ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج

7 نشانه خاموش استرس که باعث آسیب به رابطه شما می شود

بین خواسته های فرزندپروری، مشکلات مالی و سخت کوشی های روزمره برای نگهداری از خانه، استرس در یک رابطه طولانی مدت اجتناب ناپذیر است. اما لزومی ندارد که حتماً باعث آسیب به رابطه شود.

آسیب به رابطه

احساس می کنید هیچ وقتی برای با هم بودن ندارید

گاهی اوقات خیلی راحت گرفتار برنامه روزمره خود می شوید و فراموش می کنید برای بعضی وقت ها فضای خود را داشته باشید. اگر متوجه شدید که خیلی راحت تحت فشار قرار می گیرید و وقت انجام کارهای دلخواه را ندارید، این نشانه واضحی است که مشخص می کنید استرس دارید. آنیسا اشنبرگر مشاور بهداشت روان مجاز می گوید: “اجازه ندهید که مشکلات روزمره ارتباط شما با همسرتان را تحت الشعاع قرار دهد.” او پیشنهاد می کند در طول هفته برنامه هایی را تعیین کنید که مختص شما باشد. خواه چند دقیقه آرام نشستن، تماس با یک دوست، قدم زدن یا هر کار دیگری که از انجام آن لذت می برید باشد، حتماً این کار را انجام دهید. نداشتن وقت کافی برای خودتان می تواند مانع زمان مشترک زوجین شود. مطمئن نیستید که چه کاری را به تنهایی باید انجام دهید؟ بیاموزید که چگونه اوقات فراغت خود را به حداکثر برسانید تا در نتیجه از آن استرس بکاهید.

شما مثل اوایل رابطه خود رابطه جنسی ندارید

ترجیح مداوم برای رفتن به رختخواب به طور زود هنگام به جای لذت بردن از وقت در تختخواب به ویژه هنگامی که هر دوی شما بیشتر احساس ترس می کنید – می تواند نشانه ای باشد که استرس آسیب به رابطه شما می رساند. حتی اگر علاقه به رابطه جنسی ندارید، به دنبال راه های کمی برای لمس یکدیگر باشید: هر وقت تلویزیون را روی مبل تماشا می کنید، هر روز او را در آغوش بگیرید و ببوسید. شب قرارتان را در اولویت قرار دهید و این جرقه به موقع دوباره زنده می شود.

شما علاقه چندانی به صحبت های شریک زندگی خود ندارید

اگر متوجه شدید که هر وقت همسرتان از روز خود یا ایده ای که دارد به شما می گوید بسیار نظرات “اوه” و “این خوب است” می دهید، این یک نشانه گویایی است که استرس شما را تسخیر می کند. اجازه ندهید افکار مربوط به جلسه فردا یا کارهای مربوطه ارتباط شما را مختل کند. در عوض، اشنبرگر می گوید تماس چشمی و همچنین گوش دادن فعال بین دو طرف مهم است و می تواند به تقویت ارتباطات بیشتر کمک کند. تمام تلاش خود را بکنید تا چشمانتان را در چشمان همسرتان قفل کنید و روی صحبت های او تمرکز کنید و نکات دیگر را امتحان کنید تا شنونده خوبی باشید.

شریک زندگی شما بیشتر از شما با سایر اعضای خانواده وقت می گذراند

تماس و بازدید از اعضای خانواده امری غیرمعمول نیست اما هنگامی که این رفتار نوعی فرار از زندگی می شود که در آن شریک زندگی شما بیش از شما با آنها تعامل دارد، این یک پرچم قرمز است. در این مورد یکسری فرضیات وارد تصویر می شوند، از جمله این احساس که همسرتان راحت تر با آنها صحبت می کند برای مدت طولانی در مورد موضوعاتی که باید برای شما دو نفر باشد. به همین ترتیب، شریک زندگی شما ممکن است ترجیح دهد بیشتر از شما با فرزندان یا حیوان خانگی شما وقت بگذارد. راه حل این است که به طور خاص به همسرتان بگویید که چه احساسی دارید، در حالی که همزمان یک سازش را ارائه می دهید. به عنوان مثال، پیشنهاد کنید که همسرتان هنوز با خواهر و برادرش صحبت کند اما به او بگویید که صحبت کردن به مدت دو ساعت در روز برای شما آزار دهنده است. سپس، پیشنهاد کنید زمان تلفن را کاهش دهد و از وقت اضافی اش برای گذراندن با هم استفاده کنید.

شریک زندگی شما ترجیح می دهد فیس بوک یا اینستاگرام خود را بررسی کند تا اینکه به چهره شما نگاه کند

مطمئناً، فیلم ها و به روزرسانی های پیش پا افتاده در مورد زندگی افرادی که از سال اول تحصیل در دانشگاه با آنها صحبت نکرده اید جالب است اما وقتی شریک زندگی شما – یا شما – شروع به گشت و گذار در صفحات بی پایان از اتفاقات اینترنتی می کند، این رابطه به نفع شما نیست. دکتر برور می گوید: “ما واقعاً به یک دنیای موبایل تبدیل شده ایم.” “و با تمام اطلاعات و رسانه های اجتماعی موجود، ما به جامعه ای تبدیل شده ایم که برقراری ارتباط رو در رو را در اولویت قرار نمی دهد.” توصیه او این است که این موضوع را با شریک زندگی خود در میان بگذارید و به یک راه حل بدون فناوری برسید که هر دو در مورد آن توافق داشته باشید. یک مثال می تواند عدم استفاده از تلفن در اتاق خواب یا هنگام خوردن وعده های غذایی باشد. لذت بردن از تعاملات شخصی بیشتر در محیط بدون رایانه احتمالاً شما را نزدیکتر می کند.

شما از تن صدا، سرفه یا عطسه او آزار می بینید

احساس می کنید ترجیح می دهید ناخن های خود را روی تخته سیاه بکشید تا اینکه عطسه شریک زندگی خود را بشنوید؟ اگر صدای عادت های معمول، مانند سرفه یا عطسه او شروع می شود و شما دوست ندارید، استرس می تواند مقصر آسیب به رابطه باشد. برور می گوید که این احتمالاً استرسی است که به خود وارد می کنید و به گونه ای آشکار می شود که با هر چیز کوچکی آشفته می شوید. او می گوید با ارزیابی همه چیز، درباره خود واقعی باشید بعد، از شریک زندگی خود کمک بخواهید. به هر حال، برور توضیح می دهد، “شریک زندگی شما ذهن خوان نیست و باید نیازهای شما و حتی رویاهای زندگی شما را بشناسد.”

شما یا شریک زندگی خود بیش از حد الکل می نوشید

اگر مصرف الکل را به صورت روزانه شروع کرده اید این می تواند نشان دهنده یک رفتار ناسالم و عدم مدیریت استرس باشد که منجر به آسیب به رابطه می شود. دکتر برور می گوید: “بسیاری از زوجین هنگام معاشرت این رفتارها را بهانه می کنند و سپس آن را ادامه می دهند.” سوء مصرف الکل از نظر ذهنی و جسمی برای روابط مخرب است. برور به شما توصیه می کند که مصرف نوشیدنی را کم کنید یا در صورت لزوم، به دنبال جستجوی گروه پشتیبانی یا صحبت با پزشک خود باشید.

منبع:

rd

تقویم فارسی اندروید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

کانال یوتوب چی با چی

مطالب پیشنهادی