خواص مواد غذايي سلامت

همه چیز درباره مضرات و خواص زردآلو

تقویم فارسی اندروید

خواص زردآلو شامل توانایی آن در بهبود هضم، یبوست، گوش درد، تب، بیماری های پوستی و کم خونی می باشد. زردآلو همچنین به بهبود عضلات و زخم ها کمک می کند. همچنین اعتقاد بر این است که خواص زردآلو مناسب برای مراقبت از پوست است، به همین دلیل ترکیبات آن در بسیاری از لوازم آرایشی مختلف استفاده می شود. علاوه بر این، زردآلو دارای توانایی کاهش سطح کلسترول، جلوگیری از بدتر شدن عفونت چشم، کمک به کاهش وزن، درمان بیماری های تنفسی، تقویت قدرت استخوان و حفظ تعادل الکترولیتی در بدن است.

خواص زردآلو

زردآلو چیست؟

زردآلو، که به نام علمی Prunus armeniaca شناخته می شود، از درختان کوچکی است که شبیه به هلو و آلو هستند آنها یک پوست نرم و گوشتی زیر پوست بیرونی دارند. در وسط زردآلو، یک هسته بزرگ است که غیر قابل خوردن است، بنابراین هنگام مصرف آن مراقب باشید که دندان هایتان آسیب نبینند. آنها معمولا زرد یا نارنجی با یک رنگ خفیف قرمز در یک طرف هستند.

کشت زردآلو در سراسر جهان به خاطر دقت و نظم در کشت آن دشوار است. به گفته محققان و دانشمندان نام علمی آن از ارمنستان آغاز شده است. با این حال، آنها همچنین در یونان باستان و رم وجود داشتند و بسیاری از متخصصان دیگر ادعا می کنند که کشت اصلی آن در هند بیش از 3000 سال پیش اتفاق افتاده است. ریشه های متضاد مهم نیست، اما تاثیر خواص زردآلو در سلامت انسان قطعا مهم است.

چگونه خوردن زردآلو

زردآلو می تواند خام یا خشک شود و سپس خورده شود. آنها همچنین در تهیه انواع آبمیوه، اسموتی، لواشک و ژله مورد استفاده قرار می گیرند. روغن زردآلو نیز می تواند از هسته آن به دست آید و دارای طیف وسیعی از منافع بهداشتی است.

از آنها می توانید به طرق مختلفی لذت ببرید و در هر فرهنگی به شکلی متفاوت استفاده می شود. یکی از دلایلی که در طول تاریخ بسیار محبوب بوده است این است که آنها می توانند به طور مستقیم با تعدادی از مزایای بهداشتی مرتبط با ترکیبات ارگانیک منحصر به فرد، مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی که در زیر آورده شده اند، مرتبط باشند.

ارزش تغذیه ای زردآلو

با توجه به پایگاه داده های ملی تغذیه USDA، زردآلو ها حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، C، K، E و نیاسین هستند. آنها همچنین حاوی تعدادی از ویتامین های ضروری دیگر در مقدار کمی (کمتر از 5٪ از نیاز روزانه) هستند. زردآلو دارای مواد معدنی خوب است که شامل پتاسیم، منگنز، مس، منیزیم و فسفر است. آنها منبع بسیار خوبی از فیبر رژیمی مانند بسیاری از میوه ها هستند.

خواص زردآلو

زردآلو دارای خواص و مزایای فراوانی برای سلامتی است. اجازه دهید نگاهی به آنها بیندازیم.

غنی در فیبر و کمک به کاهش یبوست

همانطور که در هر تحقیقی آمده که زردآلو غنی از فیبر است بنابراین مناسب برای روده سالم به شمار می رود. فیبر راهی برای افزایش مدفوع است. به این ترتیب، از طریق روده ها به دفع نهایی آن از بدن، کمک می کند. فیبر، دستگاه گوارش را تحریک می کند که مواد مغذی را جذب کند و مواد غذایی را برای پردازش آسان تر می شکند. علاوه بر این، فیبر همچنین حرکت مجرای دستگاه گوارش را فعال می کند و می تواند حرکات روده شما را تنظیم کند. بنابراین، زردآلو اغلب به آن دسته از بیماران توصیه می شود که از طریق یبوست به علت ویژگی های ملال آور خود به طور مرتب رنج می برند.

خواص زردآلو تقویت استخوان ها

زردآلو تقریبا تمام مواد معدنی مورد نیاز برای استحکام استخوان مانند کلسیم، فسفر، منگنز، آهن و مس را دارد. بنابراین خوردن زردآلو می تواند رشد و سلامت استخوان ها و همچنین پیشگیری از بیماری های مختلف استخوانی مربوط به سن، از جمله پوکی استخوان را تضمین کند.

خواص زردآلو در بهبود سلامت قلب

زردآلو یک راه فوق العاده برای محافظت از قلب در برابر انواع مختلف بیماری، از جمله آترواسکلروز، حملات قلبی و سکته مغزی است. مقدار بالای ویتامین C و همچنین فیبر و پتاسیم در رژیم غذایی، به سلامت قلبی عروقی شما کمک می کند.

بر اساس یک تحقیق که توسط دکتر لین در مرکز پزشکی دانشگاه استنفورد آمریکا انجام می شود، آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C از قلب در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. علاوه بر این، پتاسیم باعث کاهش فشار خون توسط استحکام کششی رگ های خونی و عروق می شود، در حالی که فیبر های رژیم غذایی کلسترول بیش از حد از عروق را از بین می برد، بنابراین آنها را پاک می کنند و فشار را در قلب کاهش می دهند. در مجموع، این خواص زردآلو آن را ایده آل برای تقویت سلامت قلب می کند.

خواص زردآلو در بهبود متابولیسم

سطح مایع در سراسر بدن به طور عمده وابسته به دو ماده معدنی، یعنی پتاسیم و سدیم است. مقدار بالای پتاسیم در زردآلو با حفظ تعادل مایع در بدن ارتباط دارد و اطمینان از این که انرژی به درستی برای اندام و عضلات توزیع شود را به دنبال دارد. با نگه داشتن تعادل سالم الکترولیت ها، می توانید انرژی بیشتری داشته باشید، گرفتگی عضلانی را کاهش دهید، خون را حفظ کنید و از طریق بدن به پمپاژ انرژی مورد نیاز خود بپردازید.

خواص زردآلو در رفع گوش درد

روغن زردآلو برای رفع گوش درد خوب است، اگر چه مکانیزم دقیق آن هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است. چند قطره از آن به کانال آسیب دیده، یک درمان سریع است. بر طبق گفته های دانشمندان، آنتی اکسیدان های موجود در روغن هسته زردآلو مسئول حذف گوش درد هستند. برای اطمینان از اینکه این درمان برای انجام دادن در خانه امن است یا خیر، با پزشک خود مشورت کنید.

خواص زردآلو در کاهش تب

آب زردآلو اغلب به بیماران مبتلا به تب داده می شود؛ زیرا ویتامین ها، مواد معدنی، کالری و آب لازم برای بدن را فراهم می آورد و همچنین سم زدایی ارگان های مختلف را نیز بر عهده دارد. بعضی از مردم همچنین از بخور زردآلو استفاده می کنند تا تب را کاهش دهند.

خواص ضد التهابی

این میوه دارای خواص ضد التهابی است که همچنین می تواند سطح کلی بدن در بیماری را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر این، می تواند التهاب را در سایر قسمت های بدن به ویژه برای افراد مبتلا به آرتروز یا نقرس کاهش دهد.

خواص زردآلو در درمان اختلالات پوستی

روغن زردآلو برای مراقبت از پوست مناسب است. به سرعت توسط پوست جذب می شود و پس از استفاده پوست چرب نمی شود. زردآلو فقط برای حفظ ظاهر صاف و براق پوست مفید نیست آنها همچنین در بهبود برخی از بیماری های پوستی از جمله اگزما، خارش، عفونت ها و تعدادی از دیگر عوامل تحریک کننده کمک می کنند. این به طور خاص به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در زردآلو است. آنها نه تنها مقدار سالمی ویتامین A دارند، بلکه به طور طولانی مدت با پوست سالم مرتبط شده اند، در ضمن آنتی اکسیدان ها در زردآلو، پوست را از اثرات رادیکال های آزاد محافظت می کنند، که می تواند منجر به وخامت پوست و علائم پیری زودرس شوند.

خواص زردآلو در درمان کم خونی

با توجه به حضور آهن و مس، زردآلوها در شکل گیری هموگلوبین کمک می کنند. این ویژگی در درمان کم خونی کمک می کند. کم خونی یا فقر آهن (IDA) می تواند منجر به ضعف، خستگی، سرگیجه، مشکلات گوارشی و اختلال متابولیسم عمومی شود. بدون گلبول های قرمز خون، بدن نمی تواند به طور صحیح خود را دوباره اکسیده کند و سیستم های بدن به طور صحیح عمل می کنند. آهن بخش مهمی از تشکیل سلول های قرمز خون مثل مس است.

خواص زردآلو در کاهش علائم آسم

مجله تحقیقات پزشکی و بیولوژیکی برزیل، یک مطالعه انجام داد که نتیجه آن این است که روغن زردآلو، طبیعتا ضد آسم است و در امداد به بیماری و علائم مرتبط با آن کمک می کند. با توجه به روغن های ضروری آن، دارای ویژگی های مخصوص دفع آسم و محرک های آن است. این ها می توانند به کاهش فشار و استرس بر ریه ها و سیستم تنفسی کمک کنند، در نتیجه منجر به جلوگیری از حملات آسم قبل از شروع آنها می شود.

موارد احتیاط

خطرات ذاتی برای خوردن زردآلو، به جز آلرژی های طبیعی که برخی افراد ممکن است داشته باشند وجود ندارد. با این حال، برخی از نگرانی ها در مورد مدل خشک شده آن وجود دارد که از زردآلو ساخته شده است. سولفیت ها در بسیاری از مواد غذایی خشک شده یافت می شوند و این چیز خوبی نیست. سولفیت ها می توانند به طور جدی بر آسم تاثیر بگذارند و باعث حملات آسم شوند. بنابراین، به عنوان یک داروی آسم، به جای نسخه های خشک، از زردآلوی تازه استفاده کنید. همچنین بعضی از دانه های زردآلو به دلیل مسمومیت با سیانور در برخی افراد اثر گذاشته اند، بنابراین نباید این دانه ها را بخورید.

به غیر از آن، از طعم و مزه هیجان انگیز زردآلو و تجربه همه خواص خوب آن لذت ببرید.

منبع:

organicfacts

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی