد، نشان داد که هم مردان و هم زنان متاهل نسبت به همتایان مجرد خود از میزان کمتری حمله قلبی برخوردار بودند. این نتایج حتی پس از تعدیل عواملی مانند سن، جنسیت، نژاد و سایر عوامل خطرساز نیز صادق بود.

جالب اینجاست که طلاق یا بیوه بودن به معنای احتمال بیشتر بیماری قلبی عروقی نسبت به ازدواج یا مجرد بودن است. وقتی صحبت از بیماری قلبی می شود، بهتر نیست که کسی را دوست داشته باشید و او را از دست بدهید.

مردان نیز مزایای سلامتی بیشتری از ازدواج نسبت به زنان دارند. یک مطالعه کانادایی نشان داد که در بین مردانی که درد قفسه سینه داشتند، افراد متاهل به طور قابل توجهی زودتر از مردان مجرد برای معاینه به پزشک مراجعه کردند که منجر به کاهش خطر مرگ قلبی عروقی شد.

2. استرس کمتر

ممکن است زمانی که در میانه مشاجره هستید، غیر منطقی به نظر برسد اما ازدواج در واقع منجر به تغییر هورمونی می شود که بر سطح استرس تأثیر می گذارد. یک مطالعه بر روی 500 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن انجام شد.

محققان از شرکت کنندگان در مطالعه خواستند که یک سری بازی های رایانه ای را انجام دهند که رفتارهای اقتصادی را آزمایش می کند. به منظور استرس‌ زا کردن بازی‌ ها و تأثیر بر سطوح کورتیزول، هورمون استرس، به دانش‌ آموزان گفته شد که این آزمون یک الزام درسی است که روی شغل آینده شان تأثیر می‌ گذارد. هر دانش آموز قبل و بعد از آزمایش یک نمونه بزاق برای اندازه گیری کورتیزول داد.

این مطالعه نشان داد که سطح کورتیزول در مردان و زنان مجرد در مقایسه با افراد متاهل بیشتر افزایش یافته است. علاوه بر این، کسانی که ازدواج نکرده بودند سطح پایه بالاتری از کورتیزول داشتند، به این معنی که در ابتدا از سطح استرس بالاتری رنج می بردند. محققان بر این باورند در حالی که ازدواج می تواند استرس زا باشد، می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای کمک به افراد برای مقابله با سایر عوامل استرس زای زندگی نیز عمل کند.

به طور معمول، سطح کورتیزول پس از بیدار شدن افزایش می یابد و با پیشرفت روز کاهش می یابد. مطالعه دیگری سطوح و شیب کورتیزول را در 572 فرد بزرگسال سالم که یا ازدواج کرده بودند یا در روابط مشابه ازدواج بودند، هرگز ازدواج نکرده بودند یا قبلاً ازدواج کرده بودند، تجزیه و تحلیل کرد.

نمونه‌ های بزاق حاوی کورتیزول در زمان‌ های مختلف در سه روز متوالی جمع‌ آوری شد. محققان دریافتند که گروه متاهل سطوح پایین تری از کورتیزول نسبت به گروه های غیر متاهل یا قبلاً متاهل داشتند.

گروه متاهل همچنین کاهش سریع‌ تری در سطح کورتیزول در مقایسه با گروهی که هرگز ازدواج نکرده بودند نشان داد. تفاوت بین گروه متاهل و قبلاً متاهل حداقل بود. باز هم، ازدواج نشانه هایی از کمک به جلوگیری از استرس را نشان داد.

3. شانس بهتر زنده ماندن از سرطان

در یک مطالعه، متاهل بودن، میزان بقای بیماران سرطانی را افزایش داد. مطالعه‌ ای در دانشگاه سن دیگو که در یک مجله معتبر منتشر شد، اطلاعات تقریباً 800000 بزرگسال کالیفرنیایی را که بین سال‌ های 2000 تا 2009 مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند، بررسی کرد و در سال 2012 آنها را پیگیری کرد.

محققان دریافتند که برای مردان، به طور متوسط، میزان مرگ و میر برای کسانی که ازدواج نکرده بودند، 27 درصد بیشتر بود. برای زنان 19 درصد بیشتر بود.

بیشترین مزایا در مردان متاهل و سفیدپوست مشاهده شد. محققان نرخ بقای بالاتری را در میان بیماران متاهل با سیستم حمایتی قوی‌ تر نسبت به مجردها نسبت دادند.

البته، اگر متاهل نیستید، می توانید با اتصال به کسانی که در شبکه نزدیک خانواده و دوستان خود هستند به دنبال مزایای مشابه باشید. در هر صورت اجازه ندهید تشخیص سرطان شما را از دیگران جدا کند.

4. طول عمر

در نهایت، ازدواج می تواند به این معنی باشد که عمر طولانی تری خواهید داشت. یک مطالعه نشان داد که ازدواج تا میانسالی می تواند کلید رسیدن به سن پیری باشد.

احتمال مرگ زودهنگام در افرادی که هرگز ازدواج نکردند بیش از دو برابر بیشتر از افرادی بود که در زندگی بزرگسالی خود در ازدواج ثابتی بودند. مجرد بودن یا بیوه بودن و هرگز ازدواج مجدد نکردن، شانس رسیدن به سن پیری را کاهش می دهد حتی پس از اینکه محققان مطالعه را برای رفتارهای پرخطر تنظیم کردند.

نقطه ضعف ازدواج

مجردها، بدانید همه چیز عذاب و غم نیست. یک مورد وجود دارد که ازدواج کمکی به آن نمی کند: چاقی.

افراد متاهل نسبت به مجردها از میزان چاقی بالاتری رنج می برند. از آنجایی که چاقی با بسیاری از بیماری های سلامتی دیگر مانند دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سرطان مرتبط است، مهم است که پس از ازدواج – با هم – به انتخاب های سالم ادامه دهید.

رفتن به قرارهای سرگرم کننده و فعال راهی عالی برای زنده نگه داشتن جرقه عاشقانه و در عین حال تناسب اندام است. به کاوش در محله با دوچرخه، رفتن به سالن ورزشی، صخره نوردی یا شرکت در یک کلاس آشپزی با هم به جای بیرون رفتن برای شام و سینما فکر کنید.

عدم ارتباط و استرس نیز می تواند منجر به مشکلات وزن شود. اگر در برقراری ارتباط با شریک زندگی خود مشکل دارید، به این فکر کنید که به یک زوج درمانگر مراجعه کنید که می تواند به شما کمک کند به جای روی آوردن به غذا برای آرامش، با هم از مشکلات زندگی خود عبور کنید.

نتیجه گیری

داشتن یک ازدواج ایمن و پایدار می تواند به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سطح استرس از جمله مزایای دیگر ازدواج می باشد.

برای مبتلایان به سرطان، به نظر می‌ رسد که داشتن یک ازدواج سالم شانس زندگی طولانی‌ تر را افزایش می‌ دهد. با این حال، اگر مجرد و مبتلا به سرطان هستید، اجتناب از انزوا و ورود به شبکه خانواده و دوستانتان می تواند مزایای مشابهی را به همراه داشته باشد.
یک نقطه ضعف آن این است که متاهل بودن چاقی شما را افزایش می دهد، بنابراین یک سبک زندگی فعال و سالم را با هم در پیش بگیرید.

منبع:

draxe

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی