ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج

چگونه رنجش را از ازدواج خود دور کنیم؟

تقویم فارسی اندروید

وقتی دو نفر با هم ملاقات می کنند و تصمیم می گیرند که یک رابطه عاشقانه را با یکدیگر دنبال کنند، همیشه با امیدهای زیادی شروع می کنند. آنها بسیار خوشحال هستند و با عشق به طرف مقابل نگاه می کنند اما همانطور که بیشتر ما می دانیم، این احساس دوست داشتن برای همیشه دوام نمی آورد. برای برخی از زوج‌ ها این اتفاق می‌ افتد اما برای بسیاری، آنها به دلایل مختلفی روابط خود را در طول سال‌ ها بدتر مشاهده می‌ کنند. همانطور که گرمی رابطه به آرامی کاهش می یابد، چه چیزی در آن رخ می دهد؟ “رنجش.”

رنجش در ازدواج می تواند به عنوان سمی عمل کند که می تواند عشق را از بین ببرد، اگر به آن اجازه دهید.

ابتدا بیایید رنجش را تعریف کنیم تا بتوانیم ببینیم واقعاً چیست.

رنجش

رنجش چیست؟

رنجش صدمه، ناامیدی، خشم یا هر احساس منفی دیگری است که در یک دوره زمانی باقی می ماند. معمولاً به خودی خود از بین نمی رود، در عوض، جمع می شود و تبدیل به کینه ای بزرگتر می شود.

با ادامه این رنجش، ابراز محبت و همدلی افراد در رابطه با یکدیگر دشوارتر می شود. دلیل این امر به دلیل درد ناشنیده و نادیده گرفته شده ای است که آنها با خود حمل می کنند.

به همین دلیل، رنجش سمی ترین احساس در هر رابطه، به خصوص ازدواج است.

علل رنجش

دلایل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد رنجش در ازدواج می شود. معمولاً زمانی اتفاق می‌ افتد که یکی از طرفین احساس کند که در رابطه با محبت، توجه و «حضور» بیشتری نسبت به دیگری دارد.

اگر مورد توجه قرار نگیرد، می تواند به تحقیر تبدیل شود، یعنی زمانی که دو نفر نسبت به یکدیگر احساس تحقیر مطلق کنند.

در اینجا به برخی از علل رایج نارضایتی در ازدواج اشاره می کنیم:

همیشه نیاز به درست بودن

هنگامی که همسران شراکت خود را به عنوان یک رقیب و نه یک هم تیمی می بینند، به احتمال زیاد عصبانیت ایجاد می شود. اگر آنها همیشه سعی می کنند در یک بحث “برنده” شوند و “درست” باشند، این باعث رنجش یکدیگر می شود.

خودخواهی

وقتی یک یا هر دو نفر فقط به نیازهای خود فکر می کنند، ازدواج سازنده نمی شود. در عوض، هر دو نفر باید در مورد نیازهای شریک زندگی خود فکر کنند که حداقل به اندازه نیازهای خود و نه کمتر از آنها باشد.

بی توجهی

مردم اغلب در ازدواج تنبل می شوند. آنها فکر می کنند، “من متاهل هستم! حالا دیگر مجبور نیستم کاری انجام دهم زیرا از قبل همه چیز را دارم”! اما این اغلب منجر به غفلت زیادی از شریک زندگی شما و رابطه به عنوان یک کل می شود.

سوء استفاده کردن

هیچ کس دوست ندارد با او بد رفتار شود اما متأسفانه در بسیاری از ازدواج ها این اتفاق می افتد. سوء استفاده در انواع فیزیکی، عاطفی و روانی است. هر زمان که کسی مورد آزار قرار می گیرد، نارضایتی او افزایش می یابد.

نادیده گرفتن احساسات شریک زندگی خود

این مورد ارتباط نزدیکی با خودخواهی دارد زیرا اگر خودخواه نبودید به احساسات همسرتان توجه می‌ کردید اما اگر بارها و بارها به شما بگویند که چه احساسی دارد و نادیده گرفته شود، منجر به رنجش می شود.

خیانت

عهد ازدواج شامل عبارت «ترک کردن دیگران» است. بنابراین، اگر یکی از همسران به دیگری (اعم از جسمی یا عاطفی) خیانت کند، جای تعجب نیست که احساسات نسبت به همسر خیانتکار منفی شود که قطعا باعث رنجش در ازدواج می شود.

رنجش چگونه بر یک رابطه تأثیر می گذارد؟

اگر نارضایتی در طول ماه‌ ها، سال‌ ها یا حتی دهه‌ ها ایجاد شود، می‌ تواند منجر به کناره‌ گیری شود.

وقتی یکی یا هر دو طرف کنار می‌ روند، از نظر احساسی و یا فیزیکی از یکدیگر دور می‌ شوند. وقتی به جای دور هم جمع شدن از هم دور می شوید، صمیمیت و عشق نمی تواند وجود داشته باشد.

ثانیاً، رنجش می تواند منجر به دعواهای زیادی در ازدواج شود. تعارض طبیعی و عادی است اما در روابط سالم، افراد می توانند با آرامش و ثمربخشی مشکلات خود را حل کنند. با این حال، زمانی که خشم بین شما دو نفر در کمین باشد، دعوا می‌ تواند اوج بگیرد.

در نهایت، رنجش همچنین می تواند منجر به سوء استفاده یا بی توجهی شود. اینها می توانند باعث رنجش هم شوند اما حتی اگر آنها علت مستقیم نباشند، مطمئناً می توانند یک اثر نیز محسوب شوند.

رنجش

نشانه های کینه چیست؟

هر ازدواج متفاوت است، بنابراین رنجش می تواند برای زوج های مختلف متفاوت باشد. با این حال، چند نشانه وجود دارد که در بسیاری از روابط مشترک است که در آن کینه زیادی بین افراد وجود دارد.

در اینجا برخی از علائم رایج وجود دارد:

  • زندگی جنسی شما آسیب می بیند.
  • فاصله غیرمعمول، سکوت یا احساس تنش بین شما دو نفر
  • رفتار تهاجمی منفعلانه توسط یک یا هر دو نفر
  • اظهارات در مورد جدایی چه جدی باشد چه شوخی
  • شما احساس می کنید هم اتاقی هستید و نه یک زوج متاهل
  • شما دیگر با هم صحبت نمی کنید یا کار سرگرم کننده ای انجام نمی دهید.

چگونه می توان از خشم در ازدواج جلوگیری کرد؟

جلوگیری از عصبانیت در ازدواج آسان نیست اما می توان آن را انجام داد. با این حال، افراد باید 100٪ متعهد به بازسازی ازدواج باشند تا هر یک از این نکات کارساز باشد.

در اینجا چند راه برای جلوگیری از عصبانیت و رنجش در ازدواج وجود دارد:

1. احساسات خود را پنهان یا انکار نکنید

گاهی اوقات، افراد حتی احساسات خود را نمی پذیرند. آنها ممکن است در خانواده ای بزرگ شده باشند که در آن ابراز احساسات نمی کنند بنابراین، سعی کنید با احساس خود در تماس باشید تا بتوانید موقعیت خود را مشخص کنید.

2. احساسات خود را به طور واضح و مستقیم به شریک زندگی خود بیان کنید

بعد از اینکه فهمیدید چه احساسی دارید، باید به همسرتان بگویید. هیچ کس ذهن خوان نیست. برخی از افراد نمی توانند نشانه هایی را که دیگران به آنها می دهند، دریافت کنند. بنابراین، در مورد اینکه چه احساسی دارید و به چه چیزی نیاز دارید، بسیار بسیار واضح و مستقیم گفتگو کنید.

ازدواج سالم

3. اگر کینه دارید، فهرستی از این که چرا مفید نیست بنویسید

کینه ورزی کاری معمولی است که مردم هنگام احساس رنجش انجام می دهند. با این حال، کینه ها هرگز، هیچ رابطه ای را درست نکرده اند. بنابراین، اگر متوجه شدید که احساسات خود را درون خود پنهان می‌ کنید، بنویسید که چرا انجام این کار مفید نیست.

4. بنویسید که چرا باید شریک زندگی خود را ببخشید

گاهی اوقات، رنجش در ازدواج از چیزی نسبتاً جزئی شروع می شود. ممکن است به نظر جزئی نباشد اما شاید واقعاً اینطور باشد. بنابراین، نوشتن همه چیز مفید است و ببینید چه چیزی را می‌ توانید رها کنید و به خاطر چه چیزی می‌ توانید همسرتان را ببخشید.

5. افراد دیگر را وارد حالت منفی خود نکنید

بسیاری از مردم احساس می‌ کنند که نیاز دارند به بهترین دوستان، خانواده یا هرکس دیگری که به دلیل احساس رنجش نسبت به شریک زندگی‌ شان گوش می‌ دهد، اظهار نظر کنند اما در مورد آن فکر کنید. صحبت کردن با افراد دیگر مشکل شما را حل نمی کند. با شریک زندگی خود صحبت کنید نه با افراد دیگر.

6. سعی کنید همدلی داشته باشید

همدلی تلاش برای دیدن موقعیت از دیدگاه شخص دیگر است. انجام این کار در شرایط عادی کار دشواری است اما زمانی که عصبانی هستید، دشوارتر است. هرچند این بدان معنا نیست که نمی توانید تلاش کنید. به یاد داشته باشید که همیشه در هر داستان دو طرف وجود دارد.

7. بر ویژگی های خوب شریک خود تمرکز کنید

همسر شما باید برخی از ویژگی های خوب هم داشته باشد، درست است؟ منظور این است که شما با آن شخص ازدواج کردید، بنابراین حتماً چیزهایی در مورد او وجود دارد که دوست دارید. پس به جای تمرکز بر چیزهایی که فکر می کنید بد یا اشتباه است، روی چیزهایی که در مورد او خوب است تمرکز کنید.

8. در صورت نیاز به یک درمانگر مراجعه کنید

بسیاری از زوج‌ ها به تنهایی نمی‌ توانند از رنجش خود عبور کنند. در این موارد، کمک گرفتن از یک متخصص آموزش دیده بسیار مفید است. داشتن یک شخص ثالث متخصص به شما کمک می کند تا مشکلات خود را حل کنید، می تواند تفاوت بین نجات یا عدم نجات ازدواج شما باشد.

آیا رنجش می تواند ازدواج را از بین ببرد؟

این یکی از رایج ترین سؤالات است و پاسخ کاملاً مثبت است.

رنجش می تواند ازدواج را از بین ببرد اما لزوماً اینطور نیست.

اگر نمی خواهید رنجش ازدواج شما را از درون متلاشی کند، باید هرچه زودتر برای حل آن اقدام کنید. هر چه زودتر هر دوی شما سعی کنید احساسات خود را مرتب کنید و اعمال خود را برای بهتر شدن تغییر دهید، شانس بیشتری برای نجات زندگی زناشویی و خوشبخت شدن دوباره خواهید داشت.

منبع:

lifehack

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی