ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج دانستنی های قبل از ازدواج

نحوه کنترل حسادت در یک رابطه

تقویم فارسی اندروید

اگر به دنبال مشاوری هستید تا نحوه کنترل حسادت در رابطه تان را فرا بگیرید اولین نکته این است که شما نباید به دنبال کنترل حسادت باشید بلکه باید به طور کل از آن خلاص شوید. در این مقاله به راه هایی برای خلاصی از حس حسادت خواهیم پرداخت:

کنترل حسادت

به طور 100% به طرف مقابل اعتماد کنید و به شکلی طبیعی به ارتباط ادامه دهید.

هنگامی که در رابطه ای هستید باید حس اعتماد 100% به طرف مقابل بدهید تا رابطه تان بتواند آزادانه رشد کند، بالغ شود و به سطح بالاتری از عشق، احترام و توجه برسد. این اعتماد کردن کاملا تبدیل به عشق و اعتماد دو طرفه خواهد شد و او نیز رفتاری متقابل به شما نشان می دهد.

ممکن است از اینکه از اعتمادتان سوء استفاده شود احساس نگرانی کنید اما باید این کار را انجام دهید تا عشق و احترام میانتان رشد پیدا کند. بدون اعتماد بی قید و شرط، هیچیک از شما قادر نخواهد بود به طور کامل آرامش و لذت از زندگی را تجربه کند. اعتماد کردن می تواند صمیمیت و نزدیکی را بین شما افزایش داده و روابط احساسی امن برایتان به دنبال داشته باشد.

شما باید قوی باشید به ویژه زمانی که او شما را آزمایش می کند.

باید همیشه و در هر زمان قوی و مطمئن بود هیچکس شیفته انسان های ضعیف و شکننده نمی شود. هرچه قدر هم به طرف مقابل خود بگویید که دوستش دارید و عاشقش هستید باز هم ممکن است او برای محک زدن شما آزمایشتان کند. نتیجه این آزمایشات ممکن است برای یک عمر در ذهن او باقی بماند.

کنترل حسادت

دو مورد از آزمایش های رایج میان زوج ها از این قبیل هستند:

  • اینکه او با شما قطع رابطه می کند و هیچ احساسی از خود بروز نمی دهد تا ببیند واکنش شما چیست و چه قدر برای ماندنش تلاش خواهید کرد.
  • این است که او سعی می کند حسادت شما را برانگیخته کند و می گوید که کسانی دیگر خواستار برقراری ارتباط با او هستند.

چگونگی واکنش طرف مقابل، مسیر رابطه را تعیین می کند. اگر او با حسادت رفتار کند، پرده احترام میان شما از بین می رود و اگر این اتفاق بیفتد کم کم منجر به پایان رابطه تان می شود. از سویی دیگر اگر او به عشق و احترام نسبت به شما ادامه دهد احساسات میان تان عمیق تر خواهد شد. در این صورت شما قادر هستید رابطه تان را به سطوح بالاتری برسانید.

آزمایشی که ممکن است برای خیلی از افراد پیش بیاید این است که زن و شوهر درحالیکه روی مبل لم داده و برنامه ای تلویزیونی نگاه می کنند از ظاهر بازیگر یا مجری آن برنامه تمجید کنند. این اتفاق بسیار زیاد در بین زوج ها رخ می دهد زیرا بدین شکل هیجانات یکدیگر را بیرون می کشند و واکنش طرف مقابل را از این طریق می سنجند. در این موارد اگر واکنشی عصبی نشان دهید که برگرفته از حسادت تان است شاید به طور زودگذر جذاب باشد اما قبول کنید آن کسانی که شما از دور می بینید، در دسترس نیستند و جایی برای نگرانی نیست. او شما را انتخاب کرده و اکنون کنار شماست پس به راحتی از این مسئله عبور کنید. زوج ها نباید به خاطر یک جاذبه موقتی، رابطه خود را تیره و تار کنند. شما می توانید از فردی که او تعریفش را کرده به سادگی تمجید کنید و خواهید دید چه قدر مسئله برای هر دو شما بی ارزش خواهد شد. اگر به نظرات او واکنش نشان دهید هیچیک احساس خوبی نخواهید داشت.

کنترل حسادت

چگونگی اجتناب و نحوه کنترل حسادت

اگر می خواهید نحوه کنترل حسادت را بیاموزید باید قادر باشید کارهای زیر را انجام دهید:

1. فردی مناسب و سازگار با خود را انتخاب کنید نه هر کسی که سر راهتان قرار می گیرد.

در ابتدای هر رابطه ای ممکن است شما احساس کنید طرف مقابل تنها برای شما ساخته شده و چه قدر با هم سازگارید اما به مرور زمان همه چیز رنگ می بازد و ناسازگاری شروع می شود. در این موارد اغلب زوج ها فکر می کنند اگر وارد مرحله ای جدید از زندگی شان شوند به طور حتم اوضاع بهتر می شود. این تغییر اوضاع ممکن است با پیشنهاد ازدواج و یا بچه دار شدن اتفاق بیفتد که تصمیمی بسیار اشتباه است. ممکن است به یکباره دریابید که طرف مقابل محبتش نسبت به شما کم شده است. شما هرچه سعی کنید به او محبت کنید باز هم طرف مقابل جذب تان نخواهد شد. در هر صورت شما باید بدانید که چطور طرف مقابل را جذب خود کنید اما اگر هر چه کردید نتیجه نگرفتید تنها دلیلش این است که او با شما سازگاری ندارد و واقعا برای هم مناسب نیستید.

اکنون با خود روراست باشید. آیا به خوبی می دانید چگونه طرف مقابل را جذب خود کنید؟ اگر نمی دانید بهتر است مطالب مرتبط با این موضوع را مطالعه کرده و ابتدا روی تقویت خود تمرکز نمایید.

2. همسر شما نمی تواند یکی از اهداف شما در زندگی باشد.

هنگامی که شما متعهد به عشق و علاقه می شوید قطعا طرف مقابل باید بخش مهمی از زندگی شما باشد اما نباید همه چیز شما شود. اگر شما او را همه چیز خود کنید و هویت، شادی و امنیت تان را بر او پایه گذاری نمایید او می تواند به راحتی کنترل حسادت شما را در دست بگیرد. اگر شما فردی را برای زندگی انتخاب کنید او ممکن است در ابتدا زندگی اش را به پایتان بریزد اما به مرور خسته و سپس خشمگین می شود. در نهایت شروع به شکایت از رفتار شما می کند و خواهد گفت که شما به اندازه کافی مستقل نیستید.

3. شما نباید در عشق تان تردید داشته باشید.

عشق در بهترین حالت خود قرار می گیرد اگر شما بتوانید بی تردید آن را رشد و گسترش دهید. اگر عشق با محدودیت و تردید همراه شود هرگز به پتانسیل کامل خود نخواهد رسید و نمی تواند به تجربه ای دوست داشتنی بدل شود. شما باید بدون ترس، قلب خود را تمام و کمال در اختیار عشق تان قرار دهید بدون آنکه نگرانی در مورد احساسات منفی (از قبیل خستگی، ترک رابطه، فریب دادن و غیره) داشته باشید. شما باید شجاع باشید زیرا بدون شجاعت، عشق موقتی است و به راحتی فراموش می شود.

کنترل حسادت

حسادت یک انتخاب است

همه افراد در زندگی انتخاب می کنند که چگونه رفتاری داشته باشند. خوشبختی یک انتخاب است، اعتماد به نفس یک انتخاب است و همچنین حسادت نیز یک انتخاب است. اگر هوشمندانه انتخاب کنید می توانید بهترین زندگی را برای خود رقم بزنید. به جای آنکه ناراحتی، تردید و حسادت را انتخاب کنید، شادی و اعتماد به نفس را برگزینید. همه این ها در کنترل شماست و به تکامل تان کمک می کند. هرچه قوی تر شوید، جذاب تر و موفق تر خواهید شد.

با این حال اگر از چیزی رنج می برید سعی کنید به خاطرات کودکی خود بازگشته و تجربه های دردناک تان را خنثی کنید. شما به یک انسان بزرگ و قوی تبدیل خواهید شد اگر تمام مراحل و مشکلات تان را پشت سر بگذارید. شما بدین شکل می توانید هر آزمونی در رابطه مشترک تان را پشت سر گذاشته و تبدیل به انسانی عاقل و نیرومند شوید.

کنترل حسادت

همانطور که گفته شد بهترین راه در شیوه کنترل حسادت این است که شما شناخت بسیار دقیقی درباره جنس مخالف داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل با یکدیگر مصالحه کنید. چنین رابطه ای سرشار از عشق و دوستی خواهد بود و آرامش و اطمینان را به همراه می آورد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی