تغذيه سالم سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

راه های مراقبت از پوست و نکات کلیدی

تقویم فارسی اندروید

وقتی کسی به شما می گوید که پوست صاف و درخشانی دارید، از ته دل خوشحال می شوید زیرا این یکی از بهترین تعریف هاست. این تعریف به این معناست که شما یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی را به طور 24 ساعته روی صورت خود دارید. خوشبختانه داشتن پوست زیبا غیر ممکن یا پیچیده نیست و شما می توانید بایادگیری راه های مراقبت از پوست کاری کنید عالی به نظر برسد. مراقبت از پوست فقط اینگونه که شما هر شب لوسیون به صورت بزنید و هر روز با وسواس پوست را شستشو دهید ممکن نمی شود بلکه مراقبت از پوست باید هم از داخل بدن و هم خارج از بدن اعمال شود. آنچه که در بدن مان وجود دارد واقعا به ظاهر پوست ما ربط پیدا می کند. این راه های مراقبت از پوست بی اندازه کلیدی محسوب می شوند. اگر در مورد راه های مراقبت از پوست خود کنجکاو هستید و می خواهید 4 راهنمایی کلیدی را یاد بگیرید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

راه های مراقبت از پوست

1. داشتن رژیم غذائی حاوی پروتئین، یکی از راه های مراقبت از پوست

بدن باید از انواع مختلف مواد مغذی تغذیه کند. شما حتی اگر گیاهخوار هستید باید مطمئن شوید بدن تان به اندازه کافی پروتئین در کنار سبزیجات مفید دریافت می کند. استفاده از پروتئین های گیاهی به شدت می تواند در داشتن پوستی درخشان و شاداب به شما کمک کند. برای گرفتن نتیجه بهتر سعی کنید آنها را در وعده صبحانه مصرف کنید. به کمک پودرهای پروتئین گیاهی در وعده صبحانه یک اسموتی تهیه کنید تا هم طعم خوبی را تجربه کنید و هم بدین طریق، روزانه روشی راحت برای مراقبت از پوست داشته باشید. می توانید پودر پروتئین گیاهی را با شیر، موز یخ زده، پودر کاکائو یا دارچین و جو دو سر در مخلوط کن بریزید و از این اسموتی خوشمزه نهایت لذت را ببرید.

2. اصلاح صورت به وسیله تیغ

شاید این روزها بسیار دیده و شنیده باشید که زنان هم مانند مردان از تیغ برای اصلاح صورت استفاده می کنند. این روشی عالی برای کسانیست که به روش های دیگر مانند بند و وکس حساسیت دارند. همچنین می توانید در کوتاهترین زمان ممکن صورتی صاف و بدون مو داشته باشید. با این روش یک یا دو بار در هفته نیاز به اصلاح کردن دارید اما به طور جدی صورت تان تر و تازه می شود. این که با این روش موهای صورت ضخیم می شوند مسئله ای کاملا رد شده است و بدانید که طبق مطالعات جدید حتی این روش می تواند به دیرتر چروک شدن پوست نیز کمک کند. فقط به یاد داشته باشید که حتما پس از اصلاح صورت تان را مرطوب کنید تا پوست تان بیش از حد خشک نشود.

3. کمتر آرایش کردن

همانطور که قطعا می دانید استفاده مداوم از لوازم آرایشی می تواند موجب تخریب پوست شود پس هر چه کمتر آرایش کنید پوست شاداب تری خواهید داشت. محصولات آرایشی مانع نفس کشیدن پوست تان می شوند. اگر می خواهید آرایش کنید سعی کنید محصولات سالم تر را برگزینید تا آرایش روی صورت تان سنگینی نکند. همچنین به یاد داشته باشید همیشه پیش از خواب آرایش صورت تان را به خوبی پاک کنید.

4. جلوگیری از چروک پوست با مواد مناسب

ما همگی با چروک صورت آشنایی داریم و با اینکه همه می دانیم در نهایت با این خطوط مواجه خواهیم شد اما می توان از وقوع زودرس آنها جلوگیری به عمل آورد. در این مورد می توان غیر از محصولات مراقبتی از خوراکی هایی که سرشار از کلاژن و ویتامین C هستند استفاده کرد. در این مورد می توان از فلفل دلمه قرمز، گوجه فرنگی، توت فرنگی، مرکبات و بسیاری خوراکی های دیگر نام برد. سعی کنید خوراکی های ضد چروک را به طور روزانه مصرف نمایید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی