سبك زندگي موفقيت در زندگي

13 روش مهارت تحلیلی که به شما کمک می کند تا در کارتان موفق شوید

آیا تا به حال در یک مصاحبه شغلی بوده اید و از شما پرسیده شده است که “در مورد مشکلی که با آن روبرو شده اید و چگونه بر آن غلبه کرده اید برای ما بگویید؟” آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا این نوع سوالات حتی مطرح می شوند؟ به این دلیل که کارفرما مهارت تحلیلی شما را ارزیابی می کند.

مهارت تحلیلی

کارفرمایان برای کارمندان با مهارت های تحلیلی خوب ارزش قائل هستند زیرا آنها به عنوان حل کننده مشکلات دیده می شوند. بنابراین، بیایید ببینیم مهارت تحلیلی چیست، چرا مهم است و 13 مهارت تحلیلی مهم که به شما در موفقیت در کار کمک می کند را به خوبی بشناسید.

مهارت تحلیلی چیست؟

توجه داشته باشید که مهارت های تحلیلی با استعدادهای تحلیلی تفاوت دارند. این یک تمایز بسیار مهم است، زیرا استعداد به یک توانایی طبیعی اشاره دارد. مهارت چیزی است که می توان آن را آموخت یا به دست آورد.

و درست مانند هر مهارتی، مهارت های تحلیلی با گذشت زمان، تکرار و تمرین بهتر می شوند. اما مهارت تحلیلی دقیقاً چیست؟

برای اهداف ما، مهارت های تحلیلی شامل توانایی های زیر است:

مشکلات را بشناسید و مشخص کنید

فقط کافی نیست که تشخیص دهید نرخ بازده 20٪ برای یک محصول مشکل است. شما باید دلیل این مشکل را مشخص کنید.

تحقیق و جمع آوری داده ها

این کار همیشه آسان به نظر نمی رسد. می تواند داده های زیادی وجود داشته باشد. شما باید بتوانید آنچه را که مربوط به پروژه می شود از موارد به درد نخور جدا کنید.

داده های جمع آوری شده را تحلیل کنید

این بخشی از تفکیک داده های مرتبط و غیر مرتبط است اما همچنین شامل توانایی تحلیل کردن همه عوامل مربوطه می شود. به عنوان مثال، این نرخ بازده 20٪ می تواند به دلیل ترکیبی از نقص تولید، خدمات ضعیف مشتری و تاخیرهای حمل و نقل باشد. اما هر یک از این چیزها چقدر تاثیر دارند؟

حل مسئله / تفکر انتقادی

پس از طی سه مرحله اول، اکنون می توانید مراحل مورد نیاز برای حل مشکل را شناسایی کنید. شما باید بتوانید راه حل هایی را پیشنهاد کنید که احتمال زیادی برای رسیدن به نتیجه مثبت دارند.

اکنون علاوه بر این مهارت های تحلیلی، مهارت های ثانویه ای نیز وجود دارند که به همان اندازه برای موفقیت شما مهم هستند. این شامل موارد زیر است:

ارتباطات

شما می توانید بهترین تحلیل و توصیه ها را در جهان داشته باشید اما برای اینکه مفید واقع شود، باید بتوانید به طور موثر با یک تیم، مدیریت یا سهامداران ارتباط برقرار کنید.

پیاده سازی

داشتن یک برنامه برای اجرای راه حل هایی که شما پیشنهاد می کنید بسیار مهم است. صرف گفتن اینکه راه حل نرخ بازده 20٪ کاهش تعداد نقص تولیدی است واقعاً مفید نیست.

اما گفتن اینکه یک لولا باعث اکثریت بازدهی می شود و در اینجا یک جایگزین وجود دارد، اکنون مفید است.

خلاقیت

گاهی اوقات تعیین دقیق مشکل آسان است اما راه حل دشواری دارد. اینکه بتوانید به داده ها نگاه کنید و فکر کنید “خارج از چارچوب” چه می توان کرد مهارتی است که واقعاً شما را از دیگران برجسته می کند.

به عنوان نمونه، من یک بار شرکتی داشتم که سرخ کن های کوچک را به سالن های بولینگ، سالن های سینما و موارد مشابه می فروخت. آنها می توانستند دسته های کوچکی از سیب زمینی سرخ کرده، بال مرغ یا پنیر موزارلا برای مشتریان خود تهیه کنند. مشکل این بود که برچسب قیمتش بیش از توانایی خرید بسیاری از آنها بود.

راه حل ما همکاری با یک توزیع کننده مواد غذایی بود. سرخ کن ها را رایگان می دادیم اما آنها مجبور بودند همه مواد غذایی را از توزیع کننده ما خریداری کنند سپس ما به ازای هر بال مرغ و پنیر موزارلا که فروختند از توزیع کننده کارمزد دریافت کردیم. این یک برد، برد، برد برای همه بود.

تمام مهارت های تحلیلی که در بالا ذکر شد مهم و مورد توجه کارفرمایان است. بنابراین، چگونه می توانید از این مهارت ها استفاده کرده و آنها را برای خود، شرکت و حرفه خود به کار بگیرید؟

13 مهارت تحلیلی که به شما در موفقیت شغلی تان کمک می کنند

آنالیز

1. بودجه بندی

مالکان، مدیران و روسای بخش ها همه باید بتوانند بودجه هایی را برای دپارتمان ها، تیم ها و پروژه های خود ایجاد کنند.

یک مدیر خوب برای پیش بینی دقیق نیازهای بودجه آینده، از مهارت های تحلیلی برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده های قبلی استفاده خواهد کرد.

2. برجسته کردن ایده ها و پیشنهادات خود

بنابراین، بگذارید بگوییم که رئیس شما به شما و سه رئیس بخش دیگر مأموریت داده است تا روش هایی برای افزایش کارایی ارائه دهند. برای یافتن 3 تا 4 راه رسیدن به هدف خوب است که به دانش و تجربه خود اعتماد کنید.

ممکن است شخصی برای انجام به موقع تکالیف جایزه ای را پیشنهاد دهد. ممکن است شخص دیگری روشی را برای برنامه ریزی مجدد نحوه انتساب یک پروژه پیشنهاد دهد اما اگر می توانید کسی باشید که دارای راه حل های مشخصی است که توسط تحقیقات و داده های قابل تأیید پشتیبانی می شود. شما بلافاصله خود و ایده هایتان را از بقیه جدا کرده اید.

3. برآورد و پیشنهادات پروژه ها

برای ایجاد وب سایت، امکان تخمین و پیشنهاد دقیق مشاغل بسیار مهم است و تنها از طریق مهارت و تجزیه و تحلیل تجربی است که مانع از دست دادن پول شما می شود.

4. همکاری

هنگام کار درون گروهی یا تیمی، مهم است که همه درک روشنی از چهار چیز داشته باشند:

  • مشکل چیست.
  • آنها مسئول چه بخشی از راه حل هستند.
  • بازه زمانی که آنها باید آن را حل کنند.
  • چه نتیجه قابل قبولی به نظر می رسد.

این رویکرد تحلیلی برای مدیریت پروژه است.

5. مقایسه

چیزی به عنوان راه حل “کامل” وجود ندارد و یک مشکل بیش از یک راه حل دارد. مهارت های تحلیلی به شما امکان می دهد جوانب مثبت و منفی سناریوهای مختلف را ارزیابی کنید تا نکات مثبت و منفی را به حداکثر و حداقل برسانید.

6. شناخت همبستگی ها و علل

همه ما جمله “همبستگی لزوماً به معنای علیت نیست” را شنیده ایم و این درست است.

آیا می دانید افزایش مصرف بستنی با افزایش جرایم خشن خیابانی ارتباط دارد؟ کاملاً درست است اما مصرف بستنی جرم خیابانی ایجاد نمی کند. آنها همبستگی دارند زیرا هر دو در تابستان، هنگامی که هوا گرم است و افراد بیشتری در خارج از کشور هستند، افزایش می یابد.

اما شما نمی توانید با ممنوعیت بستنی به مشکل جرم خیابانی رسیدگی کنید.

7. تشخیص مناسب

داشتن یک مجموعه مهارت تحلیلی خوب به شما امکان می دهد تا به درستی مشکل یا ناکارآمدی در سازمان را تشخیص دهید. ممکن است داده ها نشان دهند که مشکلی در روند تولید وجود دارد اما تجزیه و تحلیل داده ها است که به مشکل اشاره می کند. آیا علت این مشکل نقص طراحی، مسئله تأمین کننده، خطای انسانی یا کنترل کیفیت است؟

8. مدیریت منابع انسانی

با استفاده از مهارت های تحلیلی، یک مدیر یا رهبر تیم می تواند نقاط قوت و ضعف هر یک از افراد را ارزیابی کند، بنابراین با توجه به مجموعه مهارت ها، وظایفی را تعیین می کند. همچنین در اشاره به مناطقی که نیاز به آموزش های اضافی یا درمانی وجود دارد نیز مفید است.

9. برنامه ریزی پروژه

مهارت های تحلیلی به ما این امکان را می دهد یک پروژه بزرگ را به قسمت های جداگانه آن تقسیم کنیم. سپس، یک جدول زمانی مربوط به هم افزایی را برای اتمام پروژه هماهنگ کنید. این، تعریف دقیق یک مهارت تحلیلی است که می تواند به شما در موفقیت در کار کمک کند.

10. اولویت بندی کنید

این کار صرف یک پروژه جدید باشد یا شناسایی مشکلات یا ناکارآمدی در یک سیستم فرقی نمی کند، به ندرت پیش می آید که فقط یک مسئله وجود داشته باشد.

در بیشتر اوقات، مراحل مختلفی وجود دارد که باید برطرف شوند. از طریق تفکر تحلیلی می توانید مشکلاتی را که شناسایی کرده اید اولویت بندی کنید.

به عنوان مثال، شما تعیین می کنید که نرخ بازده 20٪ شما از این طریق تجزیه می شود. 50٪ نقص در تولید، 25٪ از خسارت در هنگام حمل و نقل، 15٪ از خدمات ضعیف مشتری و 10٪ از طراحی. اکنون می توانیم به همین ترتیب به این مسائل رسیدگی کنیم.

11. شناخت سوگیری ها

همه سوگیری دارند و راهی برای از بین بردن آنها در بحث و تصمیم گیری وجود ندارد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از آنها مطلع باشید. این مهارتی است که تسلط بر خود نظم و انضباط شخصی را می طلبد.

یک صحنه خنده دار در نمایش تلویزیونی “The Office” وجود دارد که رئیس مایکل اسکات در پایان سال مازاد بودجه خود را دارد. نیمی از کارمندانش می خواهند او آن را برای یک دستگاه کپی جدید خرج کند و نیمی دیگر از او می خواهند صندلی های جدیدی برای دفتر بخرد. مایکل مردد شده است، تا زمانی که متوجه می شود اگر مازاد را به شرکت بازگرداند، 25 درصد مازاد پاداش می گیرد. ناگهان علاقه شخصی او سو می گیرد.

12. تحلیل فرآیند

این مسئله به ویژه هنگامی که مسائل سیستمی وجود دارد و باعث ایجاد مشکل می شوند بسیار مفید است. اغلب ما فقط نتیجه را مشاهده می کنیم و به آن می پردازیم.

مشتری از نحوه ساخت وب سایت خوشش نیامده است بنابراین ما تصور می کنیم که این یک مشکل ارتباطی بین برنامه نویس ما و مشتری است. این آسان است اما با تجزیه و تحلیل فرآیند، ممکن است دریابیم که ما یک وب سایت خرده فروشی را به یک برنامه نویس متخصص در وب سایت های B2B اختصاص داده ایم. بنابراین، پاسخ واقعی این است که روند واگذاری پروژه ها را اصلاح کنید.

13. گزارش، چه شفاهی و چه کتبی

همه مشاغل دارای رئیس هستند، از سرایدار تا رئیس هیئت مدیره و گزارش دهی به آن رئیسان یک روند مداوم است.

از گزارش وضعیت کتبی گرفته تا جلسات فردی و گروهی، ارائه اطلاعات به مافوق خود یک چرخه پایان ناپذیر است. بنابراین، غیر از زمانی که از شما نظر شخصی بخواهند، همیشه بهتر است عقاید و پیشنهادات خود را با شواهد تجربی پشتیبان بگیرید.

اگر اطلاعاتی برای تهیه نسخه پشتیبان از آنها داشته باشید، نظرات، پیشنهادات و توصیه های شما با جدیت بیشتری مورد توجه قرار می گیرند.

موفقیت شغلی

چگونه مهارت های تحلیلی خود را توسعه دهیم؟

بنابراین، ما در مورد مهارت های تحلیلی و اینکه آنها چه هستند و چرا از نظر کارفرمایان ارزش زیادی دارند، بسیار صحبت کرده ایم.اما چگونه یاد می گیرید و چطور این مهارت ها را تشخیص می دهید؟

پاسخ آن ترکیبی از آموزش و تجربه است. ما با آموزش به عنوان یک بنیاد شروع خواهیم کرد و سپس در مورد چگونگی به دست آوردن تجربه در زندگی واقعی صحبت خواهیم کرد.

آموزش

دانشکده های محلی مکانی عالی برای شروع هستند تقریباً تمام دانشکده های جامعه دوره هایی در زمینه تجارت، مدیریت بازرگانی و استاتیک دارند اما در واقعیت، شما حتی نیازی به این حد پیش رفتن ندارید. با ظهور اینترنت، دوره های آنلاین معتبر کم هزینه ای وجود دارد که می توانید در اوقات فراغت خود در آنها شرکت کنید.

YouTube مکان عالی دیگری برای فیلم های آموزشی رایگان در مورد مهارت های تحلیلی و تفکر است. تعداد زیادی فیلم درباره مهارت تجزیه و تحلیل و همچنین روش های عملی برای توسعه آنها وجود دارد.

در نهایت، از دوره های آموزش حرفه ای و ارائه شده از طریق محل کار یا سازمان های تجاری خود استفاده کنید. این برنامه ها می توانند به ویژه مفید باشند زیرا این برنامه ها معمولاً مخصوص صنایع طراحی می شوند.

تجربه

همه ما این جمله قدیمی را شنیده ایم که می گوید تجربه بهترین معلم است و این مطمئناً برای یادگیری مهارت های تحلیلی درست است. واقعاً جایگزین کردن 10 هزار ساعت تکرار و تمرین برای متخصص شدن نمی تواند آسان باشد اما مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا سریعاً مهارت خود را تقویت کنید.

شروع به بازی های مغزی کنید. تعداد زیادی از آنها وجود دارد و شما می توانید ذهن خود را آموزش دهید تا با بازی فقط برای 15 دقیقه در روز به آنها فکر کنید اما، اگر اهل برنامه ها یا بازی های رایانه ای نیستید، شطرنج و سودوکو نیز گزینه های بسیار خوبی هستند.

توجه کنید و همه چیز را زیر سوال ببرید. وقتی قهوه صبحانه خود را دریافت کردید، به نحوه تنظیم مکان توجه کنید. جایی که مشتری سفارش خود را انجام می دهد، جایی که ایستگاه های کاری هستند، چگونه سفارش از طریق سیستم دریافت می شود و روند آن ادامه می یابد.

آیا می توانید بفهمید چرا فروشگاه راه اندازی شده است؟ آیا این یک تنظیم کارآمد است یا می توانید تنگناهایی را مشاهده کنید که باعث کاهش کارایی می شوند؟ با چه نوع راه حل هایی می توانید مشکلی را برطرف کنید؟ بعد از مدتی، اینگونه تفکر به ماهیت دوم تبدیل می شود.

مربی پیدا کنید. ما در ابتدا گفتیم که تجربه بهترین معلم است اما تجربه زمان می برد. یافتن مربی باتجربه بهترین مورد بعدی است. در واقع، داشتن یک مربی برای زندگی حرفه ای خود می تواند به معنای واقعی کلمه تفاوت بین حد وسط و بالاترین حد باشد. داشتن مربیان عالی به معنای ایستادن روی شانه های غول ها است.

نتیجه گیری

مهارت های تحلیلی می تواند به شما در هر مرحله از حرفه شما کمک کند، از کمک به شما در موفق شدن در روند استخدام تا پیشرفت حرفه خود در یک صنعت و دقیقاً مانند یک فروشنده خوب، داشتن مهارت های تحلیلی خوب به این معنی است که شما همیشه مورد پذیرش خواهید بود.

اما کلید بهبود مهارت های تحلیلی شما در موفقیت است. همانطور که قبلاً بحث کردیم، توسعه و تکمیل مهارت های شما می تواند به روش های مختلفی انجام شود اما این شما هستید که باید تصمیم بگیرید و تعهد دهید که وقت و تلاش خود را برای توسعه مهارت های تحلیلی بگذارید.

شما می توانید از طریق دوره ها، فیلم ها و آموزش صنعت، پایه و اساسی برای خود ایجاد کنید. سپس تمرین کنید، تمرین کنید و تمرین کنید. به زودی، کل روند برای شما ماهیت دوم پیدا می کند و ارزش شما در صنعت سر به فلک می کشد.

منبع:

lifehack

تقویم فارسی اندروید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

کانال یوتوب چی با چی

مطالب پیشنهادی