روانشناسی سبك زندگي

اصطلاح خرده نان در رابطه به چه معناست؟

تقویم فارسی اندروید

امروزه اغلب قرارها آنلاین هستند و ارتباط آنلاین با دیگران مطمئناً در حال حاضر یک مزیت محسوب می شود. با این حال، همانطور که در اپلیکیشن های دوستیابی می چرخید، احتمالاً با برخی از ناامیدی ها نیز مواجه خواهید شد. در کنار عکس‌ های جعلی، وضعیت‌ های نادرست رابطه و پیام‌ های توهین‌ آمیز، ممکن است با رفتارهای نه‌ چندان مناسب دیگر هم روبرو شوید. در اینجا اصطلاحی برای دانستن وجود دارد: خرده نان.

خرده نان یعنی اینکه کسی شما را با انداختن لقمه‌ های کوچک مورد علاقه مثل یک پیام گاه به گاه، تماس تلفنی، برنامه قرار ملاقات یا تعامل در رسانه‌ های اجتماعی، هدایت می‌ کند. اینها به صورت پراکنده اتفاق می افتد و معمولاً هیچ دنباله ای ندارند.

اگر آنها احساس کنند که شما آماده اید که دست به کار شوید، کمی با دقت بیشتر شما را تعقیب می کنند اما وقتی خرده نان هایی را که می ریزند بخورید و منتظر بمانید، متوجه می شوید که مسیر یک بار دیگر متوقف شده است.

چرا برخی از افراد این کار را انجام می دهند؟ مهمتر از آن، چگونه می توانید یک بار برای همیشه خرده ها را جارو کنید؟

خرده نان

علائمی که نشان می دهد در این شرایط هستید

با کسی آشنا شده اید که کمی غیر متعهد به نظر می رسد؟ شاید به اندازه‌ ای پیام به گوشی شما سرازیر شود که مطمئن باشید هنوز علاقه‌ مند هستند. به هر حال، اگر آنها شما را دوست نداشتند، پیام رسانی را متوقف می کردند، درست است؟

در واقعیت، افرادی که خرده نان می‌ دهند، عموماً می‌ خواهند شما را علاقه مند نگه دارند، حتی زمانی که هیچ برنامه واقعی برای ایجاد رابطه ندارند.

علائم خرد کردن نان

  • برای چند روز یا چند هفته به پیامک ها یا چت ها پاسخ ندهند سپس چند پیام طولانی بدون توضیح اینکه چرا موقتاً ناپدید شده اند ارسال کنند.
  • علایق یا تجربیات مشترک را برای تقویت حس ارتباط ذکر کنند.
  • با جملات مبهمی به آینده نگاه کنند.
  • به این معنی است که آنها دوست دارند شما را ببینند اما درخواست های شما را برای ایجاد یک برنامه واقعی نادیده می گیرند.
  • به جای ارائه جزییات ملموس یا نشان دادن علاقه به زندگی روزمره، پیام ها را سطحی و عمومی نگه دارند.
  • پست های رسانه های اجتماعی خود را بدون پاسخگویی مشاهده یا لایک کنند، در حالی که همچنان پیام های واقعی ارسال شده را نادیده می گیرند.
  • در درجه اول با عکس ها، میم ها یا ایموجی ها ارتباط برقرار کنند.
  • به وصل شدن علاقه نشان دهند اما زمان غیر فیزیکی را با هم سپری نکنند.

به طور معمول، کسی که خرده نان می ریزد، کاملاً مایل نیست که احتمال دیدار مجدد شما را از بین ببرد. هنگامی که از پاسخ دادن خودداری می کنید یا اشاره می کنید که علاقه خود را از دست می دهید، آنها ممکن است با حفظ تماس منظم ناگهانی، برنامه ریزی واقعی و پیگیری تلاش خود را افزایش دهند.

این علاقه مجدد ظاهری ممکن است جذابیت اصلی شما را تقویت کند و به شما امید جدیدی برای ایجاد یک ارتباط واقعی و پایدار بدهد.

با این حال، دیری نمی گذرد که دوباره از مسیر خارج می‌ شوند و الگو از نو شروع می‌ شود. در هر نوتیفیکیشن گوشی خود را به دست می گیرند اما نمی توانید کاری کنید که آنها به چیزی بیشتر از یک یا دو پیام کوتاه شبانه پاسخ دهند.

چرا برخی این کار را انجام می دهند

مواجهه با خرده نان می تواند گیج کننده، خسته کننده و بسیار دردناک باشد. همچنین وقت شما را تلف می کند.

وقتی از کسی خوشتان می‌ آید که این ذره‌ های علاقه را رها می‌ کند، ممکن است فکر کنید که او می‌ خواهد شما را بشناسد و به محض اینکه برنامه اش مشخص شد رابطه‌ ای ایجاد کند. به عبارت دیگر، شما را به چیزی امیدوار می کند که احتمالاً اتفاق نخواهد افتاد.

برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که تاکتیک‌ های ارتباطی آن‌ ها چیزی را به‌ جا می‌ گذارد اما ممکن است آگاهی کمتری از اینکه پیام‌ های مبهم و پراکنده‌ شان چقدر شما را ناراحت می‌ کند، داشته باشند.

خرد کردن نان مطمئناً می تواند عمدی باشد اما انگیزه های غیرمستقیم بیشتری نیز می تواند این رفتار را تحریک کند.

آنها شما را دوست دارند اما نمی خواهند متعهد شوند

بسیاری از افراد ایده تعهد رابطه را بیش از توانشان می دانند. آن‌ ها می‌ خواهند ارتباط برقرار کنند اما علاقه یا در دسترس بودن احساسی برای حفظ هر گونه درگیری عمیق‌ تر را ندارند.

آنها شما را جذاب می دانند و از صحبت کردن با شما لذت می برند، بنابراین ارتباط را زنده نگه می دارند اما آن‌ ها آماده نیستند که به سمت یک رابطه معنادار بروند، بنابراین آنقدر عقب‌ نشینی می‌ کنند تا از پیشرفت کار جلوگیری کنند.

وقتی می خواهید تعهدی طولانی مدت داشته باشید و احساس می کنید که کاملاً قادر به ایجاد آن هستید، این رابطه هیچ لطفی به شما نمی کند.

آنها آماده خداحافظی نیستند

شرکای سابق نیز می توانند شما را با خرده نان گیر بیندازند. شما موافقت کرده اید که رابطه را پایان دهید و به جلو پیش بروید اما آنها گاه به گاه متن یا عکسی را همراه با یک جمله “این باعث شد به تو فکر کنم” یا “امروز دلم برات تنگ شده” می فرستند.

این سیگنال‌ ها می‌ توانند شما را گیج کنند، به‌ ویژه زمانی که احساسات طولانی‌ مدت دارید. آیا آنها می خواهند دوباره تلاش کنند؟ آیا آنها امیدوارند که به عنوان دوست با هم در تماس باشید؟ یا آیا آنها تیری در تاریکی می زنند؟

آنها ممکن است دلیل بدی نداشته باشند، مانند میل به دوستی که کاملاً نمی دانند چگونه ارتباط برقرار کنند. با این حال، گاهی اوقات خرده نان از شریک سابق می تواند نشان دهنده تلاش برای حفظ کنترل یا احیای مجدد علاقه شما باشد، به خصوص اگر به رابطه پایان داده باشید.

آنها تنها هستند

کسی که فاقد دوستی سالم و روابط و تلاش برای برقراری ارتباط با دیگران است ممکن است حفظ چندین ارتباط سطحی را آسان تر کند. شاید آنها متوجه شوند که برای ایجاد روابط سالم مشکل دارند اما نمی دانند چگونه به طور مؤثر به این موضوع رسیدگی کنند.

بنابراین خرد کردن نان می تواند راهی برای برآورده کردن نیازهای اجتماعی شود. آن‌ ها به اندازه‌ ای خرده نان می‌ ریزند که همیشه کسی را داشته باشند که با او صحبت کنند، بدون اینکه بدانند روابط سطحی لزوماً آنطور که آنها امیدوارند، احساس تنهایی را کاهش نمی‌ دهد.

روابط دوستانه و عاشقانه مطمئناً مهم هستند اما یک یا دو دوستی نزدیک به طور کلی رضایت بخش تر از تعدادی از دوستی های معمولی است.

شخصی که در یک رابطه متعهدانه با یک شریک پرمشغله یا دور از دسترس است، حتی ممکن است به عنوان راهی برای رسیدن به رضایت عاطفی و اجتماعی در جایی که می‌ تواند، استفاده کند، علی‌ رغم اینکه می‌ داند تا آنجا پیش نمی‌ رود که با کسی ملاقات کند.

آنها شما را به عنوان یک طرح پشتیبان می بینند

مردم همچنین ممکن است از خرده نان به عنوان یک تاکتیک برای زنده نگه داشتن ارتباط شما در صورت عدم موفقیت رابطه فعلی خود استفاده کنند. آنها برنامه‌ های مبهم می‌ گذارند و شما را کناری نگه می دارند زیرا واقعاً وقت آزاد ندارند و از قبل شریک زندگی دارند.

با این حال، آنها شما را رها می کنند و هر چند وقت یکبار با یک جمله “تو اخیراً در ذهن من بوده ای” یا “بیا به زودی دور هم جمع شویم” یادتان می کنند.

هیچ مشکلی وجود ندارد که بخواهیم افراد زیادی را بشناسیم تا بهترین مورد را پیدا کنیم اما زمانی این مشکل ساز (و دردناک) می شود که مردم در مورد انگیزه ها و وضعیت روابط خود صحبتی نداشته باشند یا زمانی که عمداً شما را فریب می دهند تا شما را علاقه مند نگه دارند.

این یک مشکل است یا ارتباطی ضعیف محسوب می شود؟

در برخی موارد، خرده نان ممکن است عمداً اتفاق نیفتد. مهارت‌ های ارتباطی خوب به طور طبیعی برای همه به وجود نمی‌ آید و برخی افراد برای انتقال علاقه و احساسات عاشقانه به روشی راحت و قابل درک مشکل دارند.

همچنین به خاطر داشته باشید که متن فاقد لحن است. گرفتن تصور اشتباه یا تفسیر نادرست از کلمات یک نفر بسیار آسان است، به خصوص اگر این روش اصلی ارتباط شما باشد.

بیایید فرض کنیم که شما به تازگی با کسی که واقعاً می خواستید ملاقات کنید آشنا شده اید. شما نمی خواهید خیلی مشتاق به نظر برسید، بنابراین چند سوال می پرسید و سپس به او فرصت می دهید تا پاسخ دهد. وقتی پاسخ‌ های او مکالمه را به سمت و سوی جدیدی نمی‌ برد، یک یا دو روز وقت می گذارید تا به آنچه می‌ خواهید در آینده بگویید فکر کنید.

او هم چیزی نمی گوید و شما را متعجب می کند که آیا واقعاً به شما علاقه دارد یا خیر. پس از چند روز مناظره، پیام دیگری ارسال می کنید تا نشان دهید هنوز علاقه مند هستید. او پاسخ می دهد و شما چند متن دیگر رد و بدل می کنید. با این حال، شما هنوز نمی توانید بگویید که آیا او علاقه واقعی دارد یا خیر و یک بار دیگر عقب نشینی می کنید.

تجربیاتی از این دست در دوستیابی آنلاین نسبتاً رایج است، به ویژه در میان افرادی که از طرد شدن می ترسند یا نگران نحوه برخورد با دیگران هستند.

همچنین ممکن است زمانی که نمی‌ دانید چه می‌ خواهید، ناخواسته خرده نان بریزید. شاید در قرارهای معمولی یا قرارهای خود بسیار سرگرم شوید. بعضی روزها فکر می‌ کنید می‌ خواهید همه چیز را جلوتر ببرید اما گاهی شک دارید که برای تعهدی که یک رابطه نیاز دارد آماده باشید.

در حالی که داشتن اهداف برای رابطه نامشخص کاملاً خوب است اما همچنین ضروری است که مطمئن شوید این اهداف را با شرکای احتمالی به اشتراک می گذارید. خرد کردن نان فقط باعث ناراحتی افراد نمی شود، بلکه آنها را از یافتن کسی که می داند چه می خواهد باز می دارد.

چگونه به آن پاسخ دهیم؟

تحقیقات اخیر در مورد بررسی خرده نان در دوستیابی نشان می دهد که اغلب به احساس تنهایی و درماندگی کمک می کند.

تجربه خرده نان ممکن است شما را به طور کلی کمتر از زندگی راضی نگه دارد و این جای تعجب نیست. شما زندگی خود را برای کسی که به اندازه کافی علاقه نشان نمی دهد تا حس امید شما را تقویت کند منتظر نگه می دارید اما او برای برقراری ارتباط مورد نظرتان معطل می کند.

به جای برداشتن خرده‌ هایی که برایتان پرتاب می‌ کنند، این استراتژی‌ ها را امتحان کنید.

او را مطلع کنید

وقتی فکر می‌ کنید کسی برای شما خرده نان پرت می‌ کند، اشاره به این رفتار می‌ تواند دو هدف را محقق کند:

  • این نشان دهنده آگاهی شما از هرگونه تلاش از طرف او برای هدایت شماست.
  • این به او این فرصت را می دهد تا هر گونه نگرانی شخصی، مانند مسائل بهداشتی یا خانوادگی را که ممکن است مانع برقراری ارتباط منظم و قرار ملاقات شود، در میان بگذارد.

این را امتحان کنید:

  • وقتی چندین روز از شما خبری ندارم احساس ناامیدی می‌ کنم، مخصوصاً به این دلیل که می‌ بینم شما پیام‌ های من را خوانده‌ اید. من کاملاً متوجه می شوم که زندگی پیچیده است اما من به دنبال کسی هستم که بتواند به طور منظم در تماس باشد و در صورت بروز مشکل به من اطلاع دهد.

یک گفتگو در مورد اهداف رابطه آغاز کنید

مردم چیزهای متفاوتی از روابط خود می خواهند. این نیازها ممکن است در طول زمان ثابت نمانند، به خصوص زمانی که شما مشکلات مختلف زندگی روزمره را در نظر بگیرید.

شاید آنها در ابتدا قصد داشتند رابطه ای را دنبال کنند اما از آن زمان همه چیز تغییر کرده است و آنها مطمئن نیستند که چگونه آن را مطرح کنند. چک کردن و ارائه یادآوری آنچه به دنبال آن هستید، هرگز ضرری نداردو

این را امتحان کنید:

  • من این تصور را دارم که در حال حاضر اهداف متفاوتی در رابطه داریم. من می خواهم روی ایجاد یک رابطه پایدار کار کنم. شما چطور؟

تاریخ و زمان مشخصی را برای ملاقات پیشنهاد دهید

یک نوع معمولی خرده نان شامل طرح های مبهم و نیمه تمام است. شما برخی از آنها را می شناسید:

  • ما قطعاً باید به زودی به آن پارک برگردیم.
  • بیایید در آینده نزدیک برای آن برنامه ریزی کنیم.
  • منتظر دیدار دوباره شما هستم.

به جای آن با مشخص کردن و وضوح کامل، با این رفتار مقابله کنید.

  • بله، باید. یک پیک نیک برای ظهر شنبه چطور است؟
  • من آخر هفته آینده و هفته بعد آزاد هستم. کدام یک برای شما بهتر است؟
  • برنامه من کاملاً باز است. چه شب هایی آزاد هستی؟

ارائه زمان‌ های خاص ممکن است منجر به یک قرار واقعی شود، در صورتی که او عمداً تلاش نمی‌ کند.

اگر واقعاً نمی‌ خواهد ملاقات کند، احتمالاً از تعهد به یک زمان یا لغو برنامه‌ ها در آخرین لحظه اجتناب می‌ کند.

در این صورت می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

  • “به نظر می رسد سر شما بسیار شلوغ است، بنابراین من به شما اجازه می دهم زمانی را برای ملاقات پیشنهاد کنید وقتی آزاد شدید.”

به نیازهای خود احترام بگذارید

شاید متوجه شده باشید که آنها قصد جدی شدن ندارند اما شما واقعا اهمیتی ندهید. ممکن است احساس خوبی هم داشته باشید که وقتی آنها وقت دارند با شما ارتباط بگیرند یا وقتی از شریک زندگی خود جدا می شوند آنها را ببینید. این کاملاً خوب است، تا زمانی که بدانید برای خودتان چه می خواهید.

هنگامی که می خواهید ارتباط منظم تر و یک رابطه پایدار داشته باشید، به وضوح نشان دهید که مایل به صبر کردن نیستید.

کلام آخر

هنگامی که یک شریک بالقوه از چند جنبه کلیدی ایده آل به نظر می رسد، گاهی اوقات نادیده گرفتن علائمی که نشان می دهد ممکن است در واقع برای شما مناسب نباشند، آسان تر است.

وقتی فردی به طور مداوم تمایلی به برقراری ارتباط در سطح عاطفی، گذراندن وقت با شما یا پیشبرد رابطه تان نشان نمی دهد، با نادیده گرفتن خرده محبتی که ارائه می دهد، با او خداحافظی کرده و با ادامه دادن زندگی تان به نیازهای خود احترام بگذارید.

منبع:

healthline

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی