ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج

در اختلافات زن و شوهری به همسرتان چه بگویید؟

تقویم فارسی اندروید

اختلافات زن و شوهری بین هر زوجی پیش می آید و ممکن نیست افراد رابطه ای کاملا یکنواخت و بی دردسر داشته باشند. با این حال اگر شما می خواهید رابطه ای طولانی مدت و با دوام داشته باشید باید سعی کنید به جای آنکه همسرتان را ارعاب و تحقیر کنید، او را به خنده و عشق دعوت نمایید. راز یک زندگی مشترک موفق و شاد در این نکته کلیدیست. هرزگاهی دعوا و جروبحث میان زن و شوهر خوب است اما باید بتوانید دوباره همه چیز را آرام کرده و به عشق بازگردید.

اختلافات زن و شوهری
مهارت در ازدواج

چگونگی برخورد شما با اختلافات زن و شوهری بسیار مهم است زیرا شما در آن لحظات چیزهایی می گویید که یا باعث نزدیک تر شدن شما به همسرتان می شود و یا شما را کاملا از هم دور می کند. بنابراین اگر پس از دعوا بدانید چگونه با همسرتان رفتار کنید، اوضاع بهتر پیش خواهد رفت:

1. عاجزانه از او طلب بخشش نکنید:

اینکه پس از دعوا قادر به بیان عذرخواهی باشید نه تنها نشانه ضعف و شکستن غرور نیست بلکه می تواند شخصیت شما را بزرگتر کند اما اینکه از او با خواهش و التماس بخواهید شما را ببخشد کاری کاملا اشتباه است.

فرض کنید شما به همسرتان قول داده بودید چیزی برایش بخرید اما فراموش کرده و یا اکنون توان خریدش را ندارید. باید به یاد داشته باشید که او اکنون عصبانی و ناراحت است. وقتی شما عاجزانه از او می خواهید که شما را ببخشد، دچار ضعف احساسی می شوید و در واقع کم کم احترام خود را نزد او از دست خواهید داد. در اغلب موارد بر هم خوردن یک رابطه به این دلیل است که طرفین دیگر برای یکدیگر احترامی قائل نیستند و دیگری را در حد و لیاقت خود نمی بینند.

با توجه به این موضوع اکنون می توانید درک کنید که رفتار شما پس از یک جروبحث مفصل تا چه اندازه می تواند مهم باشد و جذابیت و عشق شما برای طرف مقابل بیشتر می شود یا احساساتش نسبت به شما کاهش می یابد.

اختلافات زن و شوهری

بنابراین خوب است که از همسرتان عذرخواهی کنید اما سعی کنید کاملا صادقانه و دوست داشتنی باشد و قوی و محکم به نظر برسید. به عنوان مثال به جای آنکه بگویید “معذرت می خواهم، لطفا منو ببخش. حاضرم هر کاری که بخواهی انجام دهم و قول می دهم که دیگر این کار را تکرار نکنم.” که باعث می شود ضعف عاطفی شما نمایان شود، شما می توانید بگویید “من برای آنچه اتفاق افتاد عذرخواهی می کنم. فرصتی داشتم که درباره ش فکر کنم و حالا می فهمم که اشتباه کردم. از این پس سعی می کنم جور دیگری رفتار کنم تا دیگر چنین احساسی را با هم تجربه نکنیم.”

بدین شکل او نه تنها احساس شما را درک می کند بلکه درمی یابد شما به اندازه کافی انسان هستید که مسئولیت اشتباهی که انجام داده اید را بپذیرید و سپس اقدام به بهبود خود کنید. به همین سادگی احترام، جذابیت و عشق میان شما رشد پیدا خواهد کرد.

2. تنها به فکر صلح و آشتی نباشید و به حل اختلافات زن و شوهری هم فکر کنید:

اشتباه بزرگی که اکثر مردها انجام می دهند این است که تنها به فکر آرام کردن اوضاع هستند غافل از اینکه اختلافات زن و شوهری حتما باید رفع و رجوع شوند. ممکن است در حال سپری کردن ماه های اول ازدواج باشید بنابراین اینطور به نظر می رسد که در مورد جنس مخالف اطلاعات و تجربه ندارید و همچنین نمی توانید درک کنید طرف مقابل تان دقیقا چه می خواهد. هیچگاه زندگی مانند فیلم ها نیست. گاهی اوقات روابط بسیار زود تغییر شکل می دهند و اختلافات زن و شوهری ظاهر می شوند. اکثر زنان باید بدانند که مردشان به اندازه کافی مرد است تا بتوانند به او تکیه کنند. وقتی شما به فکر حل اختلافات زن و شوهری هستید و سعی می کنید برای هر چیزی چاره ای بیندیشید، همسرتان می تواند بیش از پیش به شما اعتماد کند. او درمی یابد که شما توانایی مدیریت هر چیزی را دارید و اینگونه خود را به او ثابت می کنید. او درمی یابد شما در هر شرایط دشواری ایستادگی خواهید کرد و برای زندگی تان نیز ارزش قائل هستید.

بنابراین هرگاه دچار اختلافات زن و شوهری شدید فکر نکنید شریک زندگی تان تنها از شما می خواهد که با او آشتی کنید. شما باید روی اعتقاد خود بایستید و درباره آن کاملا منطقی صحبت کنید.

اختلافات زن و شوهری

به عنوان مثال شما ممکن است در کنار شغلی که دارید به کلاس های آموزشی دیگری در اوقات فراغت بروید. شاید هدف شما این باشد که پس از پایان کلاس ها، پیشرفت شغلی داشته باشید و برای زندگی خود و همسرتان تلاش کنید. در عین حال همسرتان به خاطر تنهایی و دلتنگی به شما می گوید که از این وضع خسته شده است. شما هم برای اینکه احساسات ناخوشایند او را برطرف کنید از رفتن به کلاس ها انصراف می دهید. باید بدانید که این روش درستی در زندگی نیست. اگر شما به هدفی که تعیین کرده اید اعتقاد دارید باید آن راه را ادامه دهید. در غیر این صورت شما عدم ایستادگی خود را اثبات می کنید. شما باید در آرامش و منطق مطلق به او بگویید که این کار را برای سعادت هر دو انجام می دهید و حمایت کافی را از او بخواهید. بدین شکل او به عزم و اراده راسخ شما پی می برد. همین مسئله باعث بیشتر شدن احترام و عشق او نسبت به شما می شود.

اختلافات زن و شوهری

3. از نقطه نظر او به وضعیت نگاه کنید:

گاهی اوقات اختلافات زن و شوهری بر سر مسائل بسیار کوچک پیش می آیند. به طور مثال فراموش کردن بیرون گذاشتن سطل زباله می تواند آغاز یک جروبحث مفصل باشد. شاید شما فکر کنید که این مسئله بسیار ناچیز، مضحک و بی اهمیت است. با این حال اگر خود را به جای او بگذارید و عمیق تر به ماجرا نگاه کنید درمی یابید مشکل به خاطر زباله یا یک تماس تلفنی کوچک نیست. شاید مدتهاست که با یکدیگر صحبت نکرده اید. شما نباید در این شرایط دیگری را دیوانه خطاب کنید، شاید او نمی خواهد به طور مستقیم همه چیز را به شما توضیح دهد. او در واقع می خواهد توجه شما را داشته باشد و واکنش تان را بسنجد. کافیست شما با آرامش تمام از او قدردانی کنید و یادآور شوید که عاشقش هستید. شریک زندگی تان حتما خوشحال می شود که شما احساسات تان را بروز می دهید و او را درک می کنید. وقتی شما خود را به جای او می گذارید، در واقع نشان می دهید که احساساتش برایتان مهم است.

اختلافات زن و شوهری

4. سعی کنید رابطه تان را تقویت نمایید:

اختلافات زن و شوهری بخش مهمی از یک ازدواج هستند. تا زمانی که شما با یکدیگر روبرو نشوید و دعوایی بین شما صورت نگیرد قادر به شناخت یکدیگر نخواهید بود. در نتیجه نمی توانید برای خوشحال کردن یکدیگر کاری انجام دهید و رابطه تان را تقویت کنید. وقتی شما اختلافات زن و شوهری را کنار زده و با هم صلح می کنید، در واقع اجازه می دهید که عشق آزادانه بین شما جاری شود. سعی کنید هر اتفاقی بین تان افتاد به قهری طولانی منجر نشود و پس از حل اختلاف فورا وضعیت را به عشق و شادی بازگردانید. هنگامی که خود را به این کار عادت می دهید، همواره عشق را با یکدیگر تجربه خواهید کرد. اگر رابطه شما همواره با دعوا، تشنج و احساسات منفی همراه باشد، اختلافات زن و شوهری تان بالا می گیرد و دیگر امیدی به ازدواج موفق نیست.

اختلافات زن و شوهری

بنابراین مبارزه و بحث میان زن و شوهر اصلا بد نیست فقط باید بدانید که چگونه آن را به سوی عشق و آرامش هدایت کنید تا رابطه تان روز به روز بهتر شود. اگر اشتباه از طرف شما بود به او بگویید که فراموش کرده بودید و از این به بعد بیشتر توجه می کنید. اگر مقصر او بود سعی کنید بخشنده باشید و دچار خشم نشوید. در این صورت او نیز سعی می کند خود را اصلاح کند و رابطه ای پر از شور و عشق خواهید داشت. فقط احترام در حین اختلافات زن و شوهری را هیچگاه فراموش نکنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی