دانستنی های قبل از ازدواج سرگرمي و اطلاعات عمومي مطالب اختصاصي

چه غذاهایی را نباید در اولین قرار ملاقات بخوریم؟

تقویم فارسی اندروید

غذا خوردن یکی از خودمانی ترین کارهاییست که ممکن است هر فردی انجام دهد پس طبیعیست که هنگام اولین قرار ملاقات با کسی که زیاد او را نمی شناسید کمی دستپاچه شوید و احساس راحتی نکنید. همه در زندگی این لحظه را تجربه می کنند. ممکن است هنگام لبخند زدن تکه ای از غذا روی دندان تان گیر کرده باشد و یا سس به اطراف لبتان مالیده شده باشد.

قرار ملاقات

وقتی به اولین قرار ملاقات تان با کسی می روید بهتر است از خوردن برخی از غذاها دوری کنید اگر دوست دارید قرار ملاقات تان بی عیب و نقص پیش برود. ما به کمک متخصصین تغذیه به شما خواهیم گفت که در اولین برخورد از خوردن چه غذاهایی اجتناب کنید تا دچار دردسر نشوید. البته در کنار این لیست بهتر است آلرژی و محدودیت های غذایی خود را نیز در نظر بگیرید.

این فهرست با جمع بندی از مصاحبه با افراد زیادی که خاطراتی منفی در این زمینه داشته اند جمع شده و حتما می تواند برای شما مفید باشد. غذاهای این لیست را به ذهن تان بسپارید و در قرار ملاقات های بعدی از انتخاب آنها جدا خودداری نمایید.

سوشی

قرار ملاقات

افرادی که سوشی را در این لیست جای داده اند دلایل مختلفی برای انتخاب آن داشته اند. یکی اینکه برای آنکه شما تمام یک رول سوشی را در دهان خود قرار دهید باید تا جای ممکن دهان تان را باز کنید و این تصویر ناخوشایندی از شما در برخورد اول بروز می دهد. همچنین سوشی با آنکه غذای سالمی به نظر می رسد اما سرشار از کربوهیدرات است و پروتئین کمی دارد که باعث کاهش انقباض می شود. بنابراین به تدریج قند خون تان افزایش می یابد و حالتان دگرگون خواهد شد. همچنین سوشی با الکل هم چندان جور در نمی آید.

ماکارونی

قرار ملاقات

ماکارونی تاکنون تنفر برانگیزترین غذا در لیست انتخابی ما بوده است. با اینکه بسیار خوشمزه است اما سس آن می تواند صورت و لباس تان را حسابی کثیف کند و این شلختگی بدترین حالت برای اولین قرار ملاقات است. علاوه بر آن کسانی که دچار بیماری سلیاک هستند با خوردن گلوتن دچار واکنش سیستم ایمنی روده می شوند و یک قرار ملاقات ساده تبدیل به یک معضل بزرگ می شود. اگر به شدت ماکارونی دوست دارید سعی کنید به جای سفارش اسپاگتی، انواع پنه، راویولی و دیگر مدل هایی که خوردن شان راحت است را انتخاب نمایید.

کباب های استخوانی

قرار ملاقات

به طور قطع همه کباب دوست دارند اما اینکه شما در اولین قرار ملاقات تان مجبور باشید غذایتان را با دست بخورید و حسابی دست و بالتان را کثیف کنید چندان خوشایند نیست. علاوه بر آن، این مدل غذاها معمولا سنگین هستند و شما بلافاصله احساس خواب آلودگی می کنید زیرا بدن شما هر کاری می کند تا چربی ها را هضم کند. اگر عاشق گوشت هستید سعی کنید فیله های بدون استخوان و البته همراه با سبزیجات را سفارش دهید.

غذاهای بسیار سرخ شده و چرب

قرار ملاقات

غذاهایی که زیادی چرب هستند و سرخ شده اند، به خاطر دشواری در هضم، منجر به ناراحتی های گوارشی اسهال، گاز معده و نفخ می شوند به خصوص برای افرادی که معده ای حساس دارند. از آنجا که خمیرها و نان ها و سیب زمینی و غیره هم در این نوع غذاها به وفور پیدا می شود دارای گلوتن هستند برای افراد مبتلا به سلیاک و حساس به گلوتن مناسب نیست. همچنین غذاهای سرخ شده حاوی کالری زیاد و چربی های ناسالم هستند و اگر عادت به خوردن غذاهای سالم دارید از سفارش آنها در اولین قرار ملاقات خودداری کنید.

غذاهای تند

قرار ملاقات

بسیاری از غذاهای تند منجر به ناراحتی معده مانند اسهال می شوند. قطعا نمی خواهید در اولین قرار ملاقات تان همش به خود بپیچید یا در دستشویی باشید پس از خوردن غذاهای مکزیکی، هندی، تایلندی و عربی اجتناب کنید. ممکن است غذایی ساده سفارش دهید اما سس آن تند باشد، بدین ترتیب بهتر است که سس ساده را جایگزین آن نمایید.

پیاز و سیر

قرار ملاقات

پیاز و سیر هم به این خاطر که نفس شما را بدبو می کنند دلیل موجهی برای قرار گرفتن در این لیست دارند. پیاز فقط در حالت خام دهان را بدبو می کند و نوع پخته شده اش دیگر تاثیری در این ماجرا ندارد. پس اگر کنار غذایتان کمی پیاز خام دیدید از خوردنش انصراف دهید اما در مورد سیر ماجرا فرق می کند و حتی پخته شده اش هم بوی ناخوشایندی دارد بنابراین پیش از سفارش غذا از محتویات آن باخبر شوید.

سالاد و سبزیجات

قرار ملاقات

همانطور که حتما تجربه اش را دارید، سبزیجات به راحتی لا به لای دندان ها گیر می کنند و شما را برای لبخند زدن معذب خواهند کرد. هرچند سالاد سفارش دادن در اولین قرار ملاقات حسابی شیک و باکلاس به نظر می رسد اما به دردسرش نمی ارزد.

سوپ و غذاهای آبکی

قرار ملاقات

هورت کشیدن در اولین قرار ملاقات یکی از بدترین امتیازهای منفی است. این کار به شدت باعث عدم جذابیت شما می شود. حبوباتش ممکن است منجر به ناراحتی معده و ادویه جاتش منجر به آبریزش بینی شود. همچنین ممکن است باعث افت انرژی شما شود پس عطایش را به لقایش ببخشید.

موز، هات داگ، بستنی و …

قرار ملاقات

خوردن این سبک خوراکی ها هر طور که خورده شوند، آن هم در اولین قرار ملاقات تصویر جالبی ندارد هر چند در بسیاری از نقاط دنیا به طور کل خوشایند نیست که چنین خوراکی هایی در ملا عام خورده شوند.

آب نبات، کلوچه و انواع شیرینی جات

قرار ملاقات

خوردن شیرینی جات شاید به عنوان میان وعده جالب باشد اما نباید آن را جایگزین غذای اصلی کرد. شیرینی جات، کمبود فیبر و پروتئین دارند و باعث گرسنگی شما می شوند.

الکل

قرار ملاقات

ضررهای الکل که قابل شمارش نیستند. اگر آن را بدون غذا بنوشید که سیستم بدن تان به هم می ریزد اگر هم در کنار غذا باشد که با بسیاری از غذاها همخوانی ندارد. مهم تر از آن، این است که شما در برخورد اول تان ممکن است احساسات شدیدی در اثر نوشیدن الکل از خود بروز دهید که چندان مناسب نباشد.

هیچی سفارش ندادن در اولین قرار ملاقات

قرار ملاقات

تقسیم کردن غذا یک حرکت صمیمی به حساب می آید. اگر طرف مقابل به شما بگوید که گرسنه نیست یا دوست ندارد چیزی بخورد، این می تواند یک زنگ خطر برای شما محسوب شود. غذا خوردن با دیگران یک راه ارتباط و اتصال محسوب می شود و اگر کسی از این کار اجتناب کند می توان گفت که حس خوبی به طرف مقابل ندارد یا اینکه سعی دارد برخی از رفتارهایش را با نخوردن غذا پنهان نگه دارد. پس سعی کنید به اندازه و مفید بخورید اما از خوردن اجتناب نکنید.

هیچ قانونی وجود ندارد

قرار ملاقات

ما این لیست را تهیه کردیم اما افراد مختلف دارای ویژگی های فردی منحصر به فردی هستند که آنها را از دیگری متمایز می کند پس شما می توانید به راحتی این لیست را نادیده بگیرید و هر آنچه که دوست دارید سفارش دهید تا به شناخت جدیدی برسید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی