روانشناسی سبك زندگي

اگر هنوز عاشق عشق سابق خود هستید چه باید بکنید؟

همه ما قبلاً چندین بار یا لااقل یک بار این را تجربه کرده ایم، اگر شما تجربه اش نکرده اید خودتان را خوش شانس بدانید. عشق در واقع یک ترن هوایی از احساسات و مواردی است که هیچ کس نمی تواند آن را پیش بینی یا کنترل کند. آیا هنوز همسر یا عشق سابق خود را دوست دارید و احساسات شدیدی نسبت به او دارید؟ نگران نباشید، پس از اتمام این مقاله، به خوبی به ابزارهای مورد نیاز برای پیشبرد زندگی خود مجهز خواهید شد.

اگر هنوز نسبت به عشق سابق تان احساس علاقه می کنید و یا هنوز عاشق او هستید، خجالت نکشید. شما تنها نیستید، بسیاری از مردم برای غلبه بر یک این مورد تلاش می کنند و ممکن است مدتی طول بکشد زیرا هر رابطه متفاوت است. برای دریافت نکات و تشویق در مورد چگونگی حرکت رو به جلو در این زمان دشوار، همراه ما باشید.

عشق سابق

دوست داشتن عشق سابق عادی است

به همان اندازه که پاک کردن عشق سابق از حافظه خود پس از پایان رابطه عالی است، متأسفانه این امکان پذیر نیست. عشقی که زمانی نسبت به شریک خود داشتید یک شبه از بین نمی رود و این چیزی است که باید در مورد آن صبور باشید.

مطالعات نشان می‌ دهد که وقتی روابط پایان می‌ یابد، افراد ممکن است با افسردگی، PTSD (اختلال استرس پس از حادثه)، اضطراب و سایر مسائل مربوط به سلامت روان دست و پنجه نرم کنند.

علیرغم مشکلات زیادی که پس از جدایی ایجاد می شود، هنوز مهم است که برای اولویت بندی نیازهای خود تلاش کنید.

ارنستو لیرا دلا روزا، روانشناس و مشاور رسانه ای بنیاد تحقیقات افسردگی می گوید: “اگر هنوز عاشق عشق سابق تان هستید، طبیعی است و حتی خوب است. این فقط به این معنی است که شما احساسات زیادی که در رابطه به وجود می آید را پردازش می کنید.”

البته، ممکن است به نظر برسد که کل دنیای شما به پایان رسیده است. آن احساسات قوی که اکنون در همه جا و همه وقت وجود دارند، برای همیشه دوام نخواهند داشت و یک روز به گذشته نگاه خواهید کرد و امیدواریم برای تغییری که جدایی برای شما ایجاد کرد، سپاسگزار باشید.

چگونه از عشق سابق مان عبور کنیم

اگر اخیراً از یک رابطه خارج شده‌ اید یا متوجه شده‌ اید که به طور کامل از شریک قبلی خود گذر نکرده‌ اید، در زیر چند نکته وجود دارد که می‌ تواند به شما کمک کند راه خود را ادامه دهید.

حواس خود را پرت کنید

یک ذهن بیکار به ویژه به قلب شکسته آسیب می زند. اگر در خانه نشسته اید و به همسر سابق خود و تمام خاطراتی که به اشتراک گذاشته اید فکر می کنید، خود را برای شکست آماده کرده اید. با این حال، اگر مشغول باشید، زمان می‌گذرد، روز سریع‌ تر پیش می‌ رود و احساسات نیز همراه شما خواهند بود.

اگرچه مشغول نگه داشتن مهم است اما لیرا دلا روزا هشدار می دهد که اگر دائما مشغول هستید، زمانی برای پردازش احساسات خود نخواهید داشت و پردازش نکردن احساسات می تواند بر نحوه کنار آمدن شما با از دست دادن در آینده تأثیر بگذارد. بنابراین، در حالی که مشغول ماندن چیز خوبی است، به یاد داشته باشید که به خود اجازه دهید احساسات خود را درک کنید.

عشق سابق خود را به طور کامل حذف کنید

عشق سابق خود را به طور کامل از زندگی خود حذف کنید. این شامل شماره تلفن، آدرس، تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی، خانواده، دوستان، آشنایان مشترک و هر چیزی است که شما را به او متصل می کند.

چسبیدن به چیزهایی که دائماً شما را به یاد شریک سابق خود می اندازد فقط جلوی رشد شما را می گیرد. اگر واقعاً می خواهید از همسر سابق خود گذر کنید، باید او را کاملاً از زندگی خود حذف کنید. این کار سخت خواهد بود اما بهبود قلب تان باید هدف کلی شما باشد.

از رسانه های اجتماعی دوری کنید

اگر هنوز عاشق شریک سابق خود هستید، رسانه های اجتماعی برای شما مفید نیستند. شما فقط در این صورت احساس شکنجه خواهید کرد. فقط تصور کنید شریک سابق شما در صفحه شما ظاهر می شود در حالیکه به تازگی چیزی را با یک دوست جدید پست کرده است. فورا روزتان خراب می شود از آنجایی که در وضعیت آسیب پذیری قرار دارید، مقایسه زندگی خود با دوستان واقعی و دوستان مجازی که حتی هرگز ندیده اید برای شما آسان خواهد بود.

علاوه بر این، استفاده مکرر از رسانه‌ های اجتماعی با افسردگی مرتبط است. بنابراین، همسر سابق خود را از فهرست تان حذف کنید و تمام تلاش خود را برای دور ماندن از پلتفرم‌ های اجتماعی انجام دهید، زیرا احساسات خود را پردازش می‌ کنید و بر درمان خود تمرکز می‌ کنید.

مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید

مدت‌ هاست که دوران قضاوت و اخم کردن در قرارهای انفرادی و تنها نشستن برای ناهار گذشته است. بنابراین، خود را با یک روز استراحت و پذیرایی خوشحال کنید یا با خودتان یک قرار ملاقات بگذارید.

از بودن با خودتان لذت ببرید و یاد بگیرید که به تنهایی خودتان عادت کنید. به هر حال، اگر نتوانید خودتان را دوست داشته باشید، چگونه انتظار دارید که به راه خود ادامه دهید و اجازه دهید فرد جدیدی شما را دوست داشته باشد؟

در این فرآیند عجله نکنید

عاشق شدن گاهی اوقات می تواند یک فرآیند طولانی باشد و گاهی اوقات به سرعت و غیرمنتظره به سراغ شما می آید. با این حال، با جدایی، روند عبور از کسی می تواند مانند پایان دنیا باشد.

با تلاش برای وارد شدن به یک رابطه دیگر، در این روند عجله نکنید. در واقع، وارد کردن یک فرد جدید به درون آشفتگی احساسات خود بدترین کار ممکن است. آن احساسات را بپذیرید و قبل از اینکه دوباره با هم قرار ملاقات بگذارید، روی آنها کار کنید.

صحبت کردن با یک متخصص

درمان دیگر تابو نیست. می توانید به صورت حضوری، تماس تصویری، تلفن و از طریق پیامک با یک متخصص صحبت کنید. تکنولوژی برای راحتی و تطبیق با هر جنبه ای از زندگی آن را ممکن ساخته است.

اگر هنوز مجذوب گفتن همه چیز به یک غریبه نیستید، باید در مورد احساس خود با اعضای خانواده یا یک دوست نزدیک صحبت کنید. صحبت کردن آن احساسات را رها می کند و به شما وضوح و شفافیت می دهد.

این احساسات را در درون خود نریزید و سعی نکنید “قوی” باشید. شما انسان هستید و حق دارید خود را ابراز کنید.

خاتمه دادن

در نهایت خاتمه دادن همیشه هدف پایان هر رابطه است و در بیشتر موارد، ما هرگز خاتمه را دریافت نمی کنیم یا باید آنچه را که هست بپذیرید یا خودتان خاتمه را پیدا کنید.

یک نامه بنویسید

درمانگران اغلب نوشتن نامه را به عنوان راهی برای مقابله با احساسات خود پس از جدایی یا رویداد دردناک دیگری توصیه می کنند.

مریم لیون مشاور درمانگر به مراجعینش توصیه می کند که یک “نامه خداحافظی” بنویسند. در این نامه، لیون از بیماران می خواهد که به سوالات زیر پاسخ دهند:

  1. چه چیزی را از دست خواهید داد؟
  2. چه چیزی را گرامی خواهید داشت؟
  3. مسئولیت چه چیزی را بر عهده می گیرید؟
  4. برای یکدیگر چه آرزویی دارید؟

لیون معتقد است که این تمرین به شما فرصتی می دهد تا ناگفته های خود را به اشتراک بگذارید. مزیت دیگر این نوع خاتمه این است که شما نیازی ندارید نامه را با شریک سابق خود به اشتراک بگذارید تا از مزایای کامل نوشتن همه این موارد بهره مند شوید. پی بردن به این پاسخ ها برای خودتان می تواند به اندازه کافی رهایی برای حرکت رو به جلو را به دنبال داشته باشد.

در این مدت مهم است که خود را تشویق کنید و به این مهم برسید که اهمیت دارید. در غم و اندوه گم نشوید و ارزش و اهمیت خود را در دنیا فراموش نکنید. مطمئناً دوست داشتن کسی که دیگر شریک زندگی نیست، دردناک است اما دنیا هنوز در اختیار شماست. اگر متوجه شدید که هنوز با مشکل رها کردن مواجه هستید، در تماس با یک متخصص سلامت روان تردید نکنید.

کلام پایانی

در یک دنیای ایده آل، همه ما می‌ توانیم خاطره عشق سابق خود را پاک کنیم اما متأسفانه، این امکان وجود ندارد. مقابله با احساساتی که با از دست دادن به وجود می آیند ضروری است. درمان عبور از عشق سابق که دوستش دارید، خود زندگی است. خوب است خاطرات را به خاطر بسپارید (چه خوب و چه بد)، گریه کردن بخشی از آن سفر است و غمگین بودن اجتناب ناپذیر است اما احساس این درد چیزی است که در نهایت شما را به سوی دیگر می برد.

منبع:

verywellmind

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی