ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج

عدم صداقت مالی در ازدواج

تقویم فارسی اندروید

عدم صداقت مالی که خیانت مالی هم نامیده می شود، عبارت است از جعل جزئیات یا حذف حقایق مالی از همسر یا شریک زندگی شما. دروغ های مالی می تواند شامل هزینه کردن، افتتاح حساب، وام گرفتن یا ایجاد بدهی بدون اطلاع همسرتان باشد.

عدم صداقت مالی در ازدواج

آیا تا به حال از سایر افراد مهم خود اسرار مالی تان را پنهان کرده اید؟ آیا خریدهای خود را پنهان کرده اید یا در مورد وضعیت فعلی امور مالی خود دروغ گفته اید؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید.

بر اساس یک نظرسنجی در سال 2018، 41 درصد از پاسخ دهندگان اعتراف کردند که مرتکب فریب مالی علیه یکی از عزیزان شان شده اند.

در اینجا چند مورد از جزئیات آماری از آن نظرسنجی آمده است:

بیش از یک سوم (37٪) خرید/حساب بانکی/صورتحساب/پول نقد را از همسر خود پنهان کردند.

  • ٪21 پول نقد را از همسر خود مخفی کرده اند.
  • ٪20 خرید جزئی را از همسر خود پنهان کرده اند.
  • ٪12 اظهارنامه/صورت حساب را از همسر خود پنهان کردند.
  • ٪6 یک حساب بانکی را از همسر خود پنهان کردند.
  • ٪5 خرید عمده ای را از همسر خود پنهان کرده است.
  • تقریباً یک نفر از هر پنج نفر (18٪) در مورد امور مالی و بدهی به همسر خود دروغ گفته اند.
  • ٪13 به همسر خود در مورد موضوعات مربوط به امور مالی دروغ گفته اند.
  • ٪7 به همسر خود در مورد میزان بدهی که بدهکار هستند دروغ گفته اند.
  • ٪5 به همسر خود درباره میزان درآمدشان دروغ گفته اند.

عدم صداقت مالی یا دروغگویی به همسر درباره پول

بی احتیاطی های مالی مانند قمار مخفیانه یا هزینه کردن پول برای لذت بردن از گناه کاملاً آشکار است ، اما آن پول سفید کمی که وجود دارد چیست؟

زنانی را می شناسیم که مرتباً خریدهای خود را از شوهران خود پنهان می کنند. آنها کیسه ها را در ماشین نگه می دارند و هنگامی که همسرشان در خانه نیست، آنها را مخفیانه وارد خانه می کنند.

زنی دائماً به شوهرش می گوید: “اوه، این چیز جدیدی نیست. من قبلاً هرگز آن را نپوشیده بودم.” البته واقعیت ندارد او هر هفته چندین بار لباس های جدید خریداری می کند و مخفیانه برچسب های چسبیده به آنها را دور می ریزد. او این خریدها را پنهان می کند زیرا نمی خواهد قضاوت شود.

او می ترسد به عنوان یک همسر خودخواه تلقی شود که بیشتر به نیازهای خود اهمیت می دهد تا نیازهای خانواده اش. او می داند که این خریدهای تجاری به اقتصاد خانواده آسیب می رساند اما نمی تواند جلوی رفتن خود به فروشگاه را بگیرد.

ممکن است به نظر برسد که مصرف کنندگان بیشتر از پس اندازکنندگان مستعد دروغ گفتن هستند اما افراد هر دو گروه حقیقت را پنهان کرده اند.

روزی مردی پاداش بزرگی را دریافت کرد. او می خواست پس انداز خود را افزایش دهد. همسرش می خواست این پول را برای سفر به دور دنیا خرج کند.

وقتی زمان بررسی رسید، به همسرش گفت پاداشی دریافت نکرده است. او فکر می کرد اگر همسرش از این موضوع اطلاع نداشته باشد، می تواند در آرامش پول را پس انداز کند.

علائم عدم صداقت مالی در ازدواج

آیا فکر می کنید همسرتان از شما رازی پنهان می کند؟ آیا نگران هستید که زن یا شوهرتان درباره پول به شما دروغ بگوید؟ در اینجا چند نشانه گویا وجود دارد که ممکن است به خیانت مالی اشاره کند.

1. برداشت های نقدی بزرگ

پول نقد یک راه آسان برای هزینه کردن بدون مدرک و ثبت شدن است. اگر همسرتان از پول نقد استفاده می کند، نمی دانید که چه چیزی خریده است.

هرگاه در مورد صداقت همسرتان شک و تردید دارید، در مورد صورت های مشترک بانکی خود صحبت کنید.

اگر موجودی بانکی شما به طور مداوم در حال کاهش است، می توانید از او بپرسید “این پول کجا رفت؟” اما آیا می توانید پول نقدی را که مفقود شده است، حساب کنید؟

2. ابزارها و هدایای جدید

آیا به نظر می رسد شریک زندگی شما لباس های جدیدی دارد که تا به حال ندیده اید؟ آیا همسر شما تعدادی ابزار گران قیمت به خانه آورده است؟ آیا همسرتان ناگهان به خدمات گران قیمتی چون ماساژ و غیره علاقه مند شده یا پول زیادی برای ناهارهای گران قیمت خرج می کند؟

آیا این هزینه های جدید در قبوض کارت اعتباری شما نشان داده می شود؟ اگر نه، چگونه شریک شما هزینه آن را پرداخت می کند؟ آیا او یک حساب جدید باز کرده است بدون اینکه در مورد آن صحبت کند؟

اسباب های گران قیمت و ماجراهای مجلل ممکن است اولین سرنخ عدم صداقت مالی باشد. هجوم اقلام جدید به خانه شما دلیل نگران کننده ای است.

3. طغیان های احساسی

آیا شوهر شما ناگهان در قبال صورتحساب ها و هزینه های روزانه احساس تردید می کند؟ آیا وقتی سعی می کنید در مورد پول با همسرتان صحبت کنید عصبانی می شود؟ آیا همسرتان آنقدر آشفته است که نمی توانید در مورد مسائل مالی با او صحبت کنید؟

آیا وقتی همسرتان درباره پس انداز برای اهداف آینده صحبت می کند یا در سفری که با هم رویای آن را داشته اید صحبت می کنید، اشک می ریزد؟

همه ما دوست نداریم در مورد پول صحبت کنیم اما ناتوانی همسرتان در کنترل احساسات خود ممکن است نشانه هشداردهنده عدم صداقت مالی باشد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که همسرتان قبلاً چنین واکنشی نشان نداده باشد.

4. اظهارات جدید در نامه ظاهر می شود

مطمئناً می توانید کارت های اعتباری مشترک و حساب های بانکی خود را پیگیری کنید اما اگر همسرتان شروع به بازکردن کارت های اعتباری جدید کند که نمی شناسید چه می شود؟ اگر به خیانت مالی اعتقاد دارید باید بدانید که در حال وقوع است پس مراقب باشید. اگر همسرتان برای دریافت کارت اعتباری جدید درخواست کند، شاید مدرکی به درب منزل شما ارسال می شود. سعی کنید قبل از اینکه شریک زندگی شما آن را پنهان کند، آن را بگیرید.

یک کارت اعتباری جدید ممکن است چندان مهم به نظر نرسد اما مهم است که دریابید چرا همسر یا شریک زندگی شما به اعتبار بیشتری احتیاج دارد. آیا او دچار مشکل است یا بدهی دارد؟ آیا آنها قبلاً خرید از کارت های اعتباری فعلی خود را به حداکثر رسانده اند یا سعی می کنند معاملات شان را از شما پنهان کنند؟

این کارت اعتباری جدید ممکن است نگران کننده نباشد اما اگر مسائل مالی را با هم شریک شده اید، دانستن آن مهم است.

چرا همسرم در مورد پول به من دروغ می گوید؟

بسیاری از شوهران معتقدند زنانشان درباره پول دروغ می گویند. بسیاری از زنان معتقدند شوهرانشان نیز در مورد پول دروغ می گویند.

“چرا شوهرم در مورد پول به من دروغ می گوید؟”، “چرا او نمی تواند در مورد اینکه کجا پول خرج می کند و چقدر خرج می کند صادق باشد؟” او مرتباً کارت های اعتباری خود را به حداکثر می رساند اما من به حساب او دسترسی ندارم، بنابراین نمی دانم چقدر بدهکار است.”

این غیر معمول نیست بسیاری از همسران معتقدند برخی از جنبه های مالی آنها باید خصوصی باقی بماند. در حقیقت، طبق نظرسنجی ها، 36 درصد از پاسخ دهندگان جزئیات مالی را برای خود نگه می دارند.

آیا هر دو طرف توافق می کنند برخی از حقایق را محرمانه نگه دارند که ما آن را فریب مالی می دانیم؟اینطور نیست. خیانت مالی معمولاً شامل انتخاب هزینه هایی است که بر اهداف مشترک تأثیر می گذارد.

آیا قبض های کارت اعتباری شما را از پرداخت وام مسکن یا خدمات شهری باز می دارد؟ آیا بدهی تان شما را از تعطیلات خانوادگی یا بازسازی خانه باز می دارد؟

اگر تصمیمات مالی شما برنامه مالی همسران شما را تحت فشار قرار دهد یا بدهی به آنها تحمیل می کند، قطعاً از مرز خیانت مالی عبور کرده اید.

پنهان کردن یا دروغ گفتن برای جلوگیری از درگیری زناشویی

در حالی که برخی از شرکا به دلایل حفظ حریم خصوصی حقایق مالی خود را پنهان می کنند، دیگران این کار را برای جلوگیری از درگیری انجام می دهند. در بسیاری از موارد شرکا نادرست عمل می کنند زیرا معتقدند شرکای آنها از نحوه خرج کردن پول خود رضایت ندارند.

پنهان کردن قبظ های خرید و صورت های بانکی ممکن است راحت تر از مشاجره درباره پول باشد. به خصوص اگر قبلاً در مورد این خریدها با همسرتان دعوا کرده اید.

دلایل دیگر شامل احساس خجالت یا ترس از امور مالی است. برخی از مردم معتقدند که می توانند قبل از اینکه همسرانشان از قبوض مالی آنها مطلع شوند، بدهی خود را تسویه کنند.

مردم اغلب معتقدند که می توانند خطا را قبل از اینکه همسرشان بفهمد تصحیح کنند. متأسفانه، این به ندرت رخ می دهد. بیشتر اوقات یک رفتار اساسی ادامه می یابد و بدهی افزایش می یابد.

پیامدهای دروغ های پولی: اعتماد از بین رفته

گفتن دروغ های کوچک مصلحتی ممکن است یک کار بزرگ به نظر نرسد. در واقع، ممکن است همسرتان فکر نکند که دارد حقیقت را می پیچاند. پنهان کردن خریدها از همسر ممکن است یک بی احتیاطی عاری از گناه به نظر برسد.

همسران حتی ممکن است اقدامات خود را توجیه کنند. از این گذشته، بسیاری از آنها به شرکای خود دروغ نمی گویند، آنها فقط جزئیات مالی خریدهای اخیر خود را پنهان می کنند. این با دروغ یکی نیست، درست است؟

ممکن است سوال بزرگی را مطرح کنید؟ ساده است، یک اختفا می تواند منجر به دیگری شود. اگر مایل هستید خریدهای اخیر را از همسرتان پنهان کنید، دیگر چه چیزهایی را از آنها پنهان می کنید؟

اعتماد پایه و اساس همه روابط محکم است و هنگامی که اسرار در حال افشا شدن است، یک رابطه نمی تواند رشد کند و موفق شود. همسر دروغگو نگران گیر افتادن خود خواهد بود و همسرش تنش بین این دو را احساس خواهد کرد.

بیشتر دروغ های پولی سرانجام فاش می شوند. پس چه اتفاقی می افتد که همسرتان با صورت حساب های کارت اعتباری روبرو شود و همه هزینه های خرج شده شما را نشان دهد؟ یک دروغ به راحتی می تواند بیشتر شود زیرا همسر ناصادق بی احتیاطی ها را با دروغ های بیشتر می پوشاند.

جلوگیری از عدم صداقت مالی در ازدواج

بنابراین چگونه می توانیم در وهله اول از عدم صداقت مالی جلوگیری کنیم؟ چگونه می توانیم با همسری که درباره پول دروغ می گوید درست رفتار کنیم؟ چگونه دو شریک می توانند برای ایجاد یک جبهه مالی یکپارچه و متحد که منجر به دروغگویی یا پنهان کردن نمی شود، با هم همکاری کنند؟

جزئیات مالی خود را مورد بحث قرار دهید

عدم صداقت مالی بیشتر بین زوج هایی رخ می دهد که درباره پول صحبت نمی کنند. اگر در مورد هزینه ها و الگوهای پس انداز خود بحث نکنید، فضای زیادی برای جعل اعداد، پنهان کردن اظهارنامه کارت اعتباری و پنهان کردن خریدها باقی می گذارید.

آیا همسرتان درباره پول دروغ می گوید؟ اگر برای گفتگو درباره جزئیات مالی رو در رو ننشینید، دشوار است حقیقت را بدانید. نادیده گرفتن حقایق هنگامی آسان است که نیازی به نگاه کردن به چشمان شریک زندگی خود نداشته باشید.

بنابراین چگونه می توانیم از عدم صداقت مالی در وهله اول جلوگیری کنیم. آسان است، ما زمانی را برای صحبت در مورد پول برنامه ریزی می کنیم. از کجا شروع کنیم؟ بیایید با جزئیات سطح بالا شروع کنیم. مطمئن باشید که هر دو شریک از دارایی خالص کلی، درآمد ماهانه و هزینه های ماهانه مطلع هستند. مهم است که هر دو شریک از همه ارقام مالی سطح بالا مطلع باشند.

گاهی اوقات درآمد کم است اما تنها یک شریک در رابطه واقعاً آن حقیقت را درک می کند: یکی که قبض ها را پرداخت می کند. اطمینان حاصل کنید که طرف مقابل نیز از آن مطلع است.

مشارکت در مسئولیت های مالی مانند پرداخت قبوض، بررسی حساب های بانکی و ایجاد بودجه ماهانه توسط هر دو نفر مهم است. برای جلوگیری یا توقف عدم صداقت مالی در ازدواج شما باید مطمئن شوید که در یک رویکرد مالی مشترک هستید. این امر با داشتن یک تصویر دقیق از وضعیت مالی فعلی شما و جایی که می خواهید در آینده باشید آغاز می شود.

چرا به اشتراک گذاشتن این وظایف خانگی بسیار مهم است؟ پنهان کردن به صورت چشم در چشم دشوار است. وقتی مراقب امور مالی خود باشید، سریعتر متوجه معاملات غیرمنتظره می شوید.

اگر فکر می کنید همسر شما در مورد پول دروغ می گوید یا ممکن است در آینده مستعد دروغ گفتن باشد، باید حساب های مشترک خود را با دقت پیگیری کنید. اگر مشکلی را مشاهده کردید می توانید قبل از اینکه مسائل از کنترل خارج شوند در مورد آن صحبت کنید.

تعیین آستانه های هزینه

مرحله بعدی این است که قوانین اساسی را تنظیم کنید. در مورد مقدار مشخصی از پول تصمیم بگیرید که هر همسر می تواند آزادانه در هر ماه هزینه کند. همچنین تصمیم بگیرید که چقدر پول می توانید خرج کنید بدون اینکه ابتدا از شریک خود بپرسید. برای برخی از همسران ممکن است چیزی بیش از 100 دلار باشد. برای دیگران این مبلغ بیش از 500 دلار خواهد بود. مقدار را تعیین کنید و با هم بر سر آن توافق کنید.

سپس این پول را بدون درخواست اجازه یا اطمینان از اینکه همسرتان نیاز دارد هزینه کنید. اگر دوست دارید لباس بخرید، می توانید هزینه ای برای خود صرف کنید. اگر همسرتان دوست دارد لوازم الکترونیکی بخرد، این هم خوب است.

به بودجه خود پایبند باشید اما همچنین زمانی را برای ارزیابی مجدد عادات هزینه خود پس از شش ماه اختصاص دهید.

اهداف مشترک را مشخص کنید

در مورد این آستانه ها به عنوان محدودیت هزینه صحبت نکنید. در عوض، بر اهمیت هزینه های فردی در کنار اهداف مشترک تمرکز کنید.

بگویید می خواهید ماه آینده به تعطیلات بروید. چقدر باید هزینه بلیط هواپیما و هتل ها را بپردازید. آیا می خواهید خانه را بازسازی کنید. چقدر باید به پیمانکاران حقوق پرداخت کنید؟

در مورد همه فعالیت های شگفت انگیزی که می خواهید با هم تجربه کنید صحبت کنید. این شامل پس انداز در صندوق های بازنشستگی شما نیز می شود.

کینه زمانی به وجود می آید که یکی از همسران احساس می کند همسر دیگر نیازهای خود را بر اهداف مشترک ارجح می داند. این باعث می شود که بگویید: “همسرم خودخواهانه رفتار می کند” یا یک شریک از رفتار خودخواهانه همسرش متنفر شود. کلید یک مشارکت مالی محکم این است که اهداف خود را با هم تعیین کنید.

این بدان معنا نیست که شما نمی توانید منافع شخصی خود را دنبال کنید. مطمئناً هنوز هم می توانید این کار را انجام دهید. شما فقط باید اهداف مشترک خود را نیز در نظر داشته باشید.

تعیین قوانین مالی در رابطه

لیستی از معامله گران روابط ایجاد کنید: مجموعه ای از قوانین که نمی توان آنها را زیر پا گذاشت. به عنوان مثال، هیچ یک از همسران نمی توانند کارت اعتباری یا حساب بانکی خود را بدون اطلاع دیگری باز کنند. بهتر است این مسائل را در اوایل رابطه خود تعیین کنید.

مهم است که در مورد دروغ های مالی که باعث می شود در رابطه خود تجدید نظر کنید یا طلاق بگیرید، بحث کنید.

بحث در مورد تفاوت های شخصیتی

بسیاری از درگیری های مالی زمانی به وجود می آید که دو نفر دارای طرز فکرهای مختلف باشند. به فرد ولخرجی فکر کنید که با یک فرد پس انداز کننده ازدواج کرده است. ممکن است فرد ولخرج ناعادلانه احساس کند که فرد پس اندازکننده می خواهد خریدهای صورت حساب های کارت اعتباری او را محدود کند. پس اندازكننده ممكن است از طرف خرج كننده احساس کند كه نمي تواند بر مخارج خود تسلط داشته باشد و احساس آشفتگي كند.

برای حل این مسائل، باید درباره ذهنیت پولی خود صحبت کنید که توضیح می دهد چرا می خواهید هزینه کنید و پس انداز کنید. پس اندازکننده ممکن است به دنبال امنیت باشد در حالی که مصرف کننده هوس هیجان می کند. مهم است که در مورد این ایده ها بحث کنید تا بتوانید در مورد بودجه ای که برای هر دوی شما کار می کند مصالحه کنید.

اگر این کار را نکنید، از اقدامات شریک خود عصبانی و ناراضی خواهید شد.

دروغ های مالی ناسالم

چرا خریدهایتان را از همسرتان پنهان می کنید؟ شاید بگویید اقدامات من به امور مالی ما آسیب نمی رساند اما هنوز ناسالم است.

گاهی اوقات ما کارهای مالی خود را پنهان می کنیم زیرا می دانیم که آنها برای ما مفید نیستند. شاید آنها ازدواج تان را خراب نکند اما باعث می شود از خودتان بپرسید چرا پنهان کاری کرده اید.

اگر شما هم بالاخره از رفتار خود اذیت شدید در نهایت روش های بهتری برای درمان ذهن و بدنتان به جای خرید کردن پیدا کنید که هیچ ارتباطی با خرید و پنهان کاری نداشته باشد. به محض یافتن راه بهتر خواهید دید که خرید را کنار خواهید گذاشت.

همیشه آسان نیست

متأسفانه همه دروغ های مالی به این کوچکی و بی گناهی نیستند. گاهی از خیانت مالی برای سرپوش گذاشتن بر خیانت زناشویی استفاده می شود. سایر مواقع کارت های اعتباری شخصی برای کمک به معتادان قمار یا خرید الکل یا مواد مخدر باز می شود.

این شرایط بسیار پیچیده تر است و اغلب شامل مشاوران بسیار آموزش دیده ای است که می توانند به شما کمک کنند. به یاد داشته باشید که برخی از مشکلات بدون کمک خارجی حل نمی شوند.

اهمیت صداقت

پول عامل اصلی استرس در روابط است. این اولین دلیل دعوای زوجین و دومین علت اصلی طلاق است. منطقی است که برخی از همسران برای جلوگیری از درگیری خریدها و حساب های خود را پنهان می کنند اما در نهایت این مسئله هیچ مشکلی را حل نمی کند فقط آنها را پنهان می کند.

اگر می خواهید ازدواج و وضعیت مالی خود را بهبود ببخشید، باید صریحاً در مورد مسائل مالی خود صحبت کنید.

درباره امیدها، ترس ها و اهداف خود برای پول خود بحث کنید. سپس دریابید که چگونه می توانید از یکدیگر برای رسیدن به این اهداف حمایت کنید.

تصور کنید که قطع مبارزه در حوزه پول و احساس گناه یا عصبانیت در مورد نحوه رسیدگی به آن چقدر شگفت انگیز خواهد بود.

منبع:

onefrugalgirl

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی