روانشناسي و سلامت روان سلامت سلامت جسمي

ورزش یوگا چطور ذهن شما را تغییر می دهد؟

آیا هرگز برایتان سوال شده است که ورزش یوگا چگونه مغز شما را تغییر می دهد؟ همانطور که معلوم است، آن احساس خوشحالی بعد از جلسه که حس می کنید فقط در ذهن شما نیست. دانشمندان با استفاده از اسکن های مغزی می توانند ثابت کنند که یوگا در واقع شیمی مغز شما را تغییر می دهد و این چیز خوبی است درست مانند تمرینات تای چی، استفاده از یوگا به عنوان نوعی ورزش و مراقبه می تواند به طور طبیعی به طیف وسیعی از مسائل سلامتی به ویژه مواردی که در مغز ریشه دارند، کمک کند.

ورزش یوگا

چگونه ورزش یوگا مغز شما را تغییر می دهد؟

در حالی که روشهای درمانی طبیعی از جمله یوگا مطالعات زیادی در مقایسه با صنایع داروسازی و بیوتکنولوژی ندارند، ما شروع به بررسی برخی از دلایل قانع کننده علمی در این رابطه می کنیم. برخی از بهترین مطالعات علمی که تاکنون انجام شده است نشان می دهد که چگونه یوگا مغز شما را تغییر می دهد و تأثیر یوگا را بر اضطراب، افسردگی و تحمل درد نشان می دهد.

ورزش یوگا

یوگا برای افزایش گابا

آیا می دانید ورزش یوگا یک درمان طبیعی برای اضطراب است؟ این به این دلیل است که یوگا بر سطح GABA مغز ما تأثیر می گذارد. گابا در واقع کوتاه شده کلمه گاما آمینو بیوتریک اسید است که بعضاً به عنوان “انتقال دهنده عصبی” بدن از آن یاد می شود. گابا برای سرکوب فعالیت های عصبی بسیار تاثیر گذار است. انتقال دهنده های عصبی GABA شما یک اثر آرام بخش مانند نوشیدن الکل (بدون عوارض جانبی مضر) ایجاد می کند و مطمئناً، اثرات آرامش بخش الکل فقط موقتی است و اضطراب اغلب پس از پریدن الکل افزایش می یابد.

یوگا تولید طبیعی GABA مغز شما را متوقف افزایش می دهد که برای کنار گذاشتن داروهای ضد اضطراب سنتی که به منظور کمک به بدن شما در آزاد سازی GABA طراحی شده اند بسیار مفید است. (کنار گذاشتن ناگهانی داروهایی همچون بنزودیازپین می تواند منجر به علائم جدی ویت دراوال شود.) به نظر می رسد یوگا می تواند بسیار راهکار خوبی برای درمان بی خوابی، تشنج و اضطراب باشد که با ترک مواد مخدر همراه است.

در حالی که واقعاً راه رفتن برای کاهش وزن جواب می دهد اما ممکن است بهترین دفاع در برابر اضطراب نباشد. طبق یک مطالعه در سال 2010 در ژورنال پزشکی، تمرین یوگا باعث افزایش تولید GABA در تالاموس مغز می شود. یک جلسه یوگا 60 دقیقه ای سطح گابا را 27 درصد افزایش می دهد. یوگا به دلیل ترکیبی از تنفس، مدیتیشن و حرکت، می تواند یکی از بهترین تمرینات برای مقابله با اضطراب باشد.

ورزش یوگا

یوگا ماده خاکستری سالم تری در مغز ایجاد می کند

طبق گفته های موسسه ملی بهداشت، ورزش یوگا می تواند از اثرات درد مزمن بر مغز جلوگیری یا آن را معکوس کند. در حقیقت، افراد افسرده ممکن است در اثر درد مزمن باعث کاهش ماده خاکستری در مغز شوند.

ماده خاکستری در قشر مغز و نواحی خرده قشر مغز قرار دارد. کاهش ماده خاکستری می تواند منجر به اختلال در حافظه، مشکلات عاطفی، کمتر شدن آستانه تحمل درد و کاهش عملکرد شناختی شود.

اما یوگا و مراقبه اثر متضاد بر مغز برای درد مزمن دارد. و این را به یاد داشته باشید: افرادی که مرتباً یوگا تمرین می کنند، در مناطقی که با مدولاسیون درد درگیر هستند، دارای استحکام بیشتری از ماده خاکستری در مغز خود هستند. این بدان معنی است که یوگا می تواند یک درمان موثر برای انواع خاصی از افسردگی باشد و یکی از بهترین داروهای ضد درد طبیعی است که می توانید روی آن حساب کنید.

یوگا حتی در زنان باردار مستعد افسردگی به عنوان یک ضد افسردگی طبیعی عمل می کند. مطالعه ای که در سال 2012 منتشر شد و در درمان های تکمیلی در آزمایش های بالینی انجام گرفت، نشان داد که یوگا و مراقبه به طور قابل توجهی علائم افسردگی را در زنان در معرض کاهش قرار می دهد.

ورزش یوگا

نکات نهایی درباره چگونگی تغییر مغز شما با یوگا

ورزش یوگا می تواند مهمترین شکل ورزش برای مقابله با اضطراب باشد، به لطف تنفس بی نظیر، تمرین های مراقبتی و کششی که به یک تمرین واحد تبدیل شده اند. در حالی که اشکال مختلفی از یوگا وجود دارد، ما شما را تشویق می کنیم که با یوگای ملایم شروع کنید تا بتوانید بعدها نوع دیگری را پیدا کنید که برای شما بهتر باشد.

تحقیقات پزشکی به ما می گوید که یوگا مغز شما را به روش های شگفت انگیزی تغییر می دهد. این موارد شامل آرام شدن مغز با GABA و بزرگ شدن ماده خاکستری در مناطقی از مغز است که باعث می شود ما بتوانیم درد را تحمل کنیم. این برای کسانی که با درد مزمن زندگی می کنند بسیار مهم است. خیلی از پزشکان خیلی سریع برای درمان هر چیزی مسکن ها را تجویز می کنند اما شما یوگا را امتحان کنید. مغز شما از شما متشکر خواهد شد.

منبع:

draxe

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی