سبك زندگي موفقيت در زندگي

چگونه در خود ذهنیت رشد ایجاد کنیم؟

تقویم فارسی اندروید

طرز فکر یا ذهنیت رشد ممکن است عبارتی باشد که شنیده اید اساتیدی مانند گلنون دویل، برنه براون و مارک میسون از این اصطلاح استفاده می کنند اما بسیار بیشتر از یک عبارت است. طرز فکر رشد یک رویکرد خاص به جهان (و خودتان) است که می تواند شما را برای موفقیت در تمام مسیرهای زندگی آماده کند.

برای توضیح کامل دقیقاً آنچه که یک طرز فکر رشد مستلزم آن است و همچنین چگونگی توسعه آن مقاله را بخوانید. (اعتماد کنید، پس از یادگیری آنچه که داشتن یک طرز فکر رشد می تواند برای کیفیت زندگی شما انجام دهد، می خواهید بلافاصله شروع کنید.)

ذهنیت رشد

ذهنیت رشد دقیقاً چیست؟

به زبان ساده، طرز فکر رشد، این باور است که شما ظرفیت رشد و بهبود را دارید. کورتنی گلاشو، روان‌ درمانگر، می‌ گوید: «وقتی کسی احساس می‌ کند که اگر سخت کار کند، می‌ تواند رشد کند، به عنوان یک فرد تغییر کند و به اهداف خود دست یابد، احساس اطمینان می‌ کند». او می‌ گوید که رویکرد زندگی که ریشه در خودباوری و مراقبت از خود دارد بسیار خوب است و ذهنیت رشد از این دیدگاه مثبت حمایت می‌ کند. او می افزاید: «در اصل، این ایده این است که فردا می تواند بهتر از امروز باشد.»

طبق گفته گلاشو، معمولاً مفهوم ذهنیت رشد برای بسیج کارکنان و حمایت از موفقیت در محل کار استفاده می شود. برای مثال، بیمه‌ گری که قصد دارد روزی در شرکت حقوقی خود شریک شود، یک ذهنیت رشد به کارش می آید. آنها معتقدند که می‌ توانند با تلاش سخت به این موقعیت دست یابند.

با این حال، طرز فکر رشد می تواند برای همه راه های زندگی مفید باشد، نه فقط شغل شما. علاوه بر کمک به کسی که از نردبان شرکت بالا برود، یک طرز فکر رشد به شما کمک می‌ کند تا شرکا، دوستان و والدین بهتری شوید. “این به شما کمک می کند تا به بالاترین پتانسیل فیزیکی، معنوی و ذهنی خود برسید.”

ذهنیت رشد در مقابل ذهنیت ثابت

نقطه مقابل ذهنیت رشد، طرز فکر ثابت است. هیتر هاگن، مدیر توسعه برنامه های بالینی برای مراقبت های بهداشتی نیوپورت، می گوید: «ذهن ثابت این باور است که ویژگی های شما مانند استعداد، هوش، هوش اجتماعی-عاطفی و غیره قابل تغییر نیستند. او می گوید: «این ایده این است که مردم چیزی ثابت، راکد و سفت و سختی هستند. افرادی که ذهنیت ثابتی دارند باور دارند که مردم همان هستند که هستند و نمی توانند تغییر کنند.

یادگیری در مورد یک طرز فکر ثابت ممکن است فرودستی ذاتی آن را نسبت به طرز فکر رشد کاملاً آشکار کند. متأسفانه، ذهنیت ثابت جای بسیار راحت‌ تری برای زندگی نسبت به ذهنیت رشد است، به همین دلیل است که بسیاری از مردم در یک فضای ثابت زندگی می‌ کنند. «ذهنیت رشد مکانی بسیار خطرناک است. این نیاز به شجاعت، آسیب پذیری، و کلی جسارت دارد که یک طرز فکر ثابت آن را ندارد.»

بدون شک داشتن ذهنیت رشد می‌ تواند از راه‌ های عمده‌ ای نتیجه دهد. اما داشتن ذهنیت رشد می‌ تواند چالش‌ ها و موانع زیادی را در این مسیر ایجاد کند. این نیاز به مقدار کمی پشتکار دارد. ممکن است سالها طول بکشد تا شما به اهدافی دست یابید که ذهنیت رشد شما به شما کمک کرده است تا برای خود بسازید.

یک طرز فکر ثابت به همان میزان صلابت یا استقامت نیاز ندارد. گلاشو می گوید: «کسی با ذهنیت ثابت تمایلی به ایجاد تغییرات طولانی مدت برای خود یا شرایطش ندارد و اگر برای چیزی تلاش نمی کنید؟ خب، شما خیلی کار کمتری برای انجام دادن دارید.»

آیا طرز فکر رشد شبیه زندگی واقعی است؟

بیشتر کار توسعه و پرورش ذهنیت رشد داخلی است. بنابراین، داشتن ذهنیت رشد ممکن است شبیه به هیچ چیز دیگری نباشد.

دستیابی به اهداف ممکن است برای دنیای بیرون نیز قابل درک نباشد. اهداف بسته به مرحله زندگی و یا سبک زندگی افراد متفاوت است. بنابراین میزان دستیابی به آن اهداف متفاوت خواهد بود.

برای یک والد مجرد پس از یک روز پرمشغله، رشد ممکن است به این شکل باشد که بالاخره بچه‌ ها را سیر می‌ کند و بدون عصبانیت به رختخواب می‌ رود و زمانی برای او باقی می‌ ماند که کتابی را که سال گذشته شروع کرده بود، تمام کند. در همین حال، برای یک فرد در نیروی کار، رشد ممکن است مانند کسب یک ترفیع بعد از سال‌ ها کار سخت باشد.

اینکه چگونه ذهنیت رشد یک فرد توسط دنیای بیرون درک می‌ شود، این واقعیت را تغییر نمی‌ دهد که “اگر فردی ذهنیت رشد دارد، واقعاً معتقد است که می‌ تواند امروز بهتر از دیروز و روز قبل باشد.” و این چیزی است که اهمیت دارد – یا اینکه دیگران چه فکری می کنند چیزی نیست که باعث رشد شما می شود.

آیا داشتن ذهنیت رشد معایبی هم دارد؟

در حال حاضر، مزایای داشتن طرز فکر رشد به احتمال زیاد آشکار به نظر می رسد و بله، در کل، به گفته گلاشو، داشتن طرز فکر رشد چیز خوبی است اما برای افرادی که دارای ذهنیت رشد هستند، غیرمعمول نیست که در راه رسیدن به این اهداف، بیش از حد خود کار کنند.

او می‌ گوید برای برخی از افراد، دستیابی به یک هدف مهم‌ تر از هر چیز دیگری در زندگی است، از جمله شادی کلی، سلامت یا روابط بین فردی. در بدترین سناریوها، ممکن است یک نفر آنقدر روی یک هدف متمرکز شود که در واقع قبل از دستیابی به آن از بین برود و اگر آنقدر روی دستیابی به یک هدف خاص سرمایه گذاری کرده اید که ارزش خود را در آن غرق کرده اید، شکست می تواند شما را وارد یک مارپیچ نزولی کند.

گلاشو می‌ گوید، اما آگاهی بی‌ رحمانه از احساس بدن و ذهن‌ تان می‌ تواند به شما کمک کند تا از این جنبه‌ های منفی عبور کنید. خودآگاهی به شما این امکان را می‌ دهد که تشخیص دهید چه زمانی شروع به احساس تهی شدن یا “خاموشی” می‌ کنید، بنابراین می‌ توانید برنامه خواب خود را تنظیم کنید، شیوه‌ های مدیریت استرس خود را افزایش دهید، مصرف مواد مغذی خود را تقویت کنید و تمرین حرکتی تان را تغییر دهید تا بتوانید شروع به خوابیدن کنید. او می گوید که دوباره مانند بهترین نسخه خود احساس کنید و رفتار کنید.

چگونه یک ذهنیت رشد داشته باشیم؟

1. تأمل کنید

در نهایت، داشتن ذهنیت رشد به این باور منتهی می شود که همیشه این توانایی را دارید که نسخه بهتری از خود شوید. با این حال، شما نباید به فکر آینده بروید بدون اینکه فهرستی داشته باشید از اینکه در حال حاضر چه کسی و چگونه هستید. تأمل در زندگی کنونی اولین گام به سوی ایجاد و دستیابی به اهداف واقع‌ بینانه است.

مدتی از زمان خود را صرف یادداشت‌ برداری و تصدیق نقص‌ های خود کنید. اگر از نوشتن در یک دفترچه کاغذی لذت نمی برید، برنامه های ژورنالینگ وجود دارند که به شما امکان می دهند نوشته های خود را به طور ایمن در گوشی تان ذخیره کنید.

2. هدف گذاری کنید

افرادی که ذهنیت رشد دارند، اهداف بزرگی هستند. بنابراین، اگر در حال پرورش ذهنیت خود هستید، شروع به تعیین اهداف کنید. به قول معروف، جعلش کنید تا انجام شود.

برای شروع، سؤالات زیر توصیه می شود:

  • چه چیزی در محل کار شما را راضی می کند؟
  • چه نوع روابطی را می خواهید با دیگران داشته باشید؟
  • در پایان عمر، به چه چیزی می خواهید افتخار کنید؟

پاسخ به این سؤالات را با هیجان و قاطعیت دنبال کنید و در مسیری قرار خواهید گرفت که به یک ذهنیت رشد متمایل می شوید.

3. به سراغ درمان بروید

گلاشو می‌ گوید: «درمان قطعاً می‌ تواند به افراد کمک کند تا ذهنیت رشد خود را پرورش دهند زیرا به شما امکان می‌ دهد با یک متخصص برای ترسیم اهداف خود کار کنید. او می‌ گوید: «همچنین می‌ تواند به فرد کمک کند تا اعتماد به نفس لازم را برای رسیدن به آن اهداف به دست آورد.»

او خاطرنشان می کند که درمان همچنین می تواند به افراد کمک کند تا از جنبه تاریک رشد اجتناب کنند. او می‌ گوید: «در حالی که به دنبال اهداف خود هستید، وجود یک شخص ثالث در اطراف شما می‌ تواند مفید باشد زیرا می‌ تواند به شما در جلوگیری از فرسودگی کمک کند.»

4. کارهای سخت را هدفمند انجام دهید

پذیرفتن چالش‌های زندگی به شما این امکان را می‌ دهد که زندگی کنید و عشق بورزید و ترس نداشته باشید.

این بدان معناست که بالاخره در ماراتنی که همیشه می‌ خواستید، ثبت‌ نام کنید و برای آن تمرین کنید یا کلاس کراس فیت را امتحان کنید که آنقدر ترسیده‌ بودید که نمی‌ توانستید آن را امتحان کنید. غلبه بر این چیزهای ترسناک و یا سخت به شما کمک می کند تا به خودتان ثابت کنید که می توانید کارهای سخت را انجام دهید و هنگامی که یاد گرفتید می توانید یک کار سخت را انجام دهید چه می شود؟ شما تمایل بیشتری به دنبال کردن چیزهای سخت در آینده خواهید داشت و اعتماد به نفس در انجام این کارها به دست خواهید آورد و این همان چیزی است که به نظر می رسد داشتن ذهنیت رشد به دنبال دارد. زندگی و اعتماد به نفس.

5. تحقیقات خود را انجام دهید

مطالعه در مورد چگونگی پرورش ذهنیت رشد در واقع می‌ تواند کمک کند. بنابراین ممکن است وقت آن رسیده باشد که بخش خودیاری کتابخانه یا کتابفروشی محلی خود را بررسی کنید. توصیه اصلی عبارت است از کتاب جرئت بسیار نوشته برنه براون: چگونه شجاعت آسیب پذیر بودن شیوه زندگی، عشق، والدین و رهبری ما را تغییر می دهد. این مثل یک تصنیف قدرتمند در مورد چگونگی پذیرش ذهنیت رشد و تبدیل شدن به نسخه‌ ای معتبرتر از خودتان است. به عبارت دیگر، یک امر ضروری است.

منبع:

shape

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی