سلامت سلامت جنسي و زناشويي

دمیسکشوال به چه معناست؟

تقویم فارسی اندروید

فردی که دمیسکشوال است تنها زمانی جذب جنسی را تجربه می‌ کند که با فرد دیگری پیوند عاطفی واقعی را احساس کند. به عنوان مثال، آنها ممکن است از نظر جنسی نسبت به شخصی که به طور تصادفی در کافی شاپ می بینند، احساس جذب نکنند اما اگر قرار باشد با آن فرد شروع به صحبت کنند و ارتباط عاطفی برقرار کنند، ممکن است به مرور زمان از نظر جنسی جذب او شوند.

دمیسکشوال

همانطور که در مورد هر نوع تمایلات جنسی وجود دارد، در این مورد نیز جای زیادی برای تفاوت های ظریف وجود دارد. به همین دلیل، هر تعریفی از جنسیت ستیزی کاملا مشخص نیست. این به خود فرد بستگی دارد که واقعاً تعریف کند که تمایلات جنسی او چگونه به نظر می رسد و چگونه خود را نشان می دهد.

اولین نمونه از اصطلاح دمیجنس‌گرا یا دمیسکشوال به سال 2006 برمی‌ گردد، زمانی که در انجمن‌ های شبکه دید و آموزش غیرجنس‌گرایی ابداع شد. تا سال 2008، کلمه “جنس گرایی” در فرهنگ لغت مدرن به جریان اصلی تبدیل شده بود، احتمالاً به دلیل اینکه دیگران دقیقاً با این اصطلاح همذات پنداری می کردند. حتی برخی از وب‌ سایت‌ های دوستیابی، مانند OkCupid، به افراد این امکان را می‌ دهند که هنگام نشان دادن گرایش جنسی خود، «دمیسکشوال» را انتخاب کنند.

دکتر مارگارت سید، روانپزشک و عضو هیأت علمی دانشگاه نیویورک، گفت: «ما اکنون می آموزیم که پذیرایی از سیالیت با توجه به سبک زندگی و ترجیحات، بهترین رویکرد است.

یک تمایز مهم

در حالی که این درست است که بسیاری از مردم می خواهند قبل از درگیر شدن در هر نوع صمیمیت جنسی، یک ارتباط عاطفی با شخص دیگری را تجربه کنند، این همان چیزی است که دمیسکشوال بودن در نظر گرفته نمی شود.

تفاوت این است که کسانی که خود را دمیسکشوال می دانند نمی توانند جذب افرادی شوند که قبلاً با آنها پیوند عاطفی ندارند یا در سطح عمیق تری آنها را نمی شناسند. برای مثال، یک فرد دمیسکشوال خود را جذب یک سلبریتی مشهور یا حتی یک فرد جذاب کلاسیک در خیابان نمی‌ یابد – به عبارت دیگر، آنها تمایل دارند که مانند دیگران آن شدت یا اشتیاق را نداشته باشند.

راه دیگری برای نگاه کردن به آن: یک فرد دمیسکشوال تا زمانی که با کسی پیوند عاطفی برقرار نکرده باشد، تمایل جنسی نسبت به او احساس نمی کند، در حالی که فرد دیگری ممکن است تنها پس از تجربه آن جرقه جذابیت جنسی، پیوند عاطفی ایجاد کند.

جایی که دمیسکشوال در طیف جنسی قرار می گیرد

بسیاری از افراد دمیسکشوال خود را در طیف غیرجنسی می دانند. در حالی که ممکن است به مرور زمان جذب شخص دیگری شوند اما جذابیت اولیه را احساس نمی‌ کنند که جذابیت اولیه بر اساس ظاهر، صدا یا بو یک تجربه شخصی است.

دمیسکشوالیتی شرایطی را توصیف می کند که در آن فرد جذابیت را تجربه می کند. اینکه چه کسی جذب شخص می شود می تواند متفاوت باشد. افراد دمیسکشوال ممکن است خود را دگرجنس گرا، دوجنسه، همجنس گرا، لزبین، دگرباش، چند دلبری یا همه جنس گرا بدانند. با توجه به جنسیت، یک فرد دمیسکشوال ممکن است به عنوان مرد، زن، بی جنسیت یا غیر دودویی شناسایی شود.

با چیزی به پیچیدگی و چندلایه بودن جنسیت انسانی، منطقی است که یک کلمه تجربه کامل کسی را به عنوان یک موجود جنسی نشان ندهد.

باز هم، تفاوت اصلی که افراد دگرجنس‌ گرا را از دیگران متمایز می‌ کند این است که آنها تقریباً همیشه تنها زمانی که با یک فرد در سطحی صمیمی‌ تر، عاطفی یا معنوی پیوند برقرار کنند، جذب جنسی می‌ شوند. همچنین شایان ذکر است که یک فرد ممکن است در مقطعی از زندگی خود را غیرجنسگرا بداند و در نقطه ای دیگر احساس متفاوتی داشته باشد. مردم همیشه در حال تکامل و سیال هستند.

سید گفت: “اگر این گیج کننده به نظر می رسد، ممکن است به این دلیل باشد که تمایلات جنسی انسان به راحتی برچسب گذاری، تعریف و در یک دسته بندی منظم قرار نمی گیرد.” “با چیزی به پیچیدگی و چندلایه بودن جنسیت انسانی، منطقی است که یک کلمه تجربه کامل کسی را به عنوان یک موجود جنسی نشان ندهد.”

دمیسکشوال

تفاوت بین دمیسکشوال و ساپیوسکشوال

اصطلاحات دمیسکشوال و ساپیوسکشوال گاهی اوقات با هم ترکیب می شوند. اگرچه تا حدودی مشابه هستند اما در واقع دو اصطلاح بسیار متفاوت هستند.

در حالی که دمیسکشوال کسی است که تنها زمانی که از نظر عاطفی پیوندی برقرار کند، به کسی علاقه‌ مند می‌ شود، یک فرد ساپیوسکشوال به‌ ویژه جذب کسی می‌ شود که از نظر او باهوش است.

هوش مشخصه‌ ای است که می‌ توانید در مورد یک شخص بدون اینکه اصلاً آن‌ها را بشناسید، فرض کنید. برای مثال، یک فرد ساپیوسکشوال تنها بر اساس این که بفهمد کسی یک محقق یا یک فیزیکدان هسته‌ ای است، می‌ تواند اسیر کسی شود. این با یک دمیسکشوال که به عمق احساسی بیشتری نیاز دارد، مطابقت ندارد.

پس چرا این دو اصطلاح با هم ادغام می شوند؟

«هوش کیفیتی است که می‌ توان آن را از راه دور با موفقیت‌ های آن شخص شناخت اما هوش به طور بالقوه یک ویژگی جذاب و فریبنده است که می‌ تواند پایه‌ ای برای گرما و پیوند باشد. بنابراین، ساپیوسکشوال بودن و دمیسکشوال بودن یکسان نیستند اما کاملاً از هم جدا هم نیستند.»

باورهای غلط

سردرگمی در مورد دمیسکشوال رایج است. بسیاری از فرضیات در مورد افراد دمیسکشوال نادرست هستند:

  • «دمیسکشوالیتی همان آسکشوالیتی است». افراد آسکشوال جاذبه یا میل جنسی را تجربه نمی کنند. افراد دمیسکشوال این کار را می کنند اما شاید نه به همان شکلی که بسیاری دیگر تجربه می کنند.
  • “دمیجنسگراها همجنسگرا/دوجنسگرا/جنسگرا و غیره هستند.” این اصطلاح جذابیت به یک جنس خاص را توصیف نمی کند. این در مورد این است که آیا و چگونه یک شخص به دیگری جذب می شود، نه اینکه به سمت چه کسی جذب می شود. افراد دمیسکشوال می توانند استریت یا دگرباش باشند.
  • “دمیجنس گرایان از رابطه جنسی می ترسند، متنفرند یا احساس شرم می کنند.” دمیسکشوالی یک انتخاب اخلاقی نیست و دیدگاه فرد را نسبت به خود رابطه جنسی منعکس نمی کند. افراد دمیسکشوال به سادگی به افرادی که نمی شناسند، جذب نمی شوند.
  • “دمیجنس گراها برای داشتن رابطه جنسی باید عاشق باشند.” افرادی که دمیسکشوال هستند نیاز به یک ارتباط عاطفی برای احساس جذابیت دارند، اما این تنها به عشق محدود نمی‌شود و مخصوص خود شخص است. برای مثال، این ارتباط ممکن است دوستی نزدیک باشد.

چگونه بفهمیم که دمیسکشوال هستیم

آن را آنطور که می خواهید بنامید: “یک رابطه یک شبه”، “رابطه جنسی گاه به گاه”، “روابط با دوستان جنسی” یا به سادگی مفهوم ایجاد پیوند عاطفی با کسی از طریق عمل صمیمیت جنسی – داشتن رابطه جنسی غیرعادی نیست. قبل از اینکه کسی را خوب بشناسید، با آنها رابطه برقرار کنید.

سید گفت: «[این رویکرد امروزی نسبت به رابطه جنسی] آنقدر استاندارد است که نیاز به تعریف رفتار متفاوت از آن با اصطلاحی مانند دمیجنس گرایی را ایجاد می کند. “اگر فقط پس از شناخت شخصیت، داستان زندگی و اعتماد به کسی به سمت کسی کشیده می شوید، ممکن است یک دمیسکشوال باشید.”

«کسی همچنین می‌ تواند یک دمیسکشوال پنهان باشد. منظورم این است که آنها شدیداً می‌ خواهند خود را با فضای دوست‌ یابی مدرن تطبیق دهند و آن فردی باشند که می‌ تواند در لحظه باشد، با جریان پیش برود و خود را وادار کند تا با کسی که به خوبی نمی‌ شناسد رابطه جنسی داشته باشد.” واضح است، این یک عمل جنسی توافقی است اما با احساسات عمیق‌ تر آن شخص در مورد روابط همخوانی ندارد.»

رابطه جنسی

چگونه از افراد دمیسکشوال در زندگی خود حمایت کنیم؟

شاید یکی از دوستان به طور اتفاقی اشاره کرده باشد که دمیسکشوال است، یا شاید شخصی با خیال راحت نزد شما آمده است تا این جزئیات صمیمی را در مورد خودش به اشتراک بگذارد. همچنین ممکن است فردی که از نظر عاشقانه به او علاقه مند هستید، به شما گفته باشد که دمیسکشوال است. در هر صورت، مهم است که حساس، پذیرنده و صبور باشید.

این قابل درک است که اگر دمیسکشوال نیستید، اما با فردی که دوست دارید قرار می گذارید، زمانی که رابطه جنسی در حال حاضر گزینه میز نیست، احساس ناراحتی یا تحقیر کنید. صبر برای موفقیت نهایی رابطه شما حیاتی است و مهم است که گفتگوی روشنی در مورد نیازهای خود داشته باشید و تعیین کنید که آیا رابطه ای است که می خواهید دنبال کنید یا خیر.

«بیشتر افراد روشن فکر از این ایده که یک همجنسگرا را تحت فشار قرار دهند تا مطابق با هنجارهای دگرجنسگرا رفتار کند، وحشت زده می شوند. سید گفت: “ما هرگز به دوست بایسکشوال خود نمی گوییم “یک طرف را انتخاب کند.” “با این حال، ممکن است زمانی که کسی تمایل به خودداری از رابطه جنسی را ابراز می کند، خیلی “سرسخت” قضاوت کنیم، مگر اینکه در موقعیتی قرار داشته باشد که شامل گرمی و حمایت و یک دوستی عمیق باشد. هر کس باید آزاد باشد [به مرزهایش احترام بگذارید] و تصمیم بگیرد که به دنبال چه چیزی است و رفتارش با آن همسو باشد.»

حرف آخر

هویت جنسی یک حوزه همیشه در حال تکامل بوده و هست. این موضوع وقتی مشخص می شود که اصطلاح دمیسکشوالیتی را در نظر بگیرید که در سال 2006 وارد زبان انگلیسی شد اما به سرعت به یک اصطلاح پرکاربرد تبدیل شد. اگر شما دمیسکشوال هستید، ممکن است احساس کنید که در دنیای امروز یک «فرد عجیب و غریب» هستید اما مطمئنا تنها نیستید. به یاد داشته باشید که با خودتان صادق باشید.

سید گفت: “هیچ کس نمی خواهد در یک جعبه به دام بیفتد، از جمله افراد دمیسکشوال و گسترش واژگان ما از تمایلات جنسی انسان در مورد جنسیت منعکس کننده آن است.”

منبع:

verywellmind

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی